vaag nouja, valt weer mooi mee dan n lekke band kun je trouwens ook laten plakken he pas als ie poreus is is er niets meer aan te doen.. (maar aan de andere kant, een poreuze band is waarschijnlijk geen veilige band, uitgedroogd rubber en risico op klapband )
AlexanderB wrote:vaag nouja, valt weer mooi mee dan n lekke band kun je trouwens ook laten plakken he pas als ie poreus is is er niets meer aan te doen.. (maar aan de andere kant, een poreuze band is waarschijnlijk geen veilige band, uitgedroogd rubber en risico op klapband )
Laten plakken? Binnenbanden zijn tegenwoordig een unicum hoor.
Wel kan er een prop in de band gedaan worden, ook een vorm van 'plakken', maar er zijn wel speciale tools voor nodig...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Voor een prop heb je echt geen speciale tools nodig
Gat zoeken met krijt aankrijten, band van de velg, gat uitboren. binnekant wat opschuren, Champion pakken (de prop), douw je der met zun koppie door. beetje lijm aan de bovenkant van de prop (het vlakke stuk) trek hem aan met een waterpomp tang. Knip het uit einde af en klaar is kees.
Mastenhose wrote:Wel kan er een prop in de band gedaan worden, ook een vorm van 'plakken', maar er zijn wel speciale tools voor nodig...
das wat ik bedoelde. kun je voor n tientje bij de kwikfit laten doen. en voor 5 meer (ofzo?) balanceren ze m ook opnieuw, op zich wel prettig.
Opnieuw balanceren is geen noodzaak na het schieten van een prop hoor, dat gewicht (nagenoeg niets) van het propje voel je niet... Zonde van je geld om dat te laten doen!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
hmja, en ligt de band weer precies zo om de velg als toen ie daarvoor gebalanceerd werd? t hoeft niet, maar ik denk dat t wel helpt..? (besides, ik zou het doen, alleen omdat het loodje wat op mn velg zat dr af geflikkerd is en weg is nu. trillende auto achter
AlexanderB wrote:hmja, en ligt de band weer precies zo om de velg als toen ie daarvoor gebalanceerd werd? t hoeft niet, maar ik denk dat t wel helpt..? (besides, ik zou het doen, alleen omdat het loodje wat op mn velg zat dr af geflikkerd is en weg is nu. trillende auto achter
Ja, de band ligt nog exact hetzelfde, omdat deze voor een prop niet van de velg afgehaald wordt, sterker nog, het is (bijna) niet te doen als je 't doet als de band wél van de velg af is. Door de band hard op te pompen kom je veel gemakkelijker met de prop in de band, omdat deze veel minder meegeeft...
En jij moet gewoon andere velgen kopen!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
dan moet de rechter eerst maar eens mn boete kwijtschelden, want mn geld is nu ff meer dan op. (en ik moet n setje 14" of liever 15" 6J ofzo tegenkomen in driegaats dat niet 700 euro kost)
Van de week even olie en ruitenwisservloeistof op pijl gebracht en 750 probleemloze kilometers naar Frankrijk gereden voor de 7de keer dit jaar!
Ik ben hier vanmiddag eventjes op een sloop in de buurt gaan kijken, maar die was helaas om onduidelijke redenen gesloten. Vanaf het hek zag ik wel al 3 ax-en staan waar van 1 hele mooie donkergrijze 5 deurs GT met skirtset! Als ik tijd heb ga ik morgen misschien nog wel even kijken of ik die er af kan halen, die komt dan vanzelf wel op het forum want ik heb helaas 2 deuren tekort voor zo'n setje.
Ik heb helaas nu een probleempje met de accu die vannacht leeggelopen is wat ik eerst moet oplossen (zie Electrisch/Electric). Maar als ik er nog kom en als hij open is neem ik hem ook mee. Anders ben ik hier pas weer in februari en kijk dan of hij er nog staat.
degene wrote:Hm oke maar in Engeland hebben alle GT5's een TZS/Sport tellerbak. Althans, de gevallen die ik ken.
In engeland is het GT dash wat wij hier kennen nooit "omgebouwd" naar rechts stuur... Daar hebben ze dus inderdaad alleen de VISA II afgeleide tellerhuizen.