AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
ah volgens mij zat ruimte, zo hoog is de krik niet moet alleen ff kijken waar ik m kan/mag krikken
heb nog wat angstaanjagende stukjes geschiedenis opgegraven over mn ax trouwens nu weet ik ook waarom de olie zwart is.. het is zeer waarschijnlijk de zelfde olie (met kvs en alles) die dr in zat toen de koppakking stuk ging.
either way, morgen is beurt-dag.
-bougies stellen
-bougiedraden meten
-kleppen stellen
-lek fixen
-olie dr uit
-filter vervangen
-plug terugdraaien met nieuwe ring
-olie dr in
-bandenspanning checken (en wat verhogen)
-kijken welke 2 banden het hardst gaan / straks omgewisseld worden met de set banden die hier in de kast liggen
-???
-yay!
[update1:]
heb wat spullen gekocht:
-olie 10w40, 4ltr
-remmenreiniger
-trechter
-led-looplicht met accu (en auto/gewone oplader)
-ruitenzeem/wisser, krabber had ik gisteren al gekocht
-oliefilter
-oliering
-vloeibaar pakking
en het was zo koud buiten dat ik al geen gevoel meer in mn handen had toen ik terugkwam van de winkel, moet ff kijken of het allemaal wel lukt met zulk weer
[update2:]
ik ga morgen denk ik ff langs Sweetlake DHZ, kan ik ff *binnen* sleutelen, ipv buiten in de sneeuw, dan kan ik daarna weer met vertrouwen rondrijden
heb nog wat angstaanjagende stukjes geschiedenis opgegraven over mn ax trouwens nu weet ik ook waarom de olie zwart is.. het is zeer waarschijnlijk de zelfde olie (met kvs en alles) die dr in zat toen de koppakking stuk ging.
either way, morgen is beurt-dag.
-bougies stellen
-bougiedraden meten
-kleppen stellen
-lek fixen
-olie dr uit
-filter vervangen
-plug terugdraaien met nieuwe ring
-olie dr in
-bandenspanning checken (en wat verhogen)
-kijken welke 2 banden het hardst gaan / straks omgewisseld worden met de set banden die hier in de kast liggen
-???
-yay!
[update1:]
heb wat spullen gekocht:
-olie 10w40, 4ltr
-remmenreiniger
-trechter
-led-looplicht met accu (en auto/gewone oplader)
-ruitenzeem/wisser, krabber had ik gisteren al gekocht
-oliefilter
-oliering
-vloeibaar pakking
en het was zo koud buiten dat ik al geen gevoel meer in mn handen had toen ik terugkwam van de winkel, moet ff kijken of het allemaal wel lukt met zulk weer
[update2:]
ik ga morgen denk ik ff langs Sweetlake DHZ, kan ik ff *binnen* sleutelen, ipv buiten in de sneeuw, dan kan ik daarna weer met vertrouwen rondrijden
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
goh, elke dag een avontuur! vandaag waren de sloten zowel links als rechts vastgevroren ik kon dr dus niet meer in. met n beetje extra kracht en wat wd40 het slot rechts open gekregen, daarna links van binnenuit ook los, en daarna wat wd40 ook in het linkerslot gesproten, hopelijk kan ik nu morgen weer gewoon de auto in.
verder met alle sneeuw enzo en sinterklaas niet toegekomen om onder de auto te gaan knutselen/kleine beurt te doen, maar dat gaan we dus deze week doen
heb iig wel de haynes dr bij met alle settings, en al het benodigde gereedschap, dus moet goedkomen
-----------------------------------------------------
zo, heb 1 knopje in de deur omgedraaid, nu kan ik beide naar 1 kant drukken ipv kruislings om beide ramen hetzelfde te laten doen.
had ook de deursloten willen omwisselen (had het slot dr al uit), maar kwam dr achter dat die voor de linkerdeur beetje vernacheld is. dat schiet natuurlijk niet op, ik hou deze wel, maar dan moet ik ff tankdop en contactslot weer omwisselen, een andere howto.
had ook willen beginnen met kleppen stellen, maar de gegeven waardes zijn voor +/- 20 graden, dat is mn blok bepaald niet (eerder rond het vriespunt..) dus moet ff bedenken wat het dan wel moet zijn..
verder met alle sneeuw enzo en sinterklaas niet toegekomen om onder de auto te gaan knutselen/kleine beurt te doen, maar dat gaan we dus deze week doen
heb iig wel de haynes dr bij met alle settings, en al het benodigde gereedschap, dus moet goedkomen
-----------------------------------------------------
zo, heb 1 knopje in de deur omgedraaid, nu kan ik beide naar 1 kant drukken ipv kruislings om beide ramen hetzelfde te laten doen.
had ook de deursloten willen omwisselen (had het slot dr al uit), maar kwam dr achter dat die voor de linkerdeur beetje vernacheld is. dat schiet natuurlijk niet op, ik hou deze wel, maar dan moet ik ff tankdop en contactslot weer omwisselen, een andere howto.
had ook willen beginnen met kleppen stellen, maar de gegeven waardes zijn voor +/- 20 graden, dat is mn blok bepaald niet (eerder rond het vriespunt..) dus moet ff bedenken wat het dan wel moet zijn..
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
zo, dat is ook kl*te :/
ik heb vandaag de kleppendeksel dr af gehaald, tot zo ver alles prima, maar toen kwam ik dr achter dat ik de motor dus niet met de hand rond krijg met de bougies dr in, en die dr uit draaien.. heb je n bougiesleutel voor nodig, en liefst een die past. dat laatste doet die van mij dus niet.
dus, overrichterzake de klepdeksel weer terug gemonteerd, alleen nu heb ik een probleem, ik hou stukjes over! en dat is op 2 manieren een probleem: ten 1e, mn auto is niet van de ikea, je hoort dus geen stukken over te houden, en ten 2e, het ziet dr uit als 3 van de 4 helften van 2 plastic spacers van onder de kleppendeksel die doormidden zijn gebroken. dat wil zeggen dat stukje nummer 4 nog ergens in de motor moet liggen (of onder de auto, ik ga morgen wel ff kijken)
mja, die blokjes zijn nu stuk, kan ik die weer gaan vervangen zijn die heel kritiek? en zoeken naar een anderebougiesleutel..
ik heb vandaag de kleppendeksel dr af gehaald, tot zo ver alles prima, maar toen kwam ik dr achter dat ik de motor dus niet met de hand rond krijg met de bougies dr in, en die dr uit draaien.. heb je n bougiesleutel voor nodig, en liefst een die past. dat laatste doet die van mij dus niet.
dus, overrichterzake de klepdeksel weer terug gemonteerd, alleen nu heb ik een probleem, ik hou stukjes over! en dat is op 2 manieren een probleem: ten 1e, mn auto is niet van de ikea, je hoort dus geen stukken over te houden, en ten 2e, het ziet dr uit als 3 van de 4 helften van 2 plastic spacers van onder de kleppendeksel die doormidden zijn gebroken. dat wil zeggen dat stukje nummer 4 nog ergens in de motor moet liggen (of onder de auto, ik ga morgen wel ff kijken)
mja, die blokjes zijn nu stuk, kan ik die weer gaan vervangen zijn die heel kritiek? en zoeken naar een anderebougiesleutel..
Blokjes dienen als spacer voor de plaat die boven op je tuimelaars zit .
Je hebt ze niet nodig, maar dan meot je wel de plaat weglaten. Kan geen kwaad, je hoort alleen wat meer het kleppen geluid.
Blokje kan ook ergens in de kop zijn gevallen, en onder een laag olie niet te zien zijn even goed voelen dus.
Je hebt ze niet nodig, maar dan meot je wel de plaat weglaten. Kan geen kwaad, je hoort alleen wat meer het kleppen geluid.
Blokje kan ook ergens in de kop zijn gevallen, en onder een laag olie niet te zien zijn even goed voelen dus.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Kunststof blokjes ........ magneetraoel wrote:............een magneet mee.......
Of begrijp ik iets niet
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
ik ga even wat verzinnen om die zwarte soep uit de kop te verwijderen, want dr moet nieuwe olie en filter in en hoe meer van de zooi dr uit gaat, hoe minder ranzig de nieuwe olie is vanaf dag 1. kan t zijn dat stukje nummer 4 al vermalen is door de motor? zou wel n verklaring zijn voor al die zwarte drek overal..
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
4e blokje gevonden, lag op de radiator.
plaatje dr onderuitgehaald
en F*cking 300(+??) euro boete gekregen :/ zie hier
plaatje dr onderuitgehaald
en F*cking 300(+??) euro boete gekregen :/ zie hier
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Thanks, ik vind m zelf erg mooi, zit nu te kijken naar iets smallere velgen en banden (zelfde wit, ook 14" maar dan niet verbreed.)Revz wrote:Echt een schitterende AX met die witte velgen, verlaging en skirts heb je, Alexander...
Wil mijn eigen AX ook gaan verlagen. Dat maakt het net wat mooier vind ik.
verlagen kan ik wel aanraden, rijd uitstekend
En de Delftse politie heeft het al zo druk momenteel
http://district8.net/delftse-politie-on ... okken.html
http://district8.net/delftse-politie-on ... okken.html
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
zo, bij deze stel ik mezelf een deadline (nieuwjaarsvoornemen), maandag sta ik vroeg op, ga ik naar de garage en ga ik minstens een paar dingen van mn TO-DO afwerken.
verder zit ik sterk te denken om mn ruitenwisser om te bouwen naar engelse orientatie:
maar daarvoor moet ik of de huidige arm buigen (met gasvlam) (kijken of dat lukt) of een engelse arm bestellen.. tenzei iemand een beter idee heeft?
verder zit ik sterk te denken om mn ruitenwisser om te bouwen naar engelse orientatie:
maar daarvoor moet ik of de huidige arm buigen (met gasvlam) (kijken of dat lukt) of een engelse arm bestellen.. tenzei iemand een beter idee heeft?