AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

wow, ik zie t ja, bale dat ik geen makropas heb.. :(

bokjes gaan terug op MP, dat heeft dan idd geen zin zo :P

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Leuk te zien dat mn oude autotje in goede handen terecht is gekomen. Succes ermee :wink: .

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

Show Je Sneeuw!

Image

en heb n krik+steunensetje gekocht, dus binnenkort onder de auto :) maar moet die sneeuw wel eerst ff opbokken, ik ga dr niet onder liggen in de sneeuw..

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik hoop dat je krik onder je AX past! Bij mijne heb ik aan de voorzijde ook altijd een gevecht om 'm eronder te krijgen...:lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ah volgens mij zat ruimte, zo hoog is de krik niet :) moet alleen ff kijken waar ik m kan/mag krikken :P
heb nog wat angstaanjagende stukjes geschiedenis opgegraven over mn ax trouwens :( nu weet ik ook waarom de olie zwart is.. het is zeer waarschijnlijk de zelfde olie (met kvs en alles) die dr in zat toen de koppakking stuk ging. :shock:

either way, morgen is beurt-dag. :)
-bougies stellen
-bougiedraden meten
-kleppen stellen
-lek fixen
-olie dr uit
-filter vervangen
-plug terugdraaien met nieuwe ring
-olie dr in
-bandenspanning checken (en wat verhogen)
-kijken welke 2 banden het hardst gaan / straks omgewisseld worden met de set banden die hier in de kast liggen
-???
-yay! :D

[update1:]
heb wat spullen gekocht:
-olie 10w40, 4ltr
-remmenreiniger
-trechter
-led-looplicht met accu (en auto/gewone oplader)
-ruitenzeem/wisser, krabber had ik gisteren al gekocht
-oliefilter
-oliering
-vloeibaar pakking

en het was zo koud buiten dat ik al geen gevoel meer in mn handen had toen ik terugkwam van de winkel, moet ff kijken of het allemaal wel lukt met zulk weer :|
[update2:]
ik ga morgen denk ik ff langs Sweetlake DHZ, kan ik ff *binnen* sleutelen, ipv buiten in de sneeuw, dan kan ik daarna weer met vertrouwen rondrijden :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

goh, elke dag een avontuur! vandaag waren de sloten zowel links als rechts vastgevroren :( ik kon dr dus niet meer in. met n beetje extra kracht en wat wd40 het slot rechts open gekregen, daarna links van binnenuit ook los, en daarna wat wd40 ook in het linkerslot gesproten, hopelijk kan ik nu morgen weer gewoon de auto in. :)

verder met alle sneeuw enzo en sinterklaas niet toegekomen om onder de auto te gaan knutselen/kleine beurt te doen, maar dat gaan we dus deze week doen :)
heb iig wel de haynes dr bij met alle settings, en al het benodigde gereedschap, dus moet goedkomen :)

-----------------------------------------------------

zo, heb 1 knopje in de deur omgedraaid, nu kan ik beide naar 1 kant drukken ipv kruislings om beide ramen hetzelfde te laten doen.
had ook de deursloten willen omwisselen (had het slot dr al uit), maar kwam dr achter dat die voor de linkerdeur beetje vernacheld is. dat schiet natuurlijk niet op, ik hou deze wel, maar dan moet ik ff tankdop en contactslot weer omwisselen, een andere howto.

had ook willen beginnen met kleppen stellen, maar de gegeven waardes zijn voor +/- 20 graden, dat is mn blok bepaald niet (eerder rond het vriespunt..) dus moet ff bedenken wat het dan wel moet zijn..

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

zo, dat is ook kl*te :/
ik heb vandaag de kleppendeksel dr af gehaald, tot zo ver alles prima, maar toen kwam ik dr achter dat ik de motor dus niet met de hand rond krijg met de bougies dr in, en die dr uit draaien.. heb je n bougiesleutel voor nodig, en liefst een die past. dat laatste doet die van mij dus niet.

dus, overrichterzake de klepdeksel weer terug gemonteerd, alleen nu heb ik een probleem, ik hou stukjes over! en dat is op 2 manieren een probleem: ten 1e, mn auto is niet van de ikea, je hoort dus geen stukken over te houden, en ten 2e, het ziet dr uit als 3 van de 4 helften van 2 plastic spacers van onder de kleppendeksel die doormidden zijn gebroken. dat wil zeggen dat stukje nummer 4 nog ergens in de motor moet liggen (of onder de auto, ik ga morgen wel ff kijken)

mja, die blokjes zijn nu stuk, kan ik die weer gaan vervangen :| zijn die heel kritiek? en zoeken naar een anderebougiesleutel..

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Gaat lekker daar zie ik. Ben dus gelukkig niet de enige die pech heeft met die auto. :roll:

Succes met het herstel der van :wink:

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Blokjes dienen als spacer voor de plaat die boven op je tuimelaars zit :).

Je hebt ze niet nodig, maar dan meot je wel de plaat weglaten. Kan geen kwaad, je hoort alleen wat meer het kleppen geluid.

Blokje kan ook ergens in de kop zijn gevallen, en onder een laag olie niet te zien zijn :) even goed voelen dus.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ik ga morgen voor ik wat met de auto doe eerst zoeken naar het blokje. :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Neem een zaklamp en een magneet mee.... je wil niet met je vingers in de olie roeren...

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

raoel wrote:............een magneet mee.......
Kunststof blokjes ........ magneet :oops:

Of begrijp ik iets niet :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ik ga even wat verzinnen om die zwarte soep uit de kop te verwijderen, want dr moet nieuwe olie en filter in en hoe meer van de zooi dr uit gaat, hoe minder ranzig de nieuwe olie is vanaf dag 1. kan t zijn dat stukje nummer 4 al vermalen is door de motor? zou wel n verklaring zijn voor al die zwarte drek overal.. :roll:

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Henk Bats wrote:
raoel wrote:............een magneet mee.......
Kunststof blokjes ........ magneet :oops:

Of begrijp ik iets niet :wink:

Groetjes, Henk
Heb jij geen kunststof-magneet dan? (Ik dacht dat jullie het meeste standaard-gereedschap wel in huis hadden?)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

4e blokje gevonden, lag op de radiator.
plaatje dr onderuitgehaald
en F*cking 300(+??) euro boete gekregen :/ zie hier

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Post by Revz »

Echt een schitterende AX met die witte velgen, verlaging en skirts heb je, Alexander...8)

Wil mijn eigen AX ook gaan verlagen. Dat maakt het net wat mooier vind ik. :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

Revz wrote:Echt een schitterende AX met die witte velgen, verlaging en skirts heb je, Alexander...8)

Wil mijn eigen AX ook gaan verlagen. Dat maakt het net wat mooier vind ik. :)
Thanks, ik vind m zelf erg mooi, zit nu te kijken naar iets smallere velgen en banden (zelfde wit, ook 14" maar dan niet verbreed.)
verlagen kan ik wel aanraden, rijd uitstekend :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

En de Delftse politie heeft het al zo druk momenteel :lol:

http://district8.net/delftse-politie-on ... okken.html
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Naar verwachting zullen alle blokken op last van de politie worden verwijderd.

Blijkt maar weer dat de politie daar echt geen humor hebben. Laat die dingen gewoon staan joh. is is een keer wat anders. :P

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

zo, bij deze stel ik mezelf een deadline (nieuwjaarsvoornemen), maandag sta ik vroeg op, ga ik naar de garage en ga ik minstens een paar dingen van mn TO-DO afwerken. :)

verder zit ik sterk te denken om mn ruitenwisser om te bouwen naar engelse orientatie:
Image
maar daarvoor moet ik of de huidige arm buigen (met gasvlam) (kijken of dat lukt) of een engelse arm bestellen.. tenzei iemand een beter idee heeft? :)

Post Reply