Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

yeah, blauwe auto is als t ff meezit over n weekje van mij :wink: (liefst eerder nog, maar Sander is nog niet online geweest, die heeft t druk met zn tentamens, dus moet ik dit weekeinde nog alles met de trein doen)

misschien is iets in een minder goede staat wat voor je? dan kan je dr juist fijn aan sleutelen, verbeteren, lassen, verven, mooi maken en tunen tot het helemaal is wat je wil! :) lijkt me meer uitdaging/hobby dan een auto die al helemaal gerestaureerd is..

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Succes met het behalen van je rijbewijs volgende week.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Zou je niet met een rustige auto beginnen?

(weet je waarom het belastingtarief voor jouw leeftijd zo hoog is?)

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Koop lekker een honda civic ofzo :lol:
Altijd meer PK's dan jou!

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Losroyos wrote:Zo, Als het goed is slaag ik volgende week voor mij Rijbewijs. Maar wat moet ik met een rijbewijs als ik niet al een auto op het oog heb.

Ik heb wel weer intresse in de Blauwe (nep) GT, Maar er is een kans dat die voor de tijd verkocht is.

Dus ik zat me zo te bedenken. Wat is nou echt een auto voor iemand van mij leeftijd. maar der schoot me weinig te binne.

onder de 1150kg, leuke PK/KG verhouding, beetje sportief uiterlijk, 3000 max uit te geven.

Dit lijstje heb ik na een avondje beetje nadenken.

Citroën AX (als het maar 1.4 of 1.6 is.)
Citroën Saxo VTS of VTR (wat is eigenlijk het verschil)
Citroën ZX GTI (staat er toevallig een op MP klik)
Hyundai Scoupe 1.5 Turbo (omdat die stiekem toch wel leuk is)
Mazda MX3 1.8 (sportief)
Peugeot 106 Ralley, S16 of GTI (klein en snel)
Peugeot 306 1.8 XS (Als ik niks anders weet, of een mooie tegenkom)
Toyota Corolla G6 (Oeh die is best vet. Moeite waard om een proefrit te maken)

Veder weet ik zo niet echt wat leuks te verzinne. Zou die ZX trouwens een goeie zijn? miss een keer het kijken waard. Altans als ik het haal volgende week maar heb 50% kans. Ga maar niet te hard hopen des te harder de klap als het niet lukt. :oops:

Wie kan mij helpen met denken?

Ff het bericht van vorrige pagina mee genomen.

@degene - TGS kan eventueel ook. als het maar geen 1.1 is, Al is zon 1.1 ook niet sloom. maar 1.4 is toch ff net iets leuker.

@AlexanderB - Ja dat had ik al mee gekregen, Lassen en sleutelen aan het blok dat is niet voor mij weg gelegd, Dat weet de rest van de club ook :oops: Anders had die blauwe AX hier nog voor de deur gestaan. als je het verhaal wil weten stuur maar PB

@Henk - Danke, duim voor me 8)

@raoel - Ik moet elke dag op en neer naar deventer. en het frustreerd me nu al dat ik in een auto les met een 1.2 3 cilinder VW blok. Want in een Ibiza ST is het niet echt vlot. dus wil iets dat makelijke op de 120 zit.

@Bas_s - Civic heb ik ook al over zitten denken, Maar aardig veel jongeren hebben al een Civic. Ik wil iets dat niet iedereen heeft :P

Peugeot 306 zou ik ook nog aan het lijstje kenne toevoegen, 1.8 XS.

Maar die ZX GTI. Zijn die niet aardig zeldzaam aan het worden? En om toch het gevoel te bohouden dat ik een Citroën rijd. Is als AlexanderB die blauwe koopt toch wel eerste keus.

En weet niemand het verschil tussen saxo VTS of VTR?
Last edited by Losroyos on ThuNov11, 2010 1:00:03 PM, edited 1 time in total.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Kijk hier eens zou ik zeggen, dan heb je iets wat niet iedereen heeft.

http://www.trapautodealer.nl/
Image Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

:lol:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ik denk niet dat ik daar nog in kan met me 1.90 :oops:

Anders zeker het overwegen zeker waard geweest. :lol:

Maar laten we het ff serieus houden 8)

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Heb je uberhaubt geld om een auto te kopen dan?
Altijd meer PK's dan jou!

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Geld heb ik, kan tot 3000 uitgeven, Maar het liefst minder want het geld dat ik overhouw zou ik eventueel de hele auto een keer een grote beurt voor kenne laten geven zodat ik zeker weet dat hij goed is. en de auto lang zonder grote koste (hopelijk) kan rijden.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Losroyos wrote: En weet niemand het verschil tussen saxo VTS of VTR?
Eigenlijk simpel....

VTS=snel VTR=ziet er snel uit
VTR is dacht ik 8v (ook in 1.4) en de VTS is de 1.6 16v

En mijn geheime tip voor iets leuks wat niet iedereen heeft.....
Een Toyota Corolla G6 (niet de lelijke latere modellen natuurlijk..., de eerste)
Betrouwbaar, fantastische 6-bak, schijven rondom, ligt als een blok op de weg, alle luxe die je wilt.
Heb er zelf 3 jaar (lease) in gereden en heel veel lol gehad. Fantastisch weggedrag, had ik nooit verwacht.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Dankje collin, Das ook wel een om aan het lijstje toe te voegen. ga ze zeker in de gate houden op marktplaats :D

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

2Black wrote:
Losroyos wrote: En weet niemand het verschil tussen saxo VTS of VTR?
Eigenlijk simpel....

VTS=snel VTR=ziet er snel uit
VTR is dacht ik 8v (ook in 1.4) en de VTS is de 1.6 16v
VTS = 1.4, 1.6 8v en 1.6 16v (Gebouwd na de eerste facelift fase 1, door gebouwd tot en met fase 2)
VTR = 1.6 8v en 1.6 16v (Gebouwd tot de eerste facelift, binnen fase 1 en is voorloper van de VTS)
Geldt trouwens alleen voor Nederland, in de rest van Europa hebben is het weer anders. (Franse logica)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

Losroyos wrote:@AlexanderB - Ja dat had ik al mee gekregen, Lassen en sleutelen aan het blok dat is niet voor mij weg gelegd, Dat weet de rest van de club ook :oops: Anders had die blauwe AX hier nog voor de deur gestaan. als je het verhaal wil weten stuur maar PB
PB! ;)


heb ff gekeken, maar ik kom zo geen 1.6 16v saxo's tegen als sloopdonor, maargoed, dat is het leuke van zelf iets ombouwen (als je dat wil doen, is best te doen hoor, zolang je alle stappen maar goed volgt) het leuke is zelf jagen naar onderdelen, bellen naar schroothopen, zoeken naar die ene 1.6 16v die door een piano geraakt is ofzo, zonder dat de dingen die je nodig hebt beschadigd zijn. (motor,voorpoten, remmen, aandrijving, achteras, (uitaat))

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Losroyos wrote: @degene - TGS kan eventueel ook. als het maar geen 1.1 is, Al is zon 1.1 ook niet sloom. maar 1.4 is toch ff net iets leuker.
De TGS is een 1.4'tje :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Bossie wrote:Kijk hier eens zou ik zeggen, dan heb je iets wat niet iedereen heeft.

http://www.trapautodealer.nl/
Misschien wel wat duurder, maar wel 't goedkoopste in verbruik en onderhoud...;)

Zou je niet lekker op zoek gaan naar wat 'betaalbaardere' auto's, in plaats van van alles maar de top willen hebben?
Beetje ervaring opdoen in een wat oudere, goedkopere auto, in plaats van de auto van je dromen te kopen en die binnen een week om een boom te vouwen (of zelf het onderhoud eraan gaan doen?! ;):lol:)

Anyway, succes met je rijbewijs en de keuze van je eerste auto!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Leuk dat je nu zo'n 3.000,- te besteden hebt, maar wees dan verstandig en koop iets dat niet meer dan de helft van je budget kost. Auto rijden kost nl. ook geld, er zal allicht wat achterstallig onderhoud weggewerkt moeten worden en je wilt waarschijnlijk ook wat aan de auto veranderen.

Straks koop je iets voor 3000 en dan kun je hem een week later weer te koop zetten omdat je met een reparatie zit die je niet kunt betalen.
Image Image Image

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Inderdaad, wat Bossie zegt!

Ga altijd van het slechtste uit, en begin gewoon lekker goedkoop! :)
Kijk ook naar wat onderdelen kosten... wat in het geval van een AX/Saxo/106 gewoon niks is :)!
Goedkoop in verzekering en belastingen... perfecte auto's dus :)

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

daarnaast, net je rijbewijs. tien tegen een dat je het eerste jaar ergens tegen aan rijd. Leren rijden doe je nl pas na je rijbewijs gehaald te hebben. Ik zou het eerste jaar starten in een auto van 500€. voordeel is dat je er na een jaar gerust weer 500 voor kunt vragen omdat de afschrijving echt wel voorbij is en het kost niet zo veel als je iets raakt. daarnaast zul je merken dat de verzekeringen voor snelle auto's in vergelijking met normale auto's een stuk duurder uit vallen. zeker in je eerste paar rijervarings jaren ;). kun je beter wat no claim opbouwen in een goedkope auto.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Is dit niet wat voor je?
KLIK
Hou je tenminste nog wat geld over!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply