Sébastien aka Speederdd Ax GT Carb '90/Leon '02 TDI 110
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mooi Sebas dat je zo lekker bezig bent geweest, en in goed gezelschap van een voorouder
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
vandaag terug naar de garage gereden, wel om aan een 928S van 1978 te werken, na jaren stilstaan bijna terug aan de praat gekregen ...
volgende week verder. eerst douchen omdat ik naar oude naft stinkt
Mijn sloper was ook aangekomen
spaanse ? zo te zien had die ook een zwaar ventilator achter de radiator...
zowiezo vind ik die wel raar, ph1 met die interieur ???
volgende week verder. eerst douchen omdat ik naar oude naft stinkt
Mijn sloper was ook aangekomen
spaanse ? zo te zien had die ook een zwaar ventilator achter de radiator...
zowiezo vind ik die wel raar, ph1 met die interieur ???
Last edited by Speederdd on SunOct24, 2010 9:55:17 PM, edited 1 time in total.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
dan heb ik geluk, ik had die achterbumper nodig in ph1Mastenhose wrote:Leuke fotootjes Sebas, ik denk alleen dat het eerder een Ph.2 is met een Ph.1 achterklep en bumper, voor de rest (voorbumper, grill en motorkap, dash) is allemaal Ph.2...
volgende week is kijken dat ik vind van welk jaar die is en na een laatste test rit zal ik wat ik nodig heb eraf halen
bedanktkick-it wrote:Mij wel bekende plekken.
Succes met de herstelwerkzaamheden.
zojuist telefoon gekregen wagen is al gelast. Mijn vriend (eigenaar van die garage) heeft me ook gemeld dat hij van plan is om de wagen aan het eind van de werken overspuiten, yes yes yes, ik durfde het nog niet aan hem vragen, is mega goed nieuws
verder is de pomp binnen voor de 928s, hopelijk krijgen we die zaterdag eindelijk draaiend.
zo, vandaag weer enkele uren aan de Ax gaan werken (roest en electriciteit) en verder prutsen met een 147 JTD die maar geen pks wou leveren.
Spijtig genoeg was ik mijn fototoestel vergeten.
Hier slecht gsm pics :
Gelaste plaat links achter :
Juist behandeld gelaste plaat recht onder :
Andere gelaste platen heb ik ook zo behandeld (antiroest en daarna die zwarte spul, als het droog is komt er nog een laatste bescherming laagje)
Mijn vriend om met die soort kit te werken :
Roest in behandeling onder de plaat die jaren geleden gelast is geweest achter de rechter koplamp :
(eind van de dag was die volledig behandeld)
En tegen savonds was die terug in zijn hoek :
Wel terug met koplamp bevestiging, de huidige morettes waren vast gebouten en hingen vast dankzij veel polyester patchwork... die zullen plaatsmaken voor betere
Spijtig genoeg was ik mijn fototoestel vergeten.
Hier slecht gsm pics :
Gelaste plaat links achter :
Juist behandeld gelaste plaat recht onder :
Andere gelaste platen heb ik ook zo behandeld (antiroest en daarna die zwarte spul, als het droog is komt er nog een laatste bescherming laagje)
Mijn vriend om met die soort kit te werken :
Roest in behandeling onder de plaat die jaren geleden gelast is geweest achter de rechter koplamp :
(eind van de dag was die volledig behandeld)
En tegen savonds was die terug in zijn hoek :
Wel terug met koplamp bevestiging, de huidige morettes waren vast gebouten en hingen vast dankzij veel polyester patchwork... die zullen plaatsmaken voor betere
weer een update... wel met weinig fotos omdat we druk bezig waren.
Met een goeie vriend hebben we de achteras geswapt, voor een gerenoveerd en van remschijven voorzien exemplaar. (nieuwe lagers overal) Ik heb lang getwijfeld om die te gebruiken of om ff met met trommelas te vechten, zeker ivm belgische keuring, maar ik heb +- de zekerheid dat het goedkomt
Hier is iets weg ...
rommel...
Hier de half terug in elkaar achteras :
Bij het terug bevestigen van de antiroll bar is de bout aan de rechterkant in de arm afgebroken, dit heeft voor serieus tijdverlies gezorgd, boren met 4 en dan 6,5mm om eindelijk in 7mm terug een draad intappen.
Door die tijd verlies zijn er nog geen enkel remleidingen terug gemonteerd en hebben we nog niets afgemeten voor de nieuwe leidingen naar de remkrachtbegrenzer. Zal ik volgende week in mijn eentje moeten doen.
Hoogte zou goed moeten zijn voor de keuring (gaat later terug omlaag samen met de Bilsten B8s).
106GTI dempers, remschijven, remklauwen met nieuwe blokken, handremkabels met 15cm spacers en Saxo VTS New Morning handremhendel (New Morning = chrome knop ) zijn wel geinstaleerd. Handremschakelaar moet ik ook nog aanpassen.
Heb dus nog enorm veel te doen, en daarna moet de voorkant ook omhoog. (originele veren + SAXO 16v dempers, na de keuring zal die ook terug naar beneden gaan, wss ook op B8s)
Met een goeie vriend hebben we de achteras geswapt, voor een gerenoveerd en van remschijven voorzien exemplaar. (nieuwe lagers overal) Ik heb lang getwijfeld om die te gebruiken of om ff met met trommelas te vechten, zeker ivm belgische keuring, maar ik heb +- de zekerheid dat het goedkomt
Hier is iets weg ...
rommel...
Hier de half terug in elkaar achteras :
Bij het terug bevestigen van de antiroll bar is de bout aan de rechterkant in de arm afgebroken, dit heeft voor serieus tijdverlies gezorgd, boren met 4 en dan 6,5mm om eindelijk in 7mm terug een draad intappen.
Door die tijd verlies zijn er nog geen enkel remleidingen terug gemonteerd en hebben we nog niets afgemeten voor de nieuwe leidingen naar de remkrachtbegrenzer. Zal ik volgende week in mijn eentje moeten doen.
Hoogte zou goed moeten zijn voor de keuring (gaat later terug omlaag samen met de Bilsten B8s).
106GTI dempers, remschijven, remklauwen met nieuwe blokken, handremkabels met 15cm spacers en Saxo VTS New Morning handremhendel (New Morning = chrome knop ) zijn wel geinstaleerd. Handremschakelaar moet ik ook nog aanpassen.
Heb dus nog enorm veel te doen, en daarna moet de voorkant ook omhoog. (originele veren + SAXO 16v dempers, na de keuring zal die ook terug naar beneden gaan, wss ook op B8s)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
lekker bezig. Ik ben benieuwd of het zal lukken!
Schijnt dat je altijd meer kans hebt om gekeurd te raken in Wallonië. Misschien het proberen waard?
En trouwens. Laat die achteras voor de keuring maar lekker laag hoor.
Laat ze maar bewijzen dat die verlaagd is Ik verhoog ook altijd enkel de voorkant.
Schijnt dat je altijd meer kans hebt om gekeurd te raken in Wallonië. Misschien het proberen waard?
En trouwens. Laat die achteras voor de keuring maar lekker laag hoor.
Laat ze maar bewijzen dat die verlaagd is Ik verhoog ook altijd enkel de voorkant.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
mja, waarom een JTD met meer dan 200 000 kms niet meer trekt kan aan veel dingen liggen... hier hebben we wat gespeeld met afstelling van de turbo, is iets beter... niet fantastich, en nog wat sensoren gekuist.., was weer iets beter... (luchtmassa brol, enz)
Hier enkele pics van de werken van vandaag (remleidingen op de achteras terug plaatsen, ...):
Saxo VTS New Morning handremhendel :
Niet zo mooi oplossing voor de handremkabels, moet beter ...
Nieuwe blokken :
Nieuwe flexiebels :
Remkrachtbegrenzer/verdeler :
1 remleiding moet korter gemaakt worden en een 12x1.25 nipple krijgen, dit zal van de week gebeuren. Volgende week komt de voorkant weer op standard hoogte en zullen we daarna de remmen ontluchten en testen.
Ook heb ik vandaag wat massas in ordre gezet, de oude toeters verwijderd (die werkten ni meer) en een XM toeter geplaatst
De nipples op de remleidingen van de achteras zelf waren voor de meest vast. Heb dus genoeg met WD40 mogen spelen... (kan logisch zijn na 18mnd los te liggen in een niet verwarmd garage)
Hier enkele pics van de werken van vandaag (remleidingen op de achteras terug plaatsen, ...):
Saxo VTS New Morning handremhendel :
Niet zo mooi oplossing voor de handremkabels, moet beter ...
Nieuwe blokken :
Nieuwe flexiebels :
Remkrachtbegrenzer/verdeler :
1 remleiding moet korter gemaakt worden en een 12x1.25 nipple krijgen, dit zal van de week gebeuren. Volgende week komt de voorkant weer op standard hoogte en zullen we daarna de remmen ontluchten en testen.
Ook heb ik vandaag wat massas in ordre gezet, de oude toeters verwijderd (die werkten ni meer) en een XM toeter geplaatst
De nipples op de remleidingen van de achteras zelf waren voor de meest vast. Heb dus genoeg met WD40 mogen spelen... (kan logisch zijn na 18mnd los te liggen in een niet verwarmd garage)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Leuk achterasje Sebas, wordt weer heel netjes zoals gewoonlijk
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Wat een belachelijk gedoe eigenlijk bij jullie.Speederdd wrote:idd, daarna gaat die terug voor een jaar omlaagMastenhose wrote:Mooi hoor! Gaat de voorkant op standaard hoogte i.v.m. de keuring?
Is dan de achteras met schijven geen probleem, want dat is ook verre van origineel?
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl