Philip aka De Philipijn (Citroën AX 1.1i '96)
Moderator: webmasters
Philip aka De Philipijn (Citroën AX 1.1i '96)
Vorige week eindelijk met m'n eerste zelf gekochte auto kunnen rijden.
Een Citroën AX 1.1i met 210.000km. En dan nu ook lid kunnen worden.
Ik heb m'n rijbewijs iets meer dan 1 maand. Ik wist niet wa'k voelde. Die AX gaat zoo snel! Nog nooit verloren aan het rood licht.
Nu wil ik nog een toerenteller en een koelwatertemperatuurmeter, want onlangs stond hij stationair te draaien, en er kwam domp van onder m'n motorkap. Iemand ervaring mee? Leek me niet heel gezond, maar toen de kap open stond niks te zien ... Ik hoop dat hij niet heet loopt, want dan kan het snel gedaan zijn.
Groetjes, Philip![/url]
Een Citroën AX 1.1i met 210.000km. En dan nu ook lid kunnen worden.
Ik heb m'n rijbewijs iets meer dan 1 maand. Ik wist niet wa'k voelde. Die AX gaat zoo snel! Nog nooit verloren aan het rood licht.
Nu wil ik nog een toerenteller en een koelwatertemperatuurmeter, want onlangs stond hij stationair te draaien, en er kwam domp van onder m'n motorkap. Iemand ervaring mee? Leek me niet heel gezond, maar toen de kap open stond niks te zien ... Ik hoop dat hij niet heet loopt, want dan kan het snel gedaan zijn.
Groetjes, Philip![/url]
Citroën AX 3drs.
1.1i
bj. 1996
1.1i
bj. 1996
Welkom! Wat leuk weer een belg erbij
Verliezen bij het rode licht: ik verlies ook nooit, maar als ik tegelijk optrek als het groen is, gebeurt het ook maar heel zelden
Domp: een geluid of een dikke rookwolk? Als het systeem te vol is, gooit ie er soms wat uit. Dat ziet er erger uit dan het is. Maar wel in de gaten houden idd!
Verliezen bij het rode licht: ik verlies ook nooit, maar als ik tegelijk optrek als het groen is, gebeurt het ook maar heel zelden
Domp: een geluid of een dikke rookwolk? Als het systeem te vol is, gooit ie er soms wat uit. Dat ziet er erger uit dan het is. Maar wel in de gaten houden idd!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Hey, welkom hier!
Altijd leuk als er hier zich nog eens een Belg aanmeldt
Een toerenteller en koelwatertemperatuurmeter zijn niet zó moeilijk in te bouwen. Misschien zoek je dan best direct een GT of GTI tellerbak (hangt er ook van af welke ontsteking je hebt).
kijk hier eens:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=11166
Dat je ax doempt bij stationair is eigenlijk niet zo goed.
Controleer eens de volgende zaken:
- Brandt het rode lampje vd temperatuur als je hem in de 2de contactstand zet? Dit mag enkel branden in 2de contactstand met de motor af en als hij te heet wordt. Zeker niet mee rijden.
- Draait de elektrische ventillator als je hem ff stationair laat draaien? Deze moet als het goed is zo nu en dan eens aanslaan. (motor moet wel op bedrijfstemperatuur zijn natuurlijk)
- En aangezien hij gedoempt heeft zou ik toch het koelwaterpeil eens controleren.
Tkan ook een lekke koppakking zijn, maar tkan evengoed iets banaals zijn
Altijd leuk als er hier zich nog eens een Belg aanmeldt
Een toerenteller en koelwatertemperatuurmeter zijn niet zó moeilijk in te bouwen. Misschien zoek je dan best direct een GT of GTI tellerbak (hangt er ook van af welke ontsteking je hebt).
kijk hier eens:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=11166
Dat je ax doempt bij stationair is eigenlijk niet zo goed.
Controleer eens de volgende zaken:
- Brandt het rode lampje vd temperatuur als je hem in de 2de contactstand zet? Dit mag enkel branden in 2de contactstand met de motor af en als hij te heet wordt. Zeker niet mee rijden.
- Draait de elektrische ventillator als je hem ff stationair laat draaien? Deze moet als het goed is zo nu en dan eens aanslaan. (motor moet wel op bedrijfstemperatuur zijn natuurlijk)
- En aangezien hij gedoempt heeft zou ik toch het koelwaterpeil eens controleren.
Tkan ook een lekke koppakking zijn, maar tkan evengoed iets banaals zijn
Bedankt allemaal met de verwelkomingen.citrofenwick wrote:Hey, welkom hier!
Altijd leuk als er hier zich nog eens een Belg aanmeldt
Een toerenteller en koelwatertemperatuurmeter zijn niet zó moeilijk in te bouwen. Misschien zoek je dan best direct een GT of GTI tellerbak (hangt er ook van af welke ontsteking je hebt).
kijk hier eens:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=11166
Dat je AX doempt bij stationair is eigenlijk niet zo goed.
Controleer eens de volgende zaken:
- Brandt het rode lampje vd temperatuur als je hem in de 2de contactstand zet? Dit mag enkel branden in 2de contactstand met de motor af en als hij te heet wordt. Zeker niet mee rijden.
- Draait de elektrische ventillator als je hem ff stationair laat draaien? Deze moet als het goed is zo nu en dan eens aanslaan. (motor moet wel op bedrijfstemperatuur zijn natuurlijk)
- En aangezien hij gedoempt heeft zou ik toch het koelwaterpeil eens controleren.
Tkan ook een lekke koppakking zijn, maar tkan evengoed iets banaals zijn
Dat lampje brandt inderdaad op het 2e contact.
Tijdens het rijden nog nooit opgelicht. Allemaal normaal dus.
Het dompen is niet meer gebeurd. Vandaag naar het Nederlandse Eindhoven gereden zonder problemen. Mijn ontsteking is een Magnett Marelli. Enig idee waar ik zo'n dashboard kan vinden en of dit qua stekkers en inbouwplaats ook allemaal hetzelfde is? Waarschijnlijk nie. Mis toch echt een toerenteller. Hartelijk bedankt!
Citroën AX 3drs.
1.1i
bj. 1996
1.1i
bj. 1996
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Dan moet je een tellerbak zoeken met DIS-ontsteking. De toerentellers voor verdelerkap zullen niet werken.
En het past direct. Enkel moet je soms een draadje bij trekken, maar de kans bestaat ook dat het direct plug and play is.
Velgen vind je ook hoor!
Houd hier voor beiden maar ff de aangeboden-sectie in de gaten
En het past direct. Enkel moet je soms een draadje bij trekken, maar de kans bestaat ook dat het direct plug and play is.
Velgen vind je ook hoor!
Houd hier voor beiden maar ff de aangeboden-sectie in de gaten