Sébastien aka Speederdd Ax GT Carb '90/Leon '02 TDI 110

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Mooi Sebas dat je zo lekker bezig bent geweest, en in goed gezelschap van een voorouder :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

vandaag terug naar de garage gereden, wel om aan een 928S van 1978 te werken, na jaren stilstaan bijna terug aan de praat gekregen ...

volgende week verder. eerst douchen omdat ik naar oude naft stinkt :D

Mijn sloper was ook aangekomen :lol:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

spaanse ? zo te zien had die ook een zwaar ventilator achter de radiator...
Image

zowiezo vind ik die wel raar, ph1 met die interieur ???
Last edited by Speederdd on SunOct24, 2010 9:55:17 PM, edited 1 time in total.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Leuke fotootjes Sebas, ik denk alleen dat het eerder een Ph.2 is met een Ph.1 achterklep en bumper, voor de rest (voorbumper, grill en motorkap, dash) is allemaal Ph.2...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Mastenhose wrote:Leuke fotootjes Sebas, ik denk alleen dat het eerder een Ph.2 is met een Ph.1 achterklep en bumper, voor de rest (voorbumper, grill en motorkap, dash) is allemaal Ph.2...
dan heb ik geluk, ik had die achterbumper nodig in ph1 :)

volgende week is kijken dat ik vind van welk jaar die is en na een laatste test rit zal ik wat ik nodig heb eraf halen

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Mij wel bekende plekken. :)
Succes met de herstelwerkzaamheden.

Leuk om die Traction te zien.
Ook in goede handen.

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

kick-it wrote:Mij wel bekende plekken. :)
Succes met de herstelwerkzaamheden.
bedankt :)

zojuist telefoon gekregen wagen is al gelast. Mijn vriend (eigenaar van die garage) heeft me ook gemeld dat hij van plan is om de wagen aan het eind van de werken overspuiten, yes yes yes, ik durfde het nog niet aan hem vragen, is mega goed nieuws 8)

verder is de pomp binnen voor de 928s, hopelijk krijgen we die zaterdag eindelijk draaiend.

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

zo, vandaag weer enkele uren aan de Ax gaan werken (roest en electriciteit) en verder prutsen met een 147 JTD die maar geen pks wou leveren.

Spijtig genoeg was ik mijn fototoestel vergeten.

Hier slecht gsm pics :

Gelaste plaat links achter :

Image

Image

Juist behandeld gelaste plaat recht onder :

Image
Andere gelaste platen heb ik ook zo behandeld (antiroest en daarna die zwarte spul, als het droog is komt er nog een laatste bescherming laagje)

Mijn vriend om met die soort kit te werken :

Image

Roest in behandeling onder de plaat die jaren geleden gelast is geweest achter de rechter koplamp :

Image
(eind van de dag was die volledig behandeld)

En tegen savonds was die terug in zijn hoek :

Image

Wel terug met koplamp bevestiging, de huidige morettes waren vast gebouten en hingen vast dankzij veel polyester patchwork... die zullen plaatsmaken voor betere
:P

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

heerlijk te zien dat je weer zin hebt om met de handjes te "wapperen" het moet je vast goed doen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

het doet inderdaad enorm goed, ik kijk nu echt uit naar de volgende zaterdag... (of dat ik maandag al terug gaat :roll: )

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

weer een update... wel met weinig fotos omdat we druk bezig waren.

Met een goeie vriend hebben we de achteras geswapt, voor een gerenoveerd en van remschijven voorzien exemplaar. (nieuwe lagers overal) Ik heb lang getwijfeld om die te gebruiken of om ff met met trommelas te vechten, zeker ivm belgische keuring, maar ik heb +- de zekerheid dat het goedkomt :roll:

Hier is iets weg ...
Image

rommel...
Image

Hier de half terug in elkaar achteras :
Image

Image

Bij het terug bevestigen van de antiroll bar is de bout aan de rechterkant in de arm afgebroken, dit heeft voor serieus tijdverlies gezorgd, boren met 4 en dan 6,5mm om eindelijk in 7mm terug een draad intappen.

Door die tijd verlies zijn er nog geen enkel remleidingen terug gemonteerd en hebben we nog niets afgemeten voor de nieuwe leidingen naar de remkrachtbegrenzer. Zal ik volgende week in mijn eentje moeten doen.

Hoogte zou goed moeten zijn voor de keuring (gaat later terug omlaag samen met de Bilsten B8s).

106GTI dempers, remschijven, remklauwen met nieuwe blokken, handremkabels met 15cm spacers en Saxo VTS New Morning handremhendel (New Morning = chrome knop ;)) zijn wel geinstaleerd. Handremschakelaar moet ik ook nog aanpassen.

Heb dus nog enorm veel te doen, en daarna moet de voorkant ook omhoog. (originele veren + SAXO 16v dempers, na de keuring zal die ook terug naar beneden gaan, wss ook op B8s)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

lekker bezig. Ik ben benieuwd of het zal lukken!
Schijnt dat je altijd meer kans hebt om gekeurd te raken in Wallonië. Misschien het proberen waard?

En trouwens. Laat die achteras voor de keuring maar lekker laag hoor.
Laat ze maar bewijzen dat die verlaagd is ;) Ik verhoog ook altijd enkel de voorkant.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Goed om te lezen dat er alweer geklust is aan de AX! Het was al een beauty, maar het wordt almaar mooier!!!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

je bent lekker bezig seb... begint er echt steeds geweldiger uit te zien! maar dat zijn we van je gewend he!

wat was het euvel bij de 147jtD?
Image

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

mja, waarom een JTD met meer dan 200 000 kms niet meer trekt kan aan veel dingen liggen... hier hebben we wat gespeeld met afstelling van de turbo, is iets beter... niet fantastich, en nog wat sensoren gekuist.., was weer iets beter... (luchtmassa brol, enz)

Hier enkele pics van de werken van vandaag (remleidingen op de achteras terug plaatsen, ...):

Saxo VTS New Morning handremhendel :
Image

Niet zo mooi oplossing voor de handremkabels, moet beter ...
Image

Nieuwe blokken :
Image

Nieuwe flexiebels :
Image

Remkrachtbegrenzer/verdeler :
Image

1 remleiding moet korter gemaakt worden en een 12x1.25 nipple krijgen, dit zal van de week gebeuren. Volgende week komt de voorkant weer op standard hoogte en zullen we daarna de remmen ontluchten en testen.

Image

Image

Ook heb ik vandaag wat massas in ordre gezet, de oude toeters verwijderd (die werkten ni meer) en een XM toeter geplaatst

De nipples op de remleidingen van de achteras zelf waren voor de meest vast. Heb dus genoeg met WD40 mogen spelen... (kan logisch zijn na 18mnd los te liggen in een niet verwarmd garage)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Leuk achterasje Sebas, wordt weer heel netjes zoals gewoonlijk :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Mooi hoor! Gaat de voorkant op standaard hoogte i.v.m. de keuring?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Mastenhose wrote:Mooi hoor! Gaat de voorkant op standaard hoogte i.v.m. de keuring?
idd, daarna gaat die terug voor een jaar omlaag :wink:

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Speederdd wrote:
Mastenhose wrote:Mooi hoor! Gaat de voorkant op standaard hoogte i.v.m. de keuring?
idd, daarna gaat die terug voor een jaar omlaag :wink:
Wat een belachelijk gedoe eigenlijk bij jullie.

Is dan de achteras met schijven geen probleem, want dat is ook verre van origineel?

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Hey Sebas, leuk dat je de ax wat aandacht aan het geven bent en dat het je goed doet! Succes met het opknapwerk!

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

vandaag toch eventjes aan de ax gewerkt.

De remmen doen het :) handrem ook :)

volgende week zaterdag zal ik zien om de hele dag voor de ax vrijhouden (to do is nog lang genoeg)

Post Reply