Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV
Moderator: webmasters
't lager draaide op zich soepel rond.. kon niet helemaal goed beoordelen, want hij was in de olie gevallen maar had de indruk dat die ook nog wel goed was..
@Peter: remmenreiniger.. heb al 1 bus gebruikt. En blok kun je schoonmaken met diesel heb ik wel eens gehoord, maar het lijkt erop alsof het blok vaker olie gelekt heeft en altijd door de modder gereden heeft, diesel en remmenreiniger doen nog niet zo veel. Patrick, wat is er gebeurd?
Misschien eens na gaan denken over een andere methode van schoonmaken.
Heidi had haar broek al daarvoor viesgemaakt, dus het was niet zo erg.
Ik heb nu een Luk drukgroep die 150 euro kostte, heb het idee dat het veel goedkoper kan (en ik hoor weinig goeds over Luk), iemand nog een leuke tip waar ik wat goedkopers kan bestellen (en dan Valeo ofzo?)
@Peter: remmenreiniger.. heb al 1 bus gebruikt. En blok kun je schoonmaken met diesel heb ik wel eens gehoord, maar het lijkt erop alsof het blok vaker olie gelekt heeft en altijd door de modder gereden heeft, diesel en remmenreiniger doen nog niet zo veel. Patrick, wat is er gebeurd?
Misschien eens na gaan denken over een andere methode van schoonmaken.
Heidi had haar broek al daarvoor viesgemaakt, dus het was niet zo erg.
Ik heb nu een Luk drukgroep die 150 euro kostte, heb het idee dat het veel goedkoper kan (en ik hoor weinig goeds over Luk), iemand nog een leuke tip waar ik wat goedkopers kan bestellen (en dan Valeo ofzo?)
heb mijn blok nooit afgespoten, en ik ben ook niet bang voor zand en modder (rij veel in het buitengebied) dus dat zal de reden wel zijn
schoonmaken werkt ook heel goed met koudontvetter en een hogedrukspuit.
ik ga met hele vieze onderdelen meestal gewoon naar de wasstraat van het pompstation en dan spuit ik ze daar af.
schoonmaken werkt ook heel goed met koudontvetter en een hogedrukspuit.
ik ga met hele vieze onderdelen meestal gewoon naar de wasstraat van het pompstation en dan spuit ik ze daar af.
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ga eens in Almelo met Piet praten...raoel wrote: Ik heb nu een Luk drukgroep die 150 euro kostte, heb het idee dat het veel goedkoper kan (en ik hoor weinig goeds over Luk), iemand nog een leuke tip waar ik wat goedkopers kan bestellen (en dan Valeo ofzo?)
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Piet? Almelo? Die heeft nu op marktplaats een Mazda te koop.Pascal wrote:Ga eens in Almelo met Piet praten...raoel wrote: Ik heb nu een Luk drukgroep die 150 euro kostte, heb het idee dat het veel goedkoper kan (en ik hoor weinig goeds over Luk), iemand nog een leuke tip waar ik wat goedkopers kan bestellen (en dan Valeo ofzo?)
Of bedoel je Piet Consultancy BV?
@fenwick: hij doet het al leuk op 60pk, dus 15pk extra.. ben benieuwd. Heet niet voor niks GT
Vandaag even doorgepakt, middag en halve avond bezig geweest.
Ik vind het optakelen van de auto echt een bizar experiment, dus nog geprobeerd de motor van bovenaf eruit te halen, maar dan moest ik nog heel veel werk extra doen.
Ik heb een forse krik die ik echt wel vertrouw, maar had wel het idee dat de boel behoorlijk wiebelde. Doe het niet graag nog een keer
Maargoed, de foto's:
nieuwe keerring
druklager was bij nader inzien niet echt vers meer (versleten, rammelde wat)
Kies de mooiste (Marc bedankt, alles is goed aangekomen! )
improvisatie
toen was t ff sjouwen
motor eruit
eerst naarboven proberen
toch maar naar beneden
even de auto optillen
etenstijd
GT blok eronder
Nog steeds
Daarbij nog allerlei kleine dingetjes gedaan, waaronder een plankje gebouwd met wieltjes eronder, die ongeveer 3 seconden een blok kon houden (slecht hout, ploink, kapot).
Nou hoop ik morgen een draaiende motor te hebben Moet alleen nog een remklauw repareren (schade opgelopen bij revisie, kijken of ie nog te redden is) en er is een stuk ijzer van mijn draagarm af gevallen (zie gezocht topic).
M'n rug zegt auw
Ik vind het optakelen van de auto echt een bizar experiment, dus nog geprobeerd de motor van bovenaf eruit te halen, maar dan moest ik nog heel veel werk extra doen.
Ik heb een forse krik die ik echt wel vertrouw, maar had wel het idee dat de boel behoorlijk wiebelde. Doe het niet graag nog een keer
Maargoed, de foto's:
nieuwe keerring
druklager was bij nader inzien niet echt vers meer (versleten, rammelde wat)
Kies de mooiste (Marc bedankt, alles is goed aangekomen! )
improvisatie
toen was t ff sjouwen
motor eruit
eerst naarboven proberen
toch maar naar beneden
even de auto optillen
etenstijd
GT blok eronder
Nog steeds
Daarbij nog allerlei kleine dingetjes gedaan, waaronder een plankje gebouwd met wieltjes eronder, die ongeveer 3 seconden een blok kon houden (slecht hout, ploink, kapot).
Nou hoop ik morgen een draaiende motor te hebben Moet alleen nog een remklauw repareren (schade opgelopen bij revisie, kijken of ie nog te redden is) en er is een stuk ijzer van mijn draagarm af gevallen (zie gezocht topic).
M'n rug zegt auw
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Zo, pff, wat een dag. Te moe om foto's te posten....
'k begin op het punt te komen dat ik elk onderdeel van de AX wel zo'n los- en vastgemaakt heb
Blok hangt erin, bijna alles is aangesloten.
- Boutje op de themostaat brak af, had er nog 1 liggen
- Een stekker van de kabelboom was kapot (zal wel gebroken zijn bij vervoer ofzo) -> vervangen
- Linker remklauw gereviseerd, erop gedaan.. nog niet goed gangbaar, dus weer eraf
- "nieuwe" radiateur (de vorige was 1 brok roest en afgebroken lamellen)
- injectiehuis helemaal schoongemaakt
- aandrijfassen: 1 van de assen die ik meekreeg van Patrick is een andere maat, past dus niet. Kwartier hannessen met de fusee toen ik eens eronder ging kijken en zag dat hij niet goed in de bak kon
- kleppen stellen kan ik nog steeds niet ken het verhaal, maar weet niet wanneer hij nou in welke stand staat
Naja, en de gebruikelijke rommel en ellende die je krijgt als je bijna alles losmaakt en daarna weer vast.
Nog te doen:
- Laatste stukje kabelboom vastmaken
- remklauw nog eens dremelen en dan moet ie wel gangbaar zijn. monteren & ontluchten
- kvs, bakolie
- wielen erop
En dan eens kijken of ie wil starten Erg spannend, wel jammer dat het vandaag niet af kwam, zat de hele tijd nog van "kan nog wel" maar met een paar tegenvallers moest ik toch toegeven dat het niet kon...
'k begin op het punt te komen dat ik elk onderdeel van de AX wel zo'n los- en vastgemaakt heb
Blok hangt erin, bijna alles is aangesloten.
- Boutje op de themostaat brak af, had er nog 1 liggen
- Een stekker van de kabelboom was kapot (zal wel gebroken zijn bij vervoer ofzo) -> vervangen
- Linker remklauw gereviseerd, erop gedaan.. nog niet goed gangbaar, dus weer eraf
- "nieuwe" radiateur (de vorige was 1 brok roest en afgebroken lamellen)
- injectiehuis helemaal schoongemaakt
- aandrijfassen: 1 van de assen die ik meekreeg van Patrick is een andere maat, past dus niet. Kwartier hannessen met de fusee toen ik eens eronder ging kijken en zag dat hij niet goed in de bak kon
- kleppen stellen kan ik nog steeds niet ken het verhaal, maar weet niet wanneer hij nou in welke stand staat
Naja, en de gebruikelijke rommel en ellende die je krijgt als je bijna alles losmaakt en daarna weer vast.
Nog te doen:
- Laatste stukje kabelboom vastmaken
- remklauw nog eens dremelen en dan moet ie wel gangbaar zijn. monteren & ontluchten
- kvs, bakolie
- wielen erop
En dan eens kijken of ie wil starten Erg spannend, wel jammer dat het vandaag niet af kwam, zat de hele tijd nog van "kan nog wel" maar met een paar tegenvallers moest ik toch toegeven dat het niet kon...
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ziet er goed uit Roelemans, 'recht zo die gaat'!
Piet in combinatie met Almelo in combinatie met Citroën staat al járen garant voor goed zaken doen.
Ga er eens praten of kijken...
Piet in combinatie met Almelo in combinatie met Citroën staat al járen garant voor goed zaken doen.
Ga er eens praten of kijken...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Hij doet het!!!!!
ECU had binnen 5 minuten door wat boven en onder was. Toen kwam de grote rookontwikkeling van gelekte KVS, stond de buurt ff blauw. (Sorry buren).
Ik moest nog ontluchten, dus ik dacht "dat doe ik ergens anders" op 1 km afstand is een lege parkeerplaats. Maar dat haalde ik niet, want na 300m ging het lampje van de temperatuur branden.
Thermostaat is wel open, dus 't zal wel lucht in de leidingen zijn... Dat komt morgen..
Hij klinkt echt stoer Diepe brom Kannie wachten tot de 1e testrit keer vol gas
(helaas geen filmpje, de camera had lege batterijen op het moment-supreme).
ECU had binnen 5 minuten door wat boven en onder was. Toen kwam de grote rookontwikkeling van gelekte KVS, stond de buurt ff blauw. (Sorry buren).
Ik moest nog ontluchten, dus ik dacht "dat doe ik ergens anders" op 1 km afstand is een lege parkeerplaats. Maar dat haalde ik niet, want na 300m ging het lampje van de temperatuur branden.
Thermostaat is wel open, dus 't zal wel lucht in de leidingen zijn... Dat komt morgen..
Hij klinkt echt stoer Diepe brom Kannie wachten tot de 1e testrit keer vol gas
(helaas geen filmpje, de camera had lege batterijen op het moment-supreme).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Wow Raoel! Weer even een off-line moment hier, maar wow!
Inderdaad, gewoon even ontluchten waar hij nu staat, dat zullen de buren je vergeven als je dat niet dagelijks doet .
En trouwens, die tegenslagen vallen wel mee, dat zijn dingen die altijd gedoemd zijn om tegen te werken. Mijn blokwissel: Damn, uitlaatspruitstuk is korter . Damn, schakelstang is nu écht dood! Damn, waarom is die ene stekker bij ELK GTI model ALTIJD dood en waar zijn m'n knijpstekkers? Damn, deze uitlaat past niet meer met m'n nieuwe motorsteunen !
Al dat soort lijpe dingen, waarschijnlijk heb je er nog minder gehad dan ik . En je hebt het best snel gedaan! Maar je moet ook niet zelf de auto optillen, daar heb je natuurlijk een takel voor gekocht (en ik weet zelf dat dat er heel raar en vooral onnatuurlijk uitziet)!
Ik durf je nog niet te feliciteren, dat doe ik pas als jij zeker weet dat de motorwissel geslaagd is!
Inderdaad, gewoon even ontluchten waar hij nu staat, dat zullen de buren je vergeven als je dat niet dagelijks doet .
En trouwens, die tegenslagen vallen wel mee, dat zijn dingen die altijd gedoemd zijn om tegen te werken. Mijn blokwissel: Damn, uitlaatspruitstuk is korter . Damn, schakelstang is nu écht dood! Damn, waarom is die ene stekker bij ELK GTI model ALTIJD dood en waar zijn m'n knijpstekkers? Damn, deze uitlaat past niet meer met m'n nieuwe motorsteunen !
Al dat soort lijpe dingen, waarschijnlijk heb je er nog minder gehad dan ik . En je hebt het best snel gedaan! Maar je moet ook niet zelf de auto optillen, daar heb je natuurlijk een takel voor gekocht (en ik weet zelf dat dat er heel raar en vooral onnatuurlijk uitziet)!
Ik durf je nog niet te feliciteren, dat doe ik pas als jij zeker weet dat de motorwissel geslaagd is!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Wow Raoul! Zeer goed bezig! Net even de tijd genomen om je complete verslagje van de afgelopen dagen te lezen: geweldig met al die foto's erbij! Helemaal top!
Ben nu best wel een beetje erg jaloers op jou en je ax ;) maar weer een fantastisch voorbeeld, en ooit..... Zal ik dit ook gaan proberen, zoals Peter ook al aangeeft is het inderdaad te hopen dat het dan net zo goed en snel gaat als bij jou.
Helemaal top!
Ben nu best wel een beetje erg jaloers op jou en je ax ;) maar weer een fantastisch voorbeeld, en ooit..... Zal ik dit ook gaan proberen, zoals Peter ook al aangeeft is het inderdaad te hopen dat het dan net zo goed en snel gaat als bij jou.
Helemaal top!