Els aka elsje (clubmonteur) (AX 1.1 Image '95, brommert '78)
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Els, gefeliciteerd met je brommertje
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Meestal komt er dan gewoon een zwart draadje uit, toch?v.andriessen wrote:dus de bobine moet wel aarde hebben.... dan is het toch maar goed dat ik nu mijn bobine met een stuk aluminium heb vast gezet i.p.v. alleen een blokkie hout.
Weet ook niet of het loshangende massa-draadje (alleen) van de bobine was, de accu laadde (leed? ) eerst namelijk ook niet bij en na bevestigen van het draadje weer wel..
Het bijladen was zoizo geen vetpot, dus dat moet ik in de gaten houden. Het elektrisch schema is voor mij abracadabra en een handig aansteker gat voor zoiets als dit (klik) zit er natuurlijk niet op, dus ik dacht ik plak een voltmeter op m’n tank
Kan ik die verlenging met dit tape omwikkelen en is het dan goed?
De andere kant van die draadjes doe ik dan op de accu en dan kan ik tijdens het rijden een beetje in de gaten houden of ie bijlaadt en hoeveel
@ raoel, hij viel ook regelmatig uit! voor het stoplicht bijv. Mijn zwager heeft me vrijdag van zijn naar mijn huis begeleid met de motor. Als ie dan weer uitviel ging ik gauw op het fietspad, hij mij weer aanduwen en dan kon ik weer rijden (hij gauw terug naar z'n motor, mij weer inhalen, vooruit rijden zodat het stoplicht op groen zou gaan etc. haha komisch)
Last edited by Elsje on TueAug17, 2010 10:05:53 PM, edited 1 time in total.
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
is het gevaarlijk?
dan doe ik het niet. anders wel.
dus. kan het zo?
tsja, en ook maar eens kijken met wat voor tape ik die voltmeter het beste op de tank kan plakken..
(dat niet de lak van de tank aan het tape blijft zitten... maar ook niet dat ik de voltmeter halverwege tussen m'n ketting heb hangen)
dan doe ik het niet. anders wel.
dus. kan het zo?
tsja, en ook maar eens kijken met wat voor tape ik die voltmeter het beste op de tank kan plakken..
(dat niet de lak van de tank aan het tape blijft zitten... maar ook niet dat ik de voltmeter halverwege tussen m'n ketting heb hangen)
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
Valt 't niet ergens te tie-wrappen? Plakband op dingen die in de wind hangen heb ik toch minder vertrouwen in.
En als je niet gaat solderen, kun je wel een en ander redelijk degelijk vastmaken met kabelschoenen (koop zo'n leuk setje + tang, kan je jaren mee verder). Die kun je ook makkelijk los- en vastmaken.
En als je niet gaat solderen, kun je wel een en ander redelijk degelijk vastmaken met kabelschoenen (koop zo'n leuk setje + tang, kan je jaren mee verder). Die kun je ook makkelijk los- en vastmaken.
Oh? doe eens een plaatjeRob GT wrote: Lijkt wel wat op mijn vorige.
(...) Maar je moet er wel handig mee zijn.
ik wilde vanavond gaan oefenen met handigheid (en met de voltmeter) maar *grmbl* nu is er een moertje afgebroken
met een oldtimer moet je wel geduld hebben voor dat het 'genieten van die kers' daar is
edit: en inderdaad, nu herinner ik me weer dat ik 'het geluid' hoorde bij het aandraaien van dat boutje (na het vervangen van de remvloeistof). je weet wel, zo'n squeek-geluid wat je ook wel hoort bij het aandraaien van de wielbouten..
(hier valt een kwartje)
wijze les: m'n wielbouten niet meer aandraaien tot het squeek-geluid!!
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
Ik heb niet zoveel foto's want heb hem vrij kort gehad. Dit is er nog eentje:Elsje wrote:Oh? doe eens een plaatjeRob GT wrote: Lijkt wel wat op mijn vorige.
(...) Maar je moet er wel handig mee zijn.
Ik kwam er al vrij snel achter dat ik rijden toch leuker vind dan sleutelen. Was iedere keer wel weer wat ander mis mee
De eigenaar na mij had hem eerst omgebouwt tot een hele mooie caféracer om vervolgens te verprutsen naar Ratlook chopper
Mijn huidige motor bevalt me dan toch een stuk beter. Wat meer power en betrouwbaarheid en toch nog een beetje klassiek uiterlijk. (zojuist nog even op gereden)
leuke foto zeg, met die beweging er in!
en mooie motor. zelf groen gemaakt?
the look van oud(erwets) spreekt mij gewoon meer aan dan nieuw(erwets). Met auto's ook.
de vraag is; vind ik dat nou echt mooi of is het een staaltje van 'vroeger was alles beter', en vind ik over 30 jaar de dingen mooi die nu van de fabrieksband af komen rollen...
de tijd zal het leren.
@ duff. moest dat nou ?
en mooie motor. zelf groen gemaakt?
the look van oud(erwets) spreekt mij gewoon meer aan dan nieuw(erwets). Met auto's ook.
de vraag is; vind ik dat nou echt mooi of is het een staaltje van 'vroeger was alles beter', en vind ik over 30 jaar de dingen mooi die nu van de fabrieksband af komen rollen...
de tijd zal het leren.
wat maakt een caferacer nou een caferacer?Rob GT wrote: De eigenaar na mij had hem eerst omgebouwd tot een hele mooie caféracer om vervolgens te verprutsen naar Ratlook chopper
ja. is ook wel. Die kawasaki waar ik mee naar de Eiffel ben geweest reed ook veel beter door dan deze, maar ja. Je moet alles een keer geprobeerd hebbenRob GT wrote: Mijn huidige motor bevalt me dan toch een stuk beter. Wat meer power en betrouwbaarheid en toch nog een beetje klassiek uiterlijk. (zojuist nog even op gereden)
@ duff. moest dat nou ?
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
voltmeter: goedzo mooi bijladen?
Mijn theorie is "daar heb ik in mijn kindertijd in gezeten, dus daarom zal het wel zo'n warm gevoel geven" Ik zie liever een CX/BX/AX dan een DS. (En ik zie ze liever rammelen dan spik en span, maar dat komt omdat mijn ouders ook altijd in 2-3-4e hands reden, de laatste jaren voor de sloop zeg maar ).Elsje wrote: the look van oud(erwets) spreekt mij gewoon meer aan dan nieuw(erwets). Met auto's ook.
Nee, ik heb hem zo gekocht.Elsje wrote:leuke foto zeg, met die beweging er in!
en mooie motor. zelf groen gemaakt?
Tja, looks vooral. Anders stuur, uitlaatjes zadel en spatborden denk ik.Elsje wrote:the look van oud(erwets) spreekt mij gewoon meer aan dan nieuw(erwets). Met auto's ook.
de vraag is; vind ik dat nou echt mooi of is het een staaltje van 'vroeger was alles beter', en vind ik over 30 jaar de dingen mooi die nu van de fabrieksband af komen rollen...
de tijd zal het leren.
wat maakt een caferacer nou een caferacer?Rob GT wrote: De eigenaar na mij had hem eerst omgebouwd tot een hele mooie caféracer om vervolgens te verprutsen naar Ratlook chopper
Ik heb best veel kilometers gemaakt met mijn motor dus dan is zo'n oldtimer geen optie. Maar ooit voor erbij? Het heeft idd gewoon iets. En mijn huidige motor heeft een redelijk classic look. Dus dat vind ik dan nog wel mooi.Elsje wrote:ja. is ook wel. Die kawasaki waar ik mee naar de Eiffel ben geweest reed ook veel beter door dan deze, maar ja. Je moet alles een keer geprobeerd hebbenRob GT wrote: Mijn huidige motor bevalt me dan toch een stuk beter. Wat meer power en betrouwbaarheid en toch nog een beetje klassiek uiterlijk. (zojuist nog even op gereden)
@ duff. moest dat nou ?
Ha Els,
Erg gave motor heb je gekocht!
Afgelopen vrijdag in het NRC een heel artikel dat zogenaamde naakte motorfietsen momenteel helemaal "het" is op motorgebied.
Zelf een boek geschreven over de kleine sociologie van een machine dat deze week uitkomt.
Wel iets voor jou klik!
Erg gave motor heb je gekocht!
Afgelopen vrijdag in het NRC een heel artikel dat zogenaamde naakte motorfietsen momenteel helemaal "het" is op motorgebied.
Zelf een boek geschreven over de kleine sociologie van een machine dat deze week uitkomt.
Wel iets voor jou klik!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
leuke tip rogier
ik heb ook iets leuks gezien, bij de conrad KLIK
dit ga ik nodig hebben met die brommer
hij heeft goed gelopen de afgelopen tijd maar achterlicht doet het af en toe wel, af en toe niet. dus alleen overdag gereden.
de laadspanning (netjes tussen 13 en 15) kan soms ineens stijgen naar 16+ en daar blijven hangen. vaag verhaal. Ik denk iets met massa.
(dat is met draadjes.. eng )
ik heb ook iets leuks gezien, bij de conrad KLIK
dit ga ik nodig hebben met die brommer
hij heeft goed gelopen de afgelopen tijd maar achterlicht doet het af en toe wel, af en toe niet. dus alleen overdag gereden.
de laadspanning (netjes tussen 13 en 15) kan soms ineens stijgen naar 16+ en daar blijven hangen. vaag verhaal. Ik denk iets met massa.
(dat is met draadjes.. eng )
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen