degene (AX 1.4i TRS, AX 1.4i TRS, MERC W115, MERC 409)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

citrofenwick wrote:leuke TRS :)

doet me wat denken aan die van stuart vroeger
nu je het zegt inderdaad

Wel heel jammer van die crash. Had een leuk duo kunnen vormen.
Onder mn TRS ligt nu ook GT LM. Heb het nog niet gepoetst enzo, en 2 banden waren te leeg om op te pompen bij het tankstation (het apparaat heeft kennelijk tegendruk nodig).
Wilde de achteras nog een tandje verlagen maar had al mn Torx40 bitjes al omgetoverd tot swirls bij mn pogingen een ankerplaat om te zetten.
Dus dat zat er niet meer in.

Morgen maar eens tijd zoeken om het KVS lek te verhelpen. Weet gelukkig waat het zit. Kon nog geen 1.5 km rijden zonder temp-lampje.
Kan het zijn dat de fan te laat aanslaat? Want hij draait wel mooi, maar pas vrij dichtbij de 100C en als ik de motor afzet, koelt de fan hooguit een halve minuut door. :?
Dat van die 100C is een schatting. Ik heb geen enkele indicatie van de temp behalve wanneer het te laat is :lol:

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

degene wrote:Onder mn TRS ligt nu ook GT LM. Heb het nog niet gepoetst enzo, en 2 banden waren te leeg om op te pompen bij het tankstation (het apparaat heeft kennelijk tegendruk nodig).
Waardeloze opmerking, als je er geen foto's bijzet!!! :lol:
degene wrote:Wilde de achteras nog een tandje verlagen maar had al mn Torx40 bitjes al omgetoverd tot swirls bij mn pogingen een ankerplaat om te zetten.
Dus dat zat er niet meer in.
De veren, voorpoten en demper liggen inmiddels op je te wachten op m'n werkbank. Als ik tijd heb, draai ik ze nog wel ff in elkaar!
degene wrote:Morgen maar eens tijd zoeken om het KVS lek te verhelpen. Weet gelukkig waat het zit. Kon nog geen 1.5 km rijden zonder temp-lampje.
Kan het zijn dat de fan te laat aanslaat? Want hij draait wel mooi, maar pas vrij dichtbij de 100C en als ik de motor afzet, koelt de fan hooguit een halve minuut door. :?
Dat van die 100C is een schatting. Ik heb geen enkele indicatie van de temp behalve wanneer het te laat is :lol:
1,5km is vrij kort, als dat v.a. een koude start is...?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Ja vanaf een koude start inderdaad. Zeg 23, 24 graden 8)

Hij verloor ook vrij fors KVS. Heb de Esso er mooi mee ontsiert.
Speciaal voor jou Marco, omdat je misschien wel je vrije tijd inzet tbv de korte pootjes, heb ik nog wat foto'tjes het LM genomen.
Het zijn geen schoonheidsplaatjes, maar het gaat hier om waarheidsbevinding he :lol:

Image

Image

Zie ook de Climair zijwindbeschermers :)

Image

Die slet stuurde ze alleen wel gebroken en gebarsten en al op..
Marktplaats in de dop.

Image

Image

Werkzaamheden overdag

Image

Image

Image
Omzetten van de reminrichting was nog het grootste werk. Roest en ellende all-over. Inbussen die rijp waren voor de boormachine, remcilinders die verschillende tapmaten vereisten voor de inkomende remleiding. Dolle boutjes en een donor-as waarvan de ankerplaat een slijptol van dichtbij heeft gezien.

Image
Heb de as nog even gestaalborsteld met de boormachien.

Image

Nog wat roest achterin afgestoken

Image

Ik wilde mn palletjes terug (voor hermontage van de achterbumper)

Image

Dus die binnenbumper moest eraan geloven

Hm, heb niet eens een foto gemaakt van hoe de nieuwe bumper pronkt.

Nuja, we hebben weer ploatjes

En, hij remt weer prima! Zelfs de handrem, waar ik niet zo 1-2-3 vanuit ging gezien dit:

Image[/img]

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

je mist een stuk uit je ankerplaat.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ziet er allemaal netjes uit :D

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Mooie foto's Ard! GT lichtmetaal staat goed, hoewel ik de stalen velgen ook altijd wel mooi vind!
Aswissel is ook gelukt, da's een goede zaak.

Die Climairs, is dat dat setje dat in Ede aangeboden werd?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Lekker bezig geweest.
Wat ga je met het gat in je kofferbak doen?

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Idd dat plastic komt uit Ede.
Staal stond ook super. Helemaal met type1 naafkapjes. Maar 1 velg was niet perfect rond meer, had een stukje vlak. En de roest kwam onder de verf vandaan. En had GEEN ZIN IN SCHUREN meer.
Tja, dan maar lichtmetaaltjes eronder
En dat gat in de achterbak; daar ga ik het staal dat uit mn dak is gekomen tegenaan lassen. Nog even beter roest weghalen, en dan kan dat er ook een keer van komen

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Idd dat plastic komt uit Ede.
Staal stond ook super. Helemaal met type1 naafkapjes. Maar 1 velg was niet perfect rond meer, had een stukje vlak. En de roest kwam onder de verf vandaan. En had GEEN ZIN IN SCHUREN meer.
Tja, dan maar lichtmetaaltjes eronder
En dat gat in de achterbak; daar ga ik het staal dat uit mn dak is gekomen tegenaan lassen. Nog even beter roest weghalen, en dan kan dat er ook een keer van komen

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Updeeet:

Voor mn vakantie deed mn koppeling dus knerpende geluidjes maken.
Heb het zaakje gedemonteerd en het zag er niet dramatisch uit ofzo, alleen twee drukvingers die enkele milimeters naar binnen stonden.

Nieuwe koppelingsset gemonteerd. Pedaal voelde niet goed aan en de wielen draaide niet even snel als het vliegwiel. Ik dacht aan het druklager, dus bak er weer af. Druklager zat prima. Bak er weer op.

...

Slaat de motor niet meer aan :o
Pomp en injector krijgen geen stroom. Pomp geshort-wired aan de accu, maakte (behalve een verzopen injector) geen verschil.
Nog een paar dagen wezen kloten en meten maar heb voor de vakantie maar mn TGS gepakt.

Achtergrond is Italie, voorgrond is Zwitserland en ertussen zit Lago Maggiore
Image

sweet!

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Toch de TGS dus maar gepakt!
Lekker hoor, ff een stuk toeren!
Geniet ervan!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Leuk foto!

Ook een leuke rit met de AX. :)

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Ennn er is een nieuwe eigenaar voor de TGS :)
Houdt uw AX Club Forum in de gaten want het trouwe beestje is binnen de club gebleven.

De Mini is sinds twee weken terug ook al weg.
Geen rijdende auto's hier meer, dus m.a.w de ultieme drijfveer om de TRS nog eens heel goed te bekijken. En dan hopelijk de oplossing vinden op het vreemde (draadjes of relais gerelateerde) start probleem.

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: WedSep10, 2008 9:13:47 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Quinten »

Waar is die TGS gebleven dan of heb ik hem over het hoofd gezien op het forum?

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Die TGS is voor 1 dag in het trotse bezit geweest van Selteab.
Maar onvoorziene omstandigheden dwongen hem om afstand te doen van de wagen. Aangezien de koop na sluiting van de postkantoren geschiedde, stond ie nog op mijn naam en heb ik em teruggekocht.

Ik rij er nu gewoon als daily in omdat ik mn TRS niet aan de praat kreeg.
Na een goeie tip van Johannus die ik op het spoor kwam doet de TRS het nu weer. Vandaag aan de afmontage begonnen (GT vloertje :) )

Maar de TGS staat hier dus voor de deur, om concreet antwoord te geven op je vraag. En hij mag wat mij betreft naar een nieuwe eigenaar :)

Belangrijkste verkooppunten:
Vervangen koppeling, inmiddels +/- 5000km oud
Blanke lakschade op het dak
Bandjes zijn niet nieuw
Muziek/trekhaak elektra/elektrische ramen - werkt allemaal.
2,8 ton op de teller :twisted: Maar daar merk je dankzij slalombx z'n jarenlange verzorging niks van. En ik ben natuurlijk ook lief geweest.
Hij lekt niet in de achterbak, dus vrijwel geen roest daar in de hoekjes en de achterschermen zijn ook vrij hard.
Naar mijn maatstaven is het achter de koplampen ook redelijk beperkt gebleven.
Ik zal asap es wat verse foto's schieten als je zou willen.

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: WedSep10, 2008 9:13:47 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by Quinten »

Dat is onverwacht leuk nieuws :)
Stuur je zo nog wel ff een PBtje

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Zoals de TRS er nu bijstaat :) :

Image

Image

En voor de geinteresseerden heb ik ook een aantal foto's genomen van de TGS. Ik kwam helaas roest tegen, en heb het meteen weggebikt. Wat jammer genoeg resulteerde in een gat in de rechter kokerbalk.

Maargoed, kennis is macht! :P

http://picasaweb.google.com/stuurboord/ ... 9-WW74HhNg#

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Blijft toch een schitterende uitvoering, een grijze AX TRS met skirts.
Deze velgen staan er ook super bij.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

idd, echt een mooi autotje 8)

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Er liggen voor 2 'nieuwe' banden op, die ik ooit eens van Aad overgekocht heb. Uitgebalanceerd en al kost dat omlepelen toch nog 25E per band =/
Maar dan heb je ook wat.

Het vreemde knak geluid is opgelost, met grote dank aan Joost. Het zat em in twee moertjes die ogenschijnlijk alleen het rubber van de baksteun vasthouden.

Nu het vriespunt dichter en dichterbij komt heb ik de TGS verwent met een mooie flush van het koelsysteem. Helaas/gelukkig vrijwel geen sludge.
Ik was even bang dat die drain-plug op het motorblok lang niet laag genoeg zou zitten om echt het hele systeem te legen, maar er ging toch nog dik 4L nieuwe KVS in! Dus ik was tevreden. Natuurlijk degelijk ontlucht en een stukkie gereden.
Binnenkort krijgt de TRS eenzelfde behandeling. Daar zit sowieso water door de kvs heen, want die heb ik er zelf in moeten stoppen nadat een koelslang besloot te sproeien 200km van huis.
Verder nog het Audio Bull compo setje gemonteerd in de trs, klinkt weer als vanouds geweldig. Wel ga ik denk ik het geluid van achteren missen.

Laatste to-do punten van het jaar:
- koelsysteem van trs flushen
- nieuwe dampretourslang steken
- middenpootje voor deelbare achterbank vinden
- achterbank monteren. wordt nog lastig omdat de rugleuningbevestigingen stukgebeukt zijn in mijn trs
- en hopelijk een vriendelijke lasser vinden die een klusje kan klaren op de kokerbalk van de tgs en een hoekje van de trs achterbak.

Post Reply