Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Ai kl*te zeg
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Pgoddijn wrote:
Maar heb zelf ook een blok van Johan Nolte, die is prima! Zelfs nog uit m'n poten laten vallen.
Nog wel, heb je die al open getrokken?
Image Image Image

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Verschrikkelijk zeg, zit je niet echt mee. :?
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Bossie wrote:
Pgoddijn wrote:
Maar heb zelf ook een blok van Johan Nolte, die is prima! Zelfs nog uit m'n poten laten vallen.
Nog wel, heb je die al open getrokken?
Gedeeltelijk, kon hem in ieder geval zonder problemen draaien... Weet niet of je daarbij iets zou kunnen merken?
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Tjonge jonge jonge.... tis je echt niet mee he marc... Nou ik denk aan je hoor en ik zal gelijk voro duimen dat het snel afgelopen is met al die tegenslagen. Tis tijd dat ie rijdt!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Pgoddijn wrote:
Bossie wrote:
Pgoddijn wrote:
Maar heb zelf ook een blok van Johan Nolte, die is prima! Zelfs nog uit m'n poten laten vallen.
Nog wel, heb je die al open getrokken?
Gedeeltelijk, kon hem in ieder geval zonder problemen draaien... Weet niet of je daarbij iets zou kunnen merken?
Open trekken en uit elkaar halen, dan zou je het moeten kunnen zien. Daarna weer opnieuw opbouwen en eventueel het nodige vervangen. Dan weet je wat je hebt.
Image Image Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Denk dat ik alleen de kop ga nodig hebben ;-)
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

da's wel ontzettend pech zeg :(

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Pgoddijn wrote:Denk dat ik alleen de kop ga nodig hebben ;-)
Die zou ik ook compleet uit elkaar halen, alles goed schoon maken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepseals en keerringen. En eventueel licht laten vlakken zodat je zeker bent dat ie mooi vlak is.
Image Image Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Bossie wrote:
Pgoddijn wrote:Denk dat ik alleen de kop ga nodig hebben ;-)
Die zou ik ook compleet uit elkaar halen, alles goed schoon maken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepseals en keerringen.
Pff, had niets anders te doen... Weet nog niet zoveel van het interne van blokjes... Wankel, ok, de rest is nog niet helemaal duidelijk :-P.

Zal eens kijken of ik er dan meteen goeie plaatjes en een how-to van kan maken ;-)
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Pgoddijn wrote:
Bossie wrote:
Pgoddijn wrote:Denk dat ik alleen de kop ga nodig hebben ;-)
Die zou ik ook compleet uit elkaar halen, alles goed schoon maken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepseals en keerringen.
Pff, had niets anders te doen... Weet nog niet zoveel van het interne van blokjes... Wankel, ok, de rest is nog niet helemaal duidelijk :-P.

Zal eens kijken of ik er dan meteen goeie plaatjes en een how-to van kan maken ;-)
Kop zit niet zo ingewikkeld in elkaar. Als je het goed doet, moet het er ongeveer zoals dit uit gaan zien: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=427 ;)
Image Image Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Bossie wrote:
Pgoddijn wrote:
Bossie wrote:
Pgoddijn wrote:Denk dat ik alleen de kop ga nodig hebben ;-)
Die zou ik ook compleet uit elkaar halen, alles goed schoon maken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepseals en keerringen.
Pff, had niets anders te doen... Weet nog niet zoveel van het interne van blokjes... Wankel, ok, de rest is nog niet helemaal duidelijk :-P.

Zal eens kijken of ik er dan meteen goeie plaatjes en een how-to van kan maken ;-)
Kop zit niet zo ingewikkeld in elkaar. Als je het goed doet, moet het er ongeveer zoals dit uit gaan zien: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=427 ;)
Aha! Do you mind als ik die plaatjes ga verwerken in een pdf?
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Pgoddijn wrote:
Bossie wrote:
Pgoddijn wrote:
Bossie wrote:
Pgoddijn wrote:Denk dat ik alleen de kop ga nodig hebben ;-)
Die zou ik ook compleet uit elkaar halen, alles goed schoon maken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepseals en keerringen.
Pff, had niets anders te doen... Weet nog niet zoveel van het interne van blokjes... Wankel, ok, de rest is nog niet helemaal duidelijk :-P.

Zal eens kijken of ik er dan meteen goeie plaatjes en een how-to van kan maken ;-)
Kop zit niet zo ingewikkeld in elkaar. Als je het goed doet, moet het er ongeveer zoals dit uit gaan zien: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=427 ;)
Aha! Do you mind als ik die plaatjes ga verwerken in een pdf?
Geen probleem, ga je gang.

en om weer even on-topic te komen:

Marc, da's mooi k*t. Hopelijk ook hier snel weer een oplossing voor, hij moet weer rijden.
Image Image Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

dikkere olie smeert toch ook.
maar no shit, waarom nu dit blokje weer met wat ellende....
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

bollie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: MonFeb25, 2008 11:09:22 PM
Location: breda

Post by bollie »

q01z wrote:soms zit het mee, maar voor alsnog ff niet!

net mn krukaspoelie gemonteerd op het blok.. zodat ik voor het eerst met de hand het blok rond kon draaien!

en je raad het al, tis niet goed :? als 2/3 boven staan.. kan je cilinder 3 gewoon een stukje naar beneden duwen *plok* en ook als je wat sneller draait (nog steeds met de hand/ratel) dan hoor je gewoon plok plok plok plok

straks het carter er maar es af en kijken of het stuk is, of gewoon niet goed in elkaar gezet door de vorige eigenaar
godver het is ook niet te filmen he.
sorry marc , dit wist ik ook niet.

heb zo'n vermoeden dat het cup blok ook helemaal uit elkaar gaat voordat ik het in mijn auto lepel..
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Zo dan, het zou 's een keer meezitten zeg... :?
Echt balen man.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

@bollie; dat zou ik idd ook maar ff doen, het geld is het niet als het blok er nog uit ligt
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zojuist even met een revisiebedrijf hier uit de buurt gebeld,
die kreeg volgens mij spontaan tranen in zijn ogen toen ik vertelde dat ik drijfstanglagers voor een TU5J2 nodig heb...

hij wist me te vertellen dat er zelfs bij dezelfde motorcodes nog verschillende lagers gebruikt zijn door Citroën en dat het dus erg van belang is dat ik de motorcode goed kan aangeven (als Citroën het al door elkaar gebruikt, kan het vast geen kwaad.. maar toch ;))
Mijn voorstel om morgen maar even met de lagers er naartoe te gaan werd zeer gewaardeerd, dus dat gaan we dan maar doen he...

setje gaat 23,- ex btw kosten, dus dat is het geld niet gelukkig
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Die prijs is dan wel weer goed nieuws, maar de hele aanleiding waardoor je naar nieuwe lagers op zoek moet, is op z'n zachtst gezegd een beetje jammer....:(
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

grumble grumble, dr mag toch wel iets heel blijven?

gister op de terugweg naar huis af en toe (vooral in scherpte bochten) een rare tik uit de motor..

vanmorgen met aanremmen en scherpe bochten daarbij ook een brandendolie lampje en het lampje van mn KVS..

nu doen die lampjes dat wel vaker, zonder echte aanleiding (niveau's zijn goed) dus misschien is dat gewoon een draadbreuk oid die contact maakt in bepaalde bochten of met remmen, maar die tik n de motor is toch wel raar! :?
Image

Post Reply