Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Tja, Ik ga de auto op tijd zetten, dan gaat eerst het geld naar me inboedel, daarna is de auto weer aan de beurt ;)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

ik vind het al erg leuk dat je er zelf aan begonnen bent :) Let aub idd wel op dat het boeltje goed staat, anders kan het helemaal omzeep zijn.
Succes verder!

martie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: TueJan26, 2010 3:31:18 PM
Location: Groningen

Post by martie »

Toch zou ik nu nog de moeite nemen om nieuwe kopbouten te pakken. Nu is alles nog fris en niet in gebruik geweest, als je er straks achter komt dat de boel toch niet goed afdicht of langzamerhand los komt te zitten ben je verder van huis.

Als een rekbout eenmaal opgerekt is heb je trouwens ook grote kans dat hij bij de volgende keer op moment zetten breekt. Dat zal je net ter hoogte van het deelvlak gebeuren :shock:

Mooi dat je er zelf aan begonnen bent, maar ik zou in het vervolg wel wat meer huiswerk doen. Het is zo zonde als je bakken met extra werk krijgt om kopbouten van nog geen 2 tientjes te besparen...

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ja, dat gaat ook gebeuren. Maar ik dacht tis nu lekker weer en gaan we maar ff wat doen, Aangezien de auto nog niet rijdt (geen rijbewijs) kan der nu nog niet heel veel mis mee gaan.

Alles is nog gelabelt dus kan zo weer uitelkaar en in elkaar.

Vandaag hebben we besloten een terrasje te gaan pakken en dinsdag gaan we weer wat doen (als het niet regent)

Als ik de volgende keer weer wat ga doen, miss handig dat iemand hier even een boodschappenlijstje maakt met wat ik allemaal moet halen. 8) Dan zit ik niet met waar ik nu mee zit :D

Ik had alleen nog ervaring met scooters. En heb nu gemerkt dat auto stukkie ingewikkelder is.

Maar bedankt allen voor de reacties, Dingen die ik gemist heb worden nog wel een keer gedaan binnekort :D

martie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: TueJan26, 2010 3:31:18 PM
Location: Groningen

Post by martie »

Sowieso is een vraagbaak erg handig als je begint met sleutelen aan auto's. Alle aanhaalmomenten, tips&tricks en montage/demontage volgordes staat daar in.


:D

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Losroyos wrote:
Als ik de volgende keer weer wat ga doen, miss handig dat iemand hier even een boodschappenlijstje maakt met wat ik allemaal moet halen. 8) Dan zit ik niet met waar ik nu mee zit :D
HOW-TO lezen had misschien al veel gescheeld, staat alles stap voor stap met foto's en info.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Zo, De ax gaat me verlaten, Als het goed is hoop ik eigenlijk verlaat die niet de club, Sander-ja en ik zijn over een auto ruil eens geworden.

Mijn AX gaat daarheen, en ik neem zijn GT over.

Dus nou ga ik binnekort de hele audio los halen, alle belangrijke spullen zoeken. achterin leggen en dan overzetten en weer inbouwen. dan heb ik weer even wat te doen.

Vind het wel jammer dat ik zon hele mooie ax vaarwel moet zeggen, Maar ik kan deze natuurlijk net zo mooi maken en ook helemaal naar eigen smaak. Dus ik zie er niet echt somber tegenop.

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Uhm....ik begrijp het niet helemaal.
Jouw AX was/is te duur om in te rijden, dan ruil je hem maar met een andere AX?
Was het niet de bedoeling dat je "goedkoop" ging rijden?

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Het bleek dat het verschil tussen iets anders en dit nouwlijks was, dus ik kan net zo goed ax blijven rijden, dus daarom ben ik hierop uitgekomen.

en ik heb aankomende tijd ook gewoon te veel aan me hoofd om de blauwe ax nog te maken, voordat ik staks echt op me gemak zit en voel is et oktober, zolang wou ik hem niet stil laten staan dus tja dan maar zo.

en ja miss is het wel stom dat ik die mooie weg doe, Maar ik doe wat mij het beste lijkt. en deze maak ik gelijdelijk aan naar eigen smaak en dan word deze ook super mooi ;)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

kick-it wrote:Uhm....ik begrijp het niet helemaal.
Jouw AX was/is te duur om in te rijden, dan ruil je hem maar met een andere AX?
Was het niet de bedoeling dat je "goedkoop" ging rijden?
en hij gaat alleen maar duurder rijden nu :lol:

een GT is toch iets duurder in de verzekering/wegenbelasting.. de ax die je nu had was op kenteken nog een 1.1

maar goed.. hopen dat je met de ax iets meer geluk hebt :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ja, dat wel, Maar wat als ik brokken maak en de verzekering keert niet uit omdat ze geen 1.4 maar een 1.1 verzekerd hebben, wie is er dan duurder uit?

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Losroyos wrote:Ja, dat wel, Maar wat als ik brokken maak en de verzekering keert niet uit omdat ze geen 1.4 maar een 1.1 verzekerd hebben, wie is er dan duurder uit?
valt nog binnen de 40% vermogenswinst regeling, maar goed tegenwoordig heb je een 1.4 ook zo omgekeurd bij de rdw voor klein bedrag..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Waarom niet een 1.1?
Is wel iets zuiniger, en ook goedkoper in de aanschaf weer.
En ruilen, weet je zeker dat de andere wel goed is?
Dus koppaking, assen enz... ?

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

De achteras was iets krom, Maar ik kan als het moet morge een andere as ophalen op de sloop, Koppakking daar gaak vast voor sparen, ik ga nu de auto zo houden geen dure dingen meer der in bouwen enzo zodat als die kapot gaat hij gewoon naar een garage kan :P (klein dingen kan ik altijd zelf nog wel.)

En 1.1 de ene zegt wel zuiniger andere zegt niet zuiniger, dus skijt aan dat :P de auto die ik overneem is bij Citroën Fieten ofzo in onderhoud geweest, dus als die niet goed is, dan breng ik hem zoiezo niet daarheen :P

Maar, ik ga in iedergeval nooit meer op de buitenkant van een auto af :P

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Buitenkant kan ook mooie roestplekken hebben. Nu heb je een rooie met een dakraam en mooie roestplekken onder de lak... Of had je hem nog niet van dichtbij bekeken? Ik namelijk wel.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

ja, maar ik heb liever wat roest waar wat aan te doen is dan dat het blok kapot is. en had nu ook een dakraam.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Tja, als je geen geld hebt heb je liever een auto die het doet, als je wel geld hebt heb je liever een auto die geen roest heeft ;-). Motorisch kan je alles vervangen, kost eigenlijk alleen tijd (en een paar centen)...
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ben hem van plan in een andere kleur te rollen ofzo, Maarja dat zien we nog wel, eerst maar is kijken hoeveel verf ik overhouw van de verbouwing van me kamer :P

Nee maar roest, vink minder erg, maar hij is wel leuk hoor. en ja dan kan ik straks weer rijden whaha van de parkeerplaats naar de voordeur.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

je moet 't natuurlijk helemaal zelf weten... Maar snap nog steeds niet waarom je met alle geweld een auto wilt hebben als je geen rijbewijs hebt... Al helemaal niet als je geen geld hebt! Denk dat je er alleen maar sneller door in de problemen komt! Maar nogmaals, als dit is wat jij wilt, dan moet je dat gewoon doen! (y) Persoonlijk vind ik de blauwe erg netjes en die rode vind ik totaal niet bijzonder... (succes met poetsen!)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Tja marco. Als dingen een beetje obsessief overkomen wordt het gewoon tijd om het een liefhebberij noemen ;)
In the end ging het om de ritten naar Deventer.
Maar aan auto's prutsen is natuurlijk evenzo leuk.

Stiekem hoop ik dat je hier weer wat moois van maakt, Roy! Neem dan gerust die blauwe als voorbeeld :o

Post Reply