Martie, AX GTI 1992

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

martie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: TueJan26, 2010 3:31:18 PM
Location: Groningen

Post by martie »

Setje AZEV A gevonden :P in 15 inch. Moeten nog wel opgeknapt worden, maar dat is niet erg.
Dan nog even dubben over de bandenmaat, misschien is een 185/45/15 ook wel een nette optie. Ik heb op mijn polo nu 165/50/15 om 6inch brede velgjes, onder een AX is dat net even te iel ben ik bang.

Nu mogen de staaltjes zeker weten weg :arrow:

martie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: TueJan26, 2010 3:31:18 PM
Location: Groningen

Post by martie »

gisteravond heb ik de bitumenlaag van de achterbakvloer er uit gestoken..

ik wist dat er roest zat, maar zoveel had ik niet verwacht. De GTI van Kick-it was er minder aan toe zeg maar :?

De 'normale' AX'jes hebben die bitumenlaag niet op de bodem zitten toch? Zou dat de oorzaak zijn van het roesten van de GTI'tjes? Als ik een willekeurige AX open trek op de sloop is de kofferbak bodem vaak nog goed, terwijl dit bij de GTI's nog wel eens anders is.

Volgend weekend een stukje staalplaat in model kloppen en in de bodem lassen, dan komt het wel weer in orde. :wink:


Verder nog een vervelende Update over de AZEV wieltjes:
de verkoper had zich vergist, het zijn geen 6x15 wielen, maar 7x15 met ET38.. Ik ben bang dat dat niet gaat passen, misschien met een spacertje, maar aan de voorkant en achterkant is er niet heel veel ruimte voor zo'n brede velg volgens mij.

Is er iemand die al eens met 7inch brede velgen op z'n AX gereden heeft en kan zeggen of dat uitsteekt of veerpoten of binnenschermen gaat raken?? :?:

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

et waarde is om te beginnen al hopeloos hoog. (velg komt zeker van een Ford?)
Als ik me niet vergis zijn er in Engeland 7j rijders.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik zou er niet aan beginnen, zeker als je je auto nog een beetje wilt verlagen :wink:

spacers van 20mm zijn ook niet bepaald goedkoop :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

martie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: TueJan26, 2010 3:31:18 PM
Location: Groningen

Post by martie »

spacertjes maak ik zelf, dat is het probleem niet.

Maar ik maak er uit op:

7J weg ermee :D Ik heb zelf nog wat zitten rekenen, maar het gaat niet binnen de wielkasten passen zonder de veerpoot of iets anders te raken. Misschien dat ik vanavond nog even een 7J ET38 velg van mijn VW tegen de naaf hou, maar ik denk toch dat ik wat anders moet gaan zoeken :?

Weet iemand nog een setje AZEV A velgen in de maat 6x15? ET/ steek maakt mij niet veel uit, ik zou een setje 4x100 met ET38 dmv adapters van 20mm op een AX kunnen plaatsen.
Of 4x108 met lage ET, of 4x100 met hoge ET zodat ik adapters kan plaatsen.

martie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: TueJan26, 2010 3:31:18 PM
Location: Groningen

Post by martie »

Misschien heb ik dit weekend weer een AX er bij :D

Ik kan er 1'tje kopen met een geknapte distributieriem. Als de basis goed is (kofferbak/binnenschermen) dan ga ik deze gebruiken als donor. Origineel plaatwerk is het makkelijkst te gebruiken denk ik.
De auto ziet er op foto's nog goed uit, misschien is het ook nog wel de moeite om 'm op te knappen (alleen heb ik daar echt geen tijd voor..)


Verder heb ik een setje 5.5x14 AZEV A velgen gevonden, met ET35. Met een adapter is dat goed te monteren, maar ik vind 5,5inch wel weer erg smal..

martie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: TueJan26, 2010 3:31:18 PM
Location: Groningen

Post by martie »

Ik heb een setje 5,5x14 Azev A velgen gevonden. ET35 en steek 4x100. Met een adapter is dat heel mooi op te lossen (25mm ofzo?), maar ik vind 5,5 wel weer erg smal..

Daarnaast ga ik vrijdag een 2e AX bekijken met een geknapte distributie. Schijnt nog erg mooi te zijn, misschien dat ik deze als donor kan gebruiken. Wel zonde denk ik, maar origineel plaatwerk is het mooiste om te gebruiken denk ik.

Daarnaast heb ik dan ook een complete auto als donor.

Post Reply