ik ben Anton
Moderator: webmasters
ik ben Anton
hoi ik ben anton 25 jaar.
ben eigenlijk een echte 205 liefhebber, maar ik kan voor een leuke prijs een ax1.1 first kopen.
ik ben er nog niet helemaal uit maar ik weet zeker dat jullie mij wel kunnen overhalen een ax te gaan rijden.
ik heb geleerd dat de ax voordelen heeft tov de 205.
-aerodinamischer
-100kilo lichter, zelfde vermogen (ong 60pk)(en techniek)
-betere stoelen???
auto die ik wil kopen heeft wat roest net boven de achterwielen(komt van binnenuit lijkt het wel) en heeft een verlopen APK, maar de staat is voorderest redelijk net. vrijdag een testritje maken.........
misschien zijn er nog tips? howto ax kopen heb ik al doorgenomen
mvg Anton
ben eigenlijk een echte 205 liefhebber, maar ik kan voor een leuke prijs een ax1.1 first kopen.
ik ben er nog niet helemaal uit maar ik weet zeker dat jullie mij wel kunnen overhalen een ax te gaan rijden.
ik heb geleerd dat de ax voordelen heeft tov de 205.
-aerodinamischer
-100kilo lichter, zelfde vermogen (ong 60pk)(en techniek)
-betere stoelen???
auto die ik wil kopen heeft wat roest net boven de achterwielen(komt van binnenuit lijkt het wel) en heeft een verlopen APK, maar de staat is voorderest redelijk net. vrijdag een testritje maken.........
misschien zijn er nog tips? howto ax kopen heb ik al doorgenomen
mvg Anton
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
welkom bij de club
Hallo Anton,
Welkom bij de club.
Dit zijn wel de standaard plekken waar het begint met roesten.
Ax heeft gewoon goede stoelen en je kan alles lekker zelf repaeren aan een ax. Onderdelen zijn er genoeg en zijn niet al teduur en niet tevergeten de meesten axen rijden lekker zuinig.
Gr.MrBBQ
p.s. al je heb gekocht heb, moet je wel effe foto het forum zetten,
Welkom bij de club.
Dit zijn wel de standaard plekken waar het begint met roesten.
Ax heeft gewoon goede stoelen en je kan alles lekker zelf repaeren aan een ax. Onderdelen zijn er genoeg en zijn niet al teduur en niet tevergeten de meesten axen rijden lekker zuinig.
Gr.MrBBQ
p.s. al je heb gekocht heb, moet je wel effe foto het forum zetten,
Saxo style is sexy style....
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
WELKOM!
Of de stoelen van een AX beter zijn dat durf ik niet te bevestigen (weet niet hoe ze van een 205 zijn) maar ik weet wel dat ik de stoelen van een First waardeloos vindt (wat ik ook al zeg "ik", een stoel is voor iedereen anders)
Voordeel is weer dat onderdelen goedkoop (doordat ze binnen, maar ook wel buiten, PSA veel gebruikt zijn... vooral op het gebied van techniek) zijn en er voor ~€50.- een ander interieur is staat, van bijvoorbeeld een GT.
Of de stoelen van een AX beter zijn dat durf ik niet te bevestigen (weet niet hoe ze van een 205 zijn) maar ik weet wel dat ik de stoelen van een First waardeloos vindt (wat ik ook al zeg "ik", een stoel is voor iedereen anders)
Voordeel is weer dat onderdelen goedkoop (doordat ze binnen, maar ook wel buiten, PSA veel gebruikt zijn... vooral op het gebied van techniek) zijn en er voor ~€50.- een ander interieur is staat, van bijvoorbeeld een GT.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Welkom, en succes met de aanschaf van een AX.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Die TU motoren kun je (als je gewoon op tijd bent met vervangen van alles en netjes onderhoud doet) zo goed als tot in het oneindige reviseren... Enige echt "zwakke" punt is de koppakking maar die heb je met 100 euro aan materiaal en een weekend klussen ook weer vervangen.Anton wrote:motortje heeft 220.000km gelopen, maakt dit wat uit? is het motortje dan op? of kan die nog wel even mee?
koppakking bij het oliekanaal heb ik begrepen als je voor de auto staat linksvoor(bij de dynamo)
ik zal er op letten.
als het blok gezond klinkt en goed rijdt dan lijken me die 220000km geen probleem indd
kans is groot dat de koppeling al een keer is vervangen met 220000km
das wel fijn want man wat was dat een minder prettige klus bij de 205jes
ik zal er op letten.
als het blok gezond klinkt en goed rijdt dan lijken me die 220000km geen probleem indd
kans is groot dat de koppeling al een keer is vervangen met 220000km
das wel fijn want man wat was dat een minder prettige klus bij de 205jes
Ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen deze 2 auto's 205 zat ook wel lekker alleen AX toch weer net wet lekkerder, De type 2 AX vind ik van binne ook mooier als de 205. En veder, Onderdelen zijn zo goedkoop dat ik als arme student hem kan onderhouden. Iedereen kan er zelf aan werken. En met klein beetje hulp van hier kan je daarna 1ste monteur AX worden
De AX die ik nu heb heeft mij helemaal overgehaald niet eens meer aan een 205 te doen denken
De AX die ik nu heb heeft mij helemaal overgehaald niet eens meer aan een 205 te doen denken
ik heb inmiddels 2x een 205 gehad fijne autos. je kon oook alles zelf repareren.
ax lijkt me dus een goede keuze........er staat ook een spaanse panda, maja die is minder lux en roest (over het algemeen)harder.....daarintegen is hij wel veel goedkoper..........we zullen zien.
testritjes maken en dan de scoore opmaken
ax lijkt me dus een goede keuze........er staat ook een spaanse panda, maja die is minder lux en roest (over het algemeen)harder.....daarintegen is hij wel veel goedkoper..........we zullen zien.
testritjes maken en dan de scoore opmaken
Hallo Anton,
Zelf heb ik me hier ingeschreven op het AX forum terwijl ik een 205 heb.
Door de volgende redenen heb ik toch gekozen voor een 205 (hij werd me trouwens ook aangeboden;)):
1. De hoofdruimte voor de bestuurder. Zelf ben ik redelijk lang (2.05M). In een 205 heb je echter iets meer hoofdruimte dan in een AX. Ik weet niet of het verschilt per type 205 en AX.
2. De 205 die ik kon kopen was een 1400CC. De meeste AX'en die ik vond waren 1100CC. Zelf hou ik wel van iets meer power:) Ik moet wel toegeven dat de AX lichter is en dus ook wel betere acceleratie zal hebben:).
Al met al zijn het allebei gewoon super auto's!
Zelf heb ik me hier ingeschreven op het AX forum terwijl ik een 205 heb.
Door de volgende redenen heb ik toch gekozen voor een 205 (hij werd me trouwens ook aangeboden;)):
1. De hoofdruimte voor de bestuurder. Zelf ben ik redelijk lang (2.05M). In een 205 heb je echter iets meer hoofdruimte dan in een AX. Ik weet niet of het verschilt per type 205 en AX.
2. De 205 die ik kon kopen was een 1400CC. De meeste AX'en die ik vond waren 1100CC. Zelf hou ik wel van iets meer power:) Ik moet wel toegeven dat de AX lichter is en dus ook wel betere acceleratie zal hebben:).
Al met al zijn het allebei gewoon super auto's!
ben het met je eensGTman wrote:Hallo Anton,
Zelf heb ik me hier ingeschreven op het AX forum terwijl ik een 205 heb.
Door de volgende redenen heb ik toch gekozen voor een 205 (hij werd me trouwens ook aangeboden;)):
1. De hoofdruimte voor de bestuurder. Zelf ben ik redelijk lang (2.05M). In een 205 heb je echter iets meer hoofdruimte dan in een AX. Ik weet niet of het verschilt per type 205 en AX.
2. De 205 die ik kon kopen was een 1400CC. De meeste AX'en die ik vond waren 1100CC. Zelf hou ik wel van iets meer power:) Ik moet wel toegeven dat de AX lichter is en dus ook wel betere acceleratie zal hebben:).
Al met al zijn het allebei gewoon super auto's!
ik heb de ax gekocht
het is een bordauxrode first impression 1.1 uit 1993.
heeft aardig wat km maar liep goed, trok goe en schakelde okee.
heeft hier en daar wel een beetje roest(op de carroserie)
achter de koplampen ook, maar daar was een plaatje opgelast.
foto's volgen als ik de auto heb opgehaald.
ik zoek nog wel wat onderdelen:
zoals:
koplampen voor
achterlicht rechts
ik hoop dat iemand mij in de buurt van amersfoort aan deze delen kan helpen.
het is een bordauxrode first impression 1.1 uit 1993.
heeft aardig wat km maar liep goed, trok goe en schakelde okee.
heeft hier en daar wel een beetje roest(op de carroserie)
achter de koplampen ook, maar daar was een plaatje opgelast.
foto's volgen als ik de auto heb opgehaald.
ik zoek nog wel wat onderdelen:
zoals:
koplampen voor
achterlicht rechts
ik hoop dat iemand mij in de buurt van amersfoort aan deze delen kan helpen.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Gefeliciteerd met je nieuwe ride!
Foto´s zijn wel een must natuurlijk!
Koplampen kun je nieuw (welliswaar imitatie) kopen voor ongeveer €26,- op www.winparts.nl
Ben benieuwd naar je AX, heb zelf ook een bordeaux rode First Impression gehad! Heerlijk karretje!
Foto´s zijn wel een must natuurlijk!
Koplampen kun je nieuw (welliswaar imitatie) kopen voor ongeveer €26,- op www.winparts.nl
Ben benieuwd naar je AX, heb zelf ook een bordeaux rode First Impression gehad! Heerlijk karretje!
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Maar goed ook dat daar roest zit anders moet je nog gaan twijfelen of je wel een AX gekocht hebt... Een AX die achter de koplamp niet roest is of geen AX of een die altijd (maar dan ook écht ALTIJD) binnen heeft gestaan. Minimaal 1 kant moet gewoon iets van een puntje roest zitten.Anton wrote:heeft hier en daar wel een beetje roest(op de carroserie)
achter de koplampen ook, maar daar was een plaatje opgelast.
Heb ik voor je liggen... voor jou nog de juiste ook (een rood gekleurd glas voor het achteruitrijlicht). KLIKAnton wrote:achterlicht rechts
Koplamp staat er ook bij maar ik weet niet welke je nodig hebt? Of zoek je ze beide?
links in idergeval glas is beschadicht.MBa@NL wrote:Maar goed ook dat daar roest zit anders moet je nog gaan twijfelen of je wel een AX gekocht hebt... Een AX die achter de koplamp niet roest is of geen AX of een die altijd (maar dan ook écht ALTIJD) binnen heeft gestaan. Minimaal 1 kant moet gewoon iets van een puntje roest zitten.Anton wrote:heeft hier en daar wel een beetje roest(op de carroserie)
achter de koplampen ook, maar daar was een plaatje opgelast.
Heb ik voor je liggen... voor jou nog de juiste ook (een rood gekleurd glas voor het achteruitrijlicht). KLIKAnton wrote:achterlicht rechts
Koplamp staat er ook bij maar ik weet niet welke je nodig hebt? Of zoek je ze beide?
recht evt ook heb ik een gelijke set