Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'96 1.5D,'91 4x4
Moderator: webmasters
Allen hartelijk dank voor de felicitaties!
Vind ik echt heel leuk!
@Browny: mwa, ik heb al eerder eens een setje nieuwe (originele) veertjes gehaald bij de AGO, maar ik kan me niet herinneren dat die dingen nou echt heel duur waren. Volgens mij was dat echt niet meer dan €8,- ofzo hoor. En dat waren dan ook nog eens complete setjes, dus met bouten, moeren en veerschoteltjes.
Vind ik echt heel leuk!
@Browny: mwa, ik heb al eerder eens een setje nieuwe (originele) veertjes gehaald bij de AGO, maar ik kan me niet herinneren dat die dingen nou echt heel duur waren. Volgens mij was dat echt niet meer dan €8,- ofzo hoor. En dat waren dan ook nog eens complete setjes, dus met bouten, moeren en veerschoteltjes.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Sinds gisteravond staat de GTI-Volcane weer netjes op z'n eigen pootjes.
Met de nieuwe lagers draaien de naven toch wel een stukkie soepeler.
Heb nog geen proefrit gedaan (moest nog eten en 't was al donker en 't begon te onweren...), dus dat ga ik zometeen maar eens doen.
Verder wordt ik nog steeds gillend gek van die kl*te-remmen van de witte diesel. Sinds dat ding nieuwe wiellagers heeft, trilt de boel als een malle als ik rem. Vermoedelijk valt de rechter remschijf toch niet helemaal vlak op de naaf. Voorlopig ff geen zin in om wéér de boel uit mekaar te halen, dus voorlopig blijft 't bij rondrijden in de groene diesel of de GTI-Volcane.
Die laatste moet trouwens a.s. maandag naar de garage voor APK. Ben benieuwd...
Met de nieuwe lagers draaien de naven toch wel een stukkie soepeler.
Heb nog geen proefrit gedaan (moest nog eten en 't was al donker en 't begon te onweren...), dus dat ga ik zometeen maar eens doen.
Verder wordt ik nog steeds gillend gek van die kl*te-remmen van de witte diesel. Sinds dat ding nieuwe wiellagers heeft, trilt de boel als een malle als ik rem. Vermoedelijk valt de rechter remschijf toch niet helemaal vlak op de naaf. Voorlopig ff geen zin in om wéér de boel uit mekaar te halen, dus voorlopig blijft 't bij rondrijden in de groene diesel of de GTI-Volcane.
Die laatste moet trouwens a.s. maandag naar de garage voor APK. Ben benieuwd...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
we duimen wel mee !!
Dat trillen met remmen kan ik over meepraten. ZO annoying.
Bij mij gaat zelfs mn rempedaal op en neer onder je voet als je remt..... Hoezo schijven krom.. Maar goed onderdelen voor die auto zijn wat prijziger als de AXjes
Dat trillen met remmen kan ik over meepraten. ZO annoying.
Bij mij gaat zelfs mn rempedaal op en neer onder je voet als je remt..... Hoezo schijven krom.. Maar goed onderdelen voor die auto zijn wat prijziger als de AXjes
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ben benieuwd hoe de akp gaat verlopen, maar jij bent ook wel een behoorlijk precies manneke, dus die komt er waarschijnlijk redelijk vloeiend doorheen . Kijken of ik die met mijn huidige uitlaterij er ook doorheen kan gooien, hooguit een puntje op m'n remmen, maar gelukkig niet zo trillerig zoals bij jou...
Succes! Ik ga maandag eens m'n xenon eruit gooien, anders staan m'n lichten niet goed.
Succes! Ik ga maandag eens m'n xenon eruit gooien, anders staan m'n lichten niet goed.
Het enige waar ik me zorgen om maak is de 4-gas meting. Vorig jaar was de CO-waarde te hoog. Toen had de auto echter wel bijna 3 maanden stil gestaan en waren er een paar vacuümslangetjes niet helemaal tof meer.
De slangetjes heb ik inmiddels vervangen en vandaag ga ik er nog mee naar Zwolle, dus ik verwacht er deze keer geen problemen mee.
Xenon eruit, omdat de lichten niet geod staan? W'rom laat je de boel dan niet gewoon eerst even goed afstellen vóór de APK? Xenon is geen APK afkeur en als de armaturen gewoon goed zijn (dus geen vocht en scheurtjes enzo), dan is dat geen probleem hoor.
De slangetjes heb ik inmiddels vervangen en vandaag ga ik er nog mee naar Zwolle, dus ik verwacht er deze keer geen problemen mee.
Xenon eruit, omdat de lichten niet geod staan? W'rom laat je de boel dan niet gewoon eerst even goed afstellen vóór de APK? Xenon is geen APK afkeur en als de armaturen gewoon goed zijn (dus geen vocht en scheurtjes enzo), dan is dat geen probleem hoor.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Meh, afstellen kan ik prima zelf, maar als ik met normaal afgestelde lampen ga rijden ben ik alleen maar tegenliggers aan het verblinden... Geen zin in, wordt je weer gezien als zo'n Xenon-hufter. Vannacht nog iemand naar huis gebracht die een hekel heeft aan die after-market kitjes, maar hij vond dat ik de boel asociaal laag had afgesteld . Complimentje van een garageman .
En daarnaast, kleine moeite en het is maar voor de test . Alleen even kijken of ik vandaag iets van een uitlaatgebeuren kan regelen op CitroMobile. Wie weet
En daarnaast, kleine moeite en het is maar voor de test . Alleen even kijken of ik vandaag iets van een uitlaatgebeuren kan regelen op CitroMobile. Wie weet
Nou, nee dus: de losse veren kosten serieus maar €1,67 incl. BTW!grietje wrote:maar mnm, die kl*te veertjes breken idd, en ze zijn nog duur ook!
Een kompleet setje (bestaande uit bout, moertje, veer, veerschoteltje en boutkelk) kost €9,95 incl. BTW!
Gister is de GTI-Volcane op geweest voor de APK. Resultaat: de remschijven hadden te veel roest-verwering, maar verder was de auto tip-top in orde!
De schijven liggen nu bij de AGO om afgedraaid te worden (zat nog zat vlees op om dat een keer te kunnen doen). Als ik de donderdag weer terug heb (vandaag hebben ze 't blijkbaar niet meer af gekregen en morgen zijn ze gesloten), gaat de boel er terug onder met meteen nieuwe remblokken.
Daarnaast ook een nieuwe uitlaatspruitstuk-pakking besteld (die er ook donderdag zou moeten zijn), zodat het uitlaatspruitstuk en de downpipe van de groene diesel vervangen kunnen worden.
Eigenlijk zou ik daar oprijbokken voor moeten hebben, maar 'k zou niet weten waar ik die zo gauw kan lenen...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Ik heb er vorig jaar oid (of 2 jaar geleden) bij de dealer 28 euro voor moeten betalen. Zat wel ook die ring bij die er tussen moet (gevlochten staal)MNM(tm) wrote:Nou, nee dus: de losse veren kosten serieus maar €1,67 incl. BTW!grietje wrote:maar mnm, die kl*te veertjes breken idd, en ze zijn nog duur ook!
Een kompleet setje (bestaande uit bout, moertje, veer, veerschoteltje en boutkelk) kost €9,95 incl. BTW!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Naja, dan maar met de rechter wielen op de stoep en de linker op de straat.
En het is allemaal gelukt hoor! Andere uitlaatspruitstuk (zónder die UGR troep) zit er nu op en de downpipe zit nu wèl goed vast aan het spruitstuk (met een pakking er tussen die niét stuk is... )
Rechter achterlicht unit is nu ook geen wanna-be kerstboom meer (verlichting blijft nu vrijwel op constante sterkte branden als de knipper aan staat);
Achterklep sluit nu ook weer normaal, zonder dat je die zo hard moet dicht smijten dat 'ie zo'n beetje op de straat mietert!
Binnen het bakje met de hoogtestelknop van de koplampen vervangen door een bakje zonder die knop: de hoogteregeling werkte toch al niet meer en zo geeft dat ook geen problemen met de APK.
(De koplampen zitten nu uiteraard weer vast met de oude vertrouwde stelknoppen.)
En de rechter rugleuning van de achterbank maar weer compleet gemaakt, zodat 'ie nu ook weer netjes in de vergrendeling valt.
Strax even een rondje rijden en kijken of er misschien nog wat puntjes van aandacht zijn.
En het is allemaal gelukt hoor! Andere uitlaatspruitstuk (zónder die UGR troep) zit er nu op en de downpipe zit nu wèl goed vast aan het spruitstuk (met een pakking er tussen die niét stuk is... )
Rechter achterlicht unit is nu ook geen wanna-be kerstboom meer (verlichting blijft nu vrijwel op constante sterkte branden als de knipper aan staat);
Achterklep sluit nu ook weer normaal, zonder dat je die zo hard moet dicht smijten dat 'ie zo'n beetje op de straat mietert!
Binnen het bakje met de hoogtestelknop van de koplampen vervangen door een bakje zonder die knop: de hoogteregeling werkte toch al niet meer en zo geeft dat ook geen problemen met de APK.
(De koplampen zitten nu uiteraard weer vast met de oude vertrouwde stelknoppen.)
En de rechter rugleuning van de achterbank maar weer compleet gemaakt, zodat 'ie nu ook weer netjes in de vergrendeling valt.
Strax even een rondje rijden en kijken of er misschien nog wat puntjes van aandacht zijn.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!