Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Skirts zitten aan de onderkant met schroefjes vast, daarna schuif je het skirtdeel er zo vanaf.
Alleen is het wel weer een typische Citroën constructie: de schroefjes waren geen rvs dus neem een goed passende schroevedraaier voor je kracht gaat zetten.
Zelf heb ik een aantal schroefjes met de dremel losgeslepen.
Alleen is het wel weer een typische Citroën constructie: de schroefjes waren geen rvs dus neem een goed passende schroevedraaier voor je kracht gaat zetten.
Zelf heb ik een aantal schroefjes met de dremel losgeslepen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Ik vind hem helemaal niet roestig..!
Die plek in de koffer is beetje jammer, maar achter de koplampen is erg weinig voor een AX en dat je bumpersteun achter nog zo goed is is toch geweldig (bij de meeste is het zo erg dat de bumpersteun er niet meer in kan)
En achter de achterlichten, ken er zat die helemaal geen plaatwerk meer hebben en dit is maar een klein gaatje :D
Die plek in de koffer is beetje jammer, maar achter de koplampen is erg weinig voor een AX en dat je bumpersteun achter nog zo goed is is toch geweldig (bij de meeste is het zo erg dat de bumpersteun er niet meer in kan)
En achter de achterlichten, ken er zat die helemaal geen plaatwerk meer hebben en dit is maar een klein gaatje :D
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Dank je wel, ik ben het met je eens.grietje wrote:Ik vind hem helemaal niet roestig..!
Dit weekend weer lekker aan het klussen geweest.
Hierbij wat foto's.
Ik heb de ECU open gemaakt. En dit is het resultaat.
Iemand een idee wat er met de chip is gedaan?
Verder heb ik de zijschermen eraf gehaald.
Ook begonnen met het strippen van de linker deur.
En de AX naar zijn nieuwe verblijfplaats geduwd, staat hij lekker droog.
Vandaag helaas niet meer begonnen met het eruit slijpen van de roest.
De AX staat in een dorpje waar het niet wordt gewaardeerd wanneer je herrie maakt op zondag.
Last edited by kick-it on SunAug15, 2010 12:04:19 PM, edited 1 time in total.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Dat klinkt positief.TTF wrote:Grappig, ik heb de zelfde sticker op de chip van mijn ecu staan, maar kan je zo niet vertellen hoe of wat
weet wel dat het iets scheelt, toen er nog een 1.4 in zat deed ie 102,6pk op de testbank
Ik ga eens kijken of we de chip op mijn werk kunnen uitlezen.
Is daar nog speciale software voor nodig?
Nu nog een spaghettispruitstuk erbij en dan is het helemaal nice.
Zijn er nog aanbevelingen qua spaghettispruitstukken voor de AX?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik kan supersprint aanbevelen.
Op mijn GTI had ik een raceland spruitstuk en daar voelde ik echt totaal niets van. Op de testbank haalde ik 100pk icm gr-N chip en zonder kat. (wel zonder ventillator na ff stationair stil staan en slechts 1 poging)
Op mijn GT met hetzelfde blok als de GTI heb ik een supersprint en die heeft merkbaar meer koppel.
Devil schijnt ook goed te zijn.
Op mijn GTI had ik een raceland spruitstuk en daar voelde ik echt totaal niets van. Op de testbank haalde ik 100pk icm gr-N chip en zonder kat. (wel zonder ventillator na ff stationair stil staan en slechts 1 poging)
Op mijn GT met hetzelfde blok als de GTI heb ik een supersprint en die heeft merkbaar meer koppel.
Devil schijnt ook goed te zijn.
Afgelopen donderdag zijn mijn bestelde onderdelen binnen gekomen.
Linker en rechter voorscherm, motorklep en linker deur en nog wel de kleur ETC! Hoef ik niks te laten spuiten.
Ik zal binnenkort foto's er van maken.
Verder niks meer gedaan aan de AX, het is nogal druk op m'n werk en ben daarom veel weg.
Linker en rechter voorscherm, motorklep en linker deur en nog wel de kleur ETC! Hoef ik niks te laten spuiten.
Ik zal binnenkort foto's er van maken.
Verder niks meer gedaan aan de AX, het is nogal druk op m'n werk en ben daarom veel weg.
Hierbij nog wat foto's van mijn werkzaamheden.
Een rotte plek weg geslepen, er zat een rare hoek in, daarom recht afgeslepen. Dit is een stuk prettiger lassen.
En toen was het lasdraad op.
Voor de rest wel alle roestplekken weg gehaald en nieuwe plaatjes staal op maat geslepen.
Zo kan ik de volgende keer meteen beginnen met lassen.
Ik heb besloten om de achteras ook los te halen en op te knappen, hij ziet er best slecht uit.
Wat is een goede manier om deze los te halen?
Kan ik hem gelijk verlagen en nieuwe achterdempers plaatsen.
Een rotte plek weg geslepen, er zat een rare hoek in, daarom recht afgeslepen. Dit is een stuk prettiger lassen.
En toen was het lasdraad op.
Voor de rest wel alle roestplekken weg gehaald en nieuwe plaatjes staal op maat geslepen.
Zo kan ik de volgende keer meteen beginnen met lassen.
Ik heb besloten om de achteras ook los te halen en op te knappen, hij ziet er best slecht uit.
Wat is een goede manier om deze los te halen?
Kan ik hem gelijk verlagen en nieuwe achterdempers plaatsen.