ik ben sinds april 2010 in het bezit van een AX, heb een tijdje moeten zoeken maar heb uiteindelijk een Volcane uit 94 met 116dznd voor €300,- kunnen kopen.
Er is/was wel het een en ander mee mis, linker deur was uit ze deurvanger gewaaid en dus krom, 2 rotte plekken achter de kop lampen, lelijke deuk in het linker achterscherm, losse koplamp en een scheurtje in het achterlicht.
Ben afgelopen week al behoorlijk mee in de weer geweest, de deur vervangen (deze had Mastenhoze nog liggen), roest behandelen en gaten dichten en lampunit's gesteld en vervangen.
Verder mis ik nog de 2 mistlampen in de bumper en een stukje skirt op het linkerachterscherm, dus mocht iemand wat hebben hoor ik dat graag.
Komende week ga ik hem eerst motorisch controleren en nalopen en heel veel informatie ophalen van het forum.
Nog even kort verhaaltje over mezelf, ik ben 27 jaar en woon in Den Haag, heb tot nu toe nog niet aan auto's gesleuteld maar daar gaat verandering in komen. Heb hier voor een Chrysler Voyager 3.3 V6 '93 en een Mitsubishi L300 '94 gehad. Beide waren hele fijne personenbussen.
Bovenstaande auto is naar de sloop gebracht nadat die was gesloopt
Update:
sinds 30 november 2010 in het bezit van een AX GT '91 met kilometerstand van 138.000 op tellerbak, deze is er in gegaan met 110.000 en de op de orginele tellerbak staat 118.000. Dus dan zou de echte kilometerstand ongeveer 146.000 zijn. Verder een wereldbakje.
Hierbij wat foto's en things to do
Er leuke AX is alleen in het verleden behoorlijk toegetakeld door en heeft nu nog al een haagse Sjonnie en Anita loek.. Wil natuurlijk weer het een en ander doen, maar denk dat dit er voorlopig gezien het weer even niet in zit. Verder loopt de auto erg hoog stationair en verzuipt die ligtjes als het koud is. Mijn vermoeden vervuild injectiehuis en defecte lmbdasonde.
things to do optisch:
-stickers op voorraam verwijderen (axpower en autofreaks.tk)
-ruitenwisser uit het midden verwijderen
-blauwe interieur verlichting verwijderen
-stroboscopen in de bumper verwijderen
-nieuw kentekenplaat en weer op originele plek monteren
-onderlip verwijderen aangezien ik nu geen drempel normaal kan nemen
-auto wassen, poetsen en in de was zetten
-missend stuk skirt terug plaatsen
-roest rond de skirts behandelen
things to do motorisch:
-injectiehuis reinigen
-lambdasonde vervangen, zit daar verschil per type motor in?
-kijken of ingelaste veerpootbrug netjes zit, anders deze verwijderen.
-openluchtfilter monteren
Langzaam maar zeker zal er wat bijkomen en wat weg gaan.
groet,
erik