Happytree [306 1.6 Break '00]
Moderator: webmasters
Kort verslagje!
Gister om 10 over 6 vertrokken richting ring, om daar om iets voor 9e aan te komen, Chris was er al, even klein rondje gelopen over de parking om daarna een rondje achterin de 306 mee te rijden, weer even in me hoofd kunnen opslaan hoe de bochten ongeveer gingen, daarna van het toilet gebruik gemaakt om mijn eerste rondje van 2010 te maken, toen kwam Chris met het id om achterin de AX gti mee te rijden, dat werd meteen een erg leuk rondje ging meteen best lekker en heel veel lol gehad en verbaasde gezichten! daarna even langs de baan gekeken! daarna verdeelt over de dag nog 4 rondes gereden die allemaal voorspoedig gingen zonder gekke momenten! nog heerlijke bij hannes gegeten en om half 6 weer richting huis vertrokken!
750KM waarvan 104km op de Nurburgring
over de hele dag 1 op 10 gereden
En weer bevestigt gekregen dat een standaard GTI echt heel goed rijd op circuit, alleen de remmen zijn een verbeteringspuntje die zijn soms wat vaag bij hard remmen(schijven zijn verkleurd hopelijk nog niet krom maar trilde wel bij hard remmen laatste 2 ronde)
Gister om 10 over 6 vertrokken richting ring, om daar om iets voor 9e aan te komen, Chris was er al, even klein rondje gelopen over de parking om daarna een rondje achterin de 306 mee te rijden, weer even in me hoofd kunnen opslaan hoe de bochten ongeveer gingen, daarna van het toilet gebruik gemaakt om mijn eerste rondje van 2010 te maken, toen kwam Chris met het id om achterin de AX gti mee te rijden, dat werd meteen een erg leuk rondje ging meteen best lekker en heel veel lol gehad en verbaasde gezichten! daarna even langs de baan gekeken! daarna verdeelt over de dag nog 4 rondes gereden die allemaal voorspoedig gingen zonder gekke momenten! nog heerlijke bij hannes gegeten en om half 6 weer richting huis vertrokken!
750KM waarvan 104km op de Nurburgring
over de hele dag 1 op 10 gereden
En weer bevestigt gekregen dat een standaard GTI echt heel goed rijd op circuit, alleen de remmen zijn een verbeteringspuntje die zijn soms wat vaag bij hard remmen(schijven zijn verkleurd hopelijk nog niet krom maar trilde wel bij hard remmen laatste 2 ronde)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
FoutSjaakie wrote:Duitsers zijn wel goed met muren....
Gewoon even tussendoor naar de ring? Waarom ook niet... Had je hem wel flink gecontroleerd van tevoren? Niet dat ik dat had gedaan, maar heb inmiddels wel wat geleerd .
Zit zelf eigenlijk nooit echt op de snelweg, maar was gisteravond vanuit Soesterberg weer eens op de A1/A6 en het was weer even flink genieten van het heerlijke rijgedrag van de GTI. Misschien niet de zuinigste, maar wel een van de fijnste AX'jes die ik ken!
Mwah voor nurburgring begrippen ben ik nog een Nookie met mijn 14 rondjes maar kan aardig op tempo rijden en de lijnen klopen in grote lijnen ook aardig
Verder deed de auto het die week ervoor op zandvoort prima wel even de remblokken gecontroleerd en die waren nog prima (beginnen nu wel minder te worden) bandenspanning controleer ik altijd dus materiaal was prima in orde!
Verder deed de auto het die week ervoor op zandvoort prima wel even de remblokken gecontroleerd en die waren nog prima (beginnen nu wel minder te worden) bandenspanning controleer ik altijd dus materiaal was prima in orde!
Ja, was een vette dag.
Ook een rondje met Happytree meegereden en ik kan jullie vertellen dat ie een goed potje kan sturen.
BTW
Ik heb deze dag 330 km gereden waarvan 4 ronden Nordschleife en mijn brandstofmeter staat bijna op reserve (42 liter inhoud)
Maar ja, de heen en terugweg vanuit omgeving Trier ging ook niet echt zachtjes.
afgelopen vrijdag op de A1 in Duidsland mijn top verbeterd van de Yaris.
213 km/h op de gps geklokt.
Ook een rondje met Happytree meegereden en ik kan jullie vertellen dat ie een goed potje kan sturen.
BTW
Ik heb deze dag 330 km gereden waarvan 4 ronden Nordschleife en mijn brandstofmeter staat bijna op reserve (42 liter inhoud)
Maar ja, de heen en terugweg vanuit omgeving Trier ging ook niet echt zachtjes.
afgelopen vrijdag op de A1 in Duidsland mijn top verbeterd van de Yaris.
213 km/h op de gps geklokt.
Thx voor de reacties! vond het een erg gezellig dag!
over de heledag 6 rondjes gereden, auto hield zich weer prima blijft me verbazen auto gaat ook steeds soepeler rijden, ook mijn 3e ronde van de dag gefilmt met een tijd van 9:51 waar ik zelf van stond te kijken, filmpje volgt vanaaf!
Wel zijn die standaard remmen niet goed genoeg, het gevoel was soms zeer matig en had al het vermoeden dat ze HEET werken, bij het openen van de kap na het rondje met raoel wees hij mij erop dat de vloeistof uit het resevoir overgekookt was
868KM
82Liter
1 op 10,5 (we worden zuiniger)
Dingen die gedaan moeten worden:
- Remmen vervangen voor beter spul
- Aanlopers achter verhelpen in snelle bochten
- Bumper / skirt vervangen
- Kuipstoelen en met helm en kooi gaan rijden!
- Sommige stekkers van de kabelboom vervangen!
over de heledag 6 rondjes gereden, auto hield zich weer prima blijft me verbazen auto gaat ook steeds soepeler rijden, ook mijn 3e ronde van de dag gefilmt met een tijd van 9:51 waar ik zelf van stond te kijken, filmpje volgt vanaaf!
Wel zijn die standaard remmen niet goed genoeg, het gevoel was soms zeer matig en had al het vermoeden dat ze HEET werken, bij het openen van de kap na het rondje met raoel wees hij mij erop dat de vloeistof uit het resevoir overgekookt was
868KM
82Liter
1 op 10,5 (we worden zuiniger)
Dingen die gedaan moeten worden:
- Remmen vervangen voor beter spul
- Aanlopers achter verhelpen in snelle bochten
- Bumper / skirt vervangen
- Kuipstoelen en met helm en kooi gaan rijden!
- Sommige stekkers van de kabelboom vervangen!
ziet er weer ERRUG gaaf uit Jordi!!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Overgekookt had ik niet gezien, maar de leidingen waren wel heet! Ach, het mag wel als je remvloeistof goed is kunnen ze hele hoge temperaturen aan (dan had ik nu brandblaren gehad, hij was nog onder de 100 graden).
Maar betere remmen is natuurlijk geen onnodige luxe met jouw rijstijl (compliment hoor!)
edit: ik weet niet meer precies wat de voorwaarden waren, maar je kan misschien eens kijken naar iets anders dan Dot4? Iets wat niet zo hygroscopisch is, heb je minder zorgen over kokende remmen...
Nog een edit:
kuipstoeltjes worden je passagiers wel blij van denk ik Met bijbehorende gordels, tegen de spierpijn
Maar betere remmen is natuurlijk geen onnodige luxe met jouw rijstijl (compliment hoor!)
edit: ik weet niet meer precies wat de voorwaarden waren, maar je kan misschien eens kijken naar iets anders dan Dot4? Iets wat niet zo hygroscopisch is, heb je minder zorgen over kokende remmen...
Nog een edit:
kuipstoeltjes worden je passagiers wel blij van denk ik Met bijbehorende gordels, tegen de spierpijn
Filmpje!
http://www.youtube.com/user/Joddi1#p/a/u/0/owelVLy8ff0
@ Raoel: ja als er anderen remmen opkomen komt er ook meteen nieuwe remolie in wel Dot4 nog even kijken welke precies! en ik merk het dagje na het ringen ook altijd dat je flink op je lazer krijgt door al die g krachten!
http://www.youtube.com/user/Joddi1#p/a/u/0/owelVLy8ff0
@ Raoel: ja als er anderen remmen opkomen komt er ook meteen nieuwe remolie in wel Dot4 nog even kijken welke precies! en ik merk het dagje na het ringen ook altijd dat je flink op je lazer krijgt door al die g krachten!
Last edited by Happytree on MonApr26, 2010 10:30:03 PM, edited 2 times in total.