degene (AX 1.4i TRS, AX 1.4i TRS, MERC W115, MERC 409)
Moderator: webmasters
Vandaag is de TRS afgekeurd op massa achter! (en nog wat klein spul)
Gisteren nog bij Michel geweest en daar heeft de kunde van de familie Bats zich gemanifesteerd in werkende alarmlichten! Waarvoor driewerf hulde; Michel en Henk
Dimlicht rechtsvoor heb ik later zelf kunnen fixen. Al die tijd gedacht dat het een draadbreuk was, maar bleek toch ook een massaprobleem.
Ben nu achter met de staalborstelkop bezig geweest achter. Het meeknipperen is wat verminderd maar nog niet verholpen.
Verder veel uurtjes gespendeerd aan het vervangen van de drukgroep van de TGS! (Dank naar Kevin en natuurlijk ook Grietje)
Fototjes volgen enzo.
Morgen herkeuring
Gisteren nog bij Michel geweest en daar heeft de kunde van de familie Bats zich gemanifesteerd in werkende alarmlichten! Waarvoor driewerf hulde; Michel en Henk
Dimlicht rechtsvoor heb ik later zelf kunnen fixen. Al die tijd gedacht dat het een draadbreuk was, maar bleek toch ook een massaprobleem.
Ben nu achter met de staalborstelkop bezig geweest achter. Het meeknipperen is wat verminderd maar nog niet verholpen.
Verder veel uurtjes gespendeerd aan het vervangen van de drukgroep van de TGS! (Dank naar Kevin en natuurlijk ook Grietje)
Fototjes volgen enzo.
Morgen herkeuring
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Even op de sloop een massa kabeltje van het linker achterlicht halen, is een kort kabeltje direct op het chassis met 3 draden waarvan 2 met een oogje en 1 met een rode stekker.
Deze dan ook op het rechter achterlicht aansluiten. De twee oogjes op het chassis schroeven, even een gaatje boren en de twee oogjes met een bout moer constructie vast maken zoals dat links ook zit. Het rode stekkertje kun je gewoon laten bungelen...
Als je het op deze manier op lost ben je voor goed van het hele massa probleem achter verlost.
Deze dan ook op het rechter achterlicht aansluiten. De twee oogjes op het chassis schroeven, even een gaatje boren en de twee oogjes met een bout moer constructie vast maken zoals dat links ook zit. Het rode stekkertje kun je gewoon laten bungelen...
Als je het op deze manier op lost ben je voor goed van het hele massa probleem achter verlost.
Ard, idd ff doen wat michel zegt!
Dat massa probleem is altijd gezeik en op die manier heb je het redelijk voor goed verholpen
Morgen TGS eens afmaken he
En idd hulde aan kevin die savonds laat nog ff komt helpen dat k*t ding terug hangen
Druk groep was wel echt stukkie goed versleten
Dat massa probleem is altijd gezeik en op die manier heb je het redelijk voor goed verholpen
Morgen TGS eens afmaken he
En idd hulde aan kevin die savonds laat nog ff komt helpen dat k*t ding terug hangen
Druk groep was wel echt stukkie goed versleten
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Dank voor de tip Michel.
Heb het mini-boompje nu in de auto liggen. Morgen ochtend bout en plug ik het vast.
De stoïcijnse keurmeester zal wel onder de indruk zijn
Idd morgen de TGS afmaken. Nuja technisch dan.
Heb nog een GT bumper te fiberen en spuiten Zelfs de mistlichten zijn nu in .. ons bezit. Spoiler nog wat aandacht gunnen en dan kan de mini-makeover beginnen
Heb het mini-boompje nu in de auto liggen. Morgen ochtend bout en plug ik het vast.
De stoïcijnse keurmeester zal wel onder de indruk zijn
Idd morgen de TGS afmaken. Nuja technisch dan.
Heb nog een GT bumper te fiberen en spuiten Zelfs de mistlichten zijn nu in .. ons bezit. Spoiler nog wat aandacht gunnen en dan kan de mini-makeover beginnen
Dank dank.
Toch is mijn AX stemming weer behoorlijk bedrukt door de TGS. Hoeveel uur gehannes zal d'r in gezeten hebben grietje? Ruim 3 dagen toch wel. Alles weer opgebouwd, ontkoppeld ie voor geen reet.
Het vermoeden is dat het druklagertje niet goed/scheef zit.
Koppeling is nieuw en drukgroep zag er ook netjes uit.
Het koppeling pedaal maakt een hele kleine slag en voelt aan alsof je in een kussen trapt. Nul tegendruk.
Jammer! want had net wat uiterlijke mods klaar staan.
Toch is mijn AX stemming weer behoorlijk bedrukt door de TGS. Hoeveel uur gehannes zal d'r in gezeten hebben grietje? Ruim 3 dagen toch wel. Alles weer opgebouwd, ontkoppeld ie voor geen reet.
Het vermoeden is dat het druklagertje niet goed/scheef zit.
Koppeling is nieuw en drukgroep zag er ook netjes uit.
Het koppeling pedaal maakt een hele kleine slag en voelt aan alsof je in een kussen trapt. Nul tegendruk.
Jammer! want had net wat uiterlijke mods klaar staan.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Dat is goed. Over die achterbumper, niet?
Aan die kabel hebben we nog de nodige aandacht besteed (lekker makkelijk) maar ik denk echt dat het druklager niet meer op die twee pootjes van de ontkoppel-hendel zit.
Mogelijk voordeel is dat de bak er maar zo'n klein beetje af hoeft dat niet de stabistang, draagarm en aandrijfas aan de bijrijderszijde los hoeft.
@ Michel; jij ook gefeliciteerd met je vader
Aan die kabel hebben we nog de nodige aandacht besteed (lekker makkelijk) maar ik denk echt dat het druklager niet meer op die twee pootjes van de ontkoppel-hendel zit.
Mogelijk voordeel is dat de bak er maar zo'n klein beetje af hoeft dat niet de stabistang, draagarm en aandrijfas aan de bijrijderszijde los hoeft.
@ Michel; jij ook gefeliciteerd met je vader
ik vrees HEEL erg hard dat je koppeling verkeerd om in de drukgroep is gelegd.
en begrijp ik goed dat je enkel de plaat hebt vervangen?
het is best bijzonder dat de plaat versleten is tov een drukgroep.
bij normaal gebruik is het drukgroep/lager wat de geest geeft!
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=560 je bent dan minimaal de 3de.
Schakelt de AX wel als de motor niet loopt?
en begrijp ik goed dat je enkel de plaat hebt vervangen?
het is best bijzonder dat de plaat versleten is tov een drukgroep.
bij normaal gebruik is het drukgroep/lager wat de geest geeft!
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=560 je bent dan minimaal de 3de.
Schakelt de AX wel als de motor niet loopt?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Daar zijn wij dus ook bang voor (verkeerd om)Joost wrote:ik vrees HEEL erg hard dat je koppeling verkeerd om in de drukgroep is gelegd.
en begrijp ik goed dat je enkel de plaat hebt vervangen?
het is best bijzonder dat de plaat versleten is tov een drukgroep.
bij normaal gebruik is het drukgroep/lager wat de geest geeft!
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=560 je bent dan minimaal de 3de.
Schakelt de AX wel als de motor niet loopt?
Nee we hebben de hele koppeling (plaat, drukgroep en druklager) vervangen door die van de first, omdat die pas vervangen was (door garage)
Alle veertjes in die koppelingsplaat (diafragma??) waren gaar en 1tje er uit... En de vingers van die drukgroep waren enorm ingesleten.
Maar toen we de koppeling erop zetten zaten we nog, hoe moet ie nou???
En idd, als de motor loopt kan je NIET schakelen, alstie uit is wel. Dus die plaat zal wel verkeerd om zitten...
Overigens Ard: Alles moet er af, want als je die ene aandrijfas laat zitten krijg je hem dus niet terug erop, dat was precies het punt waar we eerder tegen aan liepen...
Dus, aandrijfassen er weer uit, startmotor eraf, motorsteunen los en motor ondersteunen, bak eraf, koppeling eraf, omdraaien en alles weer terug...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ja als die koppelingplaat verkeerd om zit moet al dat gezeik weer opnieuw ja.
Ik had nog even hoop dat alleen het druklager verkeerd zat en dat je met een beetje pielen door een kier het kon fixen.
Ik kan het nog herinneren idd dat we met die plaat in de handen zaten.
Ik had nog even hoop dat alleen het druklager verkeerd zat en dat je met een beetje pielen door een kier het kon fixen.
Ik kan het nog herinneren idd dat we met die plaat in de handen zaten.
Why can't you control Z in real life
Bedankt voor de bemoedigende woorden!dat klinkt als een leuk 2.5uurs klusje voor dit weekend
succes!
zo deden wij t idd, draagarm los en dan de veerpoot naar buiten trekken...Joost wrote:overigens kan je de assen ook op de veerpoot laten zitten.
zolang je de fusee maar los hebt waardoor de poot eraf kan.
je kan proberen te kijken door het "gat" of je lager netjes zit.
maar je geeft al aan dat het pedaal zo zwaar voelt
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
UPDEEET!
Vandaag een gat in mn TRS gezaagd en iets met spatlappen gedaan. GT stoeltjes zijn ook 'nieuw'.
Gat heb ik alleen wat te klein gezaagd, moet nog aan een kant wat bij vijlen want het afdicht 'schuim' ligt niet goed zoalst nu is.
Over op de foto's
Wat er uit het gat kwam:
Dakraam zit
Oeps.. Heb ze inmiddels ook vervangen
Spatflap achter
RA wiel zit idd scheef.
Ben nog op zoek naar een gafe lichtgrijze ph1 achterbumper.
Voor de spatflappen voor heb ik wat moeten fröbelen. Vanwege de skirtset.
Eerst het goede profiel uitgezaagd:
Verlijmen zodat er nog wel vlees blijft om de lap mee te bevestigen.
En dan op deze manier weer vast.
STRAK!
Het zit alleen nog niet snelheidproof. Dus daar moet ik nog wat aan doen.
ph1 knopjes passen/klikken niet
Zit lekker!
GT vloertje komt na de meeting
GT achterbankje zit er ook aan te komen.
GT bumper staat in de primer, maar is glad! En die textuur in de skirts vind ik juist super. Dus weet nog niet helemaal hoe ik dat aan wil pakken.
Mistlichtjes liggen ook klaar.
Dat belooft al met al weer wat voor de volgende update
Vandaag een gat in mn TRS gezaagd en iets met spatlappen gedaan. GT stoeltjes zijn ook 'nieuw'.
Gat heb ik alleen wat te klein gezaagd, moet nog aan een kant wat bij vijlen want het afdicht 'schuim' ligt niet goed zoalst nu is.
Over op de foto's
Wat er uit het gat kwam:
Dakraam zit
Oeps.. Heb ze inmiddels ook vervangen
Spatflap achter
RA wiel zit idd scheef.
Ben nog op zoek naar een gafe lichtgrijze ph1 achterbumper.
Voor de spatflappen voor heb ik wat moeten fröbelen. Vanwege de skirtset.
Eerst het goede profiel uitgezaagd:
Verlijmen zodat er nog wel vlees blijft om de lap mee te bevestigen.
En dan op deze manier weer vast.
STRAK!
Het zit alleen nog niet snelheidproof. Dus daar moet ik nog wat aan doen.
ph1 knopjes passen/klikken niet
Zit lekker!
GT vloertje komt na de meeting
GT achterbankje zit er ook aan te komen.
GT bumper staat in de primer, maar is glad! En die textuur in de skirts vind ik juist super. Dus weet nog niet helemaal hoe ik dat aan wil pakken.
Mistlichtjes liggen ook klaar.
Dat belooft al met al weer wat voor de volgende update