Grietje
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Aawwww, nee...Bruinwitje!
*snik* Arm, lief autootje. Ik mis je nu al. Jij lekte in elk geval nooit olie en startte altijd.
Nouja, ze is nu op een betere plaats. In de AX-hemel.
En daar rijdt ze nu weer vrolijk toeterend rond, zonder doorgezakte dorpeltjes en afgerotte spatbordjes, met een benzinetank die nooit leeg gaat en bandjes die nooit slijten. *snif*
*snik* Arm, lief autootje. Ik mis je nu al. Jij lekte in elk geval nooit olie en startte altijd.
Nouja, ze is nu op een betere plaats. In de AX-hemel.
En daar rijdt ze nu weer vrolijk toeterend rond, zonder doorgezakte dorpeltjes en afgerotte spatbordjes, met een benzinetank die nooit leeg gaat en bandjes die nooit slijten. *snif*
fenwick: goede link, duidelijk verhaal !! thanx!
Morgen komt een andere HRC met de post, dus morgen gaan we dat proberen
Ceristimo:
ik heb nog zieligere fotos..
zo issie vanochtend opgehaald..
ik/we hebben er vanochtend en gister nog uitgehaald:
- kachelradiator
- alle sloten (daarom zitten de deuren met tape dicht)
- uitlaat pijp
- koplamp nokken (dit zijn oude koplampen die erin zitten)
- ventieldopjes
- kentekenverlichting lampjes
- buitenspiegels
- motorkap (deze kap is open gewaaid en dus stuk..)
- binnenspiegel
- tankdop
- koelslangen en thermostaathuis
maw, hij was wel erg kaal... Afijn, zn onderdelen zijn iig ' goed' terecht, op deze manier word er teminste van alles hergebruikt.
Morgen komt een andere HRC met de post, dus morgen gaan we dat proberen
Ceristimo:
ik heb nog zieligere fotos..
zo issie vanochtend opgehaald..
ik/we hebben er vanochtend en gister nog uitgehaald:
- kachelradiator
- alle sloten (daarom zitten de deuren met tape dicht)
- uitlaat pijp
- koplamp nokken (dit zijn oude koplampen die erin zitten)
- ventieldopjes
- kentekenverlichting lampjes
- buitenspiegels
- motorkap (deze kap is open gewaaid en dus stuk..)
- binnenspiegel
- tankdop
- koelslangen en thermostaathuis
maw, hij was wel erg kaal... Afijn, zn onderdelen zijn iig ' goed' terecht, op deze manier word er teminste van alles hergebruikt.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
*****!!!
iemand een verukte 1.0 kopen
andere HRC , weer liter remolie doorheen en NOG NIET REMMEN!
Probleem is exact hetzelfde. Heb alle leidingen gecontroleerd, alles schoongemaakt en geremt om te zoeken naar lekkages maar alles blijft gewoon droog en schoon en ik hoor ook niets.
iemand een verukte 1.0 kopen
andere HRC , weer liter remolie doorheen en NOG NIET REMMEN!
Probleem is exact hetzelfde. Heb alle leidingen gecontroleerd, alles schoongemaakt en geremt om te zoeken naar lekkages maar alles blijft gewoon droog en schoon en ik hoor ook niets.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Hahaha..muts!
Weet je zéker dat je de HRC goed hebt ontlucht voordat (!) je hem hebt gemonteerd?
Als (gecontroleerd) alle leidingen lekvrij zijn en dito alle WRC's/ remklauwen, dan blijft de HRC als hoofdverdachte over (ook als deze spiksplinterhagelneu is...).
Ga even in meditatiehouding op de grond zitten, oogjes dicht en 'Hooooommmmhh', om er vervolgens relaxed en met frisse moed weer aan te beginnen.
'Luctor et emergo' meiske! (je maintaindrai..mag ook)
Weet je zéker dat je de HRC goed hebt ontlucht voordat (!) je hem hebt gemonteerd?
Als (gecontroleerd) alle leidingen lekvrij zijn en dito alle WRC's/ remklauwen, dan blijft de HRC als hoofdverdachte over (ook als deze spiksplinterhagelneu is...).
Ga even in meditatiehouding op de grond zitten, oogjes dicht en 'Hooooommmmhh', om er vervolgens relaxed en met frisse moed weer aan te beginnen.
'Luctor et emergo' meiske! (je maintaindrai..mag ook)
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Weer liter remolie verder en met zn 2en ontlucht en het probleem is zoals gister:
LA blijft maar lucht uitkomen, de rest lijkt in orde.
LA trommel eraf gehad, wielremcilinder is hartstikke droog.
Pascal, ik heb nog nooit een HRC ontlucht voor montage, hoe kan dat dan gedaan worden?
Afijn ik wil morgen de klauwen er weer afhalen, immers was er geen probleem tot ik die klauwen gewisseld had. Daarvoor wel met ' andere' hrc gereden en toen was er niets aan de hand.
Maar met deze klauwen heb ik nog nooit remdruk gehad, eigenlijk.
LA blijft maar lucht uitkomen, de rest lijkt in orde.
LA trommel eraf gehad, wielremcilinder is hartstikke droog.
Pascal, ik heb nog nooit een HRC ontlucht voor montage, hoe kan dat dan gedaan worden?
Afijn ik wil morgen de klauwen er weer afhalen, immers was er geen probleem tot ik die klauwen gewisseld had. Daarvoor wel met ' andere' hrc gereden en toen was er niets aan de hand.
Maar met deze klauwen heb ik nog nooit remdruk gehad, eigenlijk.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Zie linkje van Fenwick: http://www.youtube.com/watch?v=vOuDEiwiozQ
Ook de andere filmpjes uit die reeks zijn handig voor de doe-het-zelvert...
Ook de andere filmpjes uit die reeks zijn handig voor de doe-het-zelvert...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Neem aan dat je de andere kant dan ook 2 remleidingen moet doen?? of doppen ze dat af?
moet alleen wel ff remleidingen laten maken gezien ik niets meer heb
moet alleen wel ff remleidingen laten maken gezien ik niets meer heb
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Die heeft ie wel ja, maar ik zou daar toch geen druk aan kwijt mogen raken? Tenzij die lekt.. Maar dat doet ie niet.
Vandaag 1.4 TGS mee, met 275.000 km op de teller (ja Kees, die ja )
Wat rijd dat fijn Stil, wat strakker afgeveerd, vlot.
En dan gezeik over de kmstand nou: Stuur is niet afgesleten, stoelen niet doorgezakt, pedaalrubbers leven gewoon. Geen speling op de vbak, 1 op 16 geen rammeltjes of kraakjes oid
Goed onderhouden kees Alleen de wiele staan bagger uitgelijnd, dat is alles eigenlijk
Vandaag 1.4 TGS mee, met 275.000 km op de teller (ja Kees, die ja )
Wat rijd dat fijn Stil, wat strakker afgeveerd, vlot.
En dan gezeik over de kmstand nou: Stuur is niet afgesleten, stoelen niet doorgezakt, pedaalrubbers leven gewoon. Geen speling op de vbak, 1 op 16 geen rammeltjes of kraakjes oid
Goed onderhouden kees Alleen de wiele staan bagger uitgelijnd, dat is alles eigenlijk
Last edited by grietje on FriMar05, 2010 10:13:41 PM, edited 1 time in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Thx voor het bemoedigende commentaar op de TGS
En aan een uitlijnbeurtje ga je ook niet failliet
TGS'je is altijd een fijn karretje geweest, en nog steeds,gelukkig maar!
Maar ff over je remtoestand nog, soms (heel soms) lekt een onderdeel niet naar buiten maar laat wel lucht door het systeem IN.
Heb er bij m'n Manta (de rode) ook trubbels mee gehad, dat waren de voorremslangen........ je kon zo hard op de rem trappen als je wilde, en geen lekkage naar buiten toe, maar als je de rem losliet trok er lucht tussen de huls en de slang naar BINNEN, na een dag rijden waren de remmen dan weer zo zompig als maar kon.
En aan een uitlijnbeurtje ga je ook niet failliet
TGS'je is altijd een fijn karretje geweest, en nog steeds,gelukkig maar!
Maar ff over je remtoestand nog, soms (heel soms) lekt een onderdeel niet naar buiten maar laat wel lucht door het systeem IN.
Heb er bij m'n Manta (de rode) ook trubbels mee gehad, dat waren de voorremslangen........ je kon zo hard op de rem trappen als je wilde, en geen lekkage naar buiten toe, maar als je de rem losliet trok er lucht tussen de huls en de slang naar BINNEN, na een dag rijden waren de remmen dan weer zo zompig als maar kon.
goed punt!slalombx wrote:Maar ff over je remtoestand nog, soms (heel soms) lekt een onderdeel niet naar buiten maar laat wel lucht door het systeem IN.
Heb er bij m'n Manta (de rode) ook trubbels mee gehad, dat waren de voorremslangen........ je kon zo hard op de rem trappen als je wilde, en geen lekkage naar buiten toe, maar als je de rem losliet trok er lucht tussen de huls en de slang naar BINNEN, na een dag rijden waren de remmen dan weer zo zompig als maar kon.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
mja, hoe ga ik dat testen?
Zeepsop op alle leidingen en dan iemand laten trappen en er onderdoor tijgeren?
Zeepsop op alle leidingen en dan iemand laten trappen en er onderdoor tijgeren?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).