PeterM, DS5 besteld
Moderator: webmasters
Als alles goed gaat vanmiddag de 110 op de oprit. Dan kan het wennen en er aan gaan bouwen beginnen.
In kader van het kan vreemd lopen met een citrofiel: als voorloop auto voor mijn wederhelft binnenkort een 2007 Golf toegevoegd aan het rijtje. Ben benieuwd wat voor iets het wordt.
kdfi heb ik nog niet besteld, net van de week pas bekend wat voor motor er in gaat komen.
P.
In kader van het kan vreemd lopen met een citrofiel: als voorloop auto voor mijn wederhelft binnenkort een 2007 Golf toegevoegd aan het rijtje. Ben benieuwd wat voor iets het wordt.
kdfi heb ik nog niet besteld, net van de week pas bekend wat voor motor er in gaat komen.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
iets besteld vandaag
Gek dat een nieuw project ineens wel gang kan ontwikkelen:
Heb vandaag bij een bekende Jeroen dit besteld:
http://www.bs-autotune.nl/content/view/78/88/
samen met een triggerwheel, bobines en nog wat los spul. Voor op mijn 3.5 blokje dus.
P. [/url]
Heb vandaag bij een bekende Jeroen dit besteld:
http://www.bs-autotune.nl/content/view/78/88/
samen met een triggerwheel, bobines en nog wat los spul. Voor op mijn 3.5 blokje dus.
P. [/url]
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Het is een mooi kastje, die nieuwe dichte KDFi.
Heb'm van nabij gezien en lijkt me extreem robuust. De stekkerverbinding is toch wel heel wat anders dan op het losse printje.
En werkelijk alles zit dus voorgesoldeerd, je maakt enkel nog een wel/miet keuze in bedrading.
Benieuwd hoe het je zal vergaan met zelf uitvogelen hoe dit allemaal werkt.
Heb'm van nabij gezien en lijkt me extreem robuust. De stekkerverbinding is toch wel heel wat anders dan op het losse printje.
En werkelijk alles zit dus voorgesoldeerd, je maakt enkel nog een wel/miet keuze in bedrading.
Benieuwd hoe het je zal vergaan met zelf uitvogelen hoe dit allemaal werkt.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ehhhhhhhh, durf ik dit te zeggen?
De berlingo is nu een weekje weg en heeft Wilma haar voorloopauto gekregen:
Het is een Golf 1.9tdi 66kw in het zwart uit 2007
Moet zeggen, zit best netjes in elkaar, wel een dreunende motor en stuiterig onderstel naar mijn smaak. Maar ja, kwam net uit de C5 toen ik even meeging voor een proefritje.
P.
Het is een Golf 1.9tdi 66kw in het zwart uit 2007
Moet zeggen, zit best netjes in elkaar, wel een dreunende motor en stuiterig onderstel naar mijn smaak. Maar ja, kwam net uit de C5 toen ik even meeging voor een proefritje.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
bijna 700 kg ijzer verleept
het was een zware dag:
Schatting:
vooras 100 kg
achteras 100 kg
motor 225 kg
hoofdbak 60 kg
tussenbak 60 kg
stuurhuis 25 kg
5 wielen 100 kg
kan nu gaan schoonmaken, koppen laten vlakken en keerringen en pakkingen vervangen. daarna kdfi boompje opbouwen en het blok proberen te starten.
Voor de belangstellenden staat hier nog een 106 rally koets compleet in de verkoop.
P.
Schatting:
vooras 100 kg
achteras 100 kg
motor 225 kg
hoofdbak 60 kg
tussenbak 60 kg
stuurhuis 25 kg
5 wielen 100 kg
kan nu gaan schoonmaken, koppen laten vlakken en keerringen en pakkingen vervangen. daarna kdfi boompje opbouwen en het blok proberen te starten.
Voor de belangstellenden staat hier nog een 106 rally koets compleet in de verkoop.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
hahaha...
zo lekker terloops type je dat ....
Succes!
p.s. je mag er best bij zetten dat je LandRover delen moet tillen...
zo lekker terloops type je dat ....
Ben benieuwd hoe het je vergaat......daarna kdfi boompje opbouwen en het blok proberen te starten
Succes!
p.s. je mag er best bij zetten dat je LandRover delen moet tillen...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
wieltjes C5
Wordt het eindelijk beter weer, kunnen de zomerbanden niet onder de C5.
Heb de originele wielen ingeruild voor een setje "altantique", kan je zo vinden bij de C5 opties bij Citroën op internet.
Bandenmaat heel subtiel: 245/45-18
Maar helaas niet monteerbaar want bij het omleggen hebben ze in twee velgranden een putje gedrukt, dus terug.
Volgens mij ben ik nu heeeel zielig toch?
P.
Heb de originele wielen ingeruild voor een setje "altantique", kan je zo vinden bij de C5 opties bij Citroën op internet.
Bandenmaat heel subtiel: 245/45-18
Maar helaas niet monteerbaar want bij het omleggen hebben ze in twee velgranden een putje gedrukt, dus terug.
Volgens mij ben ik nu heeeel zielig toch?
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Helemaal gelukkig met de 18", de wegligging is er aardig van opgefrist. Wel een beetje harder geworden maar het hinderlijke hangen van de neus in bochten is nu weg.
De landrover is bijna klaar voor wat vers plaatwerk:
Hier past de V8 tussen:
P.
De landrover is bijna klaar voor wat vers plaatwerk:
Hier past de V8 tussen:
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
update, stapje verder
Het is stiekem toch veel werk geworden, hier een hoekje van de huidige situatie. Ik moet van binnen nog veel werk doen en het leidingwerk is ook nog niet echt compleet.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
PeterM gaat eens wat meer van de landrover laten zien topic
zo ziet het er van de andere kant uit.
En dit zit er nu onder: remmen, veren, bussen enz nieuw en de rest goed aangepakt.
Net bij de spuiter vandaan.
Van binnen nog een hoop werk, tunnel pas maken (aluminium of polyester), bodem er in bouwen. dan dashboard, alle bedrading, hemeltje, stoelen enz.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Een reden nodig?
bedoeling en reden, oei moet je die overal voor hebben dan?
Maar zal het proberen:
1. verplaats je in iemand die op een gegeven moment een echt blauwe AX erbij kocht, alleen om de nederlandse vlag compleet te hebben in AX-en
2. mijn vrouw heeft een lease prius met fatsoenlijke ASS stoelen op maat, dus we hebben een goeie auto voor prive km's
3. mijn zakelijke auto moest maar eens uit de bijtelling want de kosten daarvoor waren niet in verhouding tot de gereden prive km's
4. achter een prius kan geen trekhaak en dat is makkelijk voor de stort, stookhout, naar de boot enz.
5. leuke goedkope trekhaak gezocht voor rond het huis, zat een landrover aan vast
6. Peter kan het niet laten om alles wat ie koopt uit elkaar te prutsen en een poging te ondernemen het tot bijna nieuwstaat te restaureren en het in het proces wat te verpeteren (is een werkwoord bij mijn vrienden)
7. het resultaat zal een volledig gerestaureerde 110 worden met een v8 op kdfi, met gas injectie. Dan meteen maar met traanplaat, rocksliders, dikke bandjes, een hoop elektra en wat ik verder aan nuttige dingen kan vinden.
zo iets dus, duidelijk?
P.
Maar zal het proberen:
1. verplaats je in iemand die op een gegeven moment een echt blauwe AX erbij kocht, alleen om de nederlandse vlag compleet te hebben in AX-en
2. mijn vrouw heeft een lease prius met fatsoenlijke ASS stoelen op maat, dus we hebben een goeie auto voor prive km's
3. mijn zakelijke auto moest maar eens uit de bijtelling want de kosten daarvoor waren niet in verhouding tot de gereden prive km's
4. achter een prius kan geen trekhaak en dat is makkelijk voor de stort, stookhout, naar de boot enz.
5. leuke goedkope trekhaak gezocht voor rond het huis, zat een landrover aan vast
6. Peter kan het niet laten om alles wat ie koopt uit elkaar te prutsen en een poging te ondernemen het tot bijna nieuwstaat te restaureren en het in het proces wat te verpeteren (is een werkwoord bij mijn vrienden)
7. het resultaat zal een volledig gerestaureerde 110 worden met een v8 op kdfi, met gas injectie. Dan meteen maar met traanplaat, rocksliders, dikke bandjes, een hoop elektra en wat ik verder aan nuttige dingen kan vinden.
zo iets dus, duidelijk?
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
staat blok
tja, welk blok?? op de één of andere manier lijkt bij landrovers hetzelfde te gebeuren als bij AX-jes. ik verzamel wel eens wat. Heb momenteel drie V8 blokken.
1. een 3.9 die nu in de auto hangt en met een origineel EFI systeem voorlopig even gaat draaien.
2. het originele 3.5 carb blok, dit heeft veel slijtage en moet uit elkaar, hier wil ik het onderblok van gebruiken
3. een bijgekocht 3.5 efi blok met betere koppen, krukas en nog wat bruikbare onderdelen.
Als de auto af is ga ik verder met een helemaal gerenoveerde 3.5 met kdfi op basis van het originele motorblok, heb ik netjes originele nummers er in en toch voldoende vermogen voorhanden voor normaal gebruik.
En ja, dat is een stuurbekrachtigings servo. Ben ik wel blij mee, zonder hulp stuurt het straks vast zwaar met 265-ers
P.
1. een 3.9 die nu in de auto hangt en met een origineel EFI systeem voorlopig even gaat draaien.
2. het originele 3.5 carb blok, dit heeft veel slijtage en moet uit elkaar, hier wil ik het onderblok van gebruiken
3. een bijgekocht 3.5 efi blok met betere koppen, krukas en nog wat bruikbare onderdelen.
Als de auto af is ga ik verder met een helemaal gerenoveerde 3.5 met kdfi op basis van het originele motorblok, heb ik netjes originele nummers er in en toch voldoende vermogen voorhanden voor normaal gebruik.
En ja, dat is een stuurbekrachtigings servo. Ben ik wel blij mee, zonder hulp stuurt het straks vast zwaar met 265-ers
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)