Grietje
Moderator: webmasters
Zo, ten eerste: Bas en Raoel en Mark bedankt voor het helpen/gezellig meeklussen vanmiddag !
Sinds ik een sloper op de oprit heb gekregen gister, kon ik de remmen van de 1.0 eindelijk eens aanpakken.
Maar toen ik de klauwen eraf schroefde vond ik de mijne er toch beter uit zien en voelen als die van de sloper... Dus terug erop gezet.
maar de sloper had een redelijk nieuwe HRC + rembekrachtiger. Die van de 1.0 zijn al 23 jaar oud. Dus dat vervangen, ontlucht en proefritje gedaan.
Helaas was na 1x hard remmen van hoge snelheid het probleem meteen weer terug.
Dus thuis toch maar begonnen aan het volledig omzetten van de schijven, klauwen en blokken.
Hele dag over gedaan (kwamen ook allerlei andere dingen tussendoor) en vervolgens is het ontluchten niet goed gelukt. 1 nippel wil errug slecht open. Met een ratel lukt het wel maar met een steeksleutel niet
Dus geen remdruk. Toch maar weggezet (komt morgen wel) want de sloper moest wel klaar zijn om morgen afgevoerd te worden.
Toch wel enigzins ' zonde' dat ik niet meer tijd heb voor het slopertje, want er zit nog veel meer nuttigs op.... Auto heeft goed onderhoud gehad, dat kan je aan alles zien.
Sinds ik een sloper op de oprit heb gekregen gister, kon ik de remmen van de 1.0 eindelijk eens aanpakken.
Maar toen ik de klauwen eraf schroefde vond ik de mijne er toch beter uit zien en voelen als die van de sloper... Dus terug erop gezet.
maar de sloper had een redelijk nieuwe HRC + rembekrachtiger. Die van de 1.0 zijn al 23 jaar oud. Dus dat vervangen, ontlucht en proefritje gedaan.
Helaas was na 1x hard remmen van hoge snelheid het probleem meteen weer terug.
Dus thuis toch maar begonnen aan het volledig omzetten van de schijven, klauwen en blokken.
Hele dag over gedaan (kwamen ook allerlei andere dingen tussendoor) en vervolgens is het ontluchten niet goed gelukt. 1 nippel wil errug slecht open. Met een ratel lukt het wel maar met een steeksleutel niet
Dus geen remdruk. Toch maar weggezet (komt morgen wel) want de sloper moest wel klaar zijn om morgen afgevoerd te worden.
Toch wel enigzins ' zonde' dat ik niet meer tijd heb voor het slopertje, want er zit nog veel meer nuttigs op.... Auto heeft goed onderhoud gehad, dat kan je aan alles zien.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ha, het was gezellig!
En positief: de andere remklauwen zijn nu wel overgezet, dus ik ben benieuwd naar de resultaten?
Was trouwens geen weer om te rijden 's avonds, maar ik ben levend overgekomen: rukwinden, veel regen en zo af en toe een idioot die denkt dat dat voor hem allemaal niet uit maakt.
Zonde van die aandrijfas Dus een tip: op de sloop in Almere staat vanaf morgen een auto met bijna nieuwe as Links.
Binnenkort nog een keer he?
En positief: de andere remklauwen zijn nu wel overgezet, dus ik ben benieuwd naar de resultaten?
Was trouwens geen weer om te rijden 's avonds, maar ik ben levend overgekomen: rukwinden, veel regen en zo af en toe een idioot die denkt dat dat voor hem allemaal niet uit maakt.
Zonde van die aandrijfas Dus een tip: op de sloop in Almere staat vanaf morgen een auto met bijna nieuwe as Links.
Binnenkort nog een keer he?
Ja zeker en dan gewoon bij jou zoals afgesproken
Wellicht volgend weekend!
Idd, auto op de sloop met goede dynamo, startmotor, linkeraandrijfas, stuurinrichting, motortje, redelijk nieuwe uitlaatpijp, enzo...
Wellicht volgend weekend!
Idd, auto op de sloop met goede dynamo, startmotor, linkeraandrijfas, stuurinrichting, motortje, redelijk nieuwe uitlaatpijp, enzo...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Fenwick, ja dat zal best schele ja!
Helaas is deze gewoon uhm, kapot gedraaid Tis geen zeskant meer maar een rondje.. Waarom de dop met ratel er wel op gript weet ik ook niet precies.
Afijn, iets voor morgen Nu andere dingen
Helaas is deze gewoon uhm, kapot gedraaid Tis geen zeskant meer maar een rondje.. Waarom de dop met ratel er wel op gript weet ik ook niet precies.
Afijn, iets voor morgen Nu andere dingen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Was idd gezellig vanavond!
Heb het hele dashboard er heel uit kunnen halen dus daar gaat weer iemand blij mee zijn
Idd jammer dat je niet meer tijd hebt om hem te laten staan Romy, zit nog meer op wat ik ook wel kan gebruiken :$
En de terugreis was waardeloos, veel regen, zware windstoten en mn AXje schommelde alle kanten op. Merk je dus echt wel, dat lage gewicht...
Nog wat foto's? ...
Echt GIGANTISCH rot!!
Het dashboard dat er uit MOEST!
De dorpel waar Romy met de krik doorheen gegaan is!
JEE! was er wel trots op dat het gelukt is!
Heb het hele dashboard er heel uit kunnen halen dus daar gaat weer iemand blij mee zijn
Idd jammer dat je niet meer tijd hebt om hem te laten staan Romy, zit nog meer op wat ik ook wel kan gebruiken :$
En de terugreis was waardeloos, veel regen, zware windstoten en mn AXje schommelde alle kanten op. Merk je dus echt wel, dat lage gewicht...
Nog wat foto's? ...
Echt GIGANTISCH rot!!
Het dashboard dat er uit MOEST!
De dorpel waar Romy met de krik doorheen gegaan is!
JEE! was er wel trots op dat het gelukt is!
haha ja, bas heel de dag met het dashbord bezig geweest Utiendelijk wel gelukt
Mjaw uiteindelijk is er ook nog wel veel bruikbaars vanaf gekomen, maar zit gewoon nog veel meer op. Ga morgen ochtend nog even kijken wat me nog lukt voor me werk aan demontage, en misschien halen ze hem morgen ochtend pas op, dan kan ik morgen middag ook nog even aan de slag.
Wat er iig af is gekomen:
- 2 spatflappers
- Uitlaat einddemper
- 4 wielen met goede banden
- reflectorplaat brak helaas, stom genoeg toe hij er al af was
- Remklauwen, schijven en blokken
- HRC en rembekrachtiger
- Ontstekingsspoel, bobine, ontstekingsmodule
- carb en knikarm pomp
- Ruitenwisser + arm
- dashbord
- koplampen (2 vrij nieuwe valeo duplos, zitten dus in de 1.0 nu, heeft de GT weer zijn eigen nieuwe halogeentjes terug)
- ruitenwissersproeipompje
- Radiator
- typeplaatjes
Wat nog eigenlijk eraf zou moeten
- dynamo
- startmotor
- koelslangen (GT lekt weer kvs)
- contactslot + deursloten gezien die als nieuw waren
- linker aandrijfas was nieuw
Mjaw uiteindelijk is er ook nog wel veel bruikbaars vanaf gekomen, maar zit gewoon nog veel meer op. Ga morgen ochtend nog even kijken wat me nog lukt voor me werk aan demontage, en misschien halen ze hem morgen ochtend pas op, dan kan ik morgen middag ook nog even aan de slag.
Wat er iig af is gekomen:
- 2 spatflappers
- Uitlaat einddemper
- 4 wielen met goede banden
- reflectorplaat brak helaas, stom genoeg toe hij er al af was
- Remklauwen, schijven en blokken
- HRC en rembekrachtiger
- Ontstekingsspoel, bobine, ontstekingsmodule
- carb en knikarm pomp
- Ruitenwisser + arm
- dashbord
- koplampen (2 vrij nieuwe valeo duplos, zitten dus in de 1.0 nu, heeft de GT weer zijn eigen nieuwe halogeentjes terug)
- ruitenwissersproeipompje
- Radiator
- typeplaatjes
Wat nog eigenlijk eraf zou moeten
- dynamo
- startmotor
- koelslangen (GT lekt weer kvs)
- contactslot + deursloten gezien die als nieuw waren
- linker aandrijfas was nieuw
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Wat een werk he dat dashboard vooral om die k*t rubbers eruit de duwen hahaha.
En het zoeken naar verstopte boutjes en schroeven
Maar is gelukt
En idd was het gezellig ook zo ondank dat honden weer
En het zoeken naar verstopte boutjes en schroeven
Maar is gelukt
En idd was het gezellig ook zo ondank dat honden weer
Punaxio wrote:Was idd gezellig vanavond!
Heb het hele dashboard er heel uit kunnen halen dus daar gaat weer iemand blij mee zijn
Idd jammer dat je niet meer tijd hebt om hem te laten staan Romy, zit nog meer op wat ik ook wel kan gebruiken :$
En de terugreis was waardeloos, veel regen, zware windstoten en mn AXje schommelde alle kanten op. Merk je dus echt wel, dat lage gewicht...
RESULTAAT STEMWIJZER: Emigreren!
Kijk, heb ik weer wat gemist . Helaas, langstaande verplichtingen te voldoen ...
Kom straks nog een motorkap (of twee) ophalen en misschien verder nog het een en ander loshalen en overhevelen voor de opslag. Zal er zelf niet zoveel aan hebben, maar ach, je weet nooit wie je er alsnog gelukkig mee kunt maken natuurlijk.
Kom straks nog een motorkap (of twee) ophalen en misschien verder nog het een en ander loshalen en overhevelen voor de opslag. Zal er zelf niet zoveel aan hebben, maar ach, je weet nooit wie je er alsnog gelukkig mee kunt maken natuurlijk.