Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

:| Hoe snel is dat gegaan?

Vandaag in je MSNnaam en ook al voor je deur...

Heel gaaf Romy! :) Eindelijk je 'spannende' auto

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Die wielen zijn leuk he :D Horen er orgi niet onder hoor... 1.9 wielen eigk he...

En lak ja, persoonlijk denk ik dat ie is overgespoten.. Ik hoop met goed poetsen hem zo te houden want, hijs mooooi rood!

Edit bas:
Het ging ook heel plotseling. Kennis van mij was een 106 GTI kopen en via wat aparte omstandigheden kwam deze op mijn pad, ter-ruil voor de 306. Ja, leuk :D

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Dus de 306 is eruit? Aaaaaaah :)


Echt serieus leuk, zo'n CTI! :) gefeliciteerd! En hij glimt inderdaad als de neten :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

woahhh, dat is een ruig cabrio'tje :D
zuinig op zijn ! en zoals je zegt, goed de kleur/lak bijhouden, lekker vaak verwennen met wax.
en het dakje ook lekker bijhouden met de waterdichte, soepelhoudende goedjes die daarvoor op de markt zijn.

dat rijd zeker nog wel wat pittiger als je GT ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:woahhh, dat is een ruig cabrio'tje :D
zuinig op zijn ! en zoals je zegt, goed de kleur/lak bijhouden, lekker vaak verwennen met wax.
en het dakje ook lekker bijhouden met de waterdichte, soepelhoudende goedjes die daarvoor op de markt zijn.

dat rijd zeker nog wel wat pittiger als je GT ?
Oeh, wat voor goedjes duff, die wil ik! Dak is nog redelijk goed, die wil ik zo lang mogelijk zo houden uiteraard! :D

Ik heb zo die smartwax, ik wou hem daar lekker mee verwennen. Die heeft ook anti zonne dinges?

Hij's op de snelweg duidelijk een stuk pittiger ja, maar ik denk tot de 80/100 niet.... Maar goed vanwege koppeling en wat remmen verhaal begin ik er ook nog niet aan, eerst helemaal goed krijgen.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Tof bakkie Romy, gefeliciteerd! Tijdje terug in de cti van peter gereden en was erg aan het twijfelen of ik 'm zou kopen.... rijden prima in ieder geval :D
AX GTI '91

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Toch maar wel een CTI dus :) Gefeli! En laat je niet afschrikken door kou of regen, want met -5 en het kacheltje aan is het prima te doen (ervaring ja), en boven de 90 km/u blijf je ook droog als het regent.

Op de foto's ziet ie er netjes uit, het dakje lijkt in betere staat dan de mijne toen. Let op de scharnierpunten onderaan, daar beginnen ze het eerst in te scheuren.

Veel plezier d'r van :D
Image

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Da's nog een hele nette zo te zien, en idd 1.9 wielen 8)

Dat wordt poetsen, mooi rood is niet lelijk!

(ben nogal een rood-fanaat :D )

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Thanx!

Ja peter, dat ritje in de jouwe, 2 jaar terug al (?) was ik nog altijd neit vergeten :D

Toen jouwe te koop stond ook nog heel lang getwijfeld maja, het paste toen niet en nu kwam het zo perfect uit eigenlijk:D

Dakje is idd redelijk goede staat.. Raampje is een keer vervangen/opnieuw ingezet oid, beetje vaag, maar lekken doet ie nog niet en aan de buitenkant nog geen scheurtjes gezien... van t weekend eens beter bekijken.

Kees ja, kom je helpen poetsen :twisted: Ik ga hem veel poets liefde geven hoor :D Mag de GT ook wel weer eens....

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Kom je helpen poetsen? Breng 'm maar eens langs voor een behandeling met de polijstmachine, dan glimt ie als een nieuwe :nike:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Moet ik hem eerst ff laten remmen Keesie!

205 remt slecht, dus ik dacht, HRC maar ff vervangen (schijven e.d. zijn redelijk recent vervangen)

Blijkt er ook nog een lekke leiding aanwezig te zijn, dus die vandaag ook vervangen, ontlucht

en het remt nog steeds bagger. Slag in het pedaal van een meter voordat je eindelijk tegendruk tegen komt...
Dus, morgen nog maar verder ontluchten of opzoek naar een lek...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Remt ie al zoals ie moet remmen? Ontluchten kan weleens een %&*-klus zijn als je het op straat moet doen.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Keesie:D

Ondertussen remt de 205 naar behoren hoor, eesibleed gebruikt!
Super systeempje ;)

Volgende klus was de koppelingskabel en ook die is vervangen.

Nu staat er voor de peug nog op t lijstje:
- nieuwe banden
- aanlopen achterwielen (as verzakt? lets hope not...)
- lucht massa meter vervangen

Maar vooralsnog rijd ik er mee en hij rijd zooo lekker :D
Als t nu toch eens mooi weer zou zijn *zwijmel*
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

grietje wrote:Keesie:D

Ondertussen remt de 205 naar behoren hoor, eesibleed gebruikt!
Super systeempje ;)

Volgende klus was de koppelingskabel en ook die is vervangen.

Nu staat er voor de peug nog op t lijstje:
- nieuwe banden
- aanlopen achterwielen (as verzakt? lets hope not...)
- lucht massa meter vervangen

Maar vooralsnog rijd ik er mee en hij rijd zooo lekker :D
Als t nu toch eens mooi weer zou zijn *zwijmel*
Als de achteras wel vervangen moet worden, ga dan op zoek naar een achteras van de 309, de reden hiervan kan je bij de diverse peugeot fora wel terugvinden :wink:
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja dat had in inderdaad al gezien, maar ook dat je puur en alleen de draagarmen van 309 kan overzetten?

Maar eerst maar ff kijken of dat uberhaupt het probleem is, mijn wielen staan niet in een rare camber of iets dergelijks, en hijs wel redelijk laag.

Achja, vandaag open gereden:D
Oh men, wat heerlijk!!!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

corking
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 191
Joined: WedOct07, 2009 12:41:51 PM
Location: breda
Contact:

Post by corking »

Grietje, kan jij mij een pb Geven over hoe je die Chevrons in je motorkap hebt gemaakt? ik ben zo jaloers
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

corking wrote:Grietje, kan jij mij een pb Geven over hoe je die Chevrons in je motorkap hebt gemaakt? ik ben zo jaloers
Ik heet weliswaar geen Grietje, maareh... wat dacht je van de zaag erin?
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

thnx peter ;)

momenteel is het echt te druk, maar toch een kleine update
Image

cti is voorzien van nieuwe achteras aangezien zijn eigen door gezakt was. Deze is 4 cm verlaagd ten opzichte van orgineel, ben benieuwd of dat goed gaat.
Hij staat nog niet op zijn wielen.
Ergens was het wel enorm nodig, bij demontage van de remleidingen brak er 1 gewoon af zonder dat er kracht opgezet was. Uiteraard nu alle leidingen vervangen.

Hierna moet de Driem nog en die moet van onder af....


De AX GT carb functioneerd goed, hij rijd lekker km's nu en blijft elke keer big smile geven ;) Bij de ANWB vonden ze hem erug schattig (hij mag dan ook elke keer mee) en testen we hem ook zeker uit :twisted:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Erg mooie CTI Romy!
Hier op de sloop lag pas nog een setje Morettes voor een 205. Als je daar interesse in hebt, kan ik wel ff voor je kijken of ze er nog liggen?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Hij is echt mooi geworden, flinke poetsbeurt doet wonderen bij een rooie 8)
Een 309 achteras kan onder een 205, maar is wel 4 cm breder totaal, dus je achterbanden gaan dan nog maar nét onder de spatborden passen.......

Post Reply