Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Spanky
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: TueOct13, 2009 11:57:26 PM
Location: Almere

Post by Spanky »

Leuk projekt en mooie ruime werkplaats 8)
Custom onderdelen uit RVS of alu het kan allemaal.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Dankje allemaal 8)

Ondertussen vandaag eindelijk kunnen rijden! :)


Image
Image
Image

Hij rijdt niet slecht, maar de hrc van een saxo VTS die ik gemonteerd heb zuigt wat valse lucht aan bij de servopot, dus dat gaan we nog ff moeten fixen. Alsook wat problemen gehad met het ontluchten. Ik begon altijd bij de langste remleiding eerst en plots viel mijn druk telkens weg bij de voorwielen. Toen marc me zei dat ik diagonaal moest ontluchten vanwege het diagonaal gescheiden remsysteem ging het wel plots goed :P
Alsook nog een waterlek gehad vanmiddag. Plots lekte hij aan de conische flens van de aanvoerleidng op het motorblok. (dat plastieken ding)
Hopelijk blijft dat nu dicht...
Moet ook nog ff een benzinepomp van een GTI monteren zodat hij ook accerelatie heeft want nu trekt hij niet optimaal.
En als ik nog tijd heb ff laten uitlijnen :P

Voor de rest rijdt ie prima. Geen vreemde geluiden of trillingen gemerkt. Remmen gaat ook recht, en hij gript supergoed. Dat vind ik toch al een goeie prestatie aangezien het ding redelijk uiteen is geweest :)
AX-kopen is verslavend.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

wauw, zeker netjes werk :D

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Geniaal! Ziet er goed uit zo hoor!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ziet er SUPER goed uit zeg, super top werk!!!! :D!!

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

thx!

En nu rijdt het goed ook! Uitgelijnd en trekt merkbaar sneller dan de GTI :twisted:
AX-kopen is verslavend.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Proficiat! Is het al een officiële belg?

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Ben morgen benieuwd 8)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Helaas nog steeds niet Browny. Daarom komt hij morgen met een Benz 8)
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Project GT deel 1 is 100% geslaagd!! :)
Ik ben echt supertevreden over de algemene prestaties van de wagen. Geen noemenswaardige problemen gehad. Tijdens het vrijrijden kon de radiator het wel net niet aan zonder de chauffage op te zetten, dus die gaan we nog moeten vervangen door een groter exemplaar. Ook wat last gehad van trillingen door wellicht kromme remschijven. Maarja, das ook niet zo erg. Ik ben eerst opt gemak begonnen omdat ik de wagen nog op zn geheel niet kende, maar na ff gingen de rondjes toch vrij vlot want het rijdt wel een beetje zoals de GTI :) Hij is wel merkbaar sneller en ik heb de indruk dat je die supersprint in vergelijking met de raceland wél voelt.
Ik wil ook nog iedereen (in het bijzonder stino) bedanken die mee heeft geholpen om hem af te krijgen tegen vroemdag!

ff wat foto's van afgelopen Vroemdag:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Nu afwachten tot ie hier in België op de baan geraakt en dan gaan we er echt aan beginnen. Blok moet er iig terug uit :roll:

Ondertussen ga ik me denk ik nog wat bezighouden met de GTI, de pimp, en de rode TRE (welke vet begint te worden). :)
Binnenkort meer updates!
AX-kopen is verslavend.

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Ci ... ieren.html

aie aie aie, ik wens je van hart veel success hiermee, dit word een hele lastige zaak.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

hmm, wat gek waarom mag invoeren niet?? men zegt dat ze hier in NL streng zijn .. :S

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Speederdd wrote:http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Ci ... ieren.html

aie aie aie, ik wens je van hart veel success hiermee, dit word een hele lastige zaak.
Inderdaad, en ik weet zelfs niet of ik ze ga vinden. Ik heb een GT gelijkvormigheidsattest aangevraagd aan Citroën België, maar dit laat al geruime tijd op zich wachten en ik verlies mijn hoop eigenlijk een beetje dat het zo gaat lukken. (heb gisteren nog een mailtje gestuurd, afwachten dus)
Ik lees hier en daar ook dat het merk zelf de wagen controleert (motornr etc)
Aangezien er 4-gaats onderzit en er een XSI-blok inligt wordt het denk ik moeilijk via deze weg. (alsook via homologiekeuring)
Als GTI invoeren zou denk ik wel lukken omdat het bijna volledig een GTI is.

raoel: oude wagens hebben geen europees gelijkvormigheidsattest, wat het moeilijker maakt om te bewijzen dat een NL GT identiek is aan een BE GT. Tegenwoordig is dit met nieuwe wagens geen probleem meer omdat er een Europese gelijkvormigheid is.
AX-kopen is verslavend.

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

je kan toch beter de wagen laten keuren in een keuringcentrum ipv bij Citroën.

Dit kan in bepaalde keuringcentrums. (op afspraak)

Hier de tarieven : 9. GELIJKVORMIGHEIDSKEURING :
a) Keuring om de gelijkvormigheid van een voertuig vast te stellen en desgevallend afgifte van een als gelijkvormigheidsattest geldend bewijs
- zonder opmeten van de remorganen: 60,00 €
- met opmeten van de remorganen: 80,00 €

dus 80€

Op de belgische peugeot forums vind je mogelijk mensen met ervaring hiermee (al zeker en vast iemand met een 309 GTI 16v)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Speederdd wrote:je kan toch beter de wagen laten keuren in een keuringcentrum ipv bij Citroën.

Dit kan in bepaalde keuringcentrums. (op afspraak)

Hier de tarieven : 9. GELIJKVORMIGHEIDSKEURING :
a) Keuring om de gelijkvormigheid van een voertuig vast te stellen en desgevallend afgifte van een als gelijkvormigheidsattest geldend bewijs
- zonder opmeten van de remorganen: 60,00 €
- met opmeten van de remorganen: 80,00 €

dus 80€

Op de belgische peugeot forums vind je mogelijk mensen met ervaring hiermee (al zeker en vast iemand met een 309 GTI 16v)
Ja, maar het probleem is dat deze GT totaal niet gelijkvormig is aan een andere GT injection... Daarom dat ik eerst probeer een gelijkvormigheidsattest te bemachtigen via Citroën zelf. (in de hoop dat ze de ax niet moeten zien)

Als het zo niet lukt ga ik idd naar een keuringsstation 'moeten' gaan.
(kbegin er spijt van te krijgen dat het xsi-blok er al in ligt)
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grmbl, pech gehad met de pimp
plots gewoon helemaal niets meer...

Savonds teruggekeerd met een meettoestel en toen bleek dat het motorrelais geen '+' spanning kreeg. Na het leggen van een rechtstreekse draad naar de batterij startte ie weer. Iig werkt het relais nog.
Ik ben benieuwd waar het probleem nu juist zit, een dezer dagen maar ff uitmeten.
AX-kopen is verslavend.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

probleem dus snel gevonden, das mooi.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Browny wrote:probleem dus snel gevonden, das mooi.
idd
mede omdat ik de kabelboom heb moeten aanpassen van carb naar injectie

Er zat dus een draadbreuk tussen draad 4 vd bobine en contactpunt 1 vh motorrelais.
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

En omdat we nog niet kunnen beginnen aan de GT ben ik inmiddels begonnen aan de GTI. Dat het motorblok er uit moet is een gouden kans om eindelijk die motorruimte eens deftig te maken. (zie eerste pagina's wieiswie. Die fout ga ik goedmaken) Vooral de roestduivel zal hier bestreden moeten worden. Het front zal ik wellicht vervangen door een nieuw (ben er nog niet aan uit) omdat de onderste balk onder de radiator toch vrij veel roest heeft en zn sterkte begint te verliezen. Voor de rest heeft ie wellicht enkel oppervlakkig roest en zal er niets (niet veel) gelast moeten worden. Nuja, eerst gaan we die nog eens inspecteren op verborgen roest :P

Wel vreemd, ernaast staat een écht rotte ax maar die heeft gewoon hier en daar rotte plekken en voor de rest ziet het er goed uit. Bij de GTI is het vooraan gewoon overal een beetje 'vliegroest'. Zelfs de boutjes zijn bij de GTI helemaal roestig :S De rest van de koets is trouwens voor zover ik weet helemaal hard.
Ik laat de foto's voor zich spreken. Je zal wel zien dat er nog werk aan is:
Image
Image
Image
Stuart, doe die frikandel weg:
Image
Image

Omdat het gewoon lekker is:
Image

Blok is volledig los. Als mijn hoofd vandaag wakker genoeg raakt ligt het er normaal tegen vanavond naast. Daarna: schuren schuren schuren


Ohja:
Image
De pimp is over de anderhalve ton :)
Voor deze ligt trouwens een GT onderstel klaar dat er binnenkort onder gaat. Het huidige onderstel begint mankementen te vertonen.
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Blok ligt er naast:
Image
Image
Image

Die linkse arm (bijrijderskant en ook de kant waarvan het wiel achteruit stond) is blijkbaar niet meer origineel, dus ik moet niet ver meer zoeken naar de reden waarom de ax is beginnen scheuren. Blijkbaar heeft ie vroeger al een ongeval gehad. Motorblok is er vroeger blijkbaar ook al uitgeweest. En die barst is al helemaal om van te huilen :| Die zit aan de kant waarvan ik dacht dat hij goed was.
Binnenkort het dashboard verwijderen om te zien wat we nog vinden onder de vloermat. En ja, er komen nieuwe remleidingen.

Ik weet eigenlijk niet of ik nog zin heb om hier mee door te gaan :( Aan de andere kant. Mechanisch is hij ok, en in België zijn goeie GTI's gewoon heel erg moeilijk te vinden :( En 1 vd weinige wil ik dan wel redden.
AX-kopen is verslavend.

Post Reply