
Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Dankje allemaal
Ondertussen vandaag eindelijk kunnen rijden!



Hij rijdt niet slecht, maar de hrc van een saxo VTS die ik gemonteerd heb zuigt wat valse lucht aan bij de servopot, dus dat gaan we nog ff moeten fixen. Alsook wat problemen gehad met het ontluchten. Ik begon altijd bij de langste remleiding eerst en plots viel mijn druk telkens weg bij de voorwielen. Toen marc me zei dat ik diagonaal moest ontluchten vanwege het diagonaal gescheiden remsysteem ging het wel plots goed
Alsook nog een waterlek gehad vanmiddag. Plots lekte hij aan de conische flens van de aanvoerleidng op het motorblok. (dat plastieken ding)
Hopelijk blijft dat nu dicht...
Moet ook nog ff een benzinepomp van een GTI monteren zodat hij ook accerelatie heeft want nu trekt hij niet optimaal.
En als ik nog tijd heb ff laten uitlijnen
Voor de rest rijdt ie prima. Geen vreemde geluiden of trillingen gemerkt. Remmen gaat ook recht, en hij gript supergoed. Dat vind ik toch al een goeie prestatie aangezien het ding redelijk uiteen is geweest

Ondertussen vandaag eindelijk kunnen rijden!




Hij rijdt niet slecht, maar de hrc van een saxo VTS die ik gemonteerd heb zuigt wat valse lucht aan bij de servopot, dus dat gaan we nog ff moeten fixen. Alsook wat problemen gehad met het ontluchten. Ik begon altijd bij de langste remleiding eerst en plots viel mijn druk telkens weg bij de voorwielen. Toen marc me zei dat ik diagonaal moest ontluchten vanwege het diagonaal gescheiden remsysteem ging het wel plots goed

Alsook nog een waterlek gehad vanmiddag. Plots lekte hij aan de conische flens van de aanvoerleidng op het motorblok. (dat plastieken ding)
Hopelijk blijft dat nu dicht...
Moet ook nog ff een benzinepomp van een GTI monteren zodat hij ook accerelatie heeft want nu trekt hij niet optimaal.
En als ik nog tijd heb ff laten uitlijnen

Voor de rest rijdt ie prima. Geen vreemde geluiden of trillingen gemerkt. Remmen gaat ook recht, en hij gript supergoed. Dat vind ik toch al een goeie prestatie aangezien het ding redelijk uiteen is geweest

AX-kopen is verslavend.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Project GT deel 1 is 100% geslaagd!! 
Ik ben echt supertevreden over de algemene prestaties van de wagen. Geen noemenswaardige problemen gehad. Tijdens het vrijrijden kon de radiator het wel net niet aan zonder de chauffage op te zetten, dus die gaan we nog moeten vervangen door een groter exemplaar. Ook wat last gehad van trillingen door wellicht kromme remschijven. Maarja, das ook niet zo erg. Ik ben eerst opt gemak begonnen omdat ik de wagen nog op zn geheel niet kende, maar na ff gingen de rondjes toch vrij vlot want het rijdt wel een beetje zoals de GTI
Hij is wel merkbaar sneller en ik heb de indruk dat je die supersprint in vergelijking met de raceland wél voelt.
Ik wil ook nog iedereen (in het bijzonder stino) bedanken die mee heeft geholpen om hem af te krijgen tegen vroemdag!
ff wat foto's van afgelopen Vroemdag:














Nu afwachten tot ie hier in België op de baan geraakt en dan gaan we er echt aan beginnen. Blok moet er iig terug uit
Ondertussen ga ik me denk ik nog wat bezighouden met de GTI, de pimp, en de rode TRE (welke vet begint te worden).
Binnenkort meer updates!

Ik ben echt supertevreden over de algemene prestaties van de wagen. Geen noemenswaardige problemen gehad. Tijdens het vrijrijden kon de radiator het wel net niet aan zonder de chauffage op te zetten, dus die gaan we nog moeten vervangen door een groter exemplaar. Ook wat last gehad van trillingen door wellicht kromme remschijven. Maarja, das ook niet zo erg. Ik ben eerst opt gemak begonnen omdat ik de wagen nog op zn geheel niet kende, maar na ff gingen de rondjes toch vrij vlot want het rijdt wel een beetje zoals de GTI

Ik wil ook nog iedereen (in het bijzonder stino) bedanken die mee heeft geholpen om hem af te krijgen tegen vroemdag!
ff wat foto's van afgelopen Vroemdag:
Nu afwachten tot ie hier in België op de baan geraakt en dan gaan we er echt aan beginnen. Blok moet er iig terug uit

Ondertussen ga ik me denk ik nog wat bezighouden met de GTI, de pimp, en de rode TRE (welke vet begint te worden).

Binnenkort meer updates!
AX-kopen is verslavend.
http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Ci ... ieren.html
aie aie aie, ik wens je van hart veel success hiermee, dit word een hele lastige zaak.
aie aie aie, ik wens je van hart veel success hiermee, dit word een hele lastige zaak.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Inderdaad, en ik weet zelfs niet of ik ze ga vinden. Ik heb een GT gelijkvormigheidsattest aangevraagd aan Citroën België, maar dit laat al geruime tijd op zich wachten en ik verlies mijn hoop eigenlijk een beetje dat het zo gaat lukken. (heb gisteren nog een mailtje gestuurd, afwachten dus)Speederdd wrote:http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Ci ... ieren.html
aie aie aie, ik wens je van hart veel success hiermee, dit word een hele lastige zaak.
Ik lees hier en daar ook dat het merk zelf de wagen controleert (motornr etc)
Aangezien er 4-gaats onderzit en er een XSI-blok inligt wordt het denk ik moeilijk via deze weg. (alsook via homologiekeuring)
Als GTI invoeren zou denk ik wel lukken omdat het bijna volledig een GTI is.
raoel: oude wagens hebben geen europees gelijkvormigheidsattest, wat het moeilijker maakt om te bewijzen dat een NL GT identiek is aan een BE GT. Tegenwoordig is dit met nieuwe wagens geen probleem meer omdat er een Europese gelijkvormigheid is.
AX-kopen is verslavend.
je kan toch beter de wagen laten keuren in een keuringcentrum ipv bij Citroën.
Dit kan in bepaalde keuringcentrums. (op afspraak)
Hier de tarieven : 9. GELIJKVORMIGHEIDSKEURING :
a) Keuring om de gelijkvormigheid van een voertuig vast te stellen en desgevallend afgifte van een als gelijkvormigheidsattest geldend bewijs
- zonder opmeten van de remorganen: 60,00 €
- met opmeten van de remorganen: 80,00 €
dus 80€
Op de belgische peugeot forums vind je mogelijk mensen met ervaring hiermee (al zeker en vast iemand met een 309 GTI 16v)
Dit kan in bepaalde keuringcentrums. (op afspraak)
Hier de tarieven : 9. GELIJKVORMIGHEIDSKEURING :
a) Keuring om de gelijkvormigheid van een voertuig vast te stellen en desgevallend afgifte van een als gelijkvormigheidsattest geldend bewijs
- zonder opmeten van de remorganen: 60,00 €
- met opmeten van de remorganen: 80,00 €
dus 80€
Op de belgische peugeot forums vind je mogelijk mensen met ervaring hiermee (al zeker en vast iemand met een 309 GTI 16v)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ja, maar het probleem is dat deze GT totaal niet gelijkvormig is aan een andere GT injection... Daarom dat ik eerst probeer een gelijkvormigheidsattest te bemachtigen via Citroën zelf. (in de hoop dat ze de ax niet moeten zien)Speederdd wrote:je kan toch beter de wagen laten keuren in een keuringcentrum ipv bij Citroën.
Dit kan in bepaalde keuringcentrums. (op afspraak)
Hier de tarieven : 9. GELIJKVORMIGHEIDSKEURING :
a) Keuring om de gelijkvormigheid van een voertuig vast te stellen en desgevallend afgifte van een als gelijkvormigheidsattest geldend bewijs
- zonder opmeten van de remorganen: 60,00 €
- met opmeten van de remorganen: 80,00 €
dus 80€
Op de belgische peugeot forums vind je mogelijk mensen met ervaring hiermee (al zeker en vast iemand met een 309 GTI 16v)
Als het zo niet lukt ga ik idd naar een keuringsstation 'moeten' gaan.
(kbegin er spijt van te krijgen dat het xsi-blok er al in ligt)
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
grmbl, pech gehad met de pimp
plots gewoon helemaal niets meer...
Savonds teruggekeerd met een meettoestel en toen bleek dat het motorrelais geen '+' spanning kreeg. Na het leggen van een rechtstreekse draad naar de batterij startte ie weer. Iig werkt het relais nog.
Ik ben benieuwd waar het probleem nu juist zit, een dezer dagen maar ff uitmeten.
plots gewoon helemaal niets meer...
Savonds teruggekeerd met een meettoestel en toen bleek dat het motorrelais geen '+' spanning kreeg. Na het leggen van een rechtstreekse draad naar de batterij startte ie weer. Iig werkt het relais nog.
Ik ben benieuwd waar het probleem nu juist zit, een dezer dagen maar ff uitmeten.
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
En omdat we nog niet kunnen beginnen aan de GT ben ik inmiddels begonnen aan de GTI. Dat het motorblok er uit moet is een gouden kans om eindelijk die motorruimte eens deftig te maken. (zie eerste pagina's wieiswie. Die fout ga ik goedmaken) Vooral de roestduivel zal hier bestreden moeten worden. Het front zal ik wellicht vervangen door een nieuw (ben er nog niet aan uit) omdat de onderste balk onder de radiator toch vrij veel roest heeft en zn sterkte begint te verliezen. Voor de rest heeft ie wellicht enkel oppervlakkig roest en zal er niets (niet veel) gelast moeten worden. Nuja, eerst gaan we die nog eens inspecteren op verborgen roest 
Wel vreemd, ernaast staat een écht rotte ax maar die heeft gewoon hier en daar rotte plekken en voor de rest ziet het er goed uit. Bij de GTI is het vooraan gewoon overal een beetje 'vliegroest'. Zelfs de boutjes zijn bij de GTI helemaal roestig :S De rest van de koets is trouwens voor zover ik weet helemaal hard.
Ik laat de foto's voor zich spreken. Je zal wel zien dat er nog werk aan is:



Stuart, doe die frikandel weg:


Omdat het gewoon lekker is:

Blok is volledig los. Als mijn hoofd vandaag wakker genoeg raakt ligt het er normaal tegen vanavond naast. Daarna: schuren schuren schuren
Ohja:

De pimp is over de anderhalve ton
Voor deze ligt trouwens een GT onderstel klaar dat er binnenkort onder gaat. Het huidige onderstel begint mankementen te vertonen.

Wel vreemd, ernaast staat een écht rotte ax maar die heeft gewoon hier en daar rotte plekken en voor de rest ziet het er goed uit. Bij de GTI is het vooraan gewoon overal een beetje 'vliegroest'. Zelfs de boutjes zijn bij de GTI helemaal roestig :S De rest van de koets is trouwens voor zover ik weet helemaal hard.
Ik laat de foto's voor zich spreken. Je zal wel zien dat er nog werk aan is:



Stuart, doe die frikandel weg:


Omdat het gewoon lekker is:

Blok is volledig los. Als mijn hoofd vandaag wakker genoeg raakt ligt het er normaal tegen vanavond naast. Daarna: schuren schuren schuren
Ohja:

De pimp is over de anderhalve ton

Voor deze ligt trouwens een GT onderstel klaar dat er binnenkort onder gaat. Het huidige onderstel begint mankementen te vertonen.
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Blok ligt er naast:



Die linkse arm (bijrijderskant en ook de kant waarvan het wiel achteruit stond) is blijkbaar niet meer origineel, dus ik moet niet ver meer zoeken naar de reden waarom de ax is beginnen scheuren. Blijkbaar heeft ie vroeger al een ongeval gehad. Motorblok is er vroeger blijkbaar ook al uitgeweest. En die barst is al helemaal om van te huilen
Die zit aan de kant waarvan ik dacht dat hij goed was.
Binnenkort het dashboard verwijderen om te zien wat we nog vinden onder de vloermat. En ja, er komen nieuwe remleidingen.
Ik weet eigenlijk niet of ik nog zin heb om hier mee door te gaan
Aan de andere kant. Mechanisch is hij ok, en in België zijn goeie GTI's gewoon heel erg moeilijk te vinden
En 1 vd weinige wil ik dan wel redden.



Die linkse arm (bijrijderskant en ook de kant waarvan het wiel achteruit stond) is blijkbaar niet meer origineel, dus ik moet niet ver meer zoeken naar de reden waarom de ax is beginnen scheuren. Blijkbaar heeft ie vroeger al een ongeval gehad. Motorblok is er vroeger blijkbaar ook al uitgeweest. En die barst is al helemaal om van te huilen

Binnenkort het dashboard verwijderen om te zien wat we nog vinden onder de vloermat. En ja, er komen nieuwe remleidingen.
Ik weet eigenlijk niet of ik nog zin heb om hier mee door te gaan


AX-kopen is verslavend.