IceByte aka Eelco (Citroen C5 Break 2.2 HDI Exclusive 2006)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Daarnet nog een leuk stuur voor in mn AX gekocht op de sloop, het is een ZX 3 spaaks stuur, van leer, met daarin rode accenten verwerkt, die mooi bij mn GT interieur e.d passen, fotootje e.d volgt nog zodra ik dr 1 gemaakt heb.

EDIT: Hier is ie dan:

Image
Last edited by IceByte on SunAug22, 2004 8:36:39 PM, edited 1 time in total.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Grappig....

Jouw dashboard is het zelfde als de mijne! Logisch :) Maar waarom heb ik dan nog een rooster onder het smalle roostertje links van het stuur...
Die smalle heb ik dus ook, maar ook nog een grotere zoals in het midden die instelbaar is qua richting!

En je stuur is op de rode accenten het zelfde als een type 2 sportstuurtje :) Staat goed bij je GT-interieur! :)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Brutus wrote:Grappig....

Jouw dashboard is het zelfde als de mijne! Logisch :) Maar waarom heb ik dan nog een rooster onder het smalle roostertje links van het stuur...
Die smalle heb ik dus ook, maar ook nog een grotere zoals in het midden die instelbaar is qua richting!

En je stuur is op de rode accenten het zelfde als een type 2 sportstuurtje :) Staat goed bij je GT-interieur! :)


Ik heb even naar jouw dashboard gekeken, en dat is idd nagenoeg hetzelfde , op dat luchtroostertje na, maar ik denk dat dat een extra is op de type 2 Volcane/GT(i), want ik heb het verder alleen maar op de GT(i) uitvoeringen gezien.

Het stuur is qua model idd identiek, alleen is het jouwe niet van leer zo te zien op de foto's in je wie is wie. Voor 15? kan ik iig niet zonder zitten, had het stuur vorige week al zien zitten, maar toen wou ie et niet kwijt omdat die ZX misschien nog gerepareerd zou worden, maar ben vandaag maar weer ff gaan kijken, en toen was ie te koop omdat dr iemand daar nog een deuk in die ZX gereden had. Stuur lag dr nu al los in, dus dat was lekker makkelijk :D

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zo vandaag een nieuwe binnenbumper geregeld, de achterbumper hangt dr nu weer lekker recht onder, en verder nog 2 spatlapjes voor dr onder gehangen, zodat mn zijkanten niet zo gigantisch smerig worden... een ramp met een zwarte auto :(

leij78
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 138
Joined: ThuNov06, 2003 1:14:28 PM
Location: Groningen
Contact:

Post by leij78 »

Hey!

Ik weet dat het wat laat is, maar euh:
welkom :!:

Leuk dat er een dieselrijder bij is!!
(HOI :jump: HOI!!)
Life is crawling on a dessert highway...

** AX DIESEL POWER !!!! **

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

Hey IceByte, Goed stuur man! Heb het er nu ook in zitten, staat en stuurt goed!

En die luchtroostertjes zijn staandaard op de duurdere en misschien latere modellen. Volgens mij zijn ze ook standaard op een 14TZX, GT, GTi en nog andere?
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Yep, kreeg van mn ma ook al de opmerking dat dit stuur veel lekkerder was dan het oude, en ik weet wel dat dit veel minder heet wordt dan het originele stuur.

Verder vandaag nog even de remblokken voor vervangen, al bleek het achteraf toch nog niet echt nodig, maarja het ligt er nu al nieuw onder. Kwam er na mijn bezoek op de sloop ook achter dat ik de sierlijst onder het achterraam miste, ik had een paar van die hoekklemmen meegenomen voor die lijst om de ruit, maar dat paste niet omdat de onderstelijst miste. Nu moest een vriend van me toch weer naar die sloper voor een paar stoelen, dus heeft ie dr gelijk zo'n lijst voor me meegenomen

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

vandaag ff nieuwe foto's gemaakt van de AX, had em gewassen, en kwam dr achter dat onder de sierlijst het helemaal stijf onder de teer zat, dus helemaal schoongemaakt met terpetine, en toen moest ik em wel ff poetsen, zie mn 1e bericht voor de nieuwe foto's. Dit is dus de huidige staat, de oude foto's stond ie nog op zn stalen velgen. Ook hangt mn achterbumper dr nu weer fatsoenlijk onder met de nieuwe binnenbumper. Het wordt nog wel een keer wat, nun nog een keer die rotte plek in het achterscherm weg laten werken, en dan kan ie dr weer ff tegenaan.

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

Zo de tering!!! die ziet er nu wel errug netjes uit! hoeveel uurtjes, of moet ik zeggen werkdagen, heb je daar inzitten? sjapo! :D

Deeply impressed :shock:
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

ruud wrote:Zo de tering!!! die ziet er nu wel errug netjes uit! hoeveel uurtjes, of moet ik zeggen werkdagen, heb je daar inzitten? sjapo! :D

Deeply impressed :shock:


mhoaw, het valt nog wel tegen zo links en rechts als je em goed bekijkt, de andere kant is een lolbroek met een sleutel oid bezig geweest, en zo links en rechts zitten dr wel een paar putten in. En zijkant met de tankdop heeft zo te zien een keer schade gehad, en is met te grof schuurpapier gedaan, waardoor dr wat schuurkrassen zichtbaar blijven.

En ik ben dr een paar uurtjes mee bezig geweest, eerst ff naar de wasserette, daarna even et asfalt dr afgehaald aan de zijkanten, daarna in de was gezet. Wie de vorige eigenaar ook was, het was wel een kettingroker, uit de ventilatieopeningen heb ik met anti nicotine reiniger voldoende vloeibare nicotine gekregen om een roker een jaar van voldoende nicotine te voorzien :D.

Ben ik blij dat ik het hele interieur heb overgebouwd, inclusief de bekleding van het dak

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

Je hebt er een GT interieur in zitten he? Weet jij misschien of er verschil is tussen een oud model en nieuw model Qua GT-interieur. En dan bedoel ik verschil in model stoel, soort bekleding en bevestiging.
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik heb dr een oud model GT interieur inzitten, en ik dacht dat een nieuw type GT interieur wel anders was, maar ik heb nog nooit een nieuw model GT op de sloop zien staan, of in het echt gezien :D

Rob GT heeft een nieuw type GT, dus die kan het je met zekerheid zeggen denk ik

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

IceByte wrote:Rob GT heeft een nieuw type GT, dus die kan het je met zekerheid zeggen denk ik


Eh... hoe moet ik dat nou weten? Ik heb nog nooit het oude type GT gehad, dus ik kan niet echt ergens mee vergelijken :?

Maar volgens mij zijn de stoelen vrij uitwisselbaar (mijn half leer komt uit een 87er GT), en zit er geen verschil in de 89-91 jaargang en 91-93 versie. Tenminste wat stoelen betreft dus.

Heb ik zo je vraag beantwoord?
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik nam aan dat jij op een meeting wel eens een oud type GT had gezien, maar ik denk dat ruud bedoelt of de stoelen qua model enzo nog wat anders zijn vergeleken met het oude type GT, en of de bekleding e.d anders is dan van het oude type.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

IceByte wrote:Ik nam aan dat jij op een meeting wel eens een oud type GT had gezien, maar ik denk dat ruud bedoelt of de stoelen qua model enzo nog wat anders zijn vergeleken met het oude type GT, en of de bekleding e.d anders is dan van het oude type.


Heb een tijdje in Martins auto gezeten vanmiddag ('90 GT) en die stoelen leken mij hetzelfde als de stoelen die eerst in mijn GT's zaten
Image

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Ik weet zelfs wel zeker dat de stoelen hetzelfde zijn, alleen die van een "chic" zijn anders.
Deze hebben namelijk half-lederen bekleding.
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Citro?nAXDriver wrote:Ik weet zelfs wel zeker dat de stoelen hetzelfde zijn, alleen die van een "chic" zijn anders.
Deze hebben namelijk half-lederen bekleding.


ah, dan is dat iig duidelijk, dat er geen verschil in zit, dan weet ruud ook genoeg.

Donderdag gaat mn dieseltje eens een motorbeurtje krijgen, zou ook voor het eerst zijn sinds ik em heb.

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

Ruud weet genoeg! 8)
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zo, het dieseltje is net terug van de garage, motorbeurtje gehad, en hij loopt voor zn leeftijd perfect volgens de monteur, ze hadden een beetje diesel en olie gesmeerd, dus ik moest het blok ff afspuiten, dus ook net gedaan, en wat zag ik, hij bubbelt wat olie op de koppakking aan de voorkant op de 2e en 4e cylinder vanaf de passagierskant gezien. Ik weer ff terug geweest, en volgens de monteur is het waarschijnlijk de koppakking.... alweer, die is pas vervangen, en de kop is gevlakt, maar misschien is het verholpen met het natrekken van de kopbouten, aangezien dat nog nooit gedaan is nadat de pakking vervangen is.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zo, vanaf vandaag cross ik rond met een flinke bak muziek in de kofferbak, heb een kenwood 10 cd wisselaar gekocht, met ondersteuning voor mp3 cd's, das dus een kleine 7 gig aan mp3's in de kofferbak straks. Nu alleen nog een keer een fatsoenlijk geluid, maar daar gaat ook aan gewerkt worden na de vakantie, ander hoedeplankje, met daarin 2 fatsoenlijke speakertjes, en misschien nog een free air sub dr in, omdat ik geen zin heb in zo'n kast in mn kofferbak, samen met een klein versterkertje, niks abnormaals, het hoeft niet hard, als het maar lekker klinkt :D

Post Reply