Dennis (AX 1.5D 1996, wit)
Moderator: webmasters
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 47
- Joined: SatJun06, 2009 7:00:16 PM
- Location: Apeldoorn
Dennis (AX 1.5D 1996, wit)
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier dus ik denk zal me maar ff voorstellen. Ik ben dus Dennis 26 jaar en woon in Apeldoorn. Ik ben sinds begin juni in het bezit van een hele mooie AX 1.5 D uit augustus 1996, een van de laatste dus.
Sindsdien heb ik al een slordige achtduizend kilometer erop zitten met deze auto.
Pluspunten vind ik het weggedrag, maar het verbruik van deze motor (gemiddeld 1 op 22) vind ik erg fijn. Daarnaast bezorgd deze motor mij ook erg veel plezier, vooral op de snelweg!
Qua onderhoud had ie wel een klein achterstandje:
- kapotte hoesjes aandrijfassen
- lager achteras kapot
- radiateur lek
- aanjager doet niks
- geen radio ontvangst
Aandrijfassen en radiateur zijn inmiddels vervangen, de achteras is op zeer korte termijn aan de beurt.
Citroën AX 1.5D
08-1996
km stand 220.000
Als jullie meer van mij of mijn auto willen weten, stuur me dan een pb tje!
Dennis
Ik ben nieuw hier dus ik denk zal me maar ff voorstellen. Ik ben dus Dennis 26 jaar en woon in Apeldoorn. Ik ben sinds begin juni in het bezit van een hele mooie AX 1.5 D uit augustus 1996, een van de laatste dus.
Sindsdien heb ik al een slordige achtduizend kilometer erop zitten met deze auto.
Pluspunten vind ik het weggedrag, maar het verbruik van deze motor (gemiddeld 1 op 22) vind ik erg fijn. Daarnaast bezorgd deze motor mij ook erg veel plezier, vooral op de snelweg!
Qua onderhoud had ie wel een klein achterstandje:
- kapotte hoesjes aandrijfassen
- lager achteras kapot
- radiateur lek
- aanjager doet niks
- geen radio ontvangst
Aandrijfassen en radiateur zijn inmiddels vervangen, de achteras is op zeer korte termijn aan de beurt.
Citroën AX 1.5D
08-1996
km stand 220.000
Als jullie meer van mij of mijn auto willen weten, stuur me dan een pb tje!
Dennis
-
- AX liefhebber
- Posts: 170
- Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
- Location: Zeist
Welkom hier.
Je AX ziet er nog keurig uit!
En twee ton op de teller, dat is net ingereden voor een diesel
Vier ton halen ze makkelijk.
Is jouw AX trouwens echt spierwit?
Dan heb je dezelfde als MNM(tm) van het forum, die is ook witter als wit.
Succes met het sleutelen!
Je AX ziet er nog keurig uit!
En twee ton op de teller, dat is net ingereden voor een diesel
Vier ton halen ze makkelijk.
Is jouw AX trouwens echt spierwit?
Dan heb je dezelfde als MNM(tm) van het forum, die is ook witter als wit.
Succes met het sleutelen!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 47
- Joined: SatJun06, 2009 7:00:16 PM
- Location: Apeldoorn
Daar heb ik eigenlijk nog helemaal niet naar gekeken, omdat ik eerst het onderhoud op peil wil hebben. Daarna lijkt de distributieriem mij een goede optie, omdat ik niet weet wanneer die voor het laatst vervangen is.Woutervanderlaan wrote:welkom!
mooi exemplaar zeg! en dat wit staat m goed!!
nog plannen? ga je er zwarte skirts en (GT-)bumper op doen?
Maar vooruitkijkend.. het lijkt me wel wat. Iets meer zwart staat hem goed denk ik!
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 47
- Joined: SatJun06, 2009 7:00:16 PM
- Location: Apeldoorn
haha, heee Dennis
Volgende week de grote klus maar?
Mooi wit trouwens
Volgende week de grote klus maar?
Mooi wit trouwens
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 47
- Joined: SatJun06, 2009 7:00:16 PM
- Location: Apeldoorn
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 47
- Joined: SatJun06, 2009 7:00:16 PM
- Location: Apeldoorn
Even een kleine update:
De AX is inmiddels voorzien van een Saxo 3gaats-achteras. Het kostte wat uurtjes, maar hij zit eronder. De handremkabel paste niet, maar dat is uiteindelijk ook weer voor elkaar.
Ondertussen heb ik twee nieuwe Michelins aan de voorkant laten monteren, inclusief uitlijnbeurt. Ook de wiellagers en remblokken voor zijn vervangen dus de AX kan er weer even tegen!
Ik heb wel een vreemde ervaring opgedaan met de kachelmotor. Die deed in het begin helemaal niets, waarbij ik bij het aanzetten brandlucht ging ruiken. Als door een wonder werkte ie later wel gewoon, maar dit keer met ratel. Ook deze ratel lijkt nu als sneeuw voor de zon te verdwijnen...
Soms lijken problemen zichzelf op te lossen!
Als ik weer wat nieuws te melden heb, dan lezen jullie het hier.
De AX is inmiddels voorzien van een Saxo 3gaats-achteras. Het kostte wat uurtjes, maar hij zit eronder. De handremkabel paste niet, maar dat is uiteindelijk ook weer voor elkaar.
Ondertussen heb ik twee nieuwe Michelins aan de voorkant laten monteren, inclusief uitlijnbeurt. Ook de wiellagers en remblokken voor zijn vervangen dus de AX kan er weer even tegen!
Ik heb wel een vreemde ervaring opgedaan met de kachelmotor. Die deed in het begin helemaal niets, waarbij ik bij het aanzetten brandlucht ging ruiken. Als door een wonder werkte ie later wel gewoon, maar dit keer met ratel. Ook deze ratel lijkt nu als sneeuw voor de zon te verdwijnen...
Soms lijken problemen zichzelf op te lossen!
Als ik weer wat nieuws te melden heb, dan lezen jullie het hier.
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 47
- Joined: SatJun06, 2009 7:00:16 PM
- Location: Apeldoorn
Kleine update:
Deze week wordt de AX 1.5D voorzien van nieuwe distributieriem, waterpomp, spanrol, looprol en koppakking!
We hebben meteen de draaiende delen kunnen bekijken. De cilinders, zuigers en nokkenas zien er uitstekend uit, zonder enige vorm van slijtage.
Ik had helaas wel te korte kopbouten, dus de klus moet later afgemaakt worden. Zal later een topic openen met wat foto's van de klus.
Deze week wordt de AX 1.5D voorzien van nieuwe distributieriem, waterpomp, spanrol, looprol en koppakking!
We hebben meteen de draaiende delen kunnen bekijken. De cilinders, zuigers en nokkenas zien er uitstekend uit, zonder enige vorm van slijtage.
Ik had helaas wel te korte kopbouten, dus de klus moet later afgemaakt worden. Zal later een topic openen met wat foto's van de klus.