LowRider -> (AX Image 1.1I '91 type 1)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
LowRider
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

LowRider -> (AX Image 1.1I '91 type 1)

Post by LowRider »

Haaalow,

Nou, t moest er maar eens van komen, dus...., mijn eigen wie is wie :)

Mhh, even een verhaaltje verzinnen hoor,....

ik was opzoek naar een leuk klein goedkoop autotje, (1e auto) na veel gezocht te hebben, kwam ik een ax-je tegen op marktplaats, lekker goedkoop, en de wegenbelasting / verzekering was ook te betalen.

dus ik autootje meegenomen, (uit den bosch, moest 'm naar weert brengen dus c.a. 150 KM)
5Km voor huis gaat dat temparatuurlampje branden :twisted: , dus ik stoppen om te kijken wat er loos was, KVS op :S, even snel bijvullen -> naar huis, en daar gevuld ontlucht enz. na 250 KM weer lampje :(, ik op internet gezoch, kwam ik hier uit :), lekke koppaking :'(

Toen had ik de keuze, auto weg, of koppakking zelf vervangen (null ervaring) met de howtoo van hier.

dus ik koppakking vervangen, gewoon begonnen als groentje, paar spulletjes opgehaalt ( O0ooooow, wat heb ik die winkel daarna nog vaak bezocht zeg), laat ik me maar even niet uiten over hoe dat verder is gegaam, hij rijd weer :P ,

APK verlopen, GRrr, Afgekeurd, op een paar kleine dingetjes. dat gefixed, Nu kan ik dr weer een jaartje tegen aan :D

Tot nu toe dus alleen nog maar aan het technische gedeelte toe kunnen komen, nu is het uiterlijk aan de beurt, rondom wat deukjes enzo.

Al met al was het wel een leuke sleutel ervaring, maar of ik het nog een keer zou willen doen?, denk het niet :)

denk dat als ik wat geld over heb, ik een andere AX ga kopen, hier van't forum, de image is nu wel goed enzo, maar zitten nog wel paar kleine dingetjes aan te komen, Aandrijfassen, remmen e.d.

-Edit-
Foto's

Image Image Image Image

Image Image Image Image

heb mn velgjes even snel wit gespoten, binnenkort nog even een bus kopen en dan een mooie laag eroverheen spuiten

Nou dat wast dan wel zo'n beetje, denk ik!
owhja, k wou nog ff zeggen, geweldig forum :music
Last edited by LowRider on FriAug28, 2009 8:20:57 PM, edited 3 times in total.
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ :P IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Leuk dat je ook een wie=wie hebt aangemaakt.
Alleen de foto's ontbreken nog ;)

En natuurlijk alsnog welkom hier.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Welkooooom, en ja fotoooo's :D

LowRider
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by LowRider »

fotows komen, eerst even wassen en poetsen :P, hij moet wel glimmen he
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ :P IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

LowRider wrote:fotows komen, eerst even wassen en poetsen :P, hij moet wel glimmen he
een stoffige sneak-preview dan? :)

edit: trouwens.. wassen in de zomer lijkt bij mij weinig uit te halen.. 2 dagen later is het al niet meer zichtbaar :P

LowRider
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by LowRider »

raoel wrote: een stoffige sneak-preview dan? :)

edit: trouwens.. wassen in de zomer lijkt bij mij weinig uit te halen.. 2 dagen later is het al niet meer zichtbaar :P
oké:
sneak preview, foto's staan bovenin :P
Image

wassen in de zomer heeft idd weinig zin :(, met al dat stof, maar toch
Citroën AX Image 1.1I

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

als jij een koppakking kan vervangen moet een aandrijfas ook wel lukken!
Remblokjes zijn ook niet zo spannend hoor :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

LowRider
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by LowRider »

Joost wrote:als jij een koppakking kan vervangen moet een aandrijfas ook wel lukken!
Remblokjes zijn ook niet zo spannend hoor :wink:
Nee, aandrijfas al eens eruitgehad, (voor die hoes)

Maarja, die koppakking was de eerste keer, en als niemand je dan verteld dat je ook klepseals moet vervangen :( dan doe je dat ook niet, (ik bedoel niet mensen hier hoor)

Maar hij verbruikt dus olie :( niet super veel, maar toch
met dat in mijn achterhoofd, plus de rest (remblokken, aandrijfassen, olieverbruik, deukjes enz. gaat dat dan toch weer wat geld kosten, en voor die klepseals moet de kop dr weer af (ja toch?)
Citroën AX Image 1.1I

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

*zucht* wat is zo'n Image toch mooi he... gelukkig heb ik er ook 1 :P

LowRider
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by LowRider »

raoel wrote:*zucht* wat is zo'n Image toch mooi he... gelukkig heb ik er ook 1 :P
daar kan ik maar één ding op zeggen: haha, idd

owh Sjips, dat waren 2 dingen ^^
Citroën AX Image 1.1I

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

:)

zit jij ook zo vaak op je chromen grill te kwijlen ? :P vind dat wel erg mooi hoor

LowRider
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by LowRider »

Haha, ik mag dan misschien wel de goedkoopste auto van de straat hebben, maar WEL de enige met een chrome grill, dus JA :P

Maar ik vind de bekleding nog het mooist :D , bekleding is nog in topconditie!
Citroën AX Image 1.1I

Post Reply