heb je foto's van de v-bak en hoe zit de achterwielophanging?Jur wrote:Ik heb nog een heleboel meer foto's. Zal deze tzt wel eens plaatsen.
Anders: U vraagt, wij draaien!
Hoe zit dit achter vast?
Moderator: webmasters
heb je foto's van de v-bak en hoe zit de achterwielophanging?Jur wrote:Ik heb nog een heleboel meer foto's. Zal deze tzt wel eens plaatsen.
Anders: U vraagt, wij draaien!
dat relais heb ik nooit gezien, ziet er idd enigzins niet standaard uit:DJur wrote:Grappig, had nog niet gezocht op Noorwegen.
Ik zal eens voor je uitzoeken hoe het in mijn auto zit. Ik heb onder de motorkap wel een extra relais zien zitten die mij niet standaard leek:
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Die tunnel kan ik na meten als je wilt misschien dat MnM dat zo weet. Ik heb geen referentie.grietje wrote: Is de tunnel nu niet hoger waar die cardanas doorheen loopt?
Ennuh, verbruikt ie nou niethet 6 dubbele als je hem op 4 wiel hebt staan:P?
die assen gaan niet stuk. Hoeven nl geen stuurbewegingen te makenJoost wrote:zouden de draagarmen eraf moeten om assen te wisselen
NIET aan beginnen!! Als 4x4 is ingeschakeld, is er een starre verbinding tussen de voortrein en de achtertrein. Als je op verharde weg dan gaat sturen, dan komen de omwentelingssnelheden van de voor- en achterwielen niet overeen en komen er (zeer) grote torsiekrachten op de differentiëlen en de cardan te staan, met grote kans op breken tot gevolg!!citrofenwick wrote:Ik ben vooral benieuwd naar de wegligging op asvalt van zo'n ding (en als je hem op bilsteins zou zetten)
Hihihi... Zoals je in mijn wie=wie hebt kunnen lezen, ga ik mijn 4x4 weer helemaal opknappen. Overigens: het huidige rechter portier is aan de onderkant van binnenuit verrot, dus daar ga je echt nix aan hebben.Jur wrote:@Marco als je alleen de 4x4 gaat gebruiken dan heb ik nog wel interesse in een rechterportier
Id, Dit is geen fulltime 4wd systeem. Meer een klimhulp voor moeilijkere gebieden. zelfde principe dreef trouwens de BX 4tc aan en dan weten we gelijk waarom die auto niet echt heeft gepresteerd.MNM(tm) wrote: Als je op verharde weg dan gaat sturen, dan komen de omwentelingssnelheden van de voor- en achterwielen niet overeen en komen er (zeer) grote torsiekrachten op de differentiëlen en de cardan te staan, met grote kans op breken tot gevolg!!
(Bij VW Synchro en Audio Quattro hebben ze dat probleem opgelost met een tussen-differentiëel!)
denk niet dat het achterdif voor een dergelijke continue aandrijcing is gemaakt.Drake wrote:Dus infeite.... gewoon een RWD AX van bouwen, dan heb je geen gezeur dat het systeem stuk gaat op een asfaltweg