Het leven van een vierwiel aangedreven...AX 1.4 3drs 4x4
Moderator: webmasters
Het leven van een vierwiel aangedreven...AX 1.4 3drs 4x4
Ik weet een beetje hoe het op autofora werkt dus vandaar eerste maar een introductie en antwoorden geven voor ik zelf een hele zooi vragen ga stellen…
Geschiedenis met Citroën: Een mooie doffe rode Dyane waar ik nog een nacht lasogen aan overgehouden heb na een behandeling Commandant in een te donkere schuur. En zo’n eent(of d)je waarvan de bodem was vergaan(en toen ook het lachen. Kilo of wat ijzer er in gelast om vervolgens 140 over de snelweg te kunnen blazen( of geblazen worden lag aan de wind). Hij liep harder dan standaard maar dat ging ook niet heel lang goed helaas. Motor klonk steeds slechter.
Ander vierwielige hobbies: International Scout II uit 1973, het echte 4x4 werk. Dit is een erg landurig project laten we zeggen. 10+ jaar inmiddels
Mijn zwarte Volvo 850 Estate is de auto hobby waar ik elke dag van geniet. Dit is een 2.5 20V NA met 170pk. Inmiddels ruim over het half miljoen kilometers. T5 velgen en een R-bumper voor en spoiler op de achterklep.
En wat heeft die gozer hier nu te zoeken hoor ik jullie denken…
We zijn begin 2009 naar Noorwegen geëmigreerd en we hadden na 6 maand echt een tweede auto nodig. Voor degene die het niet weten maar een paar meter sneeuw(winter 2008 lag er 3m) is hier niet vreemd. De eerste sneeuw kan vallen in oktober(dat gaan we nog uitvinden) en in juni ligt er niet ver van het huis nog sneeuw. Vanuit huis kunnen we nu (8 aug.) nog steeds sneeuw zien in de bergen. Als tweede auto wilden we graag een 4x4, beetje stevig en beetje hoog op de wielen. Daarnaast wilden we er niet te veel aan uitgeven. Dan valt een beetje Toyota Landcruiser en Mitsubishi L200 toch af. Om een lang verhaal niet nog langer te maken, dit is de aanwist:
PS: wel irritant dat phpBB zelf verzint dat AX met hoofdletters moet. Dan werken de links dus niet meer.
Geschiedenis met Citroën: Een mooie doffe rode Dyane waar ik nog een nacht lasogen aan overgehouden heb na een behandeling Commandant in een te donkere schuur. En zo’n eent(of d)je waarvan de bodem was vergaan(en toen ook het lachen. Kilo of wat ijzer er in gelast om vervolgens 140 over de snelweg te kunnen blazen( of geblazen worden lag aan de wind). Hij liep harder dan standaard maar dat ging ook niet heel lang goed helaas. Motor klonk steeds slechter.
Ander vierwielige hobbies: International Scout II uit 1973, het echte 4x4 werk. Dit is een erg landurig project laten we zeggen. 10+ jaar inmiddels
Mijn zwarte Volvo 850 Estate is de auto hobby waar ik elke dag van geniet. Dit is een 2.5 20V NA met 170pk. Inmiddels ruim over het half miljoen kilometers. T5 velgen en een R-bumper voor en spoiler op de achterklep.
En wat heeft die gozer hier nu te zoeken hoor ik jullie denken…
We zijn begin 2009 naar Noorwegen geëmigreerd en we hadden na 6 maand echt een tweede auto nodig. Voor degene die het niet weten maar een paar meter sneeuw(winter 2008 lag er 3m) is hier niet vreemd. De eerste sneeuw kan vallen in oktober(dat gaan we nog uitvinden) en in juni ligt er niet ver van het huis nog sneeuw. Vanuit huis kunnen we nu (8 aug.) nog steeds sneeuw zien in de bergen. Als tweede auto wilden we graag een 4x4, beetje stevig en beetje hoog op de wielen. Daarnaast wilden we er niet te veel aan uitgeven. Dan valt een beetje Toyota Landcruiser en Mitsubishi L200 toch af. Om een lang verhaal niet nog langer te maken, dit is de aanwist:
PS: wel irritant dat phpBB zelf verzint dat AX met hoofdletters moet. Dan werken de links dus niet meer.
Volledig aangedreven door het leven...
- Firehjulstrek AX -
- Firehjulstrek AX -
To-do lijstje(niet per se in volgorde):
- Nieuwe banden, zijn besteld
- Olie en filter
- Rubberen matten set (ivm de sneeuw en vuil, ik heb ze in de Volvo ook)
- Brandstof filter(s)
- Luchtfilter controleren evt. vervangen
- Wielrem cilinders achter vervangen
- Remmechanisme achter goed schoon/losmaken.
- Ashoezen voorvervangen
- Ander knipperlichtkapje(?) rechtsvoor
- Vloeistof van beide bakken( ) vervangen
- Riemen controleren evt vervangen
- Koppakking preventief vervangen? (ik heb me al wat ingelezen hier)
- Optisch weer een beetje fatsoeneren, deukjes, bumpers vast zetten ed.
Andere adviezen? En nee voorlopig denk ik nog niet aan een 106 1.6 16V Rallye upgrade.
Tot later.
- Nieuwe banden, zijn besteld
- Olie en filter
- Rubberen matten set (ivm de sneeuw en vuil, ik heb ze in de Volvo ook)
- Brandstof filter(s)
- Luchtfilter controleren evt. vervangen
- Wielrem cilinders achter vervangen
- Remmechanisme achter goed schoon/losmaken.
- Ashoezen voorvervangen
- Ander knipperlichtkapje(?) rechtsvoor
- Vloeistof van beide bakken( ) vervangen
- Riemen controleren evt vervangen
- Koppakking preventief vervangen? (ik heb me al wat ingelezen hier)
- Optisch weer een beetje fatsoeneren, deukjes, bumpers vast zetten ed.
Andere adviezen? En nee voorlopig denk ik nog niet aan een 106 1.6 16V Rallye upgrade.
Tot later.
Volledig aangedreven door het leven...
- Firehjulstrek AX -
- Firehjulstrek AX -
Welkom hier.
Inderdaad erg gave foto's.
En nog stoelverwarming ook.
Maar de 4*4 komt overal doorheen voorlopig?
Koppakking kondigt zich meestal ruim op tijd aan als ie vervangen moet worden.
Driem zou ik voorzichtiger mee zijn.
Inderdaad erg gave foto's.
En nog stoelverwarming ook.
Maar de 4*4 komt overal doorheen voorlopig?
Koppakking kondigt zich meestal ruim op tijd aan als ie vervangen moet worden.
Driem zou ik voorzichtiger mee zijn.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Ja, maar ben nog niet echt offroad geweest. Vooral lange gras om mijn aandrijfassen zit ik niet op te wachten. Beetje voorzichtig dus.Rio97 wrote:Maar de 4*4 komt overal doorheen voorlopig?
In welke vorm moet ik deze aankondiging verwachten? De symptomen van een lekke pakking zijn mij wel bekend helaas...Rio97 wrote:Koppakking kondigt zich meestal ruim op tijd aan als ie vervangen moet worden.
Driem zou ik voorzichtiger mee zijn.
Ik heb nog een heleboel meer foto's. Zal deze tzt wel eens plaatsen.
Anders: U vraagt, wij draaien!
Volledig aangedreven door het leven...
- Firehjulstrek AX -
- Firehjulstrek AX -
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=10775Jur wrote:Is er een topic van dit project?Rock's wrote:Toen was Marco origineel ... en een dag verder niet meer ... sorry Marco (iig goed verglijkingsmateriaal)
Maarruhm,... leuke aanwinst weer op het forum ,... welkom
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
- Dansende kilometertellerJur wrote:To-do lijstje(niet per se in volgorde):
- Nieuwe banden, zijn besteld
- Olie en filter
- Rubberen matten set (ivm de sneeuw en vuil, ik heb ze in de Volvo ook)
- Brandstof filter(s)
- Luchtfilter controleren evt. vervangen
- Wielrem cilinders achter vervangen
- Remmechanisme achter goed schoon/losmaken.
- Ashoezen voor vervangen
- Ander knipperlichtkapje(?) rechtsvoor
- Vloeistof van beide bakken( ) vervangen
- Riemen controleren evt vervangen
- Koppakking preventief vervangen? (ik heb me al wat ingelezen hier)
- Optisch weer een beetje fatsoeneren, deukjes, bumpers vast zetten ed.
- De temperatuurmeter werkt niet als de auto loopt. Wel op contact. De zender misschien.
- De koplampen branden als de schakelaar op 0 staat(?!?)
- Nieuwe ruitenwisserbladen
- Eerste dagen liep de accu leeg. Dit eens in de gaten houden
- Plaat parafaan vastzetten
- Stationair is er soms een akelig geluid te horen(filmpje zal ik online zetten). Lijkt bij de driem vandaan te komen iets van een spanrol misschien?...
Volledig aangedreven door het leven...
- Firehjulstrek AX -
- Firehjulstrek AX -
Welkom! Een 4x4!
Ik kan gelijk een of twee puntjes van je to-do lijstje voor je doorstrepen:
Ik kan gelijk een of twee puntjes van je to-do lijstje voor je doorstrepen:
Weet niet hoe erg ie danst maar dat hebben er wel meerJur wrote:- Dansende kilometerteller
Omdat dat in veel Scandinavische landen verplicht is hoort dat op jouwes zo. Ik heb ook een "Scandinavisch model", een "11 TRS" (nog nergens documentatie over gevonden, kennelijk speciaal voor de eerste eigenares geregeld oid) met stoelverwarming, en die heeft ook wat jij beschrijft. Merk op dat de verlichting op stand 0 geheel dooft bij starten, maar dat hij bij starten met de verlichting op stand "dimlicht" de lampen alleen zwakker gaan branden. Ze hebben er dus wel een beetje over nagedacht bij Citroën (maar ik stond in het begin ook wel raar te kijken, maar allereerst post op dit forum ging hier ook over)- De koplampen branden als de schakelaar op 0 staat(?!?)
Kijk uit, een Cactussssss
Die dansende kilometerteller heeft te maken met de kabel niet waar?
Misschien dat ik deze later dan nog eens vervang.
Die koplampen hoort dus zo. Apart dat wel. Ik zie de relatie met Scandinavie niet. Ja, je moet met licht overdag rijden maar omdat nou zo af te dwingen Van het lijstje dan maar.
Zal nog even kijken naar de wielremcilinders en dan deze bestellen samen met de d-riem set.
Misschien dat ik deze later dan nog eens vervang.
Die koplampen hoort dus zo. Apart dat wel. Ik zie de relatie met Scandinavie niet. Ja, je moet met licht overdag rijden maar omdat nou zo af te dwingen Van het lijstje dan maar.
Zal nog even kijken naar de wielremcilinders en dan deze bestellen samen met de d-riem set.
Volledig aangedreven door het leven...
- Firehjulstrek AX -
- Firehjulstrek AX -
Wat betreft de koplampen, misschien hebben ze dit op de volgende manier gedaan:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=20391
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=20391