Denny Lambrechts (AX SPORT '87)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

q01z wrote:
denny wrote:Kom jij de turrets inlassen dan ?
tuurlijk, ikke wel :P
Zet dan alleen je gewone achteras er maar weer onder :lol:
Image Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

update-je:

stoelframes zijn ingelast gister. Foto's worden nog wel gepost.

Verder hebben we een volvo amazone omgeturned in een politieauto (amerikaanse zwart wit) incl zwaailicht.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Update

Juiste voorpootdingen zijn binnen. me is happy. Zal binnenkort eens ladingen foto's plaatsen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Goed omt e horen :d Nu gauw fotos :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Die topmounts lijken me heel erg leuk :P Iemand vertelde me onlangs dat je om die perfect af te stellen je moet rijden en dan de bandentemperatuur meten op verschillende plaatsen op het loopvlak en die gelijk moet zijn. Ga je ook zoiets doen of is dit al te ver gezocht?

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Ik zet ze op maximaal castor. Dan heb ik geen extra bandenslijtage door continu camber hoeken. Maar ik heb wel het voordeel van camber in de bochten. Zo gauw ik nl dan stuur komen de wielen schuin te staan (beetje het eend gedoe) en zetten zich als het ware af in de bocht.

instelbare topmounts hebben niet zozeer met bandentemperatuur te maken je probeert er nl zo veel mogelijk grip mee te halen. Dit ongeacht of de band gelijkmatig warm wordt. Omdat je nl je wielstanden veranderd zal er altijd verschil in contact zijn en dus verschil temperatuur.

Maja als ik daar allemaal over moet nadenken moet ik ook gaan denken aan het uitwegen van de auto (corner weights), bumpsteer, ackermann fusee standen, toe en uitspoor etc etc.

Enige waar ik nog aan denk is eventueel de hoekgewichten bepalen. Maar das in een ax redelijk kansloos denk ik omdat ik dan dus in principe met 2 verschillende veren moet gaan rijden (waar ik zit is de wagen tenslotte zwaarder en heb je dus een hardere veer nodig).

Hoop theorie, erg leuk om het eens door te nemen maar de suspensie geometrie van een ax is te beperkt met standaard ophangingsdelen om zelfs maar in de buurt van een optimum te kunnen komen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

:roll: ga je toch in 't midden zitten? stuur en pedalen stuk opzij gooien, 1 kuipje eruit, andere kuip in het midden en hoppaa :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Klinkt goed 8)

Zit er ook nog enig nadeel aan die maximale castor?

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

ja, Ik moet de bocht ook gaan uitsturen waarschijnlijk en het stuurt wat zwaarder in het algemeen omdat je dus je auto optilt met sturen (zelfde als karten maar dan veel minder extreem.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

stuurt zwaarder? dat is een voordeel ! krijg je namelijk spierballen van.
dus er zitten echt geen nadelen aan ? :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

kan iemand duff bannen uit mijn topic :lol: :P

hahaha. jawel terugsturen nog. Ik kan straks niet meer (waarschijnlijk) na een bocht mijn stuur loslaten zadat deze zelf terug recht komt te staan. Dat moet handmatig.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

zo,

Vandaag met merwede aan de foon gehangen.
Ze kunnen precies leveren wat ik wil (maar dat lijkt bij een veer niet zo moeilijk)

prijs komt uit op zo'n €73,- per veer voor de hoofdveren.
Dan moet ik nog centreerschotels hebben en hulpveren. Schotels kunnen ze niet leveren.

Ben dus ook nog even in conclaaf met H&R en Eibach. Ow ja, domper van vandaag. Budget is op :( . Dus nu moet ik de spaarrekening gaan plunderen helaas.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

kun je geen schotels, hulpveren ed gebruiken uit een bestaande (goedkope) schroefset?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

TTF wrote:kun je geen schotels, hulpveren ed gebruiken uit een bestaande (goedkope) schroefset?
Nee is allemaal de verkeerde diameter volgens mij. Daarnaast ben ik goedkoper uit zo dan dat ik een goedkope schroefset moet kopen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

hmmm. 73€ ex BTW blijkbaar. moet toch eens doorvragen voordat ik wat bestel hahaha
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

zo minder goede update die er wel voor gaat zorgen dat er weer wat tempo in het project komt.

Mijn motor heeft besloten sinds dit weekend dat zogauw hij loopt er een constante stroom van blauwe wolken uit de uitlaat dient te komen.
Hij komt dus na een 190.000 km waarvan 25K met mijn rijstijl aan zijn einde. Ik hoop stiekum op wat kleins zodat de revisie beperkt kan blijven.
Blokje heeft iig de laatste 25K dus een mooi leven gehad waarbij ze regelmatig de 8000rpm heeft mogen aantikken. respect. 8)

Het goede nieuws:

Dus aanstaand weekend gaan we maar eens een ander blok in de auto tassen. Moet tenslotte ook ingelopen zijn voordat we naar malmedy rijden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wisselvallig nieuws Denny! :?

maar wel mooi dat het nieuwe blok er nu eerder in mag :)
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

ik weet het. Kom nergens aan toe dit had al maanden geleden allemaal geregeld moeten zijn hahaha

Als ik kijk wat ik allemaal nog moet doen:

Wielen bij fast eddie ophalen (groningen) stoelen in zuid limburg, veren in de meern. (dus een rondje van een slordige 700 km.

veerpoten moeten nog aangepast worden. Achteras rammelt (sinds de hardere rubbers) dus dat moet ff worden nagekeken. Fusees zijn weer aan gort (begin erg aan de producten van MOOG te twijfelen, 500km oud nl)

druk druk druk
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

denny wrote:(begin erg aan de producten van MOOG te twijfelen, 500km oud nl)
Ik zou daar heel er aan gaan twijfelen, ik rij nu al meer dan 1.5 jaar met exact dezelfde fusees rond (en wie weet hoelang ze er uberhaupt al inzitten) en niks geen speling.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

denny wrote:ik weet het. Kom nergens aan toe dit had al maanden geleden allemaal geregeld moeten zijn hahaha

Als ik kijk wat ik allemaal nog moet doen:

Wielen bij fast eddie ophalen (groningen) stoelen in zuid limburg, veren in de meern. (dus een rondje van een slordige 700 km.

druk druk druk
He Denny, die wielen kan ik voor je meenemen naar het kampeerweekend in september, ik werk zo ongeveer bij Edwin aan huis, scheelt je weer een tankje benzine :)
Image

Post Reply