Woutervanderlaan (1.6i '00 Rover 25 + AX-gemis)
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
gefeliciteerd!
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX liefhebber
hoe merk je dat je koppeling ver op is als ie nog niet slipt en niet schokt oid? Ik vind dat mn koppeling weinig "vlees" heeft, dus dat er pas bijna helemaal bovenaan in de slag wat gebeurd, is dat een teken van slijtage of hebben meer axen dat?
ps met bovenin de slag bedoel ik niet dat het pedaal afgesteld moet worden, maar dat de auto pas koppelt vrij kort voordat het hele pedaal weer in de eindpositie/rustpositie staat. (is dat begrijpelijk? )
ps met bovenin de slag bedoel ik niet dat het pedaal afgesteld moet worden, maar dat de auto pas koppelt vrij kort voordat het hele pedaal weer in de eindpositie/rustpositie staat. (is dat begrijpelijk? )
-
- AX liefhebber
Klinkt erg begrijpelijk... Mijn AX pakte de koppeling ook altijd heel erg laat, pas op de helft kreeg ie pas contact. Volgens mij is dat geen probleem, ik heb er nooit last van gehad en je went er wel aan. Misschien is dat wel een teken dat ie gaat slijten, maar dat weet ik verder niet.
Maar waarom mijn koppeling is vervangen is omdat ie klak-klak deed bij het opkomen en indrukken koppelingspedaal. Dus vrij verrot.. Nu ie vervangen is en de koppeling geheel nieuw is, pakt ie m gelijk, zodra het pedaal opkomt maakt ie contact. Ook even wennen trouwens..
Maar voorlopig zou ik me nog geen zorgen maken..
Maar waarom mijn koppeling is vervangen is omdat ie klak-klak deed bij het opkomen en indrukken koppelingspedaal. Dus vrij verrot.. Nu ie vervangen is en de koppeling geheel nieuw is, pakt ie m gelijk, zodra het pedaal opkomt maakt ie contact. Ook even wennen trouwens..
Maar voorlopig zou ik me nog geen zorgen maken..
-
- AX liefhebber
-
- AX liefhebber
-
- AX Master Spammer
Wasbenzine nadat je ze dr afgepulkt hebt zou voldoende moeten zijn om de restanten eraf te krijgen, het kan ook verder geen kwaad voor je lak. Zolang je geen thinner/verdunning gebruikt gaat het wel goed.Woutervanderlaan wrote:Even een vraagje;
ik wil een paar stickers op de achterzijde verwijderen, wat is de beste manier om dit te doen? Ze zijn eraf te peuteren, maar er blijft nog stickerspul achter. Is stickerverwijderaar te heftig voor de lak?
Thanks voor de reacties...
Eventueel kan je nadien nog de boel een beetje oppoetsen met wat cleaner mocht je nog kunnen blijven zien waar de stickers gezeten hebben.
-
- AX liefhebber
Re: Woutervanderlaan (1.1i '95 Volcane)
Stickers zijn er redelijk vanaf; thanks voor de tips!
-
- AX liefhebber
Even een update;
vorige week samen met een vriend van me een BMW 316i gekocht uit 1991. Ding heeft twee jaar stil gestaan en we hebben hem opgehaald van een autobedrijf. Wel grappig, de auto was van een klant van het autobedrijf, kon rekeningen niet betalen en heeft besloten de auto dan maar te laten staan. Natuurlijk wat tijd overheen gegaan voordat dat allemaal geregeld is en de BMW heeft een beetje weg staan rotten.
Zonde natuurlijk en voor een mooie prijs hebben we m meegenomen.. Vanmiddag (tussen de buien door!) de remmen losgemaakt, natuurlijk helemaal vastgeroest. En zijn nog wel een hoop dingen die we moeten doen, zo mist de fan, uitlaat is weggerot, rotte luchtslangen en het missen van de ruiterwissermechaniek. Maar; banden zijn zo goed als nieuw, prima remmen (nu ze los zijn), de motor loopt boven verwachting en hij heeft geen schade. Wat vinden jullie ervan?
Even wat fotos om jullie een indruk te geven:
vorige week samen met een vriend van me een BMW 316i gekocht uit 1991. Ding heeft twee jaar stil gestaan en we hebben hem opgehaald van een autobedrijf. Wel grappig, de auto was van een klant van het autobedrijf, kon rekeningen niet betalen en heeft besloten de auto dan maar te laten staan. Natuurlijk wat tijd overheen gegaan voordat dat allemaal geregeld is en de BMW heeft een beetje weg staan rotten.
Zonde natuurlijk en voor een mooie prijs hebben we m meegenomen.. Vanmiddag (tussen de buien door!) de remmen losgemaakt, natuurlijk helemaal vastgeroest. En zijn nog wel een hoop dingen die we moeten doen, zo mist de fan, uitlaat is weggerot, rotte luchtslangen en het missen van de ruiterwissermechaniek. Maar; banden zijn zo goed als nieuw, prima remmen (nu ze los zijn), de motor loopt boven verwachting en hij heeft geen schade. Wat vinden jullie ervan?
Even wat fotos om jullie een indruk te geven:
Last edited by Woutervanderlaan on TueJul21, 2009 10:31:00 AM, edited 2 times in total.
-
- AX liefhebber
-
- AX Master
Gefeliciteerd met je....
Hallo,
gefeliciteerd met je verjaardag !
Gr Mr Dean
Gr Mr Dean
Saxo style is sexy style....
-
- AX liefhebber
Re: Gefeliciteerd met je....
Thanks! Nu 24 jaartjes jong!mr dean wrote:Hallo,
Gr Mr Dean
-
- AX liefhebber
Re: Woutervanderlaan (1.6i '00 Rover 25 + AX-gemis)
Nee er komt juist een spoiler op vind ik toch handiger omdat het achterraam dan schoner blijft...maar wel een gladde zwarte.
Ik bedoelde dat van het kuren hebben
Ik bedoelde dat van het kuren hebben
-
- AX liefhebber
Wassen daar hoeft ze niet over te klagen achterruitensproeier doet t soms (dat valt onder het kopje kuren, Ze pubert zo nu en dan.) maar het is vooral praktisch aangezien ik rond de 500 km per week rij
en ik vind het stiekum wel een beetje mooi maar wil de volcane wel zo origineel mogelijk houden. en tja ik kan m er zo weer afhalen.
en ik vind het stiekum wel een beetje mooi maar wil de volcane wel zo origineel mogelijk houden. en tja ik kan m er zo weer afhalen.