JP Prinse Restauratie AX Sport 1987, AX Sport 1988....

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

goed bezig! leuk project wordt dit ook om te volgen.. de sportjes worden echt in ere hersteld en zijn straks gewoon in de meerderheid!!

ding lijkt inderdaad gewoon geen roest te hebben?

ik moet voor JB nieuwe stickers maken, moet ik voor jou ook alvast een setje draaien?
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

GAAF!!

voor zoveel jaar stilstand in een weiland nog erg netjes.

Wat is verder het plan? terugbrengen in originele staat zoals deze fabrieksaf geleverd is of er een circuitwagen van maken? hoop zelf dat je em terugbrengt in originele staat namelijk :oops:

succes met de restauratie in elk geval! 8)

JPP
AX Starter
AX Starter

Post by JPP »

Hij wordt teruggebracht in de originele staat, moet eigenlijk beter dan nieuw worden, dus motor, bak etc. alles wordt gereviseerd of vernieuwd, wat nog te krijgen is vernieuw ik, de rest wordt gereviseerd. En bedankt voor het aanbieden voor het maken van nieuwe stickers, maar deze heb ik via een kennis al geregeld (ook die voor de achterklep...)....gaaf al jullie reacties ik hoop dat ik 'm na de winter klaar heb...goed werk heeft tijd nodig.... :D

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

gaaf, ziet er nog goed uit na al die tijd..

hoe ben je zo aan de auto gekomen?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

:shock: die ziet er nog heel goed uit, zelfs geen roest bij het montagepunt van de achterbumper..

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Johannus »

Gaaf! Maak er wat moois van he!

Trouwens ook een mooie C5 die voor die aanhanger staat :D
Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

JPP wrote:Klopt idd., de portieren zijn slecht en er waren elec. ramen ingebouwd...niet orgineel dus moeten eruit, ik heb inmiddels al reserveportieren (van een witte GT phase 1) schermen, motorkap, en diverse spatbordrandjes, raammechanismen, schakelaars etc. Je kan het maar in huis hebben... :D ..ook recent een interieur van een Sport op de kop getikt dat smetteloos is (69.00 km.)..verder ben ik nog een Phase 1 aan het zoeken voor een dashboard en een dak...want het zonnedak moet er ook uit.....en Grietje bedankt voor het uploaden van de foto's, dit weekend ga ik weer aan het klussen dus nieuwe foto's volgen !!!! Groetjes JP !!
Ook die spoiler is niet origineel bij een eerste type he ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

JPP
AX Starter
AX Starter

Post by JPP »

De spoiler moet er inderdaad af als er een liefhebber voor is mag die 'm komen halen (gratis). Gister de ruiten, rubbers en voorschermen verwijderd, deze week gaan de motor en versnellingsbak eruit, veerpoten en achteras...daarna kan de carroserie naar de spuiter. Over de vraag waar ik 'm gevonden heb; zoeken zoeken en nog eens zoeken op het internet, kwam 'm uiteindelijk tegen op een kleintjespagina in Frankrijk. Komende week weer nieuwe foto's, ik hou jullie op de hoogte !!! Weet trouwens iemand waar ik het bak en motornummer kan vinden ?? En o ja, zoek nog 1 stalen velg voor de Sport (zie ook in het forum gezocht...) Groetjes JP

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

Super, zo'n serieus restauratie project. Je hebt er in ieder geval een heel mooie basis voor gevonden.

Zag de C5 ook op een foto, 1.6 hdif ligne business als ik het goed zie? Hoe bevalt dat?

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

JPP
AX Starter
AX Starter

Post by JPP »

De C5 bevalt super ja, heeft in een maandje of 7 nu 33.000 km. gelopen en een gemiddeld verbruik van bijna 1 op 17.......

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

1 : 17, dat is keurig hoor voor zo'n zware auto.

Mijn tourer haalt net de 1:15 als ik netjes probeer te doen, maar dat lukt niet zo makkelijk moet ik toegeven :D Heb net 19.000 gereden in 11 maanden, het bevalt me overigens ook heel goed.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

En een foto update:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

JPP
AX Starter
AX Starter

roestspook

Post by JPP »

zoals jullie kunnen zien was de achterkleprand net peperkoek, inmiddels uit een sloper een balk gezaagd en deze (door mijn broer) erin laten lassen, klep past weer dus we kunnen weer verder, komend weekend gaat het onderstel er onderuit dan kan hij kaal naar het carroseriebedrijf, ook was 1 bevestigingspunt van de stoel rot, hier zit inmiddels ook een nieuw plaatje in.....

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

motorcode kan je vinden als je vanaf de voorkant in het motorruim tuurt en dan aan de voorkant zit er halverwege het onderblok (vanaf je positie aan de rechterkant van het blok) een plaatje met hierop de motorcode.
Deze kan vettig zijn dus wellicht zie je alleen een raar rechthoekig zwart dingetje, ff beetje remmenreiniger doet wonderen.

Bakcode weet ik ff niet, misschien schiet het me nog te binnen...

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Motorcode is vermoedelijk M4A
AX GTI '91

Post Reply