Denny Lambrechts (AX SPORT '87)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Ben je er aankomende keer met slaomen bij of eind juni op zandvoort?

Groetjes, Jordi

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

mijn doel is slalom. zandvoort zuigt ;) daar is hij niet voor gemaakt. Lange doortrekkers wordt ie heel onrustig van.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

zo de polyrace bussen zijn besteld in engeland. Deze zijn ongeveer 2x zo hard nog als de powerflex dus ik ben heel benieuwd 8)

Ook is er een stuurnaaf besteld voor mijn sportstuur. Dat rijd wat makkelijker.

Coilover systeem hoop ik deze week ook nog te kunnen bestellen.
Gaat om een set van compbrake. Zelf samen te bouwen. Ik twijfel nog (ligt aan de prijs ;)) of ik ook instelbare topmounts mee laat komen waardoor ook castor en camber instelbaar worden. Eigenlijk is dat wel een must vind ik zelf. Wachten is op antwoord van de verkopende partij :twisted:

Als die onderdelen binnen zijn en op de veerpoten zitten kan ik aan het meten gaan om veerhardheid en lengte te gaan bepalen.
Veerhardheid ben ik na contact met een engelse rallyrijder eigenlijk al wel uit. Het word een 40 0f 50 N/mm veer. Das ongeveer 2x zo hard als standaard maar nog erg zacht in vergelijking met veren voor op het circuit. Heeft te maken met onder andere de veerweg die ik wil hebben (17cm minimaal) en het feit dat ik op streetlegal banden blijf rijden en dus de grip uit mijn ophanging moet halen ipv de banden. Veren worden van Eibach (ERS) Omdat ik dan nog net iets meer veerweg kan halen dan met andere veren door het platte ipc ronde veerontwerp.

Volgende update hoop ik wat foto's te kunnen plaatsen van de onderdelen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Wow dit word seriues heel vet 8)

Rijd de sport atm nog of ligt het blokje er ook al uit?

Groetjes, Jordi

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

blok ligt er nog in. Zit te wachten op een steunversteviging die uit de auto van Joost of Bas moet komen. Ga geen 2x het blok uitbouwen. Slalom zal dus waarschijnlijk nog met oude blok worden gereden in juni. Daarna verdwijnt hij tot denk ik augustus de garage in voor de diverse wijzigingen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

vlees is zwak dus de instelbare topmounts zijn ook in aantocht. Van de zomer kan hij dan weer lekker uit elkaar.

dit gaat het straks worden (ff plaatje gejat van saxosport UK forum) maar dan met maatje grotere veerdiameter.
Image
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

af en toe ben ik ook een enorme sukkel. Vandaag is de auto van de krik gelazerd tijdens wielen wisselen. De "compleet af stukken uit het loopvlak" banden zitten er weer onder voor de slalom. Dus mensen altijd iets extra eronder als behalve je krik. Geen schade gelukkig. Schijf was ook nog recht. Kijk marc, zo ziet de striping eruit op een hele lage auto hahahaha. Nog steeds gaaf dus...


Image

Gelukkig viel mij nu wel op dat er van de achterstabi een bout ontbrak. Weer vastgezet en hoppa overstuur all the way. Koni's achter standje zachter en weg was de overstuur weer.
Verder is mijn stuurnaaf en diverse rubber all binnen.

Image
Image

nu nog wachten op de schroefset :twisted:

voor de liefhebbers:
Ik zeg sneak preview van het snelle blokje. mis nog steeds wat delen :evil:

Image
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Wat ontzettend gaaf! ben erg benieuwd hoe het straks word!

Ps die bandjes zit niet heel veel profiel meer op :lol:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

WOw, die is wel vet laag!!

Hoe doe je dat nou bij drempels? ;)v
Image

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

goed bezig denny, ben benieuwd naar verder resultaat
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

denny wrote:af en toe ben ik ook een enorme sukkel. Vandaag is de auto van de krik gelazerd tijdens wielen wisselen. [...] Dus mensen altijd iets extra eronder als behalve je krik. Geen schade gelukkig. Schijf was ook nog recht.
:shock:

Ik kan me wel voorstellen wat er dan door je heen gaat. :o
Gelukkig dat er geen schade door is ontstaan!!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Heb je dat blokje zelf gebouwd of zo gekocht?
Freude am Fahren.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

arnie wrote:Heb je dat blokje zelf gebouwd of zo gekocht?
zie pagina 1 :P

Blok is wel als een geheel gekocht zo vrnl voor de webers en onderblok. Kop was gaar en was toch met een revisie van een andere kop bezig dus die zit er nu op. Er is alleen een heleboel extra nog aan gedaan. Er lag ook een 285 as in ipv de 310 graden nu en daar zijn nog extra aanpassingen voor gedaan om hem ruimte te geven om te draaien. Blok is dus wel compleet uit elkaar geweest. We zullen zien de eerste keer starten ;) Ow en het is de eerste 1300 staal ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Ok de ax ligt alweer gedeeltelijk uit elkaar. Kooi is eruit, interieur gestript.

En schade aan de deur :wall. Gelukkig alleen lak dus dat moet ik ff opnieuw doen. Valt opzich mee maar daar zit 4 jaar noeste arbeid in dus dat voelt ongeveer zo --> :wall.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

hoezo is tie nu weer uit elkaar dan denny?:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Moet jij je banden van binnenuit wisselen??? :lol:
Image Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

was die kooi beu.
Onding is het , Altijd lastig met instappen. Zit je eindelijk staat hij in de weg om je voet lekker weg te zetten. Kom je daarna eindelijk na een nogal resonante rit op de plaats van bestemming kom je er door die kooi maar met grote moeite de auto uit. Iedereen kijkt je continu aan net of dat je door die kooi altijd te hard zou rijden en dan zijn er ook nog mensen die denken dat ik de lokale loodgieter ben. De lokale jeugd is te geintereseerd in de auto (SOOW een egte reese oto) en ik ben het beu om ze continu uit te moeten leggen dat ik er gewoon boodschappen mee doe.

Ook de stoelen zijn verschrikkelijk. Rugleuning is niet te stellen noch is de zitpositie verder in te stellen. Die gaan er dus ook uit.

De ophanging moet veel zachter worden want als ik dan boodschappen heb gedaan moet mijn bier eerst 3 uur staan voordat ik een flesje kan openen. De melk wordt op weg naar huis tot yoghurt geklopt en het nadeel van eieren is dat de schaal te dun is om de weg naar huis te overleven.

Verder kan ik geen 3 vriendinnen tergelijkertijd vervoeren. Nu is dat niet nodig maar mocht ik ooit dat geluk hebben dan is dit dus ook niet praktisch. Verder is het in deze tijd verre van stoer om te zeggen dat je in een oude Citroën ax rijd.

Nu ik er zo over nadenk.

AX SPORT TE KOOP !!!

Alleen geschikt om al het bovenstaande niet mee te doen.. Inruil fatsoenlijke huis/tuin en keukenmobiel is mogelijk.

:wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik zag net op marktplaats een mooie Suzuki Wagon R+, is dat niks voor je?

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Rondje in de Picasso???? :lol:
Image Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Bossie wrote:Rondje in de Picasso???? :lol:
staat ie op slicks ??
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Post Reply