Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

uhm nee, laat ik in de garage doen, in combinatie met nieuwe wiellagers, een rechter aandrijfas, en mischien nog wel wat.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

zo, het woordje bi-xenon maar uit me naam gehaald, sinds vandaag is de ax xenonloos, en zitten er japanse H4 nepxenonlampen in, mét gele kapjes :P .

verder het nieuwe pipercross filtertje geplaatst, ziet er zeer sportief uit.
Image

nog niet naar het storingsprobleem van de ventilator kunnen kijken want helaas moet ook ik gewoon eten en werken :o , morgen weer een dag, en dan stort ik me volledig op de bedrading van de ventilator.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

leuk je klepdeksel

ik moet bij die figuurtjes denken aan dat 'poppetje' wat her en der in rotterdam in het straatmeubelement te vinden is, dat ziet er ook ongeveer zo uit.
en als je al die poppetjes vindt dan vormen ze van bovenaf gezien ook weer dat zelfde figuurtje ;-)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

remvloeistof is nog steeds op niveau, flink wat lopen aftrappen (de rem dan) om te kijken of het remmen slechter werd, of het niveau zou dalen.
dit is echter niet het geval, dus ik ben benieuwd of er ook daadwerkelijk een lek in me remsysteem zit, heeft iemand een idee hoe snel dat merkbaar is?

verder zaterdag naar de koelfan-storing kijken met mnm, alvast mijn dank :) .

en daarna ga ik mijn velgen voorzien van helicoils omdat de boutjes van mijn velgkapjes niet meer vastgedraaid willen worden.
de helicoils zullen toch ook wel weer voor een +2pk zorgen. :music

en volgende week dinsdag is het zover, nieuwe wiellagers, aandrijfas, veren, schokbrekers, etc.
als dat gedaan is, is het weer een echte (scheur)auto. 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en toen verplaatste ik mezelf is een dagje in zo'n model en kleur auto:

Image

lekker veel ruimte zo'n break, koppeling gaat wel wat zwaar.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Over familiebakken gesproken...

De kont van zo'n Xsara blijft lelijk.
Freude am Fahren.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

arnie wrote:De kont van zo'n Xsara blijft lelijk.
in die kont pas VEUL in :lol:
en is nog steeds weet ik hoeveel minder lelijk als een ZX break
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik vind 'm helemaal niet zo lelijk hoor,
wel is te merken dat de pedalen erg zwaar gaan.

nou weinig vooruitgang met de ax.
verdwenen remvloeistof is oorzaak van bekend, lekke remcilinderding gebeuren in de trommel achterkant.

verder is mn aandrijfasje vanmiddag binnen, toplagers en diverse morgen pas.
veren en schokbrekers passen.

de wiellagers die ik via citrocin&san heb geregeld zijn te klein :( .
er zit dus wel degelijk verschil in de maat blijkt dus maar weer.

wie zoekt er nog 2 nieuwe skf wiellagers in de kleine maat (vermoedelijk type 1 ofzo ? )
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

furio staat weer voor de deur, best dure reparatie, maar als ik dit aan een nieuwere auto had laten uitvoeren was ik het driedubbele kwijt.

-set nieuwe wiellagers.
-2 nieuwe schokbrekersteunen.
-nieuwe kogelaanslag.
-2 nieuwe begrenzerschotels.
-1 nieuw diff.keerring.
-1 gereviseerde aandrijfas.
-2 nieuwe fuseebouten.
-2 nieuwe moeren.
-2 nieuwe moeren.
-remolie.
-remrevisiekit, remschoenen en remcilinders achter aan 2 zijden vervangen.
-schokbrekers en veren voorzijde vernieuwd.

maar hij rijd wel erg goed nu 8) .

owja, de storing van me koelfan is weer terug marco, het was dus niet het relais :(
Spreken is goud, Ductape is zilver.

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

Das nogal wat vervangen duff.
Had ik toch een tikkie gelijk met je remvloeistof en je remcilinders. ik heb het toen zelf gefikst koste al 85 euro aan materiaal dus kan ongeveer inkomen hoe duur het oor jou wel niet was.
Dag dag vakantie geld.

Maar hij zal nu wel duidelijk beter remmen.
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Mooi dat ie nu weer stuurt en remt zoals 't hoort!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

vanmiddag door een klein grepeltje ofzo, een knal dat dat geef, fietspomp en ik schrokken ons rot en vervolgens schoten we in de lach :lol:

ik heb vrijwel 't hele kabelboomstuk van ventilator naar sensor, naar massa, naar relais enzo meegenomen uit een volcane, binnekort maar is wat klussen.
ik heb inmiddels wel genoeg gebrainstormt wat nou eventueel de oorzaak zou kunnen zijn, kan het ook zijn dat er te weinig kvs in me systeem zit dat ie daarom automatisch gaat draaien? *(dus dat de sensor in de radiateur niet meer in het kvs zit.... :oops: ) ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

oke kabelboomgedoe zoals hierboven beschreven ga ik 1 dezer dagen aan beginnen, ik heb wel alles al klaar liggen, acculampje is tot nu toe maar 1 keer nog gaan knipperen, heel sporadisch.

En toen, de stoelen, ik heb al is het schuim en frame van een GT stoel gepakt, en image-bekleding erover omdat ik dit gewoon 1 van de mooiere bekledingen vind.

nu had ik de rugleuningen in de frames al uitgevoerd met 16 ipv 8 veren,
maar nu ben ik verder gegaan met het maken van de perfecte stoelen.

Vincent had op de meeting zijn zijsteunen wat naarbinnen gebogen, ook ik heb deze aanpassing toegepast, en ik ben nog wat verder gegaan :P :

Image
Image
het schuim rondom mooi afsnijden zodat het mooi afloopt.
Image
en dan ook de zitting maar gedaan:
Image

en alles zit weer in elkaar en is bevestigd in de auto en het zit echt GOED !
Spreken is goud, Ductape is zilver.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Wat voor schuim heb jij gebruikt dan?? En hoe heb je dat erop geplakt? spuitlijm?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Goed bezig hoor, je creeert idd de perfecte stoel zo :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

omg het zit echt BRILJANT (voor mijn postuur)
ik denk dat jij er ook als gegoten in zit romy :) testen is toegestaan.

ow en de frames zijn een stuk stabieler dan die vorige wankelframes 8)

@ Vincent, dat schuim heb ik van me werk meegenomen, lag bij de vuilstort, spul kost 50 eu de meter, stelletje zotten, dus dat heb ik maar geconfisqeert.

moet je ook ? :P (ene zijde is gewoon plakplak, en het plakt zo enorm goed dat er ook een stuk op de stoep vast zit hier :lol: :oops: )
Spreken is goud, Ductape is zilver.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

DuFF wrote:omg het zit echt BRILJANT (voor mijn postuur)
ik denk dat jij er ook als gegoten in zit romy :) testen is toegestaan.

ow en de frames zijn een stuk stabieler dan die vorige wankelframes 8)

@ Vincent, dat schuim heb ik van me werk meegenomen, lag bij de vuilstort, spul kost 50 eu de meter, stelletje zotten, dus dat heb ik maar geconfisqeert.

moet je ook ? :P (ene zijde is gewoon plakplak, en het plakt zo enorm goed dat er ook een stuk op de stoep vast zit hier :lol: :oops: )
Ja heel graag, want ondanks dat m'n stoel een stuk lekkerder zit, kan het nog beter!
Keertje afspreken??
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

@ vinc, ja afspreken is prima, je komt er maar om :P .

Omdat het schroefdraad voor de velgkapjes in mijn velgen dolgedraaid was heb ik dat vandaag eindelijk is gerepareerd.

Het oude schroefdraad heb ik dus eerst uitgeboort, vervolgens nieuw schroefdraad in getapt en een helicoil erin gedraaid.
Met als puntje op de i ook nog nieuwe boutjes erin, en de velgkapjes zitten weer goed vast.

volgende project is de kabelboom :roll: :|
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

woensdag en donderdag word de furio voorzien van nieuwe distr.riem, waterpomp, spanrol, vsnaar?, thermostaat,koelslang etc.
ook ga ik dan verder met het herstel van de kabelboom.

en van de week kijken voor nieuwe remschijven en blokken voor de furio,
de garage zei vorige keer al dat de schijven niet lang meer te leven hadden,
en ik vind de remprestaties van die ebc greenstuff blokken niet goed.

mogelijk hetzelfde verhaal als de ferodo ds3000, die moeten eerst warmgeremt worden en zijn daarom dus verboden voor op de openbare weg.

de ferodo ds2500 mag daarintegen weer wel aangezien die voor straat en circuitgebruik geschikt is.

nou zag ik alleen dat ik dan een eurotje of €95 kwijt ben, en voor een setje blokjes van sparco ben ik €62 euro kwijt, dus nu is het de vraag, het is allebei merkspul, en ik wil gewoon goed remmen, maar wat zou slimmer zijn ?

verder moet ik remschijven maatje 247mm hebben, en die zijn 10mm dik.
Sparco Remschijven Geboord en Gegroefd set van 2 stuks. €154,70

maar heeft dat geboorde en gegroefde ook echt veel zin?
en is het wel of niet verstandig ?
momenteel heb ik gewoon normale schijven, met ebc blokjes, en ik vind het waardeloos remmen, of kan ik beter schijven van een ander merk nemen ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

DuFF wrote:woensdag en donderdag word de furio voorzien van nieuwe distr.riem, waterpomp, spanrol, vsnaar?, thermostaat,koelslang etc.
ook ga ik dan verder met het herstel van de kabelboom.

en van de week kijken voor nieuwe remschijven en blokken voor de furio,
de garage zei vorige keer al dat de schijven niet lang meer te leven hadden,
en ik vind de remprestaties van die ebc greenstuff blokken niet goed.

mogelijk hetzelfde verhaal als de ferodo ds3000, die moeten eerst warmgeremt worden en zijn daarom dus verboden voor op de openbare weg.

de ferodo ds2500 mag daarintegen weer wel aangezien die voor straat en circuitgebruik geschikt is.

nou zag ik alleen dat ik dan een eurotje of €95 kwijt ben, en voor een setje blokjes van sparco ben ik €62 euro kwijt, dus nu is het de vraag, het is allebei merkspul, en ik wil gewoon goed remmen, maar wat zou slimmer zijn ?

verder moet ik remschijven maatje 247mm hebben, en die zijn 10mm dik.
Sparco Remschijven Geboord en Gegroefd set van 2 stuks. €154,70

maar heeft dat geboorde en gegroefde ook echt veel zin?
en is het wel of niet verstandig ?
momenteel heb ik gewoon normale schijven, met ebc blokjes, en ik vind het waardeloos remmen, of kan ik beter schijven van een ander merk nemen ?
In principe zit het zo...
Vroeger hadden de schijven groeven in het oppervlak omdat bij hard remmen er tussen de remblokken en de schijf gas kwam te zitten door de samenstelling van de remblokken. De gaten zaten er in om de warmte beter af te voeren. Tegenwoordig zijn de remblokken (als je de goeie hebt natuurlijk zoals ferodo remblokken) zo samengesteld dat die gasontwikkeling niet of nauwelijks optreed, zeker niet met sportief straat gebruik. Dus is het derhalve overbodig om schijven te kopen met groeven (het staat natuurlijk wel gaaf) het irritante van groeven in de schijven is dat je het wel soms hoort en voelt.
Dus massieve schijven met goeie blokken is dus een prima oplossen tegenwoordig. Nou heb ik zelf geen ervaring met ferodo of sparco, maar ik heb gehoord dat het gewoon het zelfde spul is.... Dus ik zou als ik jou was massieve schijven kopen en goeie blokken. De schijf zelf zorgt niet voor de remkracht, dat doen de blokken. De kwaliteit van de schijf bepaald alleen hoe lang (slijtage) en hoe lang (afvoer van de hitte) je er mee kunt remmen.....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Post Reply