Mastenhose - AX, 2CV, Partner - Update 17/02/2012 Nwe FOTO's
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Had vanmiddag geen tijd om de bougies nog ff te doen. Nu heb ik er geen zin in, ff lekker op me achterste zitten en TV kijken en bijlezen op 't forum hier.
Vanavond ook al andere plannen, dus waarschijnlijk eind van de week weer ff verder. Was vandaag achteraf gezien ook wel mooi weer om de spoiler ff in kleur te zetten... Maar op de radio was regen voorspeld, vandaar de keuze om 't niet te doen...
Gemiste kans!
Vanavond ook al andere plannen, dus waarschijnlijk eind van de week weer ff verder. Was vandaag achteraf gezien ook wel mooi weer om de spoiler ff in kleur te zetten... Maar op de radio was regen voorspeld, vandaar de keuze om 't niet te doen...
Gemiste kans!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Bedankt voor het aanbod! Ik heb zelf nog een setje sportschokdempers en 2 lengtes verlagingsveren liggen, dus die van jou mag je aan iemand anders proberen te slijten.Nitroën wrote:Zo! Dat ziet er gaaf uit Marco!
Enne, mocht je de voorkant ooit nog een stukje omlaag willen hebben dan zeg je het maar, ik heb namelijk nog wel een setje veren voor je liggen die zo'n 40mm verlagen
Zodra ik een setje extra voorpootjes heb, kan ik die klaarmaken voor de 'grote' wissel
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Wil een extra setje pootjes hebben.
Zijn niet aan vervanging toe, maar dan kan ik ze voorbereiden, waardoor de wissel zelf minder tijd kost. Komt niet vaak voor dat ik een hele dag tijd heb namelijk. Wel regelmatig ff een uurtje. In die losse uurtjes kan ik dan de andere voorpoten voorbereiden, en als ik dan een half dagje heb, kan ik de poten die ik heb voorbereid wisselen.
Zijn niet aan vervanging toe, maar dan kan ik ze voorbereiden, waardoor de wissel zelf minder tijd kost. Komt niet vaak voor dat ik een hele dag tijd heb namelijk. Wel regelmatig ff een uurtje. In die losse uurtjes kan ik dan de andere voorpoten voorbereiden, en als ik dan een half dagje heb, kan ik de poten die ik heb voorbereid wisselen.
(late reactie)
Maar die velgen staan erg goed onder een zwarte volcane. Goede keus!
Maar die velgen staan erg goed onder een zwarte volcane. Goede keus!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Vandaag een dagje vrij gehad, dus weer lekker aan de klus gegaan.
De bougies lagen nog steeds te wachten om gewisseld te worden, dus vandaag eindelijk aan toegekomen.
De kleppendekselpakking was een beetje crispy, dus daar ook meteen maar een nieuwe voor gehaald. Daarbij vond ik het ook wel nodig om de olie eens te verversen, dus op weg met een bus olie en een nieuw oliefilter (alles 2x, m'n vader was ook vrij vandaag en die zag (behalve de bougies) het 'onderhoud' ook wel zitten!
Na het wisselen van de bougies, vervangen van de kleppendekselpakking, het verversen van de olie, het sludgevrij maken van de slang ten behoeve van de carterontluchting, ook maar even een doekje langs het kleppendeksel en plastic onder de motorkap gehaald.
Het resultaat:
Klein vraagje: 3 van de 4 bougies waren echt zwart!
Heb het forum nog niet helemaal afgezocht, maar wat zou dit kunnen veroorzaken? Moet ik bijvoorbeeld eens proberen een andere lambdasensor erin te zetten? Of moet ik het ergens anders zoeken?
Oja!!! Vanavond ook nog ff wat stickers van de AX verwijderd. Hier alleen geen foto's van gemaakt, want daar was het voor het mooie te donker voor!
@ MNM(tm): Maak je geen zorgen, Volcane-stickers zitten er nog op, alleen de NL-sticker, de reclame van de dealer en de "sans plomb"-stickertjes zijn verwijderd!
De bougies lagen nog steeds te wachten om gewisseld te worden, dus vandaag eindelijk aan toegekomen.
De kleppendekselpakking was een beetje crispy, dus daar ook meteen maar een nieuwe voor gehaald. Daarbij vond ik het ook wel nodig om de olie eens te verversen, dus op weg met een bus olie en een nieuw oliefilter (alles 2x, m'n vader was ook vrij vandaag en die zag (behalve de bougies) het 'onderhoud' ook wel zitten!
Na het wisselen van de bougies, vervangen van de kleppendekselpakking, het verversen van de olie, het sludgevrij maken van de slang ten behoeve van de carterontluchting, ook maar even een doekje langs het kleppendeksel en plastic onder de motorkap gehaald.
Het resultaat:
Klein vraagje: 3 van de 4 bougies waren echt zwart!
Heb het forum nog niet helemaal afgezocht, maar wat zou dit kunnen veroorzaken? Moet ik bijvoorbeeld eens proberen een andere lambdasensor erin te zetten? Of moet ik het ergens anders zoeken?
Oja!!! Vanavond ook nog ff wat stickers van de AX verwijderd. Hier alleen geen foto's van gemaakt, want daar was het voor het mooie te donker voor!
@ MNM(tm): Maak je geen zorgen, Volcane-stickers zitten er nog op, alleen de NL-sticker, de reclame van de dealer en de "sans plomb"-stickertjes zijn verwijderd!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Hij verbruikt geen druppel olie, loopt netjes (stationair wel wat hoog in de toeren, bij koude motor, maar dat is normaal, bij warme motor rond 900-1000 toeren/minuut)AnimaL wrote:Zwart is eigenlijk niet goed.
Ze horen koffiebruin te zijn
Zwart duidt normaal gesproken op olie verbruik
Maar als hij lekker loopt zou ik mij daar niet zo druk over maken denk ik.
AnimaL
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Dat zou ook nog tot de mogelijkheden behoren.Citrosan wrote:ff gegoogled:Misschien zaten er simpelweg de verkeerde bougies in, je weet het niet heWanneer er op de bougie een zwarte, droge koolstofaanslag ligt, betekend dit dat de motor te rijk draait, of dat de warmtegraad van de bougie te koud is. ...
De AX startte koud altijd pas de 2e keer. (eerste keer starten, aanslaan en gelijk afslaan, tweede keer starten en lopen, bij extreme kou ietsje doorstarten, maar startte wel uit zichzelf).
Ga vandaag eens kijken of dat met de nieuwe bougies opgelost is. Ben benieuwd!
Bougies toch wel netjes vast gedraaid met een momentsleutel, hè?
Maar 't ziet er allemaal weer piekfijn uit zo.
Dat meteen na de eerste keer starten weer afslaan komt me trouwens heel bekend voor: mijn vorige Volcane had dat ook vaak. Heb je 't injectiehuis al eens helemaal uit mekaar gehaald en schoon gemaakt?
Tof trouwens dat je toch de Volcane logo's heb laten zitten.
En die andere niet-fabrieksoriginele stickers eraf is een hele verbetering!
Maar 't ziet er allemaal weer piekfijn uit zo.
Dat meteen na de eerste keer starten weer afslaan komt me trouwens heel bekend voor: mijn vorige Volcane had dat ook vaak. Heb je 't injectiehuis al eens helemaal uit mekaar gehaald en schoon gemaakt?
Tof trouwens dat je toch de Volcane logo's heb laten zitten.
En die andere niet-fabrieksoriginele stickers eraf is een hele verbetering!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Nee gewoon met een ratel, dat ging ook!MNM(tm) wrote:Bougies toch wel netjes vast gedraaid met een momentsleutel, hè?
Dank u!MNM(tm) wrote:Maar 't ziet er allemaal weer piekfijn uit zo.
Na het wisselen van de bougies nog geen last gehad van 2x moeten starten. Hij start tot nog toe elke keer in 1x.MNM(tm) wrote:Dat meteen na de eerste keer starten weer afslaan komt me trouwens heel bekend voor: mijn vorige Volcane had dat ook vaak. Heb je 't injectiehuis al eens helemaal uit mekaar gehaald en schoon gemaakt?
Maar miss. dat ik binnenkort wel ff een tweede injectiehuis haal op de sloop, kan ik die schoonmaken en monteren.
Voorlopig hou ik 't zo, enige niet af-fabriek stickers die nu mogen blijven zitten, zijn die van de AX Club!MNM(tm) wrote:Tof trouwens dat je toch de Volcane logo's heb laten zitten.
En die andere niet-fabrieksoriginele stickers eraf is een hele verbetering!
Jah, dat gaat wel, maar als ze te los zitten, verlies je compressie en als ze te strak zitten, kunnen ze barsten door de warmte.Mastenhose wrote:Nee gewoon met een ratel, dat ging ook!MNM(tm) wrote:Bougies toch wel netjes vast gedraaid met een momentsleutel, hè?
Aanhaalmoment voor bougies: 25Nm.
y.w.Mastenhose wrote:Dank u!MNM(tm) wrote:Maar 't ziet er allemaal weer piekfijn uit zo.
Ben je zo onzeker van jezelf dat je 't niet aandurft 't originele injectiehuis onder handen te nemen?Mastenhose wrote:Na het wisselen van de bougies nog geen last gehad van 2x moeten starten. Hij start tot nog toe elke keer in 1x.MNM(tm) wrote:Dat meteen na de eerste keer starten weer afslaan komt me trouwens heel bekend voor: mijn vorige Volcane had dat ook vaak. Heb je 't injectiehuis al eens helemaal uit mekaar gehaald en schoon gemaakt?
Maar miss. dat ik binnenkort wel ff een tweede injectiehuis haal op de sloop, kan ik die schoonmaken en monteren.
Hahaha... Die was ik idd even vergeten als niet-fabrieksoriginele sticker.Mastenhose wrote:Voorlopig hou ik 't zo, enige niet af-fabriek stickers die nu mogen blijven zitten, zijn die van de AX Club!MNM(tm) wrote:Tof trouwens dat je toch de Volcane logo's heb laten zitten.
En die andere niet-fabrieksoriginele stickers eraf is een hele verbetering!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Heeft niets met onzekerheid te maken. Het is meer dat de auto gewoon elke dag klaar voor gebruik moet zijn. Ik bereid m´n werk altijd liever zo veel mogelijk voor, zodat ik ook niet voor verassingen kan komen te staan (doe bijv. veel op zondag, als ik dan een pakking mis ofzo sta ik meteen voor lul!)MNM(tm) wrote:Ben je zo onzeker van jezelf dat je 't niet aandurft 't originele injectiehuis onder handen te nemen?Mastenhose wrote:Na het wisselen van de bougies nog geen last gehad van 2x moeten starten. Hij start tot nog toe elke keer in 1x.MNM(tm) wrote:Dat meteen na de eerste keer starten weer afslaan komt me trouwens heel bekend voor: mijn vorige Volcane had dat ook vaak. Heb je 't injectiehuis al eens helemaal uit mekaar gehaald en schoon gemaakt?
Maar miss. dat ik binnenkort wel ff een tweede injectiehuis haal op de sloop, kan ik die schoonmaken en monteren.
Mjah, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Da's bij mij weer 't voordeel van 2 AX-en: als de ene 't niet doet, pak ik gewoon de andere.
M'goe, 'n injectiehuis zal niet echt goedkoop zijn en stuk gaan doen ze vrijwel nooit, dus om nou zo'n ding 'op voorraad' te hebben...?!
'k Zal komende week eens aan m'n broertje vragen of hij die container bij 'n kennis van 'm nog heeft. Daar staat namelijk -als het goed is- nog 't complete blok van m'n vorige Volcane in. Misschien een idee om daar 't injectiehuis ff van te lenen?
Da's bij mij weer 't voordeel van 2 AX-en: als de ene 't niet doet, pak ik gewoon de andere.
M'goe, 'n injectiehuis zal niet echt goedkoop zijn en stuk gaan doen ze vrijwel nooit, dus om nou zo'n ding 'op voorraad' te hebben...?!
'k Zal komende week eens aan m'n broertje vragen of hij die container bij 'n kennis van 'm nog heeft. Daar staat namelijk -als het goed is- nog 't complete blok van m'n vorige Volcane in. Misschien een idee om daar 't injectiehuis ff van te lenen?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Als ik heel sec ga rekenen kan ik natuurlijk altijd de Xsara meenemen, als de AX ´t niet meer doet.
Op de sloop hier in de buurt ligt nog een AX, met ik meen een Magnetti Marelli-systeem. Aangezien dat m'n oude werkgever is, zal 't me ook de kop niet kosten
Wat betreft 't injectiehuis van jouw (ex-)volcane, ik ben op zich nooit zo'n fan van lenen. In ieder geval bedankt voor het aanbod. Mocht ik geen geschikt injectiehuis kunnen vinden, weet ik de weg naar jou altijd te vinden en kan ik het lenen van je injectiehuis altijd nog overwegen!
Op de sloop hier in de buurt ligt nog een AX, met ik meen een Magnetti Marelli-systeem. Aangezien dat m'n oude werkgever is, zal 't me ook de kop niet kosten
Wat betreft 't injectiehuis van jouw (ex-)volcane, ik ben op zich nooit zo'n fan van lenen. In ieder geval bedankt voor het aanbod. Mocht ik geen geschikt injectiehuis kunnen vinden, weet ik de weg naar jou altijd te vinden en kan ik het lenen van je injectiehuis altijd nog overwegen!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Op zich start de AX op het moment beter.
Over het algemeen in 1x, uitzonderingen daar gelaten.
Als ik het contact aanzet en dan even 5 sec. wacht, start ie in 1x. Dat geduld kan ik nog wel opbrengen.
Verder vandaag een leuke upgrade voor de AX gekocht. Het wordt nog verstuurd, dus over de staat ervan kan ik nog geen oordeel vellen. Als 't allemaal goed is, is 't geen geld wat ik ervoor heb betaald! Maar de staat moet ik dus nog ff afwachten. Voor 'tzelfde geld is 't bagger en heb ik geld weggegooid!
Zodra ik 't binnenheb, zal ik foto's posten. Met een beetje mazzel is het nog voor zondag a.s. binnen, dan kan ik het misschien nog wel monteren ook voor die tijd! (Dan zal er dus op foto's gewacht moeten worden tot na de meeting! )
Een ander punt wat ik nodig aan moet pakken bij de AX, is de voorremmen. De schijven zijn erg slecht. Vandaar m'n 'gezocht-topic' elders op dit forum. Ik wil het liefst een setje draagarmen, voorpoten, stabistang, remklauwen en remschijven (247mm) van een AX GT of AX Diesel (?).
Tot op heden nog niet kunnen vinden helaas.
Daarvoor ga ik vrijdagochtend vroeg maar eens naar een sloop hier in de buurt, die heeft nog een Volcane liggen, waar ik laatst het achterklepslotje van afgehaald heb. De schijven zagen er nog goed uit, dus voorlopig zal ik 't daar dan ff mee moeten doen.
Miss. snaai ik nog wel wat extra onderdeeltjes aldaar. Er zit nog een GT-voorbumper onder, maar de staat ervan durf ik nu ff niet te vertellen.
Het wordt nu wel een lang lulverhaal, dus ga ik maar ff posten en verder lezen hier op 't forum!
Over het algemeen in 1x, uitzonderingen daar gelaten.
Als ik het contact aanzet en dan even 5 sec. wacht, start ie in 1x. Dat geduld kan ik nog wel opbrengen.
Verder vandaag een leuke upgrade voor de AX gekocht. Het wordt nog verstuurd, dus over de staat ervan kan ik nog geen oordeel vellen. Als 't allemaal goed is, is 't geen geld wat ik ervoor heb betaald! Maar de staat moet ik dus nog ff afwachten. Voor 'tzelfde geld is 't bagger en heb ik geld weggegooid!
Zodra ik 't binnenheb, zal ik foto's posten. Met een beetje mazzel is het nog voor zondag a.s. binnen, dan kan ik het misschien nog wel monteren ook voor die tijd! (Dan zal er dus op foto's gewacht moeten worden tot na de meeting! )
Een ander punt wat ik nodig aan moet pakken bij de AX, is de voorremmen. De schijven zijn erg slecht. Vandaar m'n 'gezocht-topic' elders op dit forum. Ik wil het liefst een setje draagarmen, voorpoten, stabistang, remklauwen en remschijven (247mm) van een AX GT of AX Diesel (?).
Tot op heden nog niet kunnen vinden helaas.
Daarvoor ga ik vrijdagochtend vroeg maar eens naar een sloop hier in de buurt, die heeft nog een Volcane liggen, waar ik laatst het achterklepslotje van afgehaald heb. De schijven zagen er nog goed uit, dus voorlopig zal ik 't daar dan ff mee moeten doen.
Miss. snaai ik nog wel wat extra onderdeeltjes aldaar. Er zit nog een GT-voorbumper onder, maar de staat ervan durf ik nu ff niet te vertellen.
Het wordt nu wel een lang lulverhaal, dus ga ik maar ff posten en verder lezen hier op 't forum!