Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Mark, als een bout zwaar gaat, draai je eerder de draad van de bout stuk dan de draad in de naaf. Ik heb het met de witte GTI wel eens gehad (ook met Saxo velgen monteren). Je draait de draad van de bout er gewoon af welke als vuil in de draad van de naaf blijft hangen. Dan draai je er even een tap doorheen om de bestaande draad op te zuiveren (schoonmaken), niet om nieuwe draad erin te tappen
Het is maar dat je het weet, wil niet als een wijsneus overkomen ofzo hoor, ik deel alleen mijn ervaring.
ps. let er met AX bouten ook even op dat deze ver genoeg in de naaf zijn gedraaid. Volgensmij passen deze i.c.m. Saxo velgen maar 3 gangen (vd draad) in de naaf, wat te weinig is om de velg te kunnen dragen en zullen ze na verloop uit de draad gaan lopen (ook meegemaakt). Geloof me, das een gevaarlijke situatie als je op de snelweg rijdt en je voelt je velgen los zitten...
Het is maar dat je het weet, wil niet als een wijsneus overkomen ofzo hoor, ik deel alleen mijn ervaring.
ps. let er met AX bouten ook even op dat deze ver genoeg in de naaf zijn gedraaid. Volgensmij passen deze i.c.m. Saxo velgen maar 3 gangen (vd draad) in de naaf, wat te weinig is om de velg te kunnen dragen en zullen ze na verloop uit de draad gaan lopen (ook meegemaakt). Geloof me, das een gevaarlijke situatie als je op de snelweg rijdt en je voelt je velgen los zitten...
Freude am Fahren.
De saxo velgen hebben inderdaad andere bouten. Met een ring en ze pakken vlak. Mijn normale LM velgen pakken conisch. Zijn ook lange bouten.
Zal bij de volgende wissel is kijken of er opnieuw getapt moet worden.
Zal bij de volgende wissel is kijken of er opnieuw getapt moet worden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nog wat pics van de laatste momenten voor de Saxo.
Dacht ff met een maat samen de motor eruit te tillen. Motor stond al op de grond en de auto zelf ook. Maar damn!! Dat is nog steeds gigantisch zwaar. Maar tis gelukt. Weer een blokje op voorraad! En roesten zal ie niet. Ergens lekt ie olie, iig uit de kleppendekselpakking.
Deze vbak moet onder de AX komen. Rallye bak is erg leuk. Als het een 6 bak had geweest...
Alleen nog het hydrolische stuurhuis eruit en de bedrading en dan gaat ie weer naar de sloop.
Dacht ff met een maat samen de motor eruit te tillen. Motor stond al op de grond en de auto zelf ook. Maar damn!! Dat is nog steeds gigantisch zwaar. Maar tis gelukt. Weer een blokje op voorraad! En roesten zal ie niet. Ergens lekt ie olie, iig uit de kleppendekselpakking.
Deze vbak moet onder de AX komen. Rallye bak is erg leuk. Als het een 6 bak had geweest...
Alleen nog het hydrolische stuurhuis eruit en de bedrading en dan gaat ie weer naar de sloop.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Saxo is compleet leeg en ligt klaar om naar de sloop te verhuizen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Saxo vanmiddag naar de sloop gebracht. Weer een auto minder.
Best een anvontuur. Op de terugweg brak de gaskabel van de Ford.
Ax ervoor en slepen. Middagje slopentocht. Gaskabeltje vervangen en weer gaan. Best fun.. Eerst een auto wegbrengen en 30minuten later weggebracht worden.
Best een anvontuur. Op de terugweg brak de gaskabel van de Ford.
Ax ervoor en slepen. Middagje slopentocht. Gaskabeltje vervangen en weer gaan. Best fun.. Eerst een auto wegbrengen en 30minuten later weggebracht worden.
Last edited by Mark on SunApr12, 2009 11:44:47 AM, edited 1 time in total.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Is idd de Ford waar we de koppakking bij 3ton vervangen hebben. Zit nu alweer op bijna 310000km voor een 1.6i op LPG.Joost wrote:ideaal zo'n sleepoog, heb je er nu WEER een saxo bij Is dat overigens de ford van de koppakking
Die sleepkabels moeten ze is van een ietwat elastisch materiaal maken. Best moeilijk slepen zonder dat er ook maar ergens speling op de kabel komt.
En nee geen Saxo erbij nog. Als ik er weer 1 tegenkom gaan we weer overwegen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Elastische sleepkabels zijn gewoon te koop.
Heb er zelf ook zo één. Ideaal, meter lang in "ruststand" en uitgerekt iets van 4 meter. Sleept niet over de grond en neemt opgerold weinig ruimte in.
Handige voorbumper trouwens.
Heb er zelf ook zo één. Ideaal, meter lang in "ruststand" en uitgerekt iets van 4 meter. Sleept niet over de grond en neemt opgerold weinig ruimte in.
Handige voorbumper trouwens.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Afgelopen zaterdag de motorsteun omgebouwd. Het stuk wat er bij de Saxo uitgeslepen is zit nu in de AX.
Motor hangt dus nu wat gelukkiger. Bijkomend voordeel is dat de motor met deze steun een heel klein stukje hoger hangt. Met hard optrekken hoor ik geen uitlaat meer tegen de stabilisator stang aankomen.
Alleen gaat sinds een week mijn Ecu storings lampje knipperen. En nu ook vaak gewoon branden. Erg iritant in je ooghoeken. Geloof absoluut niet dat er wat mis is met de motor. Vermogen en verbruik is gewoon goed. Hij loopt ook keurig. Vermoed eerder ergens iets in de bedrading waardoor dat lampje af en toe aangaat.
Maar ja aankomende tijd zal ik weinig tijd meer voor de AX hebben. Net een huis gekocht. Al het papierwerk moet nog gedaan worden en daarna het inrichten en opknappen. Breekt weer een nieuwe tijd aan.
Nog wat foto'tjes van de steun:
Had gehoopt heel de AX naar me zin te hebben voordat ik de sleutel van het huis krijg. Maar dat gaat niet lukken. Er mankeert in principe niks aan nu. (op dat lampie na) Maar had graag de Saxo vbak en schijvenas eronder gehad. Voorlopig nog maar met de rallye bak blijven rijden. Rijd super. Maar het had gewoon een 6 bak moeten zijn. 4200 toeren @ 120km/h is niet leuk. Gelukkig rij ik zelden snelweg.
Motor hangt dus nu wat gelukkiger. Bijkomend voordeel is dat de motor met deze steun een heel klein stukje hoger hangt. Met hard optrekken hoor ik geen uitlaat meer tegen de stabilisator stang aankomen.
Alleen gaat sinds een week mijn Ecu storings lampje knipperen. En nu ook vaak gewoon branden. Erg iritant in je ooghoeken. Geloof absoluut niet dat er wat mis is met de motor. Vermogen en verbruik is gewoon goed. Hij loopt ook keurig. Vermoed eerder ergens iets in de bedrading waardoor dat lampje af en toe aangaat.
Maar ja aankomende tijd zal ik weinig tijd meer voor de AX hebben. Net een huis gekocht. Al het papierwerk moet nog gedaan worden en daarna het inrichten en opknappen. Breekt weer een nieuwe tijd aan.
Nog wat foto'tjes van de steun:
Had gehoopt heel de AX naar me zin te hebben voordat ik de sleutel van het huis krijg. Maar dat gaat niet lukken. Er mankeert in principe niks aan nu. (op dat lampie na) Maar had graag de Saxo vbak en schijvenas eronder gehad. Voorlopig nog maar met de rallye bak blijven rijden. Rijd super. Maar het had gewoon een 6 bak moeten zijn. 4200 toeren @ 120km/h is niet leuk. Gelukkig rij ik zelden snelweg.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Huisje in bodegraven. Dit moet um worden:
http://www.funda.nl/koop/bodegraven/hui ... ndreef-56/
Maar ja hobby blijft wel doorgaan. Als alles meezit a.s. zaterdag misschien weer een schade saxo ophalen.
http://www.funda.nl/koop/bodegraven/hui ... ndreef-56/
Maar ja hobby blijft wel doorgaan. Als alles meezit a.s. zaterdag misschien weer een schade saxo ophalen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mark, gefeliciteerd met de aankoop van je huis.
Dat wordt lekker in huis klusssen. sterkte.
Groetjes, Henk
Dat wordt lekker in huis klusssen. sterkte.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Wordt idd lekker klussen. Weer eens heel wat anders.
En toch (nu het nog kan) afgelopen zaterdag met mijn collega nog een schade Saxo opgehaald. Geen idee of hier nog winst uit valt te halen qua onderdelen. Tot nu toe altijd zeer goed uitgekomen. 500 euro gekost. Met schorsen en ophalen zegmaar 625.
Betreft een zilver grijze Saxo 1.1i uit 1997. Het is gewoon exact het jongere broertje van mijn AX. Zelfs kleurcode hetzelfde! 187000km op de teller. Met Airco en Stuurbekrachtiging. Motor loopt echt heel mooi. Schade aan de achterkant en zijkant. In principe rijd ie nog perfect. Maar strak maken kost echt veeeel te veel.
Het idee is aanwezig om de Airco over te bouwen in de AX. Maar dan moet een Saxo dashboard wel mooi in AX passen.
Of gewoon alles verkopen. Rondom geblindeerde ramen scheelt enorm veel al in hitte.
En toch (nu het nog kan) afgelopen zaterdag met mijn collega nog een schade Saxo opgehaald. Geen idee of hier nog winst uit valt te halen qua onderdelen. Tot nu toe altijd zeer goed uitgekomen. 500 euro gekost. Met schorsen en ophalen zegmaar 625.
Betreft een zilver grijze Saxo 1.1i uit 1997. Het is gewoon exact het jongere broertje van mijn AX. Zelfs kleurcode hetzelfde! 187000km op de teller. Met Airco en Stuurbekrachtiging. Motor loopt echt heel mooi. Schade aan de achterkant en zijkant. In principe rijd ie nog perfect. Maar strak maken kost echt veeeel te veel.
Het idee is aanwezig om de Airco over te bouwen in de AX. Maar dan moet een Saxo dashboard wel mooi in AX passen.
Of gewoon alles verkopen. Rondom geblindeerde ramen scheelt enorm veel al in hitte.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Zo ziet een 1.1i eruit alssie lekker vlamt!
http://www.markve.dds.nl/saxo11/saxo.mp4
Tering herrie als je ervoor staat! Maar wel heel leuk!
http://www.markve.dds.nl/saxo11/saxo.mp4
Tering herrie als je ervoor staat! Maar wel heel leuk!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Zo ziet een 1.1i eruit alssie lekker vlamt!
http://www.markve.dds.nl/saxo11/saxo.mp4
Tering herrie als je ervoor staat! Maar wel heel leuk!
haha jou mag ik wel dit soort filmpjes
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Nou weer is tijd voor een Update. Itten niet stil natuurlijk.
K57i kit in de AX. Geeft een erg stoer geluid met optrekken. Boven de 5000 toeren ronduit een geil geluid!
Verder de Saxo kort in onderdelen. Die kan Exit. Voor de lol is getest hoe hard je er met een bobcat tegen aan kan dreunen. Toch nog best stevig dat chassis.
En een met een maat van een opknap project begonnen van een Ford Transit 1974. Erg gave bak. Echt werken om erin te rijden. Alles achter de kabine is nog in vrij goeie staat. Voor wel wat roest delen die aangepakt moeten worden. Motortje loopt inmiddels goed. Proberen APK erop te krijgen en er iets leuks van te maken.
Is wel ff wennen de techniek uit de jaren 60, 70. Voor het eerst een carburateur schoongemaakt.
Vanmiddag wel weer wat meegemaakt... Nadat de motor weer netjes liep dachten we ff de tank vol te gooien. Wat blijkt nou... Onderste punt van de vulhals was dat rubber niet goed meer. Zaten scheuren onder de slangenklemmen. Alle benzine stijpelde er weer uit.
Echt een ramp. Overal in opvangen bij de pomp... Min of meer niet helemaal gelukt. Uiteindelijk bleef er nog een paar liter inzitten. Terug gereden en de slang van een Visa bleek te passen. Dus ook weer opgelost. Wat een ranzige boel is dat om helemaal onder de benzine te zitten. [/img]
K57i kit in de AX. Geeft een erg stoer geluid met optrekken. Boven de 5000 toeren ronduit een geil geluid!
Verder de Saxo kort in onderdelen. Die kan Exit. Voor de lol is getest hoe hard je er met een bobcat tegen aan kan dreunen. Toch nog best stevig dat chassis.
En een met een maat van een opknap project begonnen van een Ford Transit 1974. Erg gave bak. Echt werken om erin te rijden. Alles achter de kabine is nog in vrij goeie staat. Voor wel wat roest delen die aangepakt moeten worden. Motortje loopt inmiddels goed. Proberen APK erop te krijgen en er iets leuks van te maken.
Is wel ff wennen de techniek uit de jaren 60, 70. Voor het eerst een carburateur schoongemaakt.
Vanmiddag wel weer wat meegemaakt... Nadat de motor weer netjes liep dachten we ff de tank vol te gooien. Wat blijkt nou... Onderste punt van de vulhals was dat rubber niet goed meer. Zaten scheuren onder de slangenklemmen. Alle benzine stijpelde er weer uit.
Echt een ramp. Overal in opvangen bij de pomp... Min of meer niet helemaal gelukt. Uiteindelijk bleef er nog een paar liter inzitten. Terug gereden en de slang van een Visa bleek te passen. Dus ook weer opgelost. Wat een ranzige boel is dat om helemaal onder de benzine te zitten. [/img]
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.