Happytree [306 1.6 Break '00]

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Happytree [306 1.6 Break '00]

Post by Happytree »

Hallo, Ax fanaten!

Image

[/img]http://i43.tinypic.com/30982f7.jpg[img]

Image

[/img]http://i44.tinypic.com/6rrhnl.jpg[img]

[/img]http://i37.tinypic.com/rkd9jd.jpg[img]

Hoe het begon!

Ik in Oktober 2008 me rijbewijs gehaald, toen lekker op internet wezen speuren naar een leuke kleine vlotte auto, dus dan gaan de welbekende 106jes, 206jes, Charades, Polo's door het hoofd maar vond het redenlijk duur voor mijn eerste auto en wou wat wat niet iederen had en waar je makkelijk zelf wat aan kon doen, tot ik op een dag een Ax tegenkwam op Carbase een goedkope/vlotte/betaalbare auto dus hoop informatie opgezocht en kwam ook zo bij dit forum terecht, en wat is er leuker als een fanatieke club bij een auto dus was er eigenlijk wel uit dat het een Ax moest worden.

De eerste proefrit stond op het programma het ging om een 1.4TGS uit 95 in het wit helemaal standaard maar 150dk op de teller en dealer onderhouden.

Auto reed lekker vond hem direct makkelijk en prettig rijden, hij was nog niet nagekeken maar het blokje liep mooi, enige minpunten waren dat hij bij het oliekanaal toch wat zwete/lekte en hij trok naar rechts en trilde boven de 120(al leek dat gewoon een kwestie van uitlijnen en balanceren) ik vond het eigenlijk wel wat toch heb ik hem gezegd dat het me eerste proefrit was en ik er zoiezo in nog een wou rijden.

En toen stond er geen 1.4 meer in de buurt tot ik die van drake tegenkwam die ik al een tijdje op msn had, en hij was nog een stuk beter geprijst als de anderen TGS, en had al een leuke voorbumper en natuurlijk de leukste kleur ROOD!, woensdag einde dag gaan kijken en meteen gekocht, ook deze reed lekker en zag er van binnen nog keurig uit. lekte wel olie langs het oliekanaal maarja dat maak ik dan meteen in orde.

Groetjes, Jordi[/img]
Last edited by Happytree on TueJan15, 2013 10:03:36 PM, edited 39 times in total.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

welkom bij de club

Post by MrBBQ »

Hallo Jordi,


Welkom bij de Club!


Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Hoi Jordi, welkom bij de club! (En wel net zo netjes gepoetst houden he :P)
AX GTI '91

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier en veel plezier van de AX!

Bij het aangeboden gedeelte staan momenteel twee setjes witte stalen velgen 14"te koop waarvan één setje verbreed. Misschien iets voor jou?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

welkom bij de club en veel plezier met de ax :D
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Rio97 wrote:Welkom hier en veel plezier van de AX!

Bij het aangeboden gedeelte staan momenteel twee setjes witte stalen velgen 14"te koop waarvan één setje verbreed. Misschien iets voor jou?
ja ik kwam ze tegen toch heeft die koppakking en dergelijke een grotere prioriteit en wil ik die eerst even maken.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Gefeliciteerd met je auto! TGS is een superwagen!

We proberen trouwens al jaren om de auto die jij nu in je bezit hebt op de foto te krijgen met de TGS van Citrosan, maar als jij de komende meeting langs komt zal het eindelijk gaan gebeuren!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Welkom bij de club!

Kben alvast benieuwd naar je updates :D

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Hey Jordi, welkom bij de AXClub!

Succes met het onderhoud trouwens! Motorisch zit het best eenvoudig in elkaar, maar 2 rechterhanden en een beetje handigheid (en doorzettingsvermogen) is toch wel vereist.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Bedankt voor de reacties!

Het is trouwens tijd voor de 1e UPDATE!

Heb net de spullen opgehaald bij joost :)

Image

Morgen gaan we beginnen!

1 ding heb ik zoiezo nog nodig een stukje gereedschap wat op de kopbouten past female torx ofzo :lol:

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

Dag Happytree

Welkom op het forum, en veel plezier met de AX :)
Hebbie toevallig foto's van de bolide :oops:
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Zelf nog niet gemaakt maar dat zal morgen ook gebeuren! al zal die op de meeste fotos wel met kap openstaan :lol:

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ah, alle goodies in huis en weer een goed excuus om wat gereedschap te gaan kopen ;)

Succes met het sleutelen!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

Hey Jordi,

Ik heb inmiddels al een beetje kennis met je gemaakt en word steeds benieuwder naar je AX :)
Goede plannen heb je met de auto, zowel het motorisch opfrissen ervan als de genoemde optische aanpassingen.
Veel succes morgen!
En niet vergeten foto's te maken he :P

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Een kleine update!

Onder de kap is alles weg, gaat redelijk gemakkelijk tot nu toe alleen wat later begonnen wegens heel IJsselstein af te moeten rijden voor die omgekeerde torx voor de kopbouten.

Nu even de uitlaat los maken en daarna de krik eronder!

Vanaaf fotos!!!!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

succes :D!

we zien het resultaat snel he ;) :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

succes met je klusje!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Wat een kl*te kap zit er om die distributie riem, allemaal los op 1 na die precies op zon onmogelijke plek zit, muurvast kan er alleen met een steek bij, heb jammer genoeg geen ringratels...

ga maar weer verder hopenlijk wilt hij even meewerken (denk het niet)

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Nou hij ging er uiteindelijk af! (al zit het boutje nog gewoon in het blok, maar met 5 ipv 4 boutjes vast is nog altijd voldoende.

moet zeggen daarna was de snelheid er wel een beetje uit begon kouder te worden en was natuurlijk al even aan het sleutelen, waterpomp zat zeer vast maar wat tikjes om en om met de hamer doen wonderen, eigenlijk is alles los kopbouten zijn eruit(volgens mij heeft iemand daar keer als een gek aan staan draaien want ook die zaten super vast, kop zit er nog wel op die gaat er morgen vanaf.

Dus vandaag alles eruit en morgen maar een halve dag sleutelen dus benieuwd hoe ver ik kom.

nog wel even een vraagje voor hier!

-Hoe krijg je in godsnaam die waterpomp tussen het blok en de carrosserie uit overal is het heel smal en hij zit dus nog steeds tussen blok en auto

- En als er iemand morgen middag vrij heeft en onder het genot van een bak koffie/blik bier/groene thee/ water mij 1 of 2 handjes zou willen helpen zou ik diegene zeer dankbaar zijn, moet sochtends eerst naar Amersfoort naar school dus kan evt. ook iemand oppikken.

hier wat fotos!

De sleutelplaats
Image

Voor ik begon
Image

Groot gedeelte verwijdert, al zijn de Ecu, ditributieriem en kappen, laatste koelslangen en tuimelaaras ook weg daar zullen morgne nog wel wat fotos van volgen.
Image

zo staat het er nu voor!

Groetjes, Jordi

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

wat ene kl*te balk voor je wielen..
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply