Philip Eykens aka axGTvolcane (ax GT volcane 1.4)
Moderator: webmasters
Het topic nog eens van onder het stof halen. De wagen is verhuisd en heeft een nieuw onderkomen gekregen bij mijn grootvader. Wat is er nu dan nog aan gebeurt. Dakvenster weg, klapvenster eruit, achterbank weg,... Morgen ga ik nog een laspost halen en dan kunnen de grove werken beginnen. Maar eerst wat foto's:
Zijn nieuwe stalplaats :
Zonder klapvensters en zonder klapdakje:
Zoals al is opgevallen toch redelijk wat roest aan de klapvenstertjes, maar dit wordt allemaal bestreden en desnoods vervangen door nieuw staal.
En dan nog twee foto's, eentje van mijn schroefset van raceland die nog mooi in de verpakking zit. En eentje van mijn stabilisatiestang die ik er eens heb opgelegd:
Vanaf nu gaan de updates wel wat sneller komen aangezien de wagen nu droog staat en ik nu ook in wat minder weer kan doorwerken.
Grtz de Phille
Zijn nieuwe stalplaats :
Zonder klapvensters en zonder klapdakje:
Zoals al is opgevallen toch redelijk wat roest aan de klapvenstertjes, maar dit wordt allemaal bestreden en desnoods vervangen door nieuw staal.
En dan nog twee foto's, eentje van mijn schroefset van raceland die nog mooi in de verpakking zit. En eentje van mijn stabilisatiestang die ik er eens heb opgelegd:
Vanaf nu gaan de updates wel wat sneller komen aangezien de wagen nu droog staat en ik nu ook in wat minder weer kan doorwerken.
Grtz de Phille
-
- Vlotte starter
- Posts: 29
- Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM
Vandaag nog snel naar de winkel gereden voor een laspost. Daarna nog twee uurtjes gaan verder doen aan de wagen. Nu is hij leeg vanbinnen, alleen nog de koffer zien leeg te maken en de motor eruit en we kunnen beginnen lassen .
Hier wat foto's van vandaag:
Wel weer wat roest gevonden links en in de hoek van de deuropening waar de twee platen zijn gepunt.
Een lege GT:
en als laatste mijn nieuw speelgoed:
Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's, de volgende keer neem ik terug mijn digi mee.
Hier wat foto's van vandaag:
Wel weer wat roest gevonden links en in de hoek van de deuropening waar de twee platen zijn gepunt.
Een lege GT:
en als laatste mijn nieuw speelgoed:
Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's, de volgende keer neem ik terug mijn digi mee.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Vlotte starter
- Posts: 29
- Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM
Viola vandaag nog een paar uurtjes verder gewerkt, morgen hoop ik er nog wat aan te kunnen doen. Vandaag hulp gehad van Dirk (aka Green Angel) waarvoor veel dank. Deuren zijn verdwenen, motorkap weg, kortom alles wat met schroeven vast hangt is weg .
Hier dan de foto's:
Al de stukken die vandaag van de wagen zijn verdwenen:
En zo staat hij er nu bij, zonder al zijn nodige afdekstukken:
Spijtig genoeg ben ik weer heel wat roest tegen gekomen, foto's zeggen genoeg denk ik:
Zo dat was het weer voor vandaag, ik hoop morgen weer wat werk te kunnen doen.
Hier dan de foto's:
Al de stukken die vandaag van de wagen zijn verdwenen:
En zo staat hij er nu bij, zonder al zijn nodige afdekstukken:
Spijtig genoeg ben ik weer heel wat roest tegen gekomen, foto's zeggen genoeg denk ik:
Zo dat was het weer voor vandaag, ik hoop morgen weer wat werk te kunnen doen.
-
- Vlotte starter
- Posts: 29
- Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM
Vandaag twee uur zitten klommelen aan een onozel achteras.Al een geluk dat ik dan weer wat hulp heb gekregen. Hij is er uiteindelijk toch onderuit, ook maar snel de uitlaat weg gedaan. Nu nog de naftbak weg en we kunnen beginnen met de achterkant al op te lappen.
foto achteras en uitlaat:
en dan om vandaag af te ronden een foto van de onderkant zonder de boven vermelde stukken:
Volgende week de naftbak zien te verwijderen en we kunnen de achterzijde al beginnen oplappen. Daarna is de voorzijde aan de beurt.
foto achteras en uitlaat:
en dan om vandaag af te ronden een foto van de onderkant zonder de boven vermelde stukken:
Volgende week de naftbak zien te verwijderen en we kunnen de achterzijde al beginnen oplappen. Daarna is de voorzijde aan de beurt.
-
- Vlotte starter
- Posts: 29
- Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM
Weer twee uurtjes kunnen werken aan de GT. Naftbak is eronderuit, naftbuis is weg en alles is proper gemaakt en klaar om morgen behandeld te worden. Maar nu eerst wat foto's . Dat maakt het toch net dat ietsje interessanter dan alleen maar mijne zever hé .
foto 1: De naftbak die gelukkig is dat hij eens onder de ax uit mag.
foto 2: De plaats waar de naftbak hoort te zitten, lekker leeg zodat ik er goed onder kan om aan de kas te werken.
foto 3: En natuurlijk nu dat hij proper is kan je het werk van de roestduivel goed zien. Hier nog eens de bumpersteun linksachter die helemaal weg is.
foto 4: En dan een gat net achter de lamp.
foto 5: Foto van de wielkuip linksachter net proper gemaakt en klaar om morgen de grote werken te ontvangen.
foto 6: Mijn trouwe vierwieler die me dagelijks brengt waar ik moet zijn.
foto 1: De naftbak die gelukkig is dat hij eens onder de ax uit mag.
foto 2: De plaats waar de naftbak hoort te zitten, lekker leeg zodat ik er goed onder kan om aan de kas te werken.
foto 3: En natuurlijk nu dat hij proper is kan je het werk van de roestduivel goed zien. Hier nog eens de bumpersteun linksachter die helemaal weg is.
foto 4: En dan een gat net achter de lamp.
foto 5: Foto van de wielkuip linksachter net proper gemaakt en klaar om morgen de grote werken te ontvangen.
foto 6: Mijn trouwe vierwieler die me dagelijks brengt waar ik moet zijn.
-
- Vlotte starter
- Posts: 29
- Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM
Viola, vandaag gestart met het verwijderen van de rotte plekken. Gestart zijn we rechtsachter aan de venster. Hier hebben we een stuk moeten verwijderen waar we niks meer met kunnen doen, volledig doorgeroest! Dan zijn we is gaan kijken in de deuropening en we hebben geluk , het is niet doorgeroest, alleen moet ik dit nu nog met de hand wat bijwerken. En als laatste hebben we de gaten in de bodemplaat wat zuiver gemaakt zodat ik juist kan zien wat weg kan en wat nog bruikbaar is.
Nu foto's, is nog niet echt veel op te zien aangezien ik eerst alle plekken er ga uithalen vooraleer ik begin te lassen.
foto's van de rechterachter venster die een stukje is verloren
foto van de deels bewerkte roestplek in de deur
de laatste foto voor vandaag is van de rotte plek in de bodemplaat die nu een beetje proper is gemaakt.
Nu foto's, is nog niet echt veel op te zien aangezien ik eerst alle plekken er ga uithalen vooraleer ik begin te lassen.
foto's van de rechterachter venster die een stukje is verloren
foto van de deels bewerkte roestplek in de deur
de laatste foto voor vandaag is van de rotte plek in de bodemplaat die nu een beetje proper is gemaakt.
-
- Vlotte starter
- Posts: 29
- Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM
De vorderingen van deze avond er eens opgooien. De roestplek in de deur is helemaal weg en klaar om een nieuw stukje over te lassen. Ook de venster is klaar om gelast te worden en de gaten in de bodemplaat zijn bijna klaar, nog een klein beetje roest verwijderen aan de zijkanten en die kunnen ook gelast worden. Het gaat nog tamelijk goed vooruit .Het is wel telkens prulwerk om al die roest te verwijderen.
foto's:
Hier zat ooit een grote roestplek . Nu is alles klaar om er een stukje bij op te lassen en te behandelen.
twee foto's van de plekken in de bodemplaat
En tijdens de werken ging plots mijn voorruit lopen . De ruitenkit om de venster te houden was steenhard en kleefde helemaal niet. Ik kon geluk de venster nog heelhuids demonteren. Dus nu heb ik al een propere voorruit voor als de wagen terug komt van de spuiter.
Foto van de wagen zonder voorruit
foto's:
Hier zat ooit een grote roestplek . Nu is alles klaar om er een stukje bij op te lassen en te behandelen.
twee foto's van de plekken in de bodemplaat
En tijdens de werken ging plots mijn voorruit lopen . De ruitenkit om de venster te houden was steenhard en kleefde helemaal niet. Ik kon geluk de venster nog heelhuids demonteren. Dus nu heb ik al een propere voorruit voor als de wagen terug komt van de spuiter.
Foto van de wagen zonder voorruit
wauw, diep respect:D!
Zo wil ik mijn AX GT dus ook een keer opknappen, maar dan heb ik toch echt ook zon garage nodig !
Super werk, keep us posted!
Zo wil ik mijn AX GT dus ook een keer opknappen, maar dan heb ik toch echt ook zon garage nodig !
Super werk, keep us posted!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Vlotte starter
- Posts: 29
- Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM
Vandaag weer enkele uurtjes kunnen werken aan de GT. De vensters zijn roestvrij gemaakt, zoals zichtbaar op de foto's:
De oppervlakkige roest aan de deuropening weg gedaan.
De beide bumpersteunen zijn roestvrij, eigenlijk zijn er gewoon geen bumpersteunen meer . Dit is maar een foto van één bumpersteun, de linksachter.
Het gat in de zijdrempel rechtsachter is een beetje groter geworden . ik heb de roest er gewoon uit gehaald.
Nu zijn het nog maar enkele plekjes die dienen aangepakt te worden. Alles wat beroest is probeer ik eruit te halen, ik ga geen enkel risico nemen. Wat ik er niet uit krijg zal met handwerk dienen verwijderd te worden, of met de Dremel.
De oppervlakkige roest aan de deuropening weg gedaan.
De beide bumpersteunen zijn roestvrij, eigenlijk zijn er gewoon geen bumpersteunen meer . Dit is maar een foto van één bumpersteun, de linksachter.
Het gat in de zijdrempel rechtsachter is een beetje groter geworden . ik heb de roest er gewoon uit gehaald.
Nu zijn het nog maar enkele plekjes die dienen aangepakt te worden. Alles wat beroest is probeer ik eruit te halen, ik ga geen enkel risico nemen. Wat ik er niet uit krijg zal met handwerk dienen verwijderd te worden, of met de Dremel.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)