Happytree [306 1.6 Break '00]
Moderator: webmasters
Happytree [306 1.6 Break '00]
Hallo, Ax fanaten!
[/img]http://i43.tinypic.com/30982f7.jpg[img]
[/img]http://i44.tinypic.com/6rrhnl.jpg[img]
[/img]http://i37.tinypic.com/rkd9jd.jpg[img]
Hoe het begon!
Ik in Oktober 2008 me rijbewijs gehaald, toen lekker op internet wezen speuren naar een leuke kleine vlotte auto, dus dan gaan de welbekende 106jes, 206jes, Charades, Polo's door het hoofd maar vond het redenlijk duur voor mijn eerste auto en wou wat wat niet iederen had en waar je makkelijk zelf wat aan kon doen, tot ik op een dag een Ax tegenkwam op Carbase een goedkope/vlotte/betaalbare auto dus hoop informatie opgezocht en kwam ook zo bij dit forum terecht, en wat is er leuker als een fanatieke club bij een auto dus was er eigenlijk wel uit dat het een Ax moest worden.
De eerste proefrit stond op het programma het ging om een 1.4TGS uit 95 in het wit helemaal standaard maar 150dk op de teller en dealer onderhouden.
Auto reed lekker vond hem direct makkelijk en prettig rijden, hij was nog niet nagekeken maar het blokje liep mooi, enige minpunten waren dat hij bij het oliekanaal toch wat zwete/lekte en hij trok naar rechts en trilde boven de 120(al leek dat gewoon een kwestie van uitlijnen en balanceren) ik vond het eigenlijk wel wat toch heb ik hem gezegd dat het me eerste proefrit was en ik er zoiezo in nog een wou rijden.
En toen stond er geen 1.4 meer in de buurt tot ik die van drake tegenkwam die ik al een tijdje op msn had, en hij was nog een stuk beter geprijst als de anderen TGS, en had al een leuke voorbumper en natuurlijk de leukste kleur ROOD!, woensdag einde dag gaan kijken en meteen gekocht, ook deze reed lekker en zag er van binnen nog keurig uit. lekte wel olie langs het oliekanaal maarja dat maak ik dan meteen in orde.
Groetjes, Jordi[/img]
[/img]http://i43.tinypic.com/30982f7.jpg[img]
[/img]http://i44.tinypic.com/6rrhnl.jpg[img]
[/img]http://i37.tinypic.com/rkd9jd.jpg[img]
Hoe het begon!
Ik in Oktober 2008 me rijbewijs gehaald, toen lekker op internet wezen speuren naar een leuke kleine vlotte auto, dus dan gaan de welbekende 106jes, 206jes, Charades, Polo's door het hoofd maar vond het redenlijk duur voor mijn eerste auto en wou wat wat niet iederen had en waar je makkelijk zelf wat aan kon doen, tot ik op een dag een Ax tegenkwam op Carbase een goedkope/vlotte/betaalbare auto dus hoop informatie opgezocht en kwam ook zo bij dit forum terecht, en wat is er leuker als een fanatieke club bij een auto dus was er eigenlijk wel uit dat het een Ax moest worden.
De eerste proefrit stond op het programma het ging om een 1.4TGS uit 95 in het wit helemaal standaard maar 150dk op de teller en dealer onderhouden.
Auto reed lekker vond hem direct makkelijk en prettig rijden, hij was nog niet nagekeken maar het blokje liep mooi, enige minpunten waren dat hij bij het oliekanaal toch wat zwete/lekte en hij trok naar rechts en trilde boven de 120(al leek dat gewoon een kwestie van uitlijnen en balanceren) ik vond het eigenlijk wel wat toch heb ik hem gezegd dat het me eerste proefrit was en ik er zoiezo in nog een wou rijden.
En toen stond er geen 1.4 meer in de buurt tot ik die van drake tegenkwam die ik al een tijdje op msn had, en hij was nog een stuk beter geprijst als de anderen TGS, en had al een leuke voorbumper en natuurlijk de leukste kleur ROOD!, woensdag einde dag gaan kijken en meteen gekocht, ook deze reed lekker en zag er van binnen nog keurig uit. lekte wel olie langs het oliekanaal maarja dat maak ik dan meteen in orde.
Groetjes, Jordi[/img]
Last edited by Happytree on TueJan15, 2013 10:03:36 PM, edited 39 times in total.
Welkom hier en veel plezier van de AX!
Bij het aangeboden gedeelte staan momenteel twee setjes witte stalen velgen 14"te koop waarvan één setje verbreed. Misschien iets voor jou?
Bij het aangeboden gedeelte staan momenteel twee setjes witte stalen velgen 14"te koop waarvan één setje verbreed. Misschien iets voor jou?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
ja ik kwam ze tegen toch heeft die koppakking en dergelijke een grotere prioriteit en wil ik die eerst even maken.Rio97 wrote:Welkom hier en veel plezier van de AX!
Bij het aangeboden gedeelte staan momenteel twee setjes witte stalen velgen 14"te koop waarvan één setje verbreed. Misschien iets voor jou?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
succes !
we zien het resultaat snel he
we zien het resultaat snel he
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Nou hij ging er uiteindelijk af! (al zit het boutje nog gewoon in het blok, maar met 5 ipv 4 boutjes vast is nog altijd voldoende.
moet zeggen daarna was de snelheid er wel een beetje uit begon kouder te worden en was natuurlijk al even aan het sleutelen, waterpomp zat zeer vast maar wat tikjes om en om met de hamer doen wonderen, eigenlijk is alles los kopbouten zijn eruit(volgens mij heeft iemand daar keer als een gek aan staan draaien want ook die zaten super vast, kop zit er nog wel op die gaat er morgen vanaf.
Dus vandaag alles eruit en morgen maar een halve dag sleutelen dus benieuwd hoe ver ik kom.
nog wel even een vraagje voor hier!
-Hoe krijg je in godsnaam die waterpomp tussen het blok en de carrosserie uit overal is het heel smal en hij zit dus nog steeds tussen blok en auto
- En als er iemand morgen middag vrij heeft en onder het genot van een bak koffie/blik bier/groene thee/ water mij 1 of 2 handjes zou willen helpen zou ik diegene zeer dankbaar zijn, moet sochtends eerst naar Amersfoort naar school dus kan evt. ook iemand oppikken.
hier wat fotos!
De sleutelplaats
Voor ik begon
Groot gedeelte verwijdert, al zijn de Ecu, ditributieriem en kappen, laatste koelslangen en tuimelaaras ook weg daar zullen morgne nog wel wat fotos van volgen.
zo staat het er nu voor!
Groetjes, Jordi
moet zeggen daarna was de snelheid er wel een beetje uit begon kouder te worden en was natuurlijk al even aan het sleutelen, waterpomp zat zeer vast maar wat tikjes om en om met de hamer doen wonderen, eigenlijk is alles los kopbouten zijn eruit(volgens mij heeft iemand daar keer als een gek aan staan draaien want ook die zaten super vast, kop zit er nog wel op die gaat er morgen vanaf.
Dus vandaag alles eruit en morgen maar een halve dag sleutelen dus benieuwd hoe ver ik kom.
nog wel even een vraagje voor hier!
-Hoe krijg je in godsnaam die waterpomp tussen het blok en de carrosserie uit overal is het heel smal en hij zit dus nog steeds tussen blok en auto
- En als er iemand morgen middag vrij heeft en onder het genot van een bak koffie/blik bier/groene thee/ water mij 1 of 2 handjes zou willen helpen zou ik diegene zeer dankbaar zijn, moet sochtends eerst naar Amersfoort naar school dus kan evt. ook iemand oppikken.
hier wat fotos!
De sleutelplaats
Voor ik begon
Groot gedeelte verwijdert, al zijn de Ecu, ditributieriem en kappen, laatste koelslangen en tuimelaaras ook weg daar zullen morgne nog wel wat fotos van volgen.
zo staat het er nu voor!
Groetjes, Jordi