Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

blijhoofd wrote:Goed bezig geweest, hoe heb je dat met die toerenteller precies gedaan. Lijkt me ook wel wat in m'n AX
Jij hebt een 1.1 Volcane, nietwaar? Zit hetzelfde gezeur in als bij de mijne. ECU kabel nr. 6, maar er komt zeer spoedig een manual :-)

En ja er valt nog een hele hoop te gebeuren.
Als voorbeeld ben ik bijvoorbeeld heel erg blij dat ik toevallig van de week een nieuwe ruitenwisser heb gekocht en vorig weekend bij de meeting een nieuwe ruitenwisserhendel heb gekocht. Zo doet stand twee het weer en wist m'n wisser ook echt al het water van de ruit af. Maar zat net op de A1 richting Amsterdam en zag ongeveer 4 keer het resultaat van een ongeluk op de vluchtstrook staan... Ondertussen veel moeite doen om afstand te houden (ben nog enigzins huiverig vanwege het ongeluk met de Clio, en nog als extra'tje het gewicht van de AX) en nog moeite met het zicht omdat niet alles op de weg zoab betreft... Maar achter zie ik dus bijna niets, alleen een overdosis lichten die door een verzopen achterruit heen schijnen... Prioriteit is dus momenteel gewoon een achterruitenwisser inbouwen, om meteen ook maar even nieuwe koplampen te bestellen.

Of ligt het aan mij dat het met regen niet bijzonder fijn is om met de AX op de weg te zitten? Ik weet niet of het klimaat momenteel bijzonder vervelend is, vorig jaar rond deze tijd had ik enkel de gare Clio van m'n moeder in gebruik, waarmee ik om 4 uur s' ochtends de weg mee opging en om 9 uur s' avonds weer mee naar huis ging.


Hopelijk is het morgen iets beter, ga ik foto's schieten, kan de heer Blijhoofd hem uittesten ;-)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Oh trouwens, waar kan ik de manual (als ie af is natuurlijk) het beste neerzetten? Correcties zullen vast nog wel gemaakt moeten worden (straks is het mijn schuld dat de auto affikt door kortsluiting...) en suggesties zijn ook altijd welkom.
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ax is idd niet ideaal in de regen vanwege het gewicht.. zelfs met goeie banden e.d. ben je gewoon te licht voor dikke plassen.. ook wel een paar keer meegemaakt.

maarja, voorzichtig rijden.. is eigenlijk altijd verstandig..

edit: ik overweeg al lang een sticker op mijn achterkant "mijn remweg is langer dan de jouwe, dus ik houd afstand, ja?!?"

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Lol, misschien nog niet eens zo'n slecht idee, maar er valt dus ook niets aan te doen, behalve verzwaren dus?
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Pgoddijn wrote:
blijhoofd wrote:Goed bezig geweest, hoe heb je dat met die toerenteller precies gedaan. Lijkt me ook wel wat in m'n AX
Jij hebt een 1.1 Volcane, nietwaar?
Blijhoofd heeft volgens mij een 1.1i First Impression (dus zal de aansluiting hetzelfde zijn als bij de jouwe), een Volcane heeft als ik me niet vergis standaard een toerenteller.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hm, MNM heeft toch een Volcane? Ik geloof namelijk dat hij op de frikandellenmeeting een toerenteller heeft ingebouwd, maar dan eentje uit een gti getrokken. Maar ik kan me natuurlijk vergissen, aangezien ik toen nog geen moer wist van AX'jes ;-)
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Pgoddijn wrote:Hm, MNM heeft toch een Volcane? Ik geloof namelijk dat hij op de frikandellenmeeting een toerenteller heeft ingebouwd, maar dan eentje uit een gti getrokken. Maar ik kan me natuurlijk vergissen, aangezien ik toen nog geen moer wist van AX'jes ;-)
MNM heeft een Volcane en een Diesel, Blijhoofd heeft een First Impression. We zijn eruit! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Volcane's hebben standaard 'n toerenteller, evenals de GTi en GTI en de Furio (De TGS heeft volgens mij ook TT? Maar dat kan CitroSan wel vertellen).

AX Diesels hebben nooit een toerenteller, met uitzondering van de mijne. 8)

Peter, jouw AX heeft toch een Magnetti Marelli ECU?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

MNM(tm) wrote:Volcane's hebben standaard 'n toerenteller, evenals de GTi en GTI en de Furio (De TGS heeft volgens mij ook TT? Maar dat kan CitroSan wel vertellen).

AX Diesels hebben nooit een toerenteller, met uitzondering van de mijne. 8)

Peter, jouw AX heeft toch een Magnetti Marelli ECU?
TGS heeft inderdaad een toerenteller
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

MNM(tm) wrote:Volcane's hebben standaard 'n toerenteller, evenals de GTi en GTI en de Furio (De TGS heeft volgens mij ook TT? Maar dat kan CitroSan wel vertellen).

AX Diesels hebben nooit een toerenteller, met uitzondering van de mijne. 8)

Peter, jouw AX heeft toch een Magnetti Marelli ECU?
Ah, ik dacht dat je op de meeting aan je Volcane zat te sleutelen, maar dat was dus je diesel?

Heb idd een Magnetti Marelli ECU, en de Manual komt binnen zeer korte tijd, kunnen andere mensen met een losse TT behoefte meteen aan de slag. Wil alleen wel een complete manual maken, maar dan moet ik alleen even dubbelchecken of de aansluitingen in de Haynes wel helemaal goed zijn neergezet. Ik maak dan ook wel een topic aan, comments altijd welkom natuurlijk :-)
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Pgoddijn wrote:
MNM(tm) wrote:Volcane's hebben standaard 'n toerenteller, evenals de GTi en GTI en de Furio (De TGS heeft volgens mij ook TT? Maar dat kan CitroSan wel vertellen).

AX Diesels hebben nooit een toerenteller, met uitzondering van de mijne. 8)

Peter, jouw AX heeft toch een Magnetti Marelli ECU?
Ah, ik dacht dat je op de meeting aan je Volcane zat te sleutelen, maar dat was dus je diesel?

Heb idd een Magnetti Marelli ECU, en de Manual komt binnen zeer korte tijd, kunnen andere mensen met een losse TT behoefte meteen aan de slag. Wil alleen wel een complete manual maken, maar dan moet ik alleen even dubbelchecken of de aansluitingen in de Haynes wel helemaal goed zijn neergezet. Ik maak dan ook wel een topic aan, comments altijd welkom natuurlijk :-)
Het was wel degelijk zijn volcane hoor. Bedoel je niet Drake? Hij was een GTI toerenteller aan het inbouwen in zijn ax first.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Eh... Zou heeel goed kunnen, haal sommige mensen nog wel eens door elkaar en op die dag wist ik eigenlijk alleen maar Aad, Romy, Elsje en Rogier te onthouden. Ik ben sowiezo niet goed in namen onthouden, maar als ze er eenmaal inzitten blijven ze me nog wel even bij :-). Maar de Wie is Wie en enkele foto's helpen zeker!

Klinkt ook bij nader inzien vrij logisch, aangezien MNM volgens mij in z'n eentje was en dus met 1 auto was, dus de Volcane met sindsdien 4-gaats velgjes :-)

Klopt die theorie een beetje? :-)
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Yup. :)
Volcane (de zwarte dus) heeft tijdens de frikandellenmeeting -eindelijk- z'n 4-gaats onderstel gekregen. :)

Ben er alleen nog niet uit of ik 't eronder laat. :oops:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

MNM(tm) wrote:Yup. :)
Volcane (de zwarte dus) heeft tijdens de frikandellenmeeting -eindelijk- z'n 4-gaats onderstel gekregen. :)

Ben er alleen nog niet uit of ik 't eronder laat. :oops:
oh, heb je dan een ander plan? of is het niet wat je ervan verwacht had?

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Pgoddijn wrote:Eh... Zou heeel goed kunnen, haal sommige mensen nog wel eens door elkaar en op die dag wist ik eigenlijk alleen maar Aad, Romy, Elsje en Rogier te onthouden. Ik ben sowiezo niet goed in namen onthouden, maar als ze er eenmaal inzitten blijven ze me nog wel even bij :-). Maar de Wie is Wie en enkele foto's helpen zeker!

Klinkt ook bij nader inzien vrij logisch, aangezien MNM volgens mij in z'n eentje was en dus met 1 auto was, dus de Volcane met sindsdien 4-gaats velgjes :-)

Klopt die theorie een beetje? :-)
De wieiswie van Drake staat hier ook op de eerste pagina :)

En ik gok dat mnm het onderstel iets te zwaar vindt?
offtopic

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

raoel wrote:
MNM(tm) wrote:Yup. :)
Volcane (de zwarte dus) heeft tijdens de frikandellenmeeting -eindelijk- z'n 4-gaats onderstel gekregen. :)

Ben er alleen nog niet uit of ik 't eronder laat. :oops:
oh, heb je dan een ander plan? of is het niet wat je ervan verwacht had?
Mwa, wegligging rechtuit is stukken beter, dat wel.
En misschien dat 't door het nog ontbreken van een stabi-stang komt, maar in bochten is het in ieder geval een heel stuk slechter!
Wil er ook niet meteen de Roadhog banden de schuld van geven, maar 'ie lijkt nu heel veel sneller grip te willen verliezen.

En Citrofenwick zou daar wel eens de vinger op de zere plek gelegd kunnen hebben: het meer gewicht van 't onderstel is gewoon heel duidelijk te merken in prestaties en verbruik.

Kortom: het ziet er heel mooi uit hoor, die witte velgen, maar of dat genoeg is om de minpunten te compenseren?


Hmmzzz... dit zou eigenlijk gewoon in MIJN wie=wie moeten staan. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Tja, voor wat hoort wat, maar is dat onderstel dan meteen zoveel zwaarder? Lijkt me namelijk dat ie gewoon dezelfde gewichten zou moeten hanteren, of zijn de velgjes zelf ook wat zwaarder?

Maar, dat zien we op de meeting misschien nog wel, sowiezo heb ik er zin in!
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

roadhog is vergeleken met 'betere' banden niet echt super.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Roadhog zegt mij eigenlijk al helemaal niets, maar ben ook stiekum helemaal niet bekend met banden. Er zaten wel twee Pirelli's op m'n Clio, voor wel 16,38 ofzo... Lang leve Kwikfit! :-D
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Goed, leek me weer eens tijd voor een update, ook aangezien ik even een weekje stil ben geweest...

Heb inmiddels even iets minder lol van m'n karretje... Ik heb wel de gegroefde remschijven erop gezet. Het trillen is helemaal verdwenen, dus dat is wel heel erg fijn. Maar vlak voordat ik de garage inreed om deze schijven te gaan plaatsen trok ik aan de handrem en had enigzin het idee dat de linker achtertrommel niet goed werkte... Even later deed hij het (schijnbaar) wel gewoon, maar nu blijkt dat dat toch niet helemaal het geval is. Sterker nog, ik trap nu met een snelheid van zo'n 80 redelijk stevig op de rem (maar nog zat ruimte over) en de auto trekt ontzettend! Met 50 doet hij dit al bijna niet meer.

Ook loopt hij een beetje raar, stationair valt ie af en toe (bij een stoplicht als ik aankom) terug naar zo'n 650 toeren, terwijl de ECU minimaal 850 wil hebben.
Ook de uitlaat is weer terug bij af (zal wel enigzins iets met mijn rijstijl te maken hebben) en voorin maakt ie enigzins meer herrie. Ik kan er nog niet echt een vinger op leggen, maar ik zet morgen even m'n oude (gewone) luchtfilter terug en zet hem ook maar meteen even op de brug en ga met een paar collega's kijken wat er allemaal mis is.

Hopelijk valt het stiekem allemaal wel mee, maar ik heb momenteel niet zo'n geweldig goeie hoop. En als het niet te repareren is vrees ik toch echt dat het een donor zou moeten worden, ofwel een lange termijnproject voor iets raars (mega scheurijzer, maar dan ook extreem :twisted: ).

Ik zal het nog wel even laten weten, het moet volgens mij wel op te lossen zijn, en ik wil er weer gewoon met veel plezier in rondcrossen zoals ik eerst ook deed! Heb niet voor niets een AX sweater gekocht :lol: !
Image

Post Reply