Mikey aka reg10 ax 1.0 teen deluxe '93

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
reg10
AX Starter
AX Starter
Posts: 13
Joined: FriJan09, 2009 1:04:25 AM
Location: breda

Mikey aka reg10 ax 1.0 teen deluxe '93

Post by reg10 »

Hallo allemaal,

Sinds 3 december 2008 heb ik ook een ax onder mn gat, de 12-rl-br. Hij had bij de aanschaf 192000 gelopen en op het moment van schrijven staat hij alweer op 205000, dagelijks 230 kilometer minimaal. ;-) Maar er is een hoop werk aan. Zo liep hij stationair voor geen meter en hij had net een aanrijding gehad aan de voorzijde waardoor bumper en koplampen er niet zo in zitten als gepland.

Gelukkig hebben we de foto's nog van het kentekenregister toen hij nog in betere staat was. http://kentekens.axclub.nl/?pagina=ken&ken=15305

Maar nu ik dagelijks minimaal 230 kilometer moet rijden en hij moet dus wel snel een beetje beter en veiliger worden.

De todo list....

Foto's maken hoe hij er nu uitziet
Accu vervangen zodat hij niet meer gestart hoeft te worden met mn noodhulppakketje
Luchtfilter vervangen *done*
Injectiehuis schoonmaken
Remmen voor en achter vervangen
dashbord en interieurverlichting repareren
Toeter maakt sluiting
achterslot kofferbak is verdwenen
uitlaatdemper vervangen

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

WELKOM! 8)

GAAF! die heb ik ooit gespot! :D

Ik hoop dat je een keer langskomt op een meeting want ik wil wel eens veststellen wat voor uitvoering dit voor Nederland zou zijn. Interieur technisch zeg ik ESCAPADE en wat betreft land van herkomst zeg ik Duitsland vanwege het "DELUXE" in de naam en de uitvoering "TEEN".

Zeker weten doe ik het niet want daarom heb ik er destijds maar een aantal foto's van gemaakt en een flyer onder de ruit gepropt maar helaas nooit reactie op gehad. Maar nu meld er zich eindelijk een eigenaar van deze AX! :D

reg10
AX Starter
AX Starter
Posts: 13
Joined: FriJan09, 2009 1:04:25 AM
Location: breda

Post by reg10 »

@ MBa@NL het is inderdaad een duitse import auto, de kentekenplaathouder komt daar iig vandaan, en ik heb ook een duits instructieboekje enzo :lol:

Bij de eerst volgende meeting mag je m helemaal inspecteren hoor,

Weet jij toevallig welke injectiehuizen er compatible zijn met mijn bosch 3.0 ecu?

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

reg10 wrote:@ MBa@NL het is inderdaad een duitse import auto, de kentekenplaathouder komt daar iig vandaan, en ik heb ook een duits instructieboekje enzo :lol:
dan is dat in elk geval ook weer duidelijk. :D

Heb nog even gezocht of ik zelf nog informatie heb over de TEEN DELEXE maar ik kom niet verder als de TEEN, TEEN POP en TEEN SPOT. kan als ik vanmiddag thuis ben nog wel eens gaan zoeken in een Duitse gamma (nee, niet van de bouwmarkt...) folder misschien staat 'ie daar tussen
reg10 wrote:Bij de eerst volgende meeting mag je m helemaal inspecteren hoor,
Kom ik zeker doen! 8)
reg10 wrote:Weet jij toevallig welke injectiehuizen er compatible zijn met mijn bosch 3.0 ecu?
Ik ben meer een beetje van de eerste generatie AX'en maar er zullen vast antwoorden op komen en probeer anders eens de zoekfunctie onderaan het forum ;)

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

welkom

Post by MrBBQ »

Welkom bij de club !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

welkom bij de club
veel plezier met je ax :P :)
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Welkom! Veel plezier met het ax-je!

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Welkom bij deze leuke club, en zoals Michel (MBa@NL) al schreef we hadden de AX al is een keer gespot.

En voor de gemakzuchtigen :wink: onder ons een foto.


Image

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

welkom!

altijd leuk, die jaren 80 kleurtjes in de "teen" serie :) wanneer komt er iemand in een teen tonic?

reg10
AX Starter
AX Starter
Posts: 13
Joined: FriJan09, 2009 1:04:25 AM
Location: breda

Post by reg10 »

Even tijd voor een update. Heb net een weekje vrij gehad van mn werk, dus ik had wat tijd over voor de AX. Was vorige week al eens bij de sloop geweest en er stond een lieve witte first edition helemaal in top staat. helaas zat er al een ARN sticker op dus het vonnis voor deze auto was al geveld, die gaat de pers in. Ik wilde deze auto voor 100 euro strippen op het terrein maar na wat spreken met de beheerder van de sloperij wilde hij totaal niet ingaan op mijn voorstel. Dus ik denk vandaag van ik ga nog eens kijken misschien lukt het vandaag, hebben ze net de auto met een heftruck kort gemaakt, weg mooie bumpers, dakraam, klapruitjes, mooi interieur, goeie uitlaat etc.. :( Maar 1 voordeel, waneer er nu weer een ax komt mag ik m voor een vooraf besproken bedrag strippen.

Verder heb ik mijn AX maar eens verwend met een nieuw luchtfilter, bougies, koppelingskabel verbeterd, dashboardlampjes vervangen, toeter gefixt met een origineel en werkend exemplaar, en ook maar even uitgesopt en gewassen. Btw schijt er bij jullie ook altijd een vogel op je auto zodra je m gewassen hebt?

Tevens heb ik nog een dynamo kunnen redden van dat axje op de sloop,
toen ik de plus kabel had loshangen kwam ik er achter dat deze over 5 cm kompleet bloot lag, dus ook een mini bypass operatie uitgevoerd zodat deze kabel niet meer gebruikt zal worden.

Weet er toevallig iemand of dat de bosch ma3.0 ook een snelheidssignaal kan leveren?

@mba@nl: heb even in een escapade gezeten en idd hij is volledig gelijk aan de mijne, behalve dat de mijne ook mechanische koplamphoogteregeling heeft, geen idee of dat een extra optie was.

@ Henk bedankt voor het plaatsen van de foto

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

reg10 wrote:@mba@nl: heb even in een escapade gezeten en idd hij is volledig gelijk aan de mijne, behalve dat de mijne ook mechanische koplamphoogteregeling heeft, geen idee of dat een extra optie was.
Heb de leaflet van de Escapade er net even bijgepakt en daar staat inderdaad niets over koplamp regeling in, ook niet dat het een optie zou kunnen zijn.

Zal de Franse Escapade folder er eens bijzoeken om te zien of daar iets over in staat.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

reg10 wrote:....... Btw schijt er bij jullie ook altijd een vogel op je auto zodra je m gewassen hebt ........

KLIK HIER maar is en loop even een paar foto's door dan zie je dat het vaker voorkomt :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

reg10 wrote:Weet er toevallig iemand of dat de bosch ma3.0 ook een snelheidssignaal kan leveren?
Bedoel je echt een signaal voor een elektronische snelheidsmeter of bedoel je een signaal voor een toerenteller?

Toerenteller-signaal komt er namelijk wel uit (en met een beetje geluk ligt die signaaldraad er al helemaal tot achter de tellerbak. ;))
Het toerental signaal kun je dan vinden op contact 1 van de stekker met 8 contacten (de tweede stekker van rechts achterop de tellerbak).

Een elektronisch snelheidssignaal is niet aanwezig.


Welkom trouwens! :)


Ow, zou je even willen kijken naar welke kleurcode jouw AX heeft?
(Staat met zwarte letters tegen de zijkant onder de motorkap achter de rechter koplamp.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

reg10
AX Starter
AX Starter
Posts: 13
Joined: FriJan09, 2009 1:04:25 AM
Location: breda

Post by reg10 »

@MNM(TM): De kleurcode is EWT.

Toerentalsignaal is idd aanwezig, en reeds getest met mn multimeter. nu wilde ik graag een snelheidssignaal van de ecu aangezien ik nog een teller heb liggen uit een pug 106 maar deze heeft een electrisch snelheidssignaal nodig, vandaar. Ik ga zo even een camera ophalen voor het fotomateriaal.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Dan kun je al stoppen met zoeken, want de MA3.0 geeft dat signaal niet. :(
Geen enkele ECU die in de AX is toegepast, doet dat trouwens.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

reg10
AX Starter
AX Starter
Posts: 13
Joined: FriJan09, 2009 1:04:25 AM
Location: breda

Post by reg10 »

Even wat foto's gemaakt:

De buitenkant:
Image Image Image

Closeups van de schade en roest aan t bodywork en bumpers:
Image Image Image

De roestplekken achter de koplampen zijn van de grootste zorg. Bij de wielkasten en de achterklep is alles nog erg netjes. Misschien ff behandelen met hammerrite of zo.

Onder de motorkap:
Image Image Image

Zoals je ziet staat is dit de verkeerde accu want hij staat niet vast, puntje van afkeur, dus dat moet gefixt worden. Hitteschild + slang heb ik van de sloop gehaald, alleen moeten nu de afgebroken boutjes uit het uitlaatspruitstuk gehaald worden, of beter gezegd een ander spruikstuk plaatsen, want deze is behoorlijk aan t doorroesten. Ook moet er een kapje voor de distributieriem geplaatst worden.

Zweten bij de cilinderkop en de versnellingsbak:
Image Image

De kleurcode en het ORGA nummer, het is dus geboren op 6 april 1993:
Image Image

De totaalstand tot vandaag:
Image

De kaartenbak onderaan de deur heb ik van een sloper gehaald aangezien ik altijd opbergruimte tekort kom. Deze zitten er standaard niet in:
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

NIET 'behandelen' met Hammerite!! Daarmee gaat 't roesten onder de verf gewoon door!
Beter is goed schoon krabben en behandelen met Noverox (volgens de aanwijzingen op de verpakking). Dat werkt namelijk wèl! ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Baaies
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: TueApr21, 2009 3:11:15 PM
Location: W'Wijk

AX Teen Tonic

Post by Baaies »

raoel wrote:welkom!

altijd leuk, die jaren 80 kleurtjes in de "teen" serie :) wanneer komt er iemand in een teen tonic?
Hallo maby ben ik wel de eerste met dat type wat jij bedoelt ik heb namelijk een ax Teen Tonic met een mooie ROZE stip op de I

Groet Baaies

Baaies
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: TueApr21, 2009 3:11:15 PM
Location: W'Wijk

AX Teen Tonic

Post by Baaies »

raoel wrote:welkom!

altijd leuk, die jaren 80 kleurtjes in de "teen" serie :) wanneer komt er iemand in een teen tonic?
Hallo maby ben ik wel de eerste met dat type wat jij bedoelt ik heb namelijk een ax Teen Tonic met een mooie ROZE stip op de I

Groet Baaies

Post Reply