Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mark van harte gefeliciteerd met je verse APK
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Andere versnellingsbak is er ook. Met Saxo er nog omheen.
Alleen nog ophalen.
Alleen nog ophalen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Heb je goed gezien. Zit idd airco in. Zie alleen nog niet zo het nut in om zoveel moeite daarin te steken om een AX van airco te voorzien. Er zitten 2 flink grote radiateuren en 3 ventilators in die Saxo.PeterM wrote:Als ik goed kijk is dat een saxo met airco er in. Misschien een poging waard die set netjes uit te bouwen en voor een projectje te gebruiken?
Heb je naast de bak natuurlijk weer een heleboel onderdelen over!
P.
Ipv een dynamoriem zit daar nu een multiriem waar de aircopomp in mee draait. Denk dat ut een gigantisch karwij is om dat in een AX te proppen. Als je de radiateuren al kwijt weet te raken.
Tis jammer dat de stuurbekrachtigingspomp beschadigd is. Ook dat zou volgens mij wel in een ax moeten kunnen. (of je het wil is een 2de)
Hoe zit het eigenlijk met demonteren van een stuur met airbag? Als je de accu los hebt. Kan die airbag dan nog steeds knallen?
(Niet zo'n zin in een zak lucht in me bek)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
lijkt mij dat die zak dan nog steeds hoort te kunnen knallen als jij tijdens een aanrijding je pluspunt van je accu eraf vliegt, hoor je nog steeds een airbag als opvanger te krijgen.. en zo te zien met die voorschade had de airbag dan al niet eruit moeten te klappen ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
K. Ga het meemaken. Als alles meezit volgende week zaterdag ophalen. Eerder gaat niet ivm vervoer.
@duff. De schade is meer zijkant. Van de zijkant net voor het wiel is er een andere auto in geschoven. Alles is naar de zijkant geduwd en niet frontaal geraakt. Stuurairbag knalt als eerste bij frontale aanrijding.
@duff. De schade is meer zijkant. Van de zijkant net voor het wiel is er een andere auto in geschoven. Alles is naar de zijkant geduwd en niet frontaal geraakt. Stuurairbag knalt als eerste bij frontale aanrijding.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Afgelopen woensdag topsnelheid geprobeerd te halen... Helaas ging de kmteller stuk. Opname ding op de bak weer afgebroken. Dus vandaag het hele 106tellerbak gedeelte erin gezet. Met digitale snelheidsmeter. Dus geen afbrekende kabels meer:
Nu werkt echt alles. Door dat gat van de kmteller kabel een extra draadboom getrokken voor de ontbrekende kabels.
Nu werkt echt alles. Door dat gat van de kmteller kabel een extra draadboom getrokken voor de ontbrekende kabels.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
misschien heb ik als je de saxo gaat slopen wel belangstelling voor de hele airco handel.
Mijn schoonouders hebben een door mij opgebouwde saxo automaat en willen daar nog niet vanaf. Misschien kan ik ze motiveren er een airco in te bouwen.
hoor het wel.
P.
Mijn schoonouders hebben een door mij opgebouwde saxo automaat en willen daar nog niet vanaf. Misschien kan ik ze motiveren er een airco in te bouwen.
hoor het wel.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
1 ding wat al opvalt. De 106 meters zijn veel nauwkeuriger. Watertemp en benzinetemp meter zijn bij het AX tellerwerk zo'n plastic meter aan een spoel gevouwen.
Bij de 106 zijn het echte meters die je niet uit het lood kan tikken. Benzine meter is nu een echte meter ipv 10 verschillende standen wat het voorheen was.
En nog iets wat me opviel. Bij het achteruitrijden gaf de kilometerteller met kabel altijd gewoon 0 km/h aan. Deze werkt ook bij achteruit rijden.
Dus wie een 106 tellerbak erin wil. Er zitten voordelen aan. Het enige wat je hoeft te doen is de voorkappen omklikken.
Bij de 106 zijn het echte meters die je niet uit het lood kan tikken. Benzine meter is nu een echte meter ipv 10 verschillende standen wat het voorheen was.
En nog iets wat me opviel. Bij het achteruitrijden gaf de kilometerteller met kabel altijd gewoon 0 km/h aan. Deze werkt ook bij achteruit rijden.
Dus wie een 106 tellerbak erin wil. Er zitten voordelen aan. Het enige wat je hoeft te doen is de voorkappen omklikken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Goed bezig!!Mark wrote:1 ding wat al opvalt. De 106 meters zijn veel nauwkeuriger. Watertemp en benzinetemp meter zijn bij het AX tellerwerk zo'n plastic meter aan een spoel gevouwen.
Bij de 106 zijn het echte meters die je niet uit het lood kan tikken. Benzine meter is nu een echte meter ipv 10 verschillende standen wat het voorheen was.
En nog iets wat me opviel. Bij het achteruitrijden gaf de kilometerteller met kabel altijd gewoon 0 km/h aan. Deze werkt ook bij achteruit rijden.
Dus wie een 106 tellerbak erin wil. Er zitten voordelen aan. Het enige wat je hoeft te doen is de voorkappen omklikken.
Ik had inderdaad ook een 106 tellerbak in mijn blauwe, maar ik moest echt wel wat aanpassen aan de bedrading voordat t werkte! Maar ik had het uit een carb gehaald (met verdeler kap ) zodat mijn toerenteller zou werken..
Had wel super vette oranje verlichting.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Nou vandaag de Saxo opgehaald.
Takelen maar. Wilde niet meer starten na de klap.
Onderweg:
Aankomst op de bekende plek waar al meer Psa'tje naartoe zijn gegaan.
Kijkje op de brug:
Helaas dit keer geen splinternieuw uitlaatsysteem:
Maar wel schijfremmen achter!
Stuurbekrachtiging. Alleen de slang is afgebroken van het huis.
Werkt nog wel. Maar de olie loopt eruit.
Airco! Is even aankijken wat daarmee gaat gebeuren.
Lijkt erop dat alles nog heel is. Inclusief radiateurs.
Mooie nieuwachtige grote radiateur. Die kan mooi de AX in.
En voorlopig maar ff zijn plekkie... Nog ff een hoes eromheen gooien en wachten op wat warmer demonteer weer.
Inmiddels draait het motortje alweer. Was een zekering stuk van de brandstofpomp. Tja dan doet ie weinig meer he.
Enige jammere.. Zitten bijna hagelnieuw dunlops sport banden op. Alleen 1 voorband is geblokeert denk tijdens de crash. Op 1 plek bijna al het profiel eraf. Dat gaat denk niet lekker rijden. Zo zie je maar weer waar ABS goed voor is. Voorkomt ook vierkante banden.
En de toerenteller doet ut niet. Maar goed. Who cares...
Takelen maar. Wilde niet meer starten na de klap.
Onderweg:
Aankomst op de bekende plek waar al meer Psa'tje naartoe zijn gegaan.
Kijkje op de brug:
Helaas dit keer geen splinternieuw uitlaatsysteem:
Maar wel schijfremmen achter!
Stuurbekrachtiging. Alleen de slang is afgebroken van het huis.
Werkt nog wel. Maar de olie loopt eruit.
Airco! Is even aankijken wat daarmee gaat gebeuren.
Lijkt erop dat alles nog heel is. Inclusief radiateurs.
Mooie nieuwachtige grote radiateur. Die kan mooi de AX in.
En voorlopig maar ff zijn plekkie... Nog ff een hoes eromheen gooien en wachten op wat warmer demonteer weer.
Inmiddels draait het motortje alweer. Was een zekering stuk van de brandstofpomp. Tja dan doet ie weinig meer he.
Enige jammere.. Zitten bijna hagelnieuw dunlops sport banden op. Alleen 1 voorband is geblokeert denk tijdens de crash. Op 1 plek bijna al het profiel eraf. Dat gaat denk niet lekker rijden. Zo zie je maar weer waar ABS goed voor is. Voorkomt ook vierkante banden.
En de toerenteller doet ut niet. Maar goed. Who cares...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
De standaard Saxo Toulouse velgen. Op zich wel leuke velgen. Met niet superspeciaal.Rio97 wrote:Erg leuke donor!
Tja, één bandje vervangen en je hebt een net setje.
Zitten er nog leuke velgen bij? Dat is op de foto's niet echt te zien.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Eigenlijk ben ik knettergek... Maar er was 1 stadslichtje kapot. En dat gele gloeidraad stadslicht licht door de Xenon heen was al me al tijden een doorn in het oog.
Vanavond een setje Pilot Stadslicht Led ingebouwd. 38euro voor 2 leds!!! Maar er zitten dan wel 5 smd leds op. 4 naar de zijkanten en 1 recht naar voren. En dat geeft een bende licht! En fel wit.
Inbouwen duurde gewoon ANDERHALF uur! Die dingen zijn langer dus je krijgt ze nagenoeg niet in je morette lamp. Daar kun je al zo lekker bij het stadslicht komen. En dan zo'n lange brede led erin douwen gaat bijna niet. 3x het lampje in de unit gevallen. Kun je de Xenon ook weer demonteren om hem eruit te vissen. Maar het resultaat mag er wel wezen!
Stadslicht!
Stadslicht en Xenon erbij! Geen straaltje geel licht meer!
Misschien dan toch het geld wel waard.
Vanavond een setje Pilot Stadslicht Led ingebouwd. 38euro voor 2 leds!!! Maar er zitten dan wel 5 smd leds op. 4 naar de zijkanten en 1 recht naar voren. En dat geeft een bende licht! En fel wit.
Inbouwen duurde gewoon ANDERHALF uur! Die dingen zijn langer dus je krijgt ze nagenoeg niet in je morette lamp. Daar kun je al zo lekker bij het stadslicht komen. En dan zo'n lange brede led erin douwen gaat bijna niet. 3x het lampje in de unit gevallen. Kun je de Xenon ook weer demonteren om hem eruit te vissen. Maar het resultaat mag er wel wezen!
Stadslicht!
Stadslicht en Xenon erbij! Geen straaltje geel licht meer!
Misschien dan toch het geld wel waard.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
hej maar dat ziet er porno uit.
zijn dat deze?:
http://www.hifidump.nl/catalog/product_ ... b851f9fdc2
zijn dat deze?:
http://www.hifidump.nl/catalog/product_ ... b851f9fdc2
Spreken is goud, Ductape is zilver.