Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie
Moderator: webmasters
Modern surfen doe je vanaf de bank met je voeten omhoog...
Draadloos keyboardje en muis, computer in MediaCenter kast en een FullHD 107cm beeldscherm aan de wand.
Het leven is zwaar...
"Midnight Couch Potatoe"
Niet de definitieve link.... maar aangezien het filmpje nog niet LIVE! staat...
Kan ik tenminste naar bed.
EDIT: is ergens iets fout gegaan bij YT, filmpje van 1 minuut is nu 2 seconden... of ze vonden de beelden van het AX-forum te extreem of zo
Ennuh... @Flat-Erik: MSEFI.com zware kost om door te spitten maar je leert ervan.. Maar gewoon de foto's op mijn website (zie onderschrift) bekijken helpt ook.
Draadloos keyboardje en muis, computer in MediaCenter kast en een FullHD 107cm beeldscherm aan de wand.
Het leven is zwaar...
"Midnight Couch Potatoe"
Niet de definitieve link.... maar aangezien het filmpje nog niet LIVE! staat...
Kan ik tenminste naar bed.
EDIT: is ergens iets fout gegaan bij YT, filmpje van 1 minuut is nu 2 seconden... of ze vonden de beelden van het AX-forum te extreem of zo

Ennuh... @Flat-Erik: MSEFI.com zware kost om door te spitten maar je leert ervan.. Maar gewoon de foto's op mijn website (zie onderschrift) bekijken helpt ook.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
kijk, dit soort motivatie heb ik nu nodig om weer wat te knutselen.
Gezien het weer en bekende blubber was dat eerste ritje vast wel een beetje spannend, ken die hoek en het kan daar heel glad zijn.
Maar loopt zo te horen wel erg mooi, en dan die R2H interface, om jaloers op te worden!!!!
P.
Gezien het weer en bekende blubber was dat eerste ritje vast wel een beetje spannend, ken die hoek en het kan daar heel glad zijn.
Maar loopt zo te horen wel erg mooi, en dan die R2H interface, om jaloers op te worden!!!!
P.

C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Tja Peter... zondag live te bekijken in Nieuwegein.
Vandaag achter de grote laptop zitten tunen.
Erg luxe... tunen op de R2H, de Acer Travelmate 7520 en eventueel ook nog op de MCPC vanaf de bank met het beeldkanon als scherm.
Daarna de proefbestanden op het netwerk knikkeren en in de R2H importeren om in de auto bij de hand te kunnen hebben. En zo hobby je wat voort.
Afstelling was vooralsnog veel te rijk dus ben aan het friemelen met handmatige richtwaarden.
Nu dus aan het inlezen in MegaSquirt theorie... en ik heb totaal geen verstand van motoren... maar wel een beetje van software
.
En als luie computeraar probeer ik dus ook AutoTune (wat min of meer vanzelf je brandstoftabellen al rijdend bijregeld) een beetje te versnellen en optimaliseren mijn kant op.
Straks maar eens met MegaLogViewer aan de gang want ik heb de indruk dat je daar eigenlijk nog het meeste mee kunt. Mits je de data een beetje weet te interpreteren.
Vandaag achter de grote laptop zitten tunen.
Erg luxe... tunen op de R2H, de Acer Travelmate 7520 en eventueel ook nog op de MCPC vanaf de bank met het beeldkanon als scherm.
Daarna de proefbestanden op het netwerk knikkeren en in de R2H importeren om in de auto bij de hand te kunnen hebben. En zo hobby je wat voort.
Afstelling was vooralsnog veel te rijk dus ben aan het friemelen met handmatige richtwaarden.
Nu dus aan het inlezen in MegaSquirt theorie... en ik heb totaal geen verstand van motoren... maar wel een beetje van software

En als luie computeraar probeer ik dus ook AutoTune (wat min of meer vanzelf je brandstoftabellen al rijdend bijregeld) een beetje te versnellen en optimaliseren mijn kant op.
Straks maar eens met MegaLogViewer aan de gang want ik heb de indruk dat je daar eigenlijk nog het meeste mee kunt. Mits je de data een beetje weet te interpreteren.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ben daar afgelopen februari met de Activa V6 een keer rechtdoor gegaan terwijl ik 1) niet hard reed 2) nauwelijks remde.... en niets hielp en kwam uiteindelijk 1 meter voor de sloot (na 20 meter glijden) tot stilstand.PeterM wrote: Gezien het weer en bekende blubber was dat eerste ritje vast wel een beetje spannend, ken die hoek en het kan daar heel glad zijn.
Kan daar op die weggetjes vooral zonder dat je iets aan het wegdek kunt zien echt spekglad zijn.
Kortom, ik kijk wel uit.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Allereerst... Vista is totaal K#$! al die stomme beveiligingswaarschuwingen om nix.
Zit ik net een half uur lang te proberen een stom bestandje op te slaan en dat kreng blijft maar zeuren over machtigingen en dat ik niet in die map mag opslaan. Alle machtigingen zitten veranderen en nog blijft dat Vista meuk gedoe bezig.
Dan sla ik het tijdelijk op in Documenten en denk... laat ik het eens van daar naar de map waar ik net een half uur lang heb zitten kloten verslepen...
... En dat kan dan ineens wél!
Belachelijk.
Windows beveiliging... "nee meneer, u mag niet gebruik maken van uw voordeursleutel en ook niet van de gecombineerde iris/vingerafdruk/speeksel scanner om uw huis binnen te komen!
Wij adviseren u het altijd openstaande luikje aan de achterzijde te benutten, er staat een bordje in de tuin om u te helpen het makkelijker te vinden!"
Hoe dan ook.... met een half uur vertraging....
Heb ik nu een gedeeltelijk NEDERLANDSTALIGE (hoor je me Jeroen) verzameling tellers/klokken/indicatoren op m'n MegaTune dashboard.
Zit ik net een half uur lang te proberen een stom bestandje op te slaan en dat kreng blijft maar zeuren over machtigingen en dat ik niet in die map mag opslaan. Alle machtigingen zitten veranderen en nog blijft dat Vista meuk gedoe bezig.
Dan sla ik het tijdelijk op in Documenten en denk... laat ik het eens van daar naar de map waar ik net een half uur lang heb zitten kloten verslepen...


Windows beveiliging... "nee meneer, u mag niet gebruik maken van uw voordeursleutel en ook niet van de gecombineerde iris/vingerafdruk/speeksel scanner om uw huis binnen te komen!
Wij adviseren u het altijd openstaande luikje aan de achterzijde te benutten, er staat een bordje in de tuin om u te helpen het makkelijker te vinden!"
Hoe dan ook.... met een half uur vertraging....
Heb ik nu een gedeeltelijk NEDERLANDSTALIGE (hoor je me Jeroen) verzameling tellers/klokken/indicatoren op m'n MegaTune dashboard.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Vandaag ging Witje voor o.a. een nieuwe distributieset naar Renard Automobiles.... en ja... ze is weer thuisgekomen... maar zonder die nieuwe distributie.
Het bezit van een oude auto, klassieker zo je wilt, komt met gebruiksaanwijzingen en gebreken.
Op zich geen punt, je moet alleen je financiële denken enigszins aanpassen.
De meeste mensen relateren de kosten van een auto aan de post "onderhoud" vermeerderd met wegenbelasting + verzekering en vergeten de rest of in ieder geval noemen ze die niet.
De reële kosten bestaan natuurlijk bij veel auto's hoofdzakelijk uit afschrijving en als je dat meerekend is Witje met haar post onderhoud nog steeds relatief goedkoop, zeker als je kijkt naar wat je er voor terugkrijgt.
Ongeëvenaard veergenot/comfort, nooit rugpijn, tijdloze schoonheid (oké, er zijn minder ontwikkelde mensen die dat niet begrijpen
), zeëen van ruimte, fantastische akoustiek, veel aandacht van medeweggebruikers en een fantastisch onderwerp om enorme lappen tekst op internetfora over kwijt te kunnen (mits je niet geroyeerd bent op een bepaald niet nader te noemen forum).
In ieder geval is Witje dus aan groot onderhoud toe, heel groot zou je dan zeggen want het behelst een nieuw motorblok en dieselpomp.
Ergens gedurende het laatste halfjaar is Witje olie gaan verbruiken en is het diesel lekken uit de pomp fors erger geworden. Beide zijn bij 300.000 km niet abnormaal, zeker de dieselpompen van CX'en (überhaupt diesels uit die tijden) zijn bekend m.b.t. hun lekkages op den duur.
Een nieuwe dieselpomp komt op ca. €1500 en betekend dus vaak het financiële total-loss van een auto.
Het voorgaande om eenieder even goed schrik aan te jagen....
Witje lekt dus zowel olie als diesel... en die olie komt bijna overal uit, dat ondanks alle vervangen keerringen bij de koppelingswissel 1½ jaar geleden en de nieuwe (nou ja, recente) klepdekselpakking.
De overweging van vanmorgen was dus; 'wat te doen?'
Er komt na de afwegingen volgend uit het voorgaande een "nieuw" motorblok in Witje en een andere dieselpomp met nieuwe distributie.
Dat wordt weer een mooie fotoreportage hoor ik sommigen al fluisteren...
Het toeval wil dat er bij Renard Automobiles een zelfde motorblok (excl.kop) op zolder ligt als Witje heeft. Dat blok heeft ca. 250.000km gelopen en is ca. 15.000km voor die tijd volledig gereviseerd, de dieselpomp daarvan is ook aanwezig en ziet er zeer netjes uit.
We hebben nog gekeken naar een potentiële turbo-ombouw maar dat zou teveel complicaties opleveren. Turbo is geen punt want het benodigde oliekanaal kan eenvoudig geboord worden en een Turbo ligt ook op de plank.
Echter, een CX 25 Turbo D heeft een andere dieselpomp en andere verstuivers..... die pomp is ofwel niet te vinden of heel duur en voor verstuivers gaat hetzelfde op. Upgraden levert enkel een upgrade aan problemen op.
We gaan dus sparen....
(dat was een lekker stukje tekst.... en ging niet eens over een AX)
Het bezit van een oude auto, klassieker zo je wilt, komt met gebruiksaanwijzingen en gebreken.
Op zich geen punt, je moet alleen je financiële denken enigszins aanpassen.
De meeste mensen relateren de kosten van een auto aan de post "onderhoud" vermeerderd met wegenbelasting + verzekering en vergeten de rest of in ieder geval noemen ze die niet.
De reële kosten bestaan natuurlijk bij veel auto's hoofdzakelijk uit afschrijving en als je dat meerekend is Witje met haar post onderhoud nog steeds relatief goedkoop, zeker als je kijkt naar wat je er voor terugkrijgt.
Ongeëvenaard veergenot/comfort, nooit rugpijn, tijdloze schoonheid (oké, er zijn minder ontwikkelde mensen die dat niet begrijpen

In ieder geval is Witje dus aan groot onderhoud toe, heel groot zou je dan zeggen want het behelst een nieuw motorblok en dieselpomp.
Ergens gedurende het laatste halfjaar is Witje olie gaan verbruiken en is het diesel lekken uit de pomp fors erger geworden. Beide zijn bij 300.000 km niet abnormaal, zeker de dieselpompen van CX'en (überhaupt diesels uit die tijden) zijn bekend m.b.t. hun lekkages op den duur.
Een nieuwe dieselpomp komt op ca. €1500 en betekend dus vaak het financiële total-loss van een auto.
Het voorgaande om eenieder even goed schrik aan te jagen....

Witje lekt dus zowel olie als diesel... en die olie komt bijna overal uit, dat ondanks alle vervangen keerringen bij de koppelingswissel 1½ jaar geleden en de nieuwe (nou ja, recente) klepdekselpakking.
De overweging van vanmorgen was dus; 'wat te doen?'
Er komt na de afwegingen volgend uit het voorgaande een "nieuw" motorblok in Witje en een andere dieselpomp met nieuwe distributie.
Dat wordt weer een mooie fotoreportage hoor ik sommigen al fluisteren...
Het toeval wil dat er bij Renard Automobiles een zelfde motorblok (excl.kop) op zolder ligt als Witje heeft. Dat blok heeft ca. 250.000km gelopen en is ca. 15.000km voor die tijd volledig gereviseerd, de dieselpomp daarvan is ook aanwezig en ziet er zeer netjes uit.
We hebben nog gekeken naar een potentiële turbo-ombouw maar dat zou teveel complicaties opleveren. Turbo is geen punt want het benodigde oliekanaal kan eenvoudig geboord worden en een Turbo ligt ook op de plank.
Echter, een CX 25 Turbo D heeft een andere dieselpomp en andere verstuivers..... die pomp is ofwel niet te vinden of heel duur en voor verstuivers gaat hetzelfde op. Upgraden levert enkel een upgrade aan problemen op.
We gaan dus sparen....
(dat was een lekker stukje tekst.... en ging niet eens over een AX)
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Wat een luxe zeg... auto stijf bevroren... sleutel omdraaien... lopen!
Geen gezeik met choke-schuiven, heerlijk.
Zit nu wéér met 2 laptops te kloten... prachtig, never a dull moment!
Bezig om TunerStudio goed geconfigureerd te krijgen, leuk voor morgen.
Geen gezeik met choke-schuiven, heerlijk.
Zit nu wéér met 2 laptops te kloten... prachtig, never a dull moment!
Bezig om TunerStudio goed geconfigureerd te krijgen, leuk voor morgen.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Vlotte starter
- Posts: 22
- Joined: ThuJul24, 2008 9:31:48 PM
Yup, al eens eerder gemaakt voor een school onder MS1 dus ik wist dat het kon. Je kan ook de menu's wegtoveren en de meters wegkegelen die je niet nodig hebt om zo de meters die je vaak gebruikt sneller te kunnen vinden.2Black wrote:Hoe dan ook.... Heb ik nu een gedeeltelijk NEDERLANDSTALIGE (hoor je me Jeroen) verzameling tellers/klokken/indicatoren op m'n MegaTune dashboard.
Zo had ik 3 programma's op de Edu-baru motor gemaakt:
1. de master versie voor mijzelf met alle rechten.
2. de leerling versie voor de leerlingen met gelimiteerde rechten.
3. de docent versie met geen enkele rechten want dat waren de mensen met het minste verstand van moderne technieken en dus het gevaarlijkst voor de motor...

Hoe was de meeting ?
http://www.bs-autotune.nl
Voor classics & specials.
Voor classics & specials.
Mmm... wist u dat een AX met zoals nu ingestelde ontsteking meer verbruikt dan een Activa V6?
Moet nog veel sleutelen dus.
Hoop daar deze week toch wel wat verder mee te komen, want anders komen er zeker geen centjes vrij voor iets te eten met kerst.
Maar leuk is het wel!
Moet nog veel sleutelen dus.
Hoop daar deze week toch wel wat verder mee te komen, want anders komen er zeker geen centjes vrij voor iets te eten met kerst.
Maar leuk is het wel!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Mmm... wist u dat een AX met zoals nu ingestelde ontsteking meer verbruikt dan een Activa V6?
Moet nog veel sleutelen dus.
Hoop daar deze week toch wel wat verder mee te komen, want anders komen er zeker geen centjes vrij voor iets te eten met kerst.
Maar leuk is het wel!
Moet nog veel sleutelen dus.
Hoop daar deze week toch wel wat verder mee te komen, want anders komen er zeker geen centjes vrij voor iets te eten met kerst.
Maar leuk is het wel!
[serverstoringmodus]iets met sql shutdown in progress....[/serverstoringmodus]
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
Maak je geen zorgen...jeffrey van dal wrote: maar dan moet je wel precies weten wat je inprogameerd..

Ben omgeven door autotechnieknerds....
Met de AX is het nu enkel wat "spelen" met de settings.
Die zal straks als een zonnetje lopen.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Houston, we have a problem!


Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh