Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

denny wrote:1.09 met een elise op nat wegdek? Ik kan me nog wel herinneren dat de elises niet echt in hun element zijn daar. Met een AX kun je ze meestal wel bijbenen (talking 6 years back). Voor de mx5'en moet je uitkijken. dat zijn gewoon echt goede auto's
t wegdek was mooi droog hoor!
De elise die dat reed was wel een aangepaste.
Maar goed, ik geloof meteen dat t met een AX bij te houden is, maar t was voor mij ook maar de eerste keer, en mijn banden + onderstel waren niet echt geschikt. Ik heb maar 3 rondjes gereden ;)

Oh en ik was inderdaad de enige dussuh, volgende keer hele AXclub mee? :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Klasse 5
500 Romy Lasschuit AX 01:19:81 1e
:lol:
ik was nog niet eens de traagste:
304 Ferry Meijers MGB-GT 01:21:40
305 Marcella Meijers MGB-GT 01:27:71
604 Gerjo de Geus Golf III 01:20:57
Maar goed, wel bijna :P
Volgende keer moet t echt sneller hoor, de starlet deed 1:08, dat moet toch haalbaar zijn

snelste tijd zoiezo:
800 Henk W-Hummelinck Protos-VW 01:03:71 1e/ST
vandaag goodies binnen..... :twisted: GT word nog wel wat, ooit :lol:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

mmm na volgende discussie:
De hoek van de gordel maakt wel degelijk heeel veeeel uit! Alleen zijn er verschillende argumenten om een gordel met een hoek van 45 graden naar beneden te laten lopen OF bijna horizontaal naar achter te laten lopen.

Bij een frontale impact is de horizontale variant verreweg het best. Je wordt dan in horizontale richting tegengehouden door de gordels met een minimale verticale druk op je schouders.

Bij een koprol is de 45 graden variant het best omdat je dan in verticale richting wordt tegengehouden, wat voorkomt dat je 'omhoog' komt en eventueel dichter bij het dak komt. Een horizontale gordelbevestiging (met gordels lengte van meerdere decimeters) kan hier tot gevolg hebben dat je bij het rollen soms wel enkele decimeters 'op en neer' kan bewegen.


Bij de 45 graden variant wordt je bij een frontale klap echter met een aanzienlijk deel van de impact (G) naar beneden gedrukt, deze kracht kan enorm oplopen tot 1/4 a 1/3 (!!)van de valversnelling. Ik zal de formules er eens bijzoeken, maar je praat hier over vele honderden kilo's die je rug krijgt te verwerken!

Bij onze klap is omgerekend zo'n 30 a 35 G vrijgekomen. x80kg(lichaamsgewicht) reken maar uit...
(en bijbehorend verhaal, persoon heeft na frontale klap in kuipstoelen en 6 punts gordels rug gebroken door de neerwaarste krachten...)

Besloten dat mijn Gordels echt anders bevestigd moeten worden. Punt is dat ik (eigenlijk) mijn achterbank wou houden, maar dat is niet helemaal haalbaar.....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

grietje wrote:Besloten dat mijn Gordels echt anders bevestigd moeten worden. Punt is dat ik (eigenlijk) mijn achterbank wou houden, maar dat is niet helemaal haalbaar.....
voor horizontaal zeker haalbaar.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Joost wrote:
grietje wrote:Besloten dat mijn Gordels echt anders bevestigd moeten worden. Punt is dat ik (eigenlijk) mijn achterbank wou houden, maar dat is niet helemaal haalbaar.....
voor horizontaal zeker haalbaar.
Even voor alle duidelijkheid. HOUD JE GORDELS BINNEN DE DOOR DE FIA AANGEGEVEN HOEKEN.

Er zijn al diverse malen ongelukken geweest in de rallysport waarbij zelfs bij fia montage de persoon in kwestie de rest van zijn leven op 4 wielen rond rijd. Op rallysport.nl is een hele discussie geweest en ik zou zeer adviseren het advies als daar gegeven te gebruiken als je deelneent aan autosport. Gewoon wegverkeer liefst horizontaal omdat het waarschijnlijker is dat je ergens tegen aanrijd dan dat je over de kop gaat. Daarnaast als je over de kop gaat met een standaard ax heb je wel een ander probleem.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik weet niet of t duidelijk uit mijn verhaal naar voren kwam maar ik wil ze dus inderdaad horizontaal doen. Nu staan ze onder een hoek, en aangezien de kans t grootst is dat ik ergens frontaal tegen aan rijd, dan dat ik over de kop sla....... En gebroken rug zit ik niet op te wachten...

Maar Joost, hoe dan? Balk dwarsover lassen net boven de leuning achterbank?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

op de punten van je achtergordels (dus bij de achterlichten).

Grietje. als je horizontaal gaat en ge gaat over de kop breek je je nek omdat je dan vol met je hoofd tegen het dak aangaat.

Beste is precies achter de stoel een pijp (moet je dus een kooi hebben) en dan naar beneden. Dan heb je beidde gevallen opgepakt. De pijp vangt de klap op bij frontale aanrijding en de hoek bij over de kop gaan.

Er wordt trouwens in dat stuk op rallysport.nl een afwijkende hoek voorgesteld omdat zij op de limiet zaten met de hoek en dus een flink probleem hebben gehad.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Houd de gordel over je heupen je dan niet in je stoel?
Ik kan iig echt niet met mn kont uit mn stoel als ik de gordel goed aan heb getrokken....

Maar ik heb ze nu op die achtergordel bevestiging. maar die zit volgens mij hoger dan de ogen in mijn stoel + dat t helemaal verdraaid zit. Ik wou ze daarom aan de bouten onder de achterbank doen, maar die hoek zou dan voor frontaal niet de juiste zijn. Vandaar.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Het regent.... :roll:

Maaaar, de carb zit erin, aangesloten, krijgt de juiste benzine druk....

Nu nog de rest van de injectie kabelboom eruit snokken, carb + geven, chokekabel trekken, gaskabel pas maken......
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ik zou niet zomaar die kabelboom eruit snokken. Draai eerst de sleutel maar eens om :)

Radiant
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 80
Joined: SatMar31, 2007 12:06:23 PM
Location: Den Haag

Post by Radiant »

Is een carb in een auto die met injectie is geleverd trouwens geen probleem met de APK? Ivm. uitstoot enzo?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:Ik zou niet zomaar die kabelboom eruit snokken. Draai eerst de sleutel maar eens om :)
bedoelde ook meer stekkers loshalen/kijken hoe wat waar! t hangt nu nog half aangesloten over mn motorblok heen ;)


Of het een probleem word met APK zien we dan wel weer:D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Is geen probleem bij de apk, als je je uitstoot maar in orde krijgt, beetje te arm afstellen is bij een carbje de apk-oplossing.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Browny wrote:Is geen probleem bij de apk, als je je uitstoot maar in orde krijgt, beetje te arm afstellen is bij een carbje de apk-oplossing.
idd.. het Sportje heeft met de dubbele carbs ook een relatief lage uitstootwaarde (CO). Of het bij een viergasmeting goed gaat weet ik niet. En anders heeft grietje nog wel een AX staan waar ze het blok even uit kan lenen :wink:
AX GTI '91

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

:lol: :lol: ff blokje wisselen voor elke apk :wink:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Je kan natuurlijk ook gewoon de injectie tijdelijk weer terug hangen ;)

Maar een auto van dat bouwjaar hoeft geen viergasmeting te doen.
Zou als ik Grietje was wel zorgen voor een katloos pijpje, zit kans in dat het katje en de carb elkaar niet zo lief vinden :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:Je kan natuurlijk ook gewoon de injectie tijdelijk weer terug hangen ;)

Maar een auto van dat bouwjaar hoeft geen viergasmeting te doen.
Zou als ik Grietje was wel zorgen voor een katloos pijpje, zit kans in dat het katje en de carb elkaar niet zo lief vinden :)
Katloze pijp staat allang op de wishlist:D Weet jij er nog 1? ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

simpel zelf te maken,

moet je wel een andere uitlaatpijp hebben om te 'offeren' :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:simpel zelf te maken,

moet je wel een andere uitlaatpijp hebben om te 'offeren' :lol:
mjaw ik heb zon vaag idee dat ik de katpijp beter nog ff kan houden voor apk *-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Katalysators houden niet van carbjes, daar gaan ze vrij rap kapot van, omdat carbjes nog wel eens te rijk willen lopen.

Post Reply