Peter AKA aspeve (AX Escapade '93 't Gebakkie)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Hihi dat klopt :)

Er gaan een stuk of 7 groene draadjes daar.

Wat ik heb gedaan: bij die centrale ronde motorstekker heb ik een stukje van de isolatietape van de draadbundel eraf gehaald.

Toen gekeken waar in die stekker het contactje zat voor de toerenteller. Op die manier kan je wel een beetje achterhalen waar de draad van de toerenteller zou moeten lopen om bij dat contactpuntje uit te komen...

Toen ik een groene kabel had gevonden die het zou kunnen zijn.. heb ik er een multimeter in geprikt (door de mantel heen), en de andere pool tegen het goede contactje in de stekker zelf. En dan is het een kwestie van doormeten en hopen dat je de goede hebt!

K had nog een fototje ook:

Image

(draai je monitor even 90 graden met de klok mee): dit is mijn aftakking voor de toerentellerkabel. Dit is dus onder het luchtfilterhuis, bij de ronde motorstekker (die vaag zichtbaar is achter de kroonsteen)

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Hoe simpel kan het leven soms zijn, het was idd de simpele doormeet truc en een heleboel geluk. Er liepen een stuk of 10 groene draden maar bij de tweede die ik pakte had ik raak. Gelukkig niet pas bij de 11 groene :shock:
Dank je wel Glenn voor de hint!
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Gefeli!! Zo'n toerenteller is toch wel leuk he :wink:

Je hebt toch geen kroonsteentje gebruikt net als ik :wink:

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Peter, van harte gefeliciteerd :wink:

Een fijne verjaardag gewenst.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Image

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Gefeliciteerd

Post by MrBBQ »

HAI,

Gefeliciteerd met je verjaardag !'

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Gefeliciteerd!
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Image

:occasion9:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Flikker toch op man, mijn hele verjaardag verpest.;) Wilde ik net de hele AX-club op chocoladebollen trakteren, wordt mijn naam weer te grabbel gegooid, ben ik weer de hele dag van het pad af...
Dank voor de felicitaties, jij ook Duff, en voor wat betreft die chocoladebol, kijk straks op de wc gewoon even achterom en bedank Duff, smakelijk.... ;) :wink:
Last edited by Aspeve on SunFeb24, 2008 9:27:53 PM, edited 2 times in total.
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

gefeliciteerd! :D
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Van harte gefeliciteerd :verjaardag

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

:verjaardag
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Gefeliciteerd Peter! :-)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Gefeliciteerd! :D

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Peter gefeliciteerd!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

"t Gebakkie is niet meer

Post by Aspeve »

Helaas een treurig berichtje deze keer: 't Gebakkie is total-loss.

Ik reed gister op een tweebaansweg met doorgetrokken streep. Ik reed zeker voor mijn doen erg rustig en liet een wat oudere man voor gaan op de snelweg, juist deze man had ik nooit voor moeten laten gaan want hij was degene waar ik later tegen op klapte. Bij het verlaten van de snelweg reed de man voor me en op een gegeven moment naderde we een rotonde. Juist voor die rotonde is een bushalte en juist daar stond een jongen met een zilvergrijze Opel Astra met zo'n petje achterste voren. Die gast vond het nodig om op die weg in een keer achteruit te gaan rijden om een vriendje van hem op te pikken bij de bushalte. En tja wie verwacht nu dat er iemand daar zonder enige aankondiging zijn auto in zijn achteruit gooit. Die man voor mij die me dus had ingehaald in ieder geval niet, die stampt boven op zijn rem en door zijn ABS kwam hij op tijd tot stilstand, ikke echter had last van de gladheid en het ontbreken van ABS etc. Nu heb ik wel een slipcursus gevolgd maar op dat moment moest ik kiezen, naar links ging niet want daar kwamen auot's aan met een vaartje van ongeveer 70km p.u. naar rechts ging niet want daar stond iemand op de bus te wachten en die had ik toch liever niet op mijn voorruit, dus dan maar gekozen voor de achterkant van een ford mondeo station. Al met al viel bij die man de schade erg mee. Maar als ik hem had ingehaald dan had ik nu of op die opel gezeten en had ik de zaak kunnen winnen doordat hij op dat punt daar absoluut niet achteruit mocht rijden of ik had misschien kunnen ontwijken. Nu ben ik echter door toedoen van die KL$%%TZ#K mijn Gebakkie kwijt en ben ik fout omdat ik onvoldoende afstand had om de klap te voorkomen. De man voor mij gaf ook aan dat ik op zich wel voldoende afstand hield en zeker niet te hard reed of zat te douwen maar een glijdend Gebakkie is gewoon pech. Gelukkig heb ik behalve wat pijn in mijn been en rug niet echt letsel en zaten mijn kinderen op school en heeft de man voor mij ook niets. Ik mag alleen hopen dat ik die gast in zijn Opel de eerste tijd niet tegen kom, de gore lafbek, want hij was het die na het zien van de ravage er als een speer vandaar ging. Ik kon echter niets van zijn kenteken noteren omdat mijn motorkap tegen de voorruit aangeplakt zat, ik weet echter wel dat het een zilvergrijze was met MCCSport op de achterkant tesamen met tribalachtige sticker. Soms is het leven zuur en ik moet zeggen dat ik behoorlijk baal. Maar ja, het hoort bij het auto rijden en wie weet wat er voor een leuke andere auto komt....

Maar goed ik heb hem van de voorkant dusdanig in elkaar gereden dat ik heb besloten hem niet meer verder op te knappen. Behoudens het feit dat ie zo'n 15cm korter is geworden had ik al wat langer last van behoorlijke roestvorming.
Ik zou hem op zich best wel weer op kunnen lappen maar ik heb er geen zin meer in. Ik weet nog niet zeker wat ik wil gaan doen.

Er zitten een aantal echte leuke dingen op 't Gebakkie waaronder de 1.4 Furio motor van de Chris, de verlaagde voorpoten met aangepaste draagarmen en draagarmbrug, de belgische veerpootbrug, GT interieur, CV op afstand, Devill uitlaat en natuurlijk de velgen met de nieuwe banden. Terwijl ik het zo schrijf bekruipt me steeds meer het gevoel dat het dom is om alles te verkopen en ik twijfel dan ook sterk om er niet gewoon een ander naast te kopen en een aantal dingen over te gaan zetten.

Op de foto's lijkt de schade mee te vallen, helaas is het in werkelijkheid behoorlijk wat erger.....
Image


Image
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

daar worden we nou niet echt vrolijk van :(
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Oh man, das BEHOORLIJK balen! :? :?
Veel sterkte iig!!

Hoe is het gesteld met de chassisbalken en het front?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ohmen!!!

dat is echt zonde...


Ik zou echt niet alles zomaar verkopen als ik jou was.. ja tenzij je echt een andere auto wilt natuurlijk.. Maar goedkoop ander AXje zoeken en een nieuw gebakkie maken.... maar zonde zeg!!!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Zo dan... :(

Aan je zelf alles nog heel?

sterkte ermee...

Post Reply