Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS
Moderator: webmasters
Wha nou ja zeg! Idd. Ik wou er eigenlijk achteraan plakken maar zat een hond op de achterbank. Dus rustig gereden. Je zat er ook met zijn 2en in. En niet ff zwaaien he! Mij viel niks op. (Behalve de 106 dan natuurlijk)Henri106 wrote:Ik heb je vanmiddag nog gespot toen we bij de mac in bodegraven wegreden rond 16:00 denk ik ? wij gingen net de snelweg op richting den haag.
Zwarte 106 GTI die nogal opviel denk ik (je reed erachter en even ernaast).
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Yup Visa Cabrio. Staan iets van 6 visa's in die schuur. 2 Cabrio's. 2 GT's. En een standaard diesel en benzine.raoel wrote:staat er op de achtergrond nou een rode visa?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
inderdaad altijd weer die bierblikjes .............
check deze clip
http://www.youtube.com/watch?v=5_LcFlTNopA
dit is dan ook helemaal zijn nummer tijdens het klussen
Bedankt gappie, voor je hulp en de rest
check deze clip
http://www.youtube.com/watch?v=5_LcFlTNopA
dit is dan ook helemaal zijn nummer tijdens het klussen
Bedankt gappie, voor je hulp en de rest
Zag het ook pas veel telaat hoorMark wrote:Wha nou ja zeg! Idd. Ik wou er eigenlijk achteraan plakken maar zat een hond op de achterbank. Dus rustig gereden. Je zat er ook met zijn 2en in. En niet ff zwaaien he! Mij viel niks op. (Behalve de 106 dan natuurlijk)Henri106 wrote:Ik heb je vanmiddag nog gespot toen we bij de mac in bodegraven wegreden rond 16:00 denk ik ? wij gingen net de snelweg op richting den haag.
Zwarte 106 GTI die nogal opviel denk ik (je reed erachter en even ernaast).
Ineens een grijze ax met die striping en wist gelijk wie het was (die ene van het ax forum met die 1.6 ombouw) maar voor ik er erg in had was je eral weer voorbij
My Cars <98>.
Vanmiddag is het gelukt om het blok op een pallet te starten!
Ook een filmpje van gemaakt. Wat een kabaal zeg. Lol.
http://www.markve.dds.nl/106xs/start.avi
Nog een paar vraag puntjes resteren:
Heb hem nog niet ontlucht. Maar de radiateur had ik wel volgegoten. Na 30 seconde draaien motor uit draait de dop eraf en er komt wat vloeistof uitgelopen.
Beide slangen bij de thermostaat stonden nog droog. Lijkt me sterk dat ik de thermostaat verkeerd in elkaar gezet heb. Maar hoe kan die nu ooit druk opbouwen? Nieuwe koppakking met een gevlakte kop. Kan toch nooit zijn dat er nu toch uitlaatgassen het koelcircuit inlekken? Of zal het gewoon op 1 of andere manier verplaatste lucht zijn?
En er lijkt olie tussen de koppakking door te komen. Al voordat het blok gestart was. Lijkt me bijna onmogelijk... Zou ook van boven kunnen komen omdat ik wat olie misgegoten had en de kleppendeksel was vergeten aan te draaien.
Maar het is een stalen koppakking. Er was voordat de kopbouten op goeie strakte waren aangedraaid olie van de kleppendeksel naar beneden gelopen. Het kan zijn dat er olie op de koppakking heeft gelegen terwijl deze aangedraaid werd. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat uithaald. Dat moet je er tussenuit pletten met aandraaien lijkt me.
Maar de olie en het eventuele ontluchten resteert nog. Hoop ik deze week tijd voor te vinden om hem een uurtje te laten draaien.
Ook een filmpje van gemaakt. Wat een kabaal zeg. Lol.
http://www.markve.dds.nl/106xs/start.avi
Nog een paar vraag puntjes resteren:
Heb hem nog niet ontlucht. Maar de radiateur had ik wel volgegoten. Na 30 seconde draaien motor uit draait de dop eraf en er komt wat vloeistof uitgelopen.
Beide slangen bij de thermostaat stonden nog droog. Lijkt me sterk dat ik de thermostaat verkeerd in elkaar gezet heb. Maar hoe kan die nu ooit druk opbouwen? Nieuwe koppakking met een gevlakte kop. Kan toch nooit zijn dat er nu toch uitlaatgassen het koelcircuit inlekken? Of zal het gewoon op 1 of andere manier verplaatste lucht zijn?
En er lijkt olie tussen de koppakking door te komen. Al voordat het blok gestart was. Lijkt me bijna onmogelijk... Zou ook van boven kunnen komen omdat ik wat olie misgegoten had en de kleppendeksel was vergeten aan te draaien.
Maar het is een stalen koppakking. Er was voordat de kopbouten op goeie strakte waren aangedraaid olie van de kleppendeksel naar beneden gelopen. Het kan zijn dat er olie op de koppakking heeft gelegen terwijl deze aangedraaid werd. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat uithaald. Dat moet je er tussenuit pletten met aandraaien lijkt me.
Maar de olie en het eventuele ontluchten resteert nog. Hoop ik deze week tijd voor te vinden om hem een uurtje te laten draaien.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
dat uitspugen deed de first ook, de waterpomp zelf bouwd druk op, beide ontluchtingsgaatjes moeten openzijn (bij de kachelslang het dopje, en bij het thermostaathuis het koperen inbusboutjes).
Zover ik de foto zie, staat de radiateur heel erg laag, hierdoor gaat de lucht er zeer moeilijk uit. Omhoog met dat ding en flink ook
Tja de olie zou kunnen zijn van het misgieten, moet haast wel of de kop moet niet goed vastzitten maar dat lijkt mij stug.
Zover ik de foto zie, staat de radiateur heel erg laag, hierdoor gaat de lucht er zeer moeilijk uit. Omhoog met dat ding en flink ook
Tja de olie zou kunnen zijn van het misgieten, moet haast wel of de kop moet niet goed vastzitten maar dat lijkt mij stug.
Radiateur te laag... Dat ik daar zelf niet aan denk.Drake wrote:dat uitspugen deed de first ook, de waterpomp zelf bouwd druk op, beide ontluchtingsgaatjes moeten openzijn (bij de kachelslang het dopje, en bij het thermostaathuis het koperen inbusboutjes).
Zover ik de foto zie, staat de radiateur heel erg laag, hierdoor gaat de lucht er zeer moeilijk uit. Omhoog met dat ding en flink ook
Tja de olie zou kunnen zijn van het misgieten, moet haast wel of de kop moet niet goed vastzitten maar dat lijkt mij stug.
Die olie baart me wel wat zorgen. Kop zit absoluut vast. Voordat ik gestart heb stond daar al olie. Maar ja die stalen koppakking steekt iets uit over de randen. En is superglad... Tis eigenlijk ook een kant waar nooit olie vandaan komt lopen. Exact de andere kant van de distributie.
Ontluchten en radiateur omhoog ga ik doen!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Vanavond verder gegaan voor een de wat langere test.
De radiateur stond inderdaad te laag. Na hem hoger te zetten ging het ontluchten goed. 1 probleem nog tegengekomen. Dat was dat opeens bleek dat de downpipe roodgloeiend was. De pallet begon ook te stinken waar die op stond.
Na wat zoekwerk hebben we de computer gereset. De vacuumslang naar de rembekrachtiger afgesloten en het luchthuis er compleet opgezet. De volgende test bleef de uitlaat koud. En kon die voor langere tijd draaien.
Uitlaatje erop zetten. Kun je tenminste de motor horen lopen.
Overzichtje van boven.
Bierzine vullen.
Creatieve koelconstructie. Originele fan al verkocht.
Nette waardes. ? Waarom de kilometer nou ook beweegt? Volgens mij staat ie in zijn vrij.
Wat is dat dingetje wat je ziet in dat aandrijfas gat? Dat bewoog zachtjes op stationair. Met gas geven iets harder.
Hehe. Eindelijk is een keer een positieve avond zonder nieuwe problemen.
(Althans nog geen zichtbare)
Beiing watched.
En weer terug op zijn plek.
En nog wat filmpjes:
Nogmaals 1ste startpoging:
http://www.markve.dds.nl/106xs/start.avi
Mooi lopend blokje van vanavond:
http://www.markve.dds.nl/106xs/start2.avi
En ff volgas. Slecht beeld maar goed geluid thx gsm.
http://www.markve.dds.nl/106xs/start3.mp4
Van oliepijl max issie nu tussen min en max een kwart gezakt. Maar ja nergens zat olie dus ik denk dat dat normaal is? Zie wel op wat plekken zweet. Maar dat zat er denk ik (hoop ik) al. Lekt nog nergens.
Uitlaatgassen zijn kleurloos. Dus maar hopen dat het de klepseals waren waardoor alle olie verbrand is.
Dan resteert meten meten meten om de kabelbomen pas te maken. En dan overzetten. En dat zal wel wachten worden op de lente. Heb nog een goed rijdende ax. En met mooi weer en wat langer licht werkt lekkerder.
De radiateur stond inderdaad te laag. Na hem hoger te zetten ging het ontluchten goed. 1 probleem nog tegengekomen. Dat was dat opeens bleek dat de downpipe roodgloeiend was. De pallet begon ook te stinken waar die op stond.
Na wat zoekwerk hebben we de computer gereset. De vacuumslang naar de rembekrachtiger afgesloten en het luchthuis er compleet opgezet. De volgende test bleef de uitlaat koud. En kon die voor langere tijd draaien.
Uitlaatje erop zetten. Kun je tenminste de motor horen lopen.
Overzichtje van boven.
Bierzine vullen.
Creatieve koelconstructie. Originele fan al verkocht.
Nette waardes. ? Waarom de kilometer nou ook beweegt? Volgens mij staat ie in zijn vrij.
Wat is dat dingetje wat je ziet in dat aandrijfas gat? Dat bewoog zachtjes op stationair. Met gas geven iets harder.
Hehe. Eindelijk is een keer een positieve avond zonder nieuwe problemen.
(Althans nog geen zichtbare)
Beiing watched.
En weer terug op zijn plek.
En nog wat filmpjes:
Nogmaals 1ste startpoging:
http://www.markve.dds.nl/106xs/start.avi
Mooi lopend blokje van vanavond:
http://www.markve.dds.nl/106xs/start2.avi
En ff volgas. Slecht beeld maar goed geluid thx gsm.
http://www.markve.dds.nl/106xs/start3.mp4
Van oliepijl max issie nu tussen min en max een kwart gezakt. Maar ja nergens zat olie dus ik denk dat dat normaal is? Zie wel op wat plekken zweet. Maar dat zat er denk ik (hoop ik) al. Lekt nog nergens.
Uitlaatgassen zijn kleurloos. Dus maar hopen dat het de klepseals waren waardoor alle olie verbrand is.
Dan resteert meten meten meten om de kabelbomen pas te maken. En dan overzetten. En dat zal wel wachten worden op de lente. Heb nog een goed rijdende ax. En met mooi weer en wat langer licht werkt lekkerder.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Wha dat zeg je wel... Maar hij is al een keer in een bak versnellingsbak olie gevallen. 1 stinkende bende was het toen.Joost wrote:mooi werk Mark, en weet je zeker dat die kat niet gewoon wit was?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mark, van harte gefeliciteerd met je verjaardag
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl