Leander aka Alto (AX gti `91 & ALTO G 0.8 '85)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik heb eventueel nog wel een setje handmatige raammechanismes liggen. Scheelt weer wat gewicht.

Alto
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: MonMar24, 2008 11:38:43 AM
Location: Utrecht, Koudekerke, Bergen op Zoom
Contact:

Post by Alto »

vant weekend hebben we het motorblok van de '85 alto van m'n broer gewisseld. de grappenmaker had het voor mekaar gekregen om er een scheur in te rijden :s

duss, kapot blok eruit gehaald, ander blok uit een '82 FX wat ik nog had liggen (HP-38-GN) erin, gelijk maar nieuwe koppelingsplaat, drukgroep en druklager gemonteerd.
nieuwe vloeistoffen, benzinefilter, oliefilter, bougies enzo
alles weer netjes opgebouwd en gewoon starten en lopen he! ook al lag dat blok al 2 jaar stil.. ook grijpt de koppeling weer heel strak aan en stationair loopt ie ook heerlijk constant
ik moet zeggen het geeft best wel een goed gevoel dat we zoiets geslaagd zelf uitgevoerd hebben!

anyway, foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=IUMDZD3E

v.d. Jagt en Willemse, bedankt voor het lenen van die special tool!

Alto
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: MonMar24, 2008 11:38:43 AM
Location: Utrecht, Koudekerke, Bergen op Zoom
Contact:

Post by Alto »

dit weekend weer een paar dingetjes gedaan:

AX
niet aan toe gekomen

ALTO
kheb m'n dakrekje binnen gekregen en gelijk gemonteerd!
staat bestwel vet! alleen het zou mooier zijn als ie verchroomd is.... maar dat gaat vast nog komen!
ik kan iig m'n antenne nog gewoon gebruiken en ook kan m'n dakraampje nog open! (alleen niet meer helemaal er af mja dat doe je toch nooit in de praktijk)

verder heb ik m'n nieuwe kentekenplaten binnen gekregen: ik had van die luxe besteld, met van die dikke plastic letters erop. gelijk maar even nieuwe bevestigingsplaten gehaald met chromen randen zodat ik geen gaten in m'n nieuwe platen hoefde te boren. bij mekaar (platen en bevestigingsplaten) heeft me dit zo'n 60 euro gekost :s maar het maakt 'm net even af!

foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=XW7HE6MS (de onderste negen foto's)
[/b]
Suzuki, way of life!

Alto
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: MonMar24, 2008 11:38:43 AM
Location: Utrecht, Koudekerke, Bergen op Zoom
Contact:

Post by Alto »

weer een updatje:

AX
vandaag bij Biesheuvel een 8pts rolkooi, stabilisatorstang boven en onder allemaal van OMP besteld. worden binnen een paar weken geleverd.... can't wait!

ALTO
vandaag wieltjes opgehaald, de wieltjes die in de orginele accesoirefolder staan! bestwel uniek... en voor weinig geld ;)
Suzuki, way of life!

Alto
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: MonMar24, 2008 11:38:43 AM
Location: Utrecht, Koudekerke, Bergen op Zoom
Contact:

Post by Alto »

zo, tis ff geleden, maar in de tussentijd is er een hoop gebeurd!
dus bij deze maar weer eens een update:

AX: foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=Z44FAVYS

-OMP stabilisatorstang boven en onder (voorkant) gemonteerd
-OMP rolkooi gemonteerd. volgens mij moet je 'm eigenlijk lassen maar ik heb 'm vastgeschroefd. deurstangen ingelast en nog een 2 punten eraan gelast waar je gordels normaal vast zitten in de B-stijl.
-kuipstoelen van de frames af gehaald en plat op de bodem gemonteerd
-stuur verlaagd (heel makkelijk, 2 bouten losdraaien, afstandsbussen ertussen en langere bouten erin)
-pookknop maar eens goed vastgezet (zat nog sinds Zandvoort los.. :s)
-helmnet achterin gehangen
-netten langs de zijruiten aan de kooi gemaakt (hangen tijdens normaal weggebruik achter de stoelen, maar ik kan ze zo voor t raam klikken op t circuit)
-complete interieur zwartgespoten, en de rolkooi roodgeverfd (dat laatste is met een kwast gedaan, dus een beetje vlekkerig.. maar dat zie je toch alleen van dichtbij)

dat was t wel weer geloof ik... maar het verschil met die stabilisatorstangen + kooi merk je goed! het ding beweegt nu netjes als 1 blok ipv een yellypudding :P

ALTO: foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=XW7HE6MS

-isolatie aangebracht tegen de herrie: in de achterzijschermen, achterklep, tegen het schutbord. moet alleen nog in de deuren
-supervette nieuwe wielen! Cosmic schijnen van een engelse klassieker af te komen. heb ze laten polijsten en nu staan ze echt mooi!
Suzuki, way of life!

Alto
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: MonMar24, 2008 11:38:43 AM
Location: Utrecht, Koudekerke, Bergen op Zoom
Contact:

Post by Alto »

well, ik heb zojuist m'n AX verkocht... en m'n alto vorige week al (huh? jij je alto verkopen????) ja het is echt waar.

ze moeten beiden plaats maken voor een nieuw project.

duss ik zal hier niet zo vaak meer te zien zijn.

het was me een waar genoegen, en ik zal af en toe nog wel eens op het forum te vinden zijn, maar bedankt voor de gezelligheid en de kennis!
Suzuki, way of life!

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

waar is de auto naar toe gegaan? :)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Alto
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: MonMar24, 2008 11:38:43 AM
Location: Utrecht, Koudekerke, Bergen op Zoom
Contact:

Post by Alto »

naar een klein dorpje ergens boven Purmerend
Suzuki, way of life!

Post Reply