Tijmen AX GTI '91

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Joost wrote:geloof me de kleppen zijn echt anders (kleppen zijn ook niet goedkoop overigens voor de sport)
ik had het in ieder geval niet over de sport, maakte een puur informatieve opmerking over de doorontwikkelde versie van dat sportblokje.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Anyway, foto's van de 1.6 kop:

Image

Image
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Groeten uit Duitsland (vlakbij Oldenburg). Het Sportje heeft zich prima gehouden tot op het -zeer korte- vakantieadres.
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Twee hele vakantiefoto's gemaakt. Hier is nummer 1:

Image
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Het opknappen van het Sportje gaat weer wat gang krijgen; vandaag onderdelen besteld en een afspraak gemaakt voor een verse APK. Daarna zal het Sportje in de verkoop gaan :roll:
AX GTI '91

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

-Henry- wrote:Daarna zal het Sportje in de verkoop gaan :roll:
Aha!

En dan ga je dus een Activa V6 kopen!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Was het maar zo.... Ik ben bang dat dat iets te veel verbruikt voor de km's die ik ga rijden tot ik woonruimte heb dichtbij mijn nieuwe baan.

De First blijft eerst nog heel even; die zal daarna ook plaats maken voor -vermoedelijk- een andere PSA. Ik heb al wat leuks gezien vandaag :)

Toch heb ik gemengde gevoelens hierbij, ik ben best wel gehecht aan mijn ax-jes. De First, omdat het mijn eerste autootje is en het Sportje omdat ik er zelf erg veel werk én geld in heb gestoken en beide karretjes me erg veel plezier opleveren.
AX GTI '91

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

há, van die sport ga je spijt krijgen.. maar ik weet natuurlijk niet wat er voor vervanging gaat komen,
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

DuFF wrote:há, van die sport ga je spijt krijgen.. maar ik weet natuurlijk niet wat er voor vervanging gaat komen,
Dat ik daar spijt van ga krijgen weet ik nu al zeker inderdaad en als het kon zou die zeker blijven. Helaas (?) ga ik over enige tijd de werkende burgerlul uithangen en zal ik uiteindelijk gaan verhuizen naar het midden van het land.

Wat betreft vervanging; De xsara 2.0 hdi (vandaag staan kwijlen bij een zwarte sedan) en de peug 407 staan op het moment bovenaan de lijst, maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Er zijn zelfs ideeen over Saab of Volvo boven komen drijven.
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

kleine update:

Zoals jullie gezien hebben staat het Sportje te koop, ondertussen is ie geschorst en staat op de nominatie voor een langdurig verblijf in een donker hoekje van een schuur.

Wat betreft vervanging voor de 1.1i; die komt er voorlopig niet. Veel bekeken en proefgereden (vnl xantia en xsara), maar de 'ware' niet gevonden. De 1.1i staat bij de garage voor een grote verwenbeurt incl een nieuw thermostaatje. Voor de zekerheid that is.
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

En de 1.1i is weer terug van de garage en zo'n grote beurt doet toch altijd weer goed. Motor loopt weer super, massaprobleem achterverlichting is opgelost en de remvoeringen achter zijn vervangen.

Klaar voor weer veel kilometers dus :D
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

-Henry- wrote:En de 1.1i is weer terug van de garage en zo'n grote beurt doet toch altijd weer goed. Motor loopt weer super, massaprobleem achterverlichting is opgelost en de remvoeringen achter zijn vervangen.

Klaar voor weer veel kilometers dus :D
Nou ja, dat probleempje met de achterverlichting aan de passagierszijde was dus weer lekker opgelost; Na twee dagen was het drie keer zo erg! Naar rechts richting aangeven betekende snel knipperen; naar links richting aangeven betekent nog steeds dat de radio circa een halve seconde uitvalt.

Probleem rechtsachter is opgelost; achterlampunit los en de stekkerverbinding gefatsoeneerd. Ik ben benieuwd of het probleem met naar links richting aangeven opgelost is. Ruim irritant als je radio een seconde uitvalt midden in de flitsberichten!

Deel van het probleem dus simpel opgelost. Wat hou ik er van om AX te rijden! (Nu nog wat meer dan die 60pk :roll: )
AX GTI '91

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Ik had exact dezelfde problemen met mijn verlichting. Uiteindelijk heb ik de complete binnenwerken van beide achterlichten vervangen. Was 5,- kwijt op de sloop (met garantie jaja:) ) Alles werkt weer naar behoren!
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Hahaha, moet je eens nadenken over wat je bij een willekeurige 'moderne' auto was kwijt geweest :D
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

En er is een karretje bijgekomen, een Peug 306 1.9 XR dieseltje. Trekt op als een stacaravan, maar rijdt zeer goed voor lange afstanden.

Dacht trouwens bij aankoop dat ie blauw was, maar bij het ophalen gister bleek ie groen te zijn! (maar goed, ik ben dan ook geen vrouw)

Zal nog wel ff een fotootje posten :)
AX GTI '91

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

hzahahahaha

kleurendoof.. :P
maaruhm, stiekem wel lekker he, een diesel voor lange afstanden.. en een 306 heeft best een heel sjiek dashboard! en rijdt zoiezo niet echt vervelend (mn collega had een Lexus 305xs)
is dit zo'n 65pk diesel? zo eentje waarbij ze de functie 'kan stuk' zijn vergeten te installeren?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:is dit zo'n 65pk diesel? zo eentje waarbij ze de functie 'kan stuk' zijn vergeten te installeren?
In de 306 heeft het blok o.a. door een gewijzigde inlaat 70 pk. Functie "kan stuk" zit er inderdaad niet op, kwam er laatst één tegen bij een autoschadebedrijf met 428.000 :lol:

Functie "harder dan 140" stond trouwens bij de meesten ook niet op de optielijst :P

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Oh my god, wij hebben een ZX met die 1.9D motor in et bedrijf gehad... Ding herkende de functie "kan stuk" idd niet, maar wat een sloom en suf hok zeg. Zat ook geen optie op, zelfs stuurbekrachtiging ontbrak...

Ding is met 280.000 km verkocht en heeft nog doorgedieselt tot 4 ton, nieuwe eigenaar heeft me toen nog gebeld of ik er niet nog 1 had voor hem, hij was zo goed bevallen...

Maar gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :wink: Ik had nog een TDI voor je, had je sneller kunnen dieselen 8)
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

je moet het zo zien, op het moment dat je van de 306 weer in de sport stapt zal deze megasnel aanvoelen (eigenlijk op de 1.0 na zal elke ax dat dan zijn :lol: )

Maar ik heb zelf ook met een dergelijke zelfontbrander gereden en tja het is sloom maar zolang het prettig rijd en weinig kost zal het mij een worst wezen.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Idd 70 hele paardenkrachten en ach snel is ie niet, maar vlot genoeg. (zelfs de 1.1 voelt stukken sneller) Maar het rijdt wel stukken relaxter voor op het lange stuk, en aangezien ik nu minimaal 1000km in de week rij is dat wel fijn.

En ik hoop dat ze in dit geval ook de functie "kan stuk" vergeten zijn!

De luxe val je ook niet van achterover, maar wel gewoon CV op afstandsbediening, electrische ramen voor, stuurbekrachtiging, verstelbaar stuur, (goed zittende!) in hoogte verstelbare stoelen, airbags, etc. De volgende keer gaan we voor de airco en bruisecontrol.

anyway, wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan :wink:
AX GTI '91

Post Reply