Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

DuFF wrote:nou heb ik in het technische remmen-topic al de vraag gesteld, maar ik zet het ook maar in mijn wie=wie als negatieve update.

mijn remmen kraken, geen idee wat er aan de hand is :? het geluid komt niet vanaf de remmen, maar vanonder de motorkap.

het is als ik in z'n 1 net een beetje doorrol, zowel naar voren als naar achter, en dan rem.
das dan je rembekrachtiger. doet die van mij ook. als je er veel kracht opzet hoor je een kraak. Dat komt omdat je schutbord waartegen dat ding zit niet erg stevig is en dus beweegt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

het was ineens spontaan nadat Grietje wat noodstoppen had gemaakt door volop te remmen .

maar dan weet ik nu wat het is, kan ik er iets aan doen ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

vandaag pakketje van biesheuvel binnen,
lang op gewacht, moesten nieuw besteld worden, maar ze hangen erin.

achter mijn voorstoelen en voor de achterbank hangen nu 2 rode raamnetten aan elkaar gemaakt alszijnde een groot net dat spullen tegen moet houden die zin hebben om naar voren te vliegen als ik rem :) .
maar eigenlijk doe ik 't voor de coole look 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

marmottebeige
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: MonSep24, 2007 12:16:55 AM
Location: LIEGE
Contact:

Post by marmottebeige »

Duff: you have really a very beautiful car! :wink: :wink: :P

See you :wink:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en jawel, zojuist de ax afgegeven voor de apk en een andere aandrijfas.

ben benieuwd, morgen is de grote dag.
zal wel gezeur krijgen over de spoorverbreders achter.(als ze apk goed uitvoeren tenminste)

en ik had 'm nog even gewassen voordat ik 'm af ging geven :)

Image

Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:en jawel, zojuist de AX afgegeven voor de apk en een andere aandrijfas.

ben benieuwd, morgen is de grote dag.
zal wel gezeur krijgen over de spoorverbreders achter.(als ze apk goed uitvoeren tenminste)

en ik had 'm nog even gewassen voordat ik 'm af ging geven :)
spoorverbreders die ook aan je naaf vast hebt zitten zijn apk waardig. Maar dat kan ik me niet voorstellen want dan zal je gaatjes in je trommels hebben moeten boren :P Anders zou ik ff andere velgen eronder gooien....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

Hopen dat je geen al te moeilijk persoon treft die je auto keurt.
Ligt er een beetje aan of het keuringsstation aan de beurt is voor een steekproef,zo ja dan zijn ze erg moeilijk(zelf ondervonden :evil: )of niet ook ondervonden :D (maar met geen goed resultaat)
suc6 ermee
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

suc6 Duff!
we duimen mee ;)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

spoorverbreders zitten niet vast :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:spoorverbreders zitten niet vast :roll:
Dan is het inprincipe afkeur. Maaaaaar dat wil niet zeggen dat ze hun regeletjes kennen :d Het apk boek is een beetje onduidelijk over spoorverbreding.. Behalve dat je spoorbreedte niet mag veranderen ofzo, maar als je het doen omdat ie aanloopt neem ik aan dat je spoorbreedte niet veel veranderd. En wanneer meten ze dat nou?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ze zijn net geen 1 cm ofzo. voorkomt dat die 185 banden tegen de binnenkant van de wielkast aanloopt..
eigenlijk horen er 165 banden op die velgen.

ik hoop dat ze meer interesse in de aandrijfas enz steken..... dan gaan mierenneuken op die spoorverbreders :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

vandaag hopelijk apk, en de quickshiftert is onderweg thanx to trackdayparts 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

apk afkeurrrrrrrrrr

:(
zijclignonteur verkeerde kleur :roll: .
gordels.
mistachterlicht.
bijrijdersstoel vergrendelt niet.

en nog wat dingen...
grmbl :(

en ook nog geen nieuwe aandrijfas enz, het zit weer is goed tegen, schijtzooi. :evil: dat word dus ook niet op vakantie met de ax :x
Spreken is goud, Ductape is zilver.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

grietje wrote: spoorverbreders die ook aan je naaf vast hebt zitten zijn apk waardig. Maar dat kan ik me niet voorstellen want dan zal je gaatjes in je trommels hebben moeten boren :P Anders zou ik ff andere velgen eronder gooien....
Het zit zo, De spoorbreedte van een auto staat vast en deze mag maar een paar procent afwijken voor de APK. Wijkt hij meer af dan dus RDW voor een weggedragstest. Krijg je dus een ongeluk met spacers raad ik ook aan die eronder uit te halen voor de technische controle.

Als je dus spacers zet om een verkeerde ET de corrigeren veranderd je spoorbreedte niet en is het dus toegestaan mits de spacers aan bepaalde veiligheidseisen voldoen (centreerring etc.)

Controleren doen ze het nooit hoor. Mijn spoorbreedte wijkt nl aardig af door de 106 achteras. Geen hond die er naar kraait.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

weggedrag is helemaal niks mis mee hoor denny 8) geen gekke sporing of idioot gedrag bij watersporen op de weg enz.

keuringsrapport:

111. Zijclignonteurslamp rechts (kleur)
nou ik heb links en rechts allebei bekeken, maar ik zie niks geks..... :? . WHAT THE FCKU ze doen het toch en ze zijn niet blauw of paars maar gewoon oranje?

112. kentekenlamp links werkt niet.
moet ik ff vervangen dat is de moeite niet.

306. accu staat los.
stond los, inmiddels de accuklem alweer vast gedraaid.....bizar, losgetrild ofzo :roll: .

908. vergrendeling rechter voorstoel werkt niet.
werkt wel maar gaat niet terug in vergrendeling, dit moet je zelf doen, dus dat word ff demonteren, olieën en desnoods vervangen voor ander stoelframe :x .

115. mistachterlicht werkt niet.
lampje ziet er nog goed uit, ik denk storing ergens, word nog leuk :roll: .

tot dusver de apk afkeur, en aandrijfas zal op 360 euro komen ongeveer, incl montage. dat moet toch gebeuren, tzt alles in 1 keer.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:weggedrag is helemaal niks mis mee hoor denny 8) geen gekke sporing of idioot gedrag bij watersporen op de weg enz.

keuringsrapport:

111. Zijclignonteurslamp rechts (kleur)
nou ik heb links en rechts allebei bekeken, maar ik zie niks geks..... :? . WHAT THE FCKU ze doen het toch en ze zijn niet blauw of paars maar gewoon oranje?
Jij hebt toch van die zwarte zij knippers?
115. mistachterlicht werkt niet.
lampje ziet er nog goed uit, ik denk storing ergens, word nog leuk :roll: .
Doormeten, dan weet je of het het lampje is.... Ik dacht ergens te herinneren dat mistachter niet verplicht was? of is dat alleen bij oude axjes? Of vergis ik me in het achteruitrijlicht...

En denny, idd, dat wist ik. Maar de spoorverberders moeten officieel volgens mij ook aan je naaf zitten... Niet dat ze dat controleren. Overigens zit voor mij bij gewoon vast alleen achter niet.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

zwarte zijknippers? zowel links als rechts is hetzelfde...... daar gaat het om, maar zij vinden van niet :?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

DuFF wrote:zwarte zijknippers? zowel links als rechts is hetzelfde...... daar gaat het om, maar zij vinden van niet :?
Geven ze allebei dezelfde kleur licht ?
Image Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ja, of ik moet iets aan mijn ogen mankeren :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

dat is mooie balen zeg...!

Post by MrBBQ »

Wanneer wordt hij dan weer apk gekeurt en wanneer ga je op vakantie!!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Post Reply