Eracoon / AX (mistral?)
Moderator: webmasters
Eracoon / AX (mistral?)
hallo leden
Mijn naam is Jim.
Eigelijk is de AX niet echt van mij maar van mijn vriendin.
hebben we samen gekocht vorige zaterdag.
Het is een AX 1.1 Mistral zoals op de fotos te zien
Nu heb ik een vraagje... wat is er zo speciaal aan de mistral?
Heb er niet veel info over kunnen vinden.
groetjes
Mijn naam is Jim.
Eigelijk is de AX niet echt van mij maar van mijn vriendin.
hebben we samen gekocht vorige zaterdag.
Het is een AX 1.1 Mistral zoals op de fotos te zien
Nu heb ik een vraagje... wat is er zo speciaal aan de mistral?
Heb er niet veel info over kunnen vinden.
groetjes
-
- Archivaris
WELKOM!
Mooi bakkie nog en een 5-deurs is helemaal ideaal
als je weer een echt originele Mistral wilt dan kloppen de volgende dingen niet aan je AX:
Bumpers horen in de carrosseriekleur
grille hoort in de carrosseriekleur
knipperlichten voorzijde horen oranje te zijn
verkeerde wieldoppen
achterlichten met aan de rechterkant onder een wit glaasje in plaats van rood
Als je em mooi vindt zo vooral niets aan doen, 't is jouw auto maar ik typ het alleen omdat je vroeg wat een Mistal precies inhield
Mooi bakkie nog en een 5-deurs is helemaal ideaal
wit is opvallend veel aanwezig idd, rood is namelijk een kleur die bekend staat dat het verweerd en grijs was destijds een meerprijsJoost wrote:striping, logo op het stuur en sticker op de deur. en verders het (uitneembare) zonnedak. (en slechte stoelen)
en het betreft altijd een 1.1i 4bak kleur wit, grijs of rood waarbij wit veel vaker voor komt
Zal de rest van de informatie over de Mistral ook wel weer eens opzoeken (B_Iks hier op het forum heeft ook een Mistral gehad, hij weet er dus ook eigenlijk alles van )Persbericht wrote:AX SPIRIT
Deze 3-deurs AX heeft een 1124 cm3 motor met 55 pk en de volgende extra uitrusting:
- zwarte jersey bekleding met grijze band en rode bies
- hoofdsteunen vóór
- radio-uitrusting
- achterruitewisser/-sproeier
- grijze full-cover wieldoppen
- GT-stuurwiel
Prijs excl. afleveringskosten fl. 16.900,-
als je weer een echt originele Mistral wilt dan kloppen de volgende dingen niet aan je AX:
Bumpers horen in de carrosseriekleur
grille hoort in de carrosseriekleur
knipperlichten voorzijde horen oranje te zijn
verkeerde wieldoppen
achterlichten met aan de rechterkant onder een wit glaasje in plaats van rood
Als je em mooi vindt zo vooral niets aan doen, 't is jouw auto maar ik typ het alleen omdat je vroeg wat een Mistal precies inhield
dank je wel voor de info allemaal.
nu weet ik al veel meer.
Wat betreft de auto weer in originele staat zetten... zal ik toch eerst aan de vriendin moeten voorleggen.
Maar zij heeft het eigelijk niet zo met aanpassen/tunen van autos...
We hebben deze voor haar gekocht zodat ze wat mobieler kan zijn dan met de fiets.
Mijn vriendin is namelijk zwanger... en in de herfst/winter is het dan niet fijn om met een pas geboren kind op de fiets rond te rijden.
Het ideale is dan inderdaad dat deze AX 5 deurs is.
Ik heb hem zelf nagekeken voor de aankoop. Zover ik kon zien war er alleen maar een beetje roest op de achter vleugel.
Voor de rest draait ie perfect stationair. geen vreemde geluiden bij het rijden buiten de wielen een beetje in de bochten.
Waarschijnlijk de (ben de naam kwijt) maar deze worden vervangen door de garage.
heb ook de vraagbaak gekocht van deze auto zodat ik er zelf een beetje aan kan sleutelen... Ik denk wel dat dat niet zo moeilijk zal zijn.
Ik neem aan dat ik met al mijn (technische) vragen hier ook terecht kan.
Toevallig iemand van limburg hier in de club?
nu weet ik al veel meer.
Wat betreft de auto weer in originele staat zetten... zal ik toch eerst aan de vriendin moeten voorleggen.
Maar zij heeft het eigelijk niet zo met aanpassen/tunen van autos...
We hebben deze voor haar gekocht zodat ze wat mobieler kan zijn dan met de fiets.
Mijn vriendin is namelijk zwanger... en in de herfst/winter is het dan niet fijn om met een pas geboren kind op de fiets rond te rijden.
Het ideale is dan inderdaad dat deze AX 5 deurs is.
Ik heb hem zelf nagekeken voor de aankoop. Zover ik kon zien war er alleen maar een beetje roest op de achter vleugel.
Voor de rest draait ie perfect stationair. geen vreemde geluiden bij het rijden buiten de wielen een beetje in de bochten.
Waarschijnlijk de (ben de naam kwijt) maar deze worden vervangen door de garage.
heb ook de vraagbaak gekocht van deze auto zodat ik er zelf een beetje aan kan sleutelen... Ik denk wel dat dat niet zo moeilijk zal zijn.
Ik neem aan dat ik met al mijn (technische) vragen hier ook terecht kan.
Toevallig iemand van limburg hier in de club?
er zijn wel wat limburgse clubleden, al dan niet zo actief, maar dat merk je vanzelf.
mooie mistral, alleen die wieldoppen zijn iets té.
je bedoeld vermoedelijk de aandrijfassen die tikken ?
heb je ook geen roest achter de koplampen?
en ja, met al je technische vragen kun je hier op het forum terecht, kijk wel eerst even of niet iemand anders ook al dezelfde vraag gesteld heeft
mooie mistral, alleen die wieldoppen zijn iets té.
je bedoeld vermoedelijk de aandrijfassen die tikken ?
heb je ook geen roest achter de koplampen?
en ja, met al je technische vragen kun je hier op het forum terecht, kijk wel eerst even of niet iemand anders ook al dezelfde vraag gesteld heeft
Spreken is goud, Ductape is zilver.